University of Camerino the international School of Advanced Studies

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Den internasjonale skolen for avanserte studier

UNICAM har opprettet en internasjonal skole for avanserte studier med sikte på å øke internasjonaliseringen av doktorgradsstudiet.

  • International School of Advanced Studies planlegger, organiserer, koordinerer kursene for å oppnå tittelen Ph.D.
  • Doktorgradskurset er tre år med en avsluttende avhandling som skal skrives på engelsk, som skal forsvares foran en avsluttende eksamensstyring, bestående av professorer i de relevante fagområdene. Dette må inkludere akademikere og andre eksperter (f.eks. Fra forskningssentre eller bedrifter), hvorav de fleste ikke er fra University of Camerino, og minst en ikke-italiensk.
  • I tillegg til utarbeidelsen av sluttoppgaven forventes doktorgradskandidater å delta i opplæringsaktiviteter organisert av SAS, alle på engelsk, for å skaffe overførbare ferdigheter, (for eksempel kommunikasjonsferdigheter, forskningskarriereutvikling, forskningsstyring og prosjektfinansiering, metodologisk ferdigheter) og doktorgradsstudier i samarbeid med industri og andre relevante sysselsettingssektorer.
  • Gjennomføring av noen undersøkelser i offentlige eller private laboratorier utenfor verten Universitetet oppfordres sterkt.
  • For å oppnå den endelige kvalifikasjonen skal det være minst seks måneders erfaring på en forsknings- eller høyere utdanningsinstitusjon som er forskjellig fra University of Camerino og muligens ikke italiensk.
  • De syv prinsippene for innovativ doktorgradsstøtte støtter våre forskningsprogrammer.

Syv prinsipper for innovativ doktorgradsstudium

1. Forskning Excellence

Å streve for fremragende forskning er grunnleggende for all doktorgradsstudium, og fra dette går alle andre elementer. Akademiske standarder settes gjennom peer review prosedyrer og forskningsmiljøer som representerer en kritisk masse, kreves. Den nye akademiske generasjonen skal utdannes til å bli kreative, kritiske og autonome intellektuelle risikofaktorer, og skyve grensene for grenseforskning.

2. Attraktivt institusjonelt miljø

Doktorgradskandidater bør finne gode arbeidsforhold for å gi dem mulighet til å bli selvstendige forskere som tar ansvar på et tidlig stadium for omfanget, retningen og fremdriften av prosjektet. Disse bør omfatte karrieremuligheter, i tråd med det europeiske charteret for forskere og adferdskodeksen for rekruttering av forskere.

3. Tverrfaglige forskningsalternativer

Doktorgradsopplæring må være innebygd i et åpent forskningsmiljø og kultur for å sikre at eventuelle muligheter for kryssbefruktning mellom fagområder kan fremme nødvendig bredde og tverrfaglig tilnærming.

4. Eksponering mot industri og andre relevante sysselsettingssektorer

Begrepet 'industri' brukes i videste forstand, inkludert alle feltene i fremtidige arbeidsplasser og offentlig engasjement, fra industri til næringsliv, regjeringen, frivillige organisasjoner, veldedige organisasjoner og kulturinstitusjoner (f.eks. Museum). Dette kan inkludere plasseringer under forskningsopplæring; delt finansiering; involvering av ikke-akademikere fra relevant industri for å informere / levere undervisning og tilsyn; fremme økonomisk bidrag fra den aktuelle bransjen til doktorgradsprogrammer fremme alumni nettverk som kan støtte kandidaten (for eksempel veiledning ordninger) og programmet, og et bredt spekter av mennesker / teknologi / kunnskapsoverføring aktiviteter.

5. Internasjonalt nettverk

Doktorgradsutdanning bør gi muligheter for internasjonalt nettverk, det vil si gjennom samarbeidsforskning, samutdanning, dobbelt- og fellesgrad. Mobilitet bør oppfordres, det være seg gjennom konferanser, korte forskningsbesøk, og utstationerte eller lengre opphold i utlandet.

6. Overførbar ferdighetsopplæring

"Overførbare ferdigheter er ferdigheter lært i en kontekst (for eksempel forskning) som brukes i en annen (for eksempel fremtidig sysselsetting, uansett om det er forskning, virksomhet etc.). De gjør det mulig å anvende og utvikle fag- og forskningsrelaterte ferdigheter effektivt. Overførbare ferdigheter kan kjøpes gjennom trening eller gjennom arbeidserfaring. " Det er viktig å sikre at nok forskere har de ferdigheter som kreves av den kunnskapsbaserte økonomien. Eksempler er kommunikasjon, teamarbeid, entreprenørskap, prosjektledelse, IPR, etikk, standardisering, etc.

Bedrift bør også være mer involvert i læreplanutvikling og doktorgradsstudier, slik at ferdighetene bedre samsvarer med industrins behov, bygger på arbeidet på universitetets forretningsforum og resultatene av EUA DOC-CAREERS-prosjektet. Det finnes gode eksempler på tverrfaglige tilnærminger i universiteter som samler ferdigheter som spenner fra forskning til økonomiske og forretningsmessige ferdigheter og fra kreativitet og design til interkulturelle ferdigheter.

7. Kvalitetssikring

Ansvarsprosedyrene må etableres på forskningsgrunnlaget for doktorgradsstudiet, og av den grunn skal de utvikles separat fra kvalitetssikringen i første og andre syklus.

Målet med kvalitetssikring i doktorgradsstudier bør være å styrke kvaliteten på forskningsmiljøet samt fremme transparente og ansvarlige prosedyrer for emner som opptak, veiledning, tildeling av doktorgrad og karriereutvikling. Det er viktig å understreke at dette ikke handler om kvalitetssikring av ph.d. seg heller prosessen eller livssyklusen, fra rekruttering til oppgradering.

Steder

Camerino

Address
International School of Advanced Studies
Polo di Alta Formazione
Via Madonna delle Carceri 9

62032 Camerino, Marche, Italia

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss