- PhD regnskap
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 8 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 18 900
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Queen's Management School er stolt av forskningsledet undervisning og tilbyr sine forskerstudenter erfaring som undervisningsassistenter i en rekke grunnkurs.
Bortsett fra å få nære forskningsråd og veiledning fra veilederne og andre akademikere i Accounting Group, drar regnskapsforskerstudenter nytte av å delta på konsernets ulike forskningsseminarer, som tiltrekker seg ledende akademikere fra hele verden. Studentene presenterer også arbeidet sitt på disse arrangementene, og får uvurderlige råd og forberedelser til det akademiske arbeidsmarkedet.
Forskningsstyrkene til Accounting Group i Queen's Management School spenner fra regnskapsendring til regnskapsutdanning, og fra resultatmåling til finansregnskap, ved bruk av både kvantitative og kvalitative forskningsteknikker.
Spesielt har Accounting Group i Queen's Management School over en årrekke utviklet kritisk forskningsmasse, ekspertise, nettverk og omdømme innen områdene:
- Regnskap og rapportering, regnskapsendring, styring og resultatstyring i ideelle organisasjoner
Denne forskningen, som har fokusert spesielt på resultatrapportering, interessentengasjement og rapporteringsrammer, har lagt til rette for en forbedret forståelse av den ideelle sektoren, inkludert hensiktsmessigheten av regnskaps- og rapporteringspraksis som brukes av ideelle organisasjoner. Regnskapsgruppen er opptatt av å jobbe med doktorgradsstudenter som er interessert i å drive ideell forskning, inkludert forskning knyttet til sosiale virksomhetsorganisasjoner.
- Regnskap, budsjettering og regnskapsendring i offentlige organisasjoner
Forskning på dette området har inkludert komparativ internasjonal analyse, spesielt med hensyn til regnskaps- og finansendringer som ofte følger med bevegelser mot "modernisering". Regnskapsgruppen tar gjerne imot søknader fra potensielle doktorgradsstudenter som er interessert i å forske på spørsmål knyttet til offentlig sektors regnskap og rapportering.
Studiemåte/varighet
Registrering er på heltid eller deltid, under ledelse av et veilederteam oppnevnt av universitetet. Studentene forventes å levere avhandlingen på slutten av tre år med fulltidsregistrering for PhD, eller to år for MPhil (eller deltidsekvivalent).
Emnesammendrag
Du vil bli med i en energisk forskningsgruppe med styrker, inkludert regnskapsendring, regnskapsutdanning, resultatmåling og ledelse, styring og etikk i veldedige organisasjoner, og på tvers av offentlig sektor og multinasjonale selskaper, ved å bruke både kvantitative og kvalitative forskningsteknikker. Du vil også dra nytte av å delta på kurs, seminarer og skreddersydde lesegrupper.
Regnskapshøydepunkter
Internasjonalt anerkjente eksperter
Over en årrekke har Regnskapsgruppen i Queen's Management School utviklet kritisk forskningsmasse, ekspertise, nettverk og omdømme innen områdene: Regnskap og rapportering, regnskapsendring, styring og resultatstyring i ideelle organisasjoner; og Regnskap, budsjettering og regnskapsendring i offentlige organisasjoner.
Nøkkelord
Forskningsstyrkene til Accounting Group i Queen's Management School spenner fra regnskapsendring til regnskapsutdanning, og fra resultatmåling til finansregnskap, ved bruk av både kvantitative og kvalitative forskningsteknikker.
- Å få nære forskningsråd og veiledning fra deres veiledere og andre akademikere i regnskapsgruppen,
- Regnskapsforskerstudenter drar nytte av å delta på konsernets ulike forskningsseminarer, som tiltrekker seg ledende akademikere fra hele verden.
- Studentene presenterer også arbeidet sitt på disse arrangementene, og får uvurderlige råd og forberedelser til det akademiske arbeidsmarkedet.
Opptak
Læreplan
Forskningsinformasjon
Tilknyttet forskning
- Regnskap og resultatmåling i multinasjonale selskaper
- Regnskapskvalitet og eierstyring
- Periodisering i offentlige organisasjoner
- Etikk og regnskapsutdanning
- Styring i veldedige organisasjoner
- Ledelse/regnskapsendring i offentlig sektor
- Prestasjonsmåling/ledelse i veldedige organisasjoner
- Resultatmåling/ledelse i offentlige organisasjoner
- Private Finance Initiative (PFI) kontrakter og offentlig-private partnerskap (PPP)
- Kortsiktighet og eierstyring
- Bruk av casestudietilnærmingen i regnskapsutdanning
Kursstruktur
Det er ikke noe spesifikt kursinnhold som sådan. Studentene forventes å ta forskeropplæringsmoduler som støttes av skolen som fokuserer på kvantitative og kvalitative forskningsmetoder. Studentene forventes også å utføre sin forskning under veiledning av sine veiledere.
I løpet av studiet kan studentene delta på ferdighetstrening organisert av Graduate School.
Studenter vil normalt i første omgang registrere seg som «udifferensiert ph.d.-student», noe som betyr at de har tilfredsstilte ansatte om at de er i stand til å ta en forskerutdanning. Beslutningen om hvorvidt studentene skal ta en MPhil eller en PhD utsettes til de har fullført 'differensiering'.
Differensiering skjer ca 9 måneder etter registrering for fulltidsstudenter og ca 18 måneder for deltidsstudenter. Studentene blir normalt bedt om å sende inn arbeid til et panel på opptil to akademikere, og dette følges opp med et formelt møte med 'Differensieringspanelet'. Panelet tar deretter en vurdering om studentens kapasitet til å fortsette med studiet. Noen ganger anbefales studenter å revidere forskningsmålene sine eller vurdere å sende inn arbeidet sitt for en MPhil-kvalifikasjon i stedet for en doktorgradskvalifikasjon.
For å fullføre med en doktorgradskvalifikasjon må studentene levere en avhandling på omtrent 80 000 ord og delta på en viva voce [muntlig eksamen] med en ekstern og intern sensor for å forsvare avhandlingen.
Et PhD-program går over 3-4 år på heltid eller 6-8 år på deltid. Studenter kan søke om et oppskrivningsår dersom det skulle være nødvendig.
Doktorgraden er åpen for både full- og deltidskandidater og er ofte en nyttig forberedelse til en karriere innen akademia eller industri.
Heltidsstudenter blir ofte tiltrukket av forskningsstudier fordi de tilbyr en mulighet til å forfølge et område av akademisk interesse i en viss dybde.
Deltidsforskningsgraden er et spennende alternativ for de som allerede jobber i regnskapsfeltet som søker å utvide kunnskapen sin om et spørsmål av faglig interesse. Ofte velger deltidskandidater å forske på et område som er relatert til deres faglige ansvar.
Hvis studentene oppfyller opptakskravene, er neste trinn å sjekke om veiledning er tilgjengelig i det valgte området, da studenter kun aksepteres dersom ekspertveiledning kan tilbys i det valgte området. Derfor må forskningsspørsmålet engasjere seg i forskningsinteressene til en av våre ansatte.
Å ta en doktorgrad er en betydelig forpliktelse og forskningsforslaget er en viktig del av søknadsprosessen. Derfor, gitt forskningsforslagets betydning i søknadsprosessen, oppfordres søkere til å ta seg tid til å utarbeide forslaget.
Programresultat
En doktorgrad gir studentene en mulighet til å fremme deres kapasitet for uavhengig forskning og kritisk tenkning. Det lar også studentene utforske et interesseområde og dermed forstå og løse teoretiske og praktiske problemer innen feltet. Å ta en forskergrad kan forbedre studentens skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, og en doktorgrad er ofte et krav for en akademisk stilling.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Skolen har en bevist merittliste med å plassere sine PhD-kandidater i tenure-track forsknings- og undervisningsstillinger ved toppuniversiteter i Storbritannia og andre steder.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.