Les den offisielle beskrivelsen

Om EdUHK

The Education University of Hong Kong er en offentlig finansiert tertiær institusjon dedikert til videreutvikling av undervisning og læring, gjennom et mangfoldig tilbud av akademiske og forskningsprogrammer om lærerutdanning og komplementære samfunnsvitenskapelige og humanistiske disipliner.

Vi pleier opplærere og sosial ledere som er intellektuelt aktive, sosialt omsorgsfull og globalt oppmerksomme på å bli agenter for forandring i samfunnene de tjener. Vi legger stor vekt på forskningskapasitet - vår forskning skal bidra til utvikling av kunnskap, stipend og innovasjon, med bærekraftig innvirkning på sosial utvikling og menneskelig forbedring.

EdUHK har som mål å være et ledende universitet på utdanning, skape en innvirkning og definere utdanningslandskapet, ikke bare for Hong Kong, men også Asia-Stillehavsområdet.

110738_110723_2.png

Velkomstmelding

The Education University of Hong Kong (EdUHK) plasserer kvalitetsundervisning og undervisning i forkant av sine aktiviteter. Vi er forpliktet til å pleie fremragende og omsorgsfulle utdannere og fagfolk som bidrar konstruktivt til bærekraftig sosial og økonomisk utvikling i Hong Kong og utover.

Kvalitetssikringsrådets revisjonsrapport funn i 2017 bekreftet universitetets forpliktelse som høyere utdanningsinstitusjon og mekanismene det har satt i bruk for å skape en kvalitetskultur. Den positive rapporten styrker universitetets forpliktelse til å sikre kvaliteten på sin læring og undervisning og berikelsen av elevopplæringserfaring. På bakgrunn av det positive resultatet fortsetter universitetet sin innsats på ulike fronter, og noen eksempler er:

  • å opprettholde kvalitet og akademiske standarder som tydelig i effektiv implementering av forbedringsforanstaltninger på programutfall knyttet til Generisk Intended Learning Outcomes, Program Outcomes Assessment, etc .;
  • å forbedre kvaliteten på studentenes læring gjennom en omfattende gjennomgang av grunnplanen og støtte til elevers helhetsutvikling med en ny ikke-formell læringsstrategi og tiltak for å lette studentens ikke-lokale læringserfaring for å fremme internasjonalisering; og
  • å streve etter kvalitetsundervisning og undervisning ved å øke bruken av teknologi for å fremme effektiv læring som bruk av e-Portfolio, fortsette å skjerpe e-læringspolitikken og praksis og gi ulike støttemidler til profesjonell berikelse og deling av god praksis .

Alle disse opplever universitetets kontinuerlige innsats for å fremme, støtte og opprettholde en kvalitetskultur med fokus på studentlæring.

Dette nettstedet gir omfattende informasjon om læring og undervisning på universitetet. Studentene oppfordres til å utforske de mange mulighetene i både formell og ikke-formell læring for å oppnå faglige og personlige mål. Nettstedet tilbyr også en plattform for EdUHK-fellesskapet for å dele ideer og strategier for læring og undervisning. Vi ønsker velkommen dine synspunkter, forslag og bidrag som vil være viktige for universitetets fremskritt.

Professor John Lee Chi-kin
Visepresident (akademisk) og leder av lærings- og undervisningskomiteen

110739_110722_1.png

Samarbeid

The Education University of Hong Kong mener at internasjonalt og lokalt samarbeid sammen med skolepartnerskap og utveksling bidrar betydelig til universitetets vekst som et senter for kvalitetsutdanning og lærerutdanning anerkjent både i Hong Kong og utenlands.

På den internasjonale plattformen tilbyr universitetets samhandling med sitt globale nettverk av samarbeidspartnere i konferanser og samarbeidsavtaler oss internasjonale mål for ekspertise i lærerutdanning. Universitetet demonstrerer i sin tur lederrollen ved å nå ut og dele erfaringene med utdanningssamfunnet i hele regionen og lenger unna. Ved å smi sammen lenker med skoler og institusjoner internasjonalt og lokalt, gjennom utvekslingsordninger for forskere og universiteter i verdensklasse, har universitetet vært engasjert i samarbeidende forskning og utviklingsprosjekter.

I den lokale utdanningsarenaen gjør det dynamiske forholdet med barnehager og skoler Universitetet til å produsere nyutdannede som får kvalitetserfaring i feltet. Klasserom gir studentelærere muligheten til å trene det de har lært og utvikle sine ferdigheter. De gir også forskere muligheten til å observere og utvikle strategier som adresserer Hongkongs forandrede læringsmiljø.

Ved å drive samarbeidsprosjekter og styrke skolens partnerskapsaktiviteter, vil universitetet

  • etablere et læringsmiljø av kulturell og språklig mangfold for å støtte utviklingen av internasjonale perspektiver;
  • gi en læreplan rammeverk som former læring som et svar på økende globalisering og tverrkulturell kommunikasjon;
  • styrke forbindelsene med regionale og internasjonale partnere og ta en ledende rolle i forskning og pedagogikk; og
  • fremme internasjonalisering og oppmuntre elevers integrasjon til lokale, regionale og utenlandske multikulturelle samfunn.
Programmer gitt i:
  • Engelsk