
PhD in Processing
Ostrava, Tsjekkia
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
CZK 500 / per semester
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Opptak
Læreplan
Compulsory
- Behandlingsteknologier for mineraler og malm
Choice-compulsory type B
- Alternative metoder for fjerning og gjenvinning av metall
- Biologiske metoder for mineralråbehandling
- Kjemiske prosesser i råvarebehandling
- Development and Research of Composite Materials
- Energigjenvinning av avfall
- Environmental Geochemistry
- Environmental Impact Assessment
- Miljøpåvirkninger av industriell teknologi
- Evaluation Methods of Measurement of Physical Quantities
- Flotasjon av mineralske råvarer og avfall
- Geomikrobiologi
- Instrumentelle metoder for kjemisk analyse
- Metoder for mineralogisk analyse
- Metoder for organisk analyse for karakterisering av nanostrukturerte materialer
- Gruvevannbehandling og bruk
- Fysiske egenskaper til heterogene materialer
- Prosessutstyr, utvalgte applikasjoner
- Bearbeiding og utnyttelse av slam fra vannbehandling og rensing
- Behandling av vann
- Utbedringsteknologier
- Technical petrography and fundamentals of silicate chemistry
- Teknologisk analyse i mineralforedling
- Teoretiske aspekter ved fysiske metoder for separering av råvarer
- Teoretiske aspekter ved fysisk-kjemiske metoder for mineralbehandling
- Theory of particulate matter
- The theory of designing process lines
- Toksikologi av nanomaterialer
- Avfallsbehandlingsteknologier
- Wastewater treatment
Programresultat
Studiens mål
Masterstudiet i Markedsføring og Business følger på bachelorstudiet i Markedsføring, og utdyper studentenes kunnskap om problemstillinger som er nødvendige for aktivt å påvirke markeder og vellykket gjennomføring av markedsførings- og forretningskampanjer. Masterstudiet tar sikte på å forberede kvalifiserte fagfolk som vil kunne utføre analytiske og ledelsesmessige funksjoner innen markedsføring og virksomhet på topp- og mellomnivå i ledelsen og høyt spesialiserte aktiviteter innen markedsføringsbyråer.
Kandidatens kunnskap
Filosofien til studieplanen er basert på potensielle fremtidige sysselsettingsmuligheter for nyutdannede og fokuserer spesielt på å utvikle faglig kunnskap om markedsføringsledelse, forretningsstrategier, internasjonal markedsføring, forretningsmarkedsføring, digital markedsføring, markedsundersøkelser, produktledelse og utenrikshandelsoperasjoner.
Graduate ferdigheter
Innholdet i studien er å tilegne seg faglige ferdigheter på følgende områder:
- opprettelse av markedsstrategi og markedsplan,
- opprettelse av forretningsstrategi og forretningsplan
- analyse av markedsmiljøet i nasjonale og internasjonale markeder,
- utforming av en strategi for å komme inn på utenlandske markeder,
- utføre operasjoner på utenlandske markeder,
- bruk av markedsføringsverktøy på bedriftsmarkeder,
- utvikling og introduksjon av et nytt produkt på markedet,
- utvikle en merkevarestrategi og merkesuksessanalyse,
- opprettelse og evaluering av kampanjer i nettmiljøet,
- søkeordanalyse for SEO, innholdsmarkedsføring, PPC
- anvendelse av avanserte statistiske metoder i markedsundersøkelser,
- bruke sosiale medier for å bygge en konkurranseposisjon.
Kandidatens generelle kompetanse
Nyutdannede har kunnskap om avanserte økonomiske teorier (makroøkonomi, mikroøkonomi), ekspertkunnskap i å drive markedsføring og forretningsaktiviteter (markedssituasjonsanalyse, bestemme passende markedsførings- og forretningsstrategi, anvendelse av markedsføringsverktøy og forretningspraksis i ulike typer markeder, inkludert internasjonale markeder) , kunnskap om mer avanserte statistiske metoder for dataanalyse, kommunikasjonsferdigheter. De kan løse praktiske markedsførings- og forretningsoppgaver og organisere løsningsteamet sitt. De kan analysere et problem, anvende egnede forskningsmetoder, foreslå en løsning og presentere og diskutere løsningen deres. De kan gjennomføre muntlig og skriftlig kommunikasjon på tsjekkisk og engelsk.