Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Introduksjon

Etablert i 1992 som en amerikansk toårig liberal arts college, Hawaii Tokai International College (HTIC) ligger i byen Kapolei. HTIC, som er akkreditert av Akkrediteringskommisjonen for Fellesskap og Junior College of Western Association of Schools og Høyskoler (WASC), er den eneste amerikanske campusen til Tokai University Educational System of Japan. HTIC reflekterer de kombinerte pedagogiske filosofiene til TES grunnlegger, Dr. Shigeyoshi Matsumae, og Dr. Richard Kosaki, University of Hawaii kansler Emeritus, tidligere professor og grunnlegger av UH Community College System. Begge mennene delte en sterk tro på aktiv utdanning, der studentene ikke bare skaffer seg kunnskap, men også utvikler kritisk tenkning, kommunikasjonsferdigheter og den intellektuelle nysgjerrigheten til å være livslang elever.

Som en forsker trodde Dr. Matsumae at en sterk liberal artsutdanning ville bidra til en moralsk og sosial bevissthet som var nødvendig for en stadig mer teknologisk avansert verden. Hans erfaringer i andre verdenskrig førte til at han også trodde at en internasjonalt orientert utdanning var den beste ruten for varig verdensfred. Som sådan er Tokai University Educational System (TES) et omfattende nettverk av utdannings- og forskningsinstitusjoner i hele Japan, med fasiliteter som også ligger i Danmark og Østerrike. Hawaiis unike geografiske plassering og rike flerkulturelle miljø har gjort det til det perfekte stedet for TES amerikanske campus.

Det er således at HTIC eksemplifiserer og reflekterer Dr. Matsumae trosretninger. Selv om japanske eide, er HTIC en akkreditert amerikansk liberal kunst junior college. Ved etableringen av HTIC trakk Dr. Kosaki på Tokai-oppdraget for verdens fred og satte som et universitets mål en internasjonal studentkropp som skulle studere og leve sammen i et læringssamfunn.


Fellesskapsdeltakelse

Alle studenter på HTIC oppfordres til å delta i lokalsamfunnet og har gjennom årene frivilliggjort på samfunnssentre, skoler, barnehager, bondemarkeder, strandopprydding og på hendelser som Hawaii International Film Festival, Great Aloha Run og Honolulu Marathon. Muligheter for førstegangs observasjon og deltakelse i næringslivet og kommunene finnes også.

I tillegg til HTICs utdanningsprogrammer deltar høgskolen i samfunnets liv ved å dele sine fasiliteter med grupper som ønsker å holde seminarer, seminarer, konferanser og opplæring.

Som Hawaii beveger seg dypere inn i det 21. århundre, vil institusjoner som HTIC spille en viktig rolle for å skape de internasjonale broene som kreves for alle som søker å bli artikulert og kulturelt oppmerksom på "global landsbyen." Som HTIC er ung, energisk og forpliktet til Å gi studentene disse broene for å forbedre livet, er HTIC dedikert til å fremme utveksling av ideer blant forskere, forskere, regjeringer og bedriftsledere på en rekke emner og problemer. Herved håper HTIC å fortsette å være en aktiv del av Vest-Oahu-samfunnet, og bidra på mange positive måter til sin dynamikk og vekst - akkurat som flerkulturell Hawaii har gitt HTICs internasjonale studenter og besøkende et sted hvor man kan oppleve den varme ånden av Aloha.


Institusjonelle læringsresultater

HTICs institusjonelle læringsresultater er forankret i sitt oppdrag for å oppdra elevene til å bli produktive globale borgere. Disse læringsutbyttene er en integrert del av kursene, programmene, tjenestene og aktivitetene til kollegiet. Alle kursene som tilbys ved HTIC innlemme, som det er hensiktsmessig, disse læringsutfallene.

(I tillegg er utvalgte klasser betegnet hver term som "intensive" klasser og stresser disse tre konkrete utfallene: skriftlig, muntlig kommunikasjon og / eller samarbeidslæring.)


Effektive kommunikasjonsevner

Studentene leser analytisk, lytter krevende og kommuniserer tydelig, effektivt og kreativt i både skriftlige og muntlige former på en måte som passer til publikum, situasjon og kontekst.

Fagområder, kunnskaper og verdier som omfatter dette institusjonelle læringsutbytte som studentene må oppnå, er:

  • Muntlig
  • skriftlig
  • Leseforståelse
  • Intellektuelle og praktiske ferdigheter


Intellektuelle og praktiske ferdigheter

Studentene demonstrerer intellektuelle og praktiske ferdigheter i ulike sammenhenger og felt, tolker og tilbyr begrunnede løsninger på problemer som oppstår både i klasserommet og utover.

Studentene gjennomfører kvantitative og vitenskapelige analyser og vurderer resonnement, krav eller informasjon. Studentene demonstrerer også kreativitet og en informert forståelse av kunsten.

Fagområder, kunnskaper og verdier som omfatter dette institusjonelle læringsutbytte som studentene må oppnå, er:

  • Kritisk tenking
  • Kvantitativ begrunnelse
  • kreativitet
  • Informasjons- og teknologilitteratur
  • Estetisk Vurdering
  • Global medborgerskap


Global medborgerskap

Studentene viser en følelse av bevissthet utover selvet som inkluderer en forståelse for mangfold og flerspråkighet. Studentene praktiserer også samarbeid, etisk oppførsel og andre atferd som bidrar til global forståelse og verdensfred.

Fagområder, kunnskaper og verdier som omfatter dette institusjonelle læringsutbytte som studentene må oppnå, er:

  • Tverrkulturell forståelse
  • Etisk begrunnelse
  • Andre språkfaglighet
  • Samarbeidslæring
  • Forstå spørsmål om verdens fred


Rute

HTIC tilbyr fire akademiske vilkår hvert år. Nye studenter kan velge å begynne sine studier i begynnelsen av våre fire 10 uker: Fall (september / oktober), vinter (januar), vår (april) eller sommer (juni / juli)

Steder

  • Kapolei

    Farrington Highway,91-971, 96707, Kapolei

Spørsmål