
Ed.D. i internasjonal og flerkulturell utdanning
San Francisco, USA
VARIGHET
5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
USD 1 270 / per credit *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* per kreditt.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Trening Kritiske lærde og engasjerte utøvere
Ed.D. I internasjonal og flerkulturell utdanning (IME) er dedikert til forståelse av formell og uformell utdanning innenfor ulike sosiokulturelle, språklige, politiske og økonomiske sammenhenger. Basert på prinsipper om egenkapital, sosial rettferdighet og menneskerettigheter, tar programmet kritisk opp om realiteten i utdanning innenfor og utenfor grensen til offentlig skolegang i USA og rundt om i verden. Vårt program utruster studenter med de ferdighetene som trengs for å engasjere seg i stipend, undervisning og advokatarbeid som adresserer mange av de sentrale problemene som påvirker utdanning i dag. Besøk vår hjemmeside her for å lære mer om dette programmet
Distinctive Program Funksjoner
- Fokus på engasjert stipend med en meningsfylt innvirkning på lokale og globale samfunn.
- En banebrytende og intellektuelt streng læreplan basert på kritisk pedagogikk.
- En sterk følelse av samfunn bestående av svært varierte fakultet og studenter som tilbyr personlig og vitenskapelig støtte.
- Lærlingsmuligheter for doktorgradsstudenter i å bli sosial rettferdighet lærde, utøvere og talsmenn.
"IME er en familie, en gruppe intelligente kjære mennesker som føler at sosial rettferdighet er kjernen i å være lærer. Det er et sted som kalles vårt andre hjem, et sted vi kommer til når omverdenen er frustrerende og vi trenger et sted for støtte og refleksjon. Det er dette stedet at tankene kastes rundt æret, respektert og graciøst utfordret. Det er stedet som har vært tilstede i sivilisasjoner siden tidens begynnelse ... samfunn. "
-ID EdD Student
Programleveranse
Programmet følger en oversikt over alternative helgklasser som samler ni ganger i semester (fredagskveld og hele dagen lørdager).
Programdetaljer
Ed.D. Programmet er basert på fem hovedbegrepsområder: kritisk sosial teori og skolegang; interseksjonalitet av rase, klasse, nasjon, språk, kjønn og seksualitet i utdanning; menneskerettigheter og sosiale bevegelser; internasjonal og komparativ utdanning; og alternative forskningsparadigmer.
Drevet av praktiske kritiske pedagogiske fag, gir dette programmet et dynamisk læringssamfunn hvor studentene har god erfaring både i klasserommet og i samfunnet. Vi tror at IMEs konseptuelle rammeverk og pedagogikk tjener til å utstyre elevene til å bli ledere som kan reimagining muligheter for utdanning i flere sammenhenger.
Det internasjonale og flerkulturelle utdanningsprogrammet (IME) består av 60 studiepoeng utover mastergrad og kulminerer i gjennomføring av doktorgradsavhandling. Studentene kan velge mellom en rekke kurs i IME eller konsentrasjon i enten Human Rights Education eller Second Language Acquisition.
Læringsutbytte
Det internasjonale og flerkulturelle utdanningsprogrammet læringsutbytte
Målet med hvert IME-program er å utvikle profesjonelle utøvere med kompetanse på tre hovedområder:
Konseptuell og teoretisk kunnskap: inkludert kritisk sosial teori, kritisk pedagogikk, kritisk raseori og interseksjonalitet, feministisk teori, menneskerettigheter og sosiale bevegelser, og alternative forskningsparadigmer.
Applikasjonsferdigheter: analyse, syntese og evaluering ferdigheter for undervisning og forskning, program / policy utvikling og administrasjon, og lokal / global sosial rettferdighet / menneskerettighetsaktivisme. Metodologiske verktøy basert på kvalitativ forskning som deltakende forskning, læreraksjonsforskning, vitnesbyrd og kritisk etnografi.
Det internasjonale og flerkulturelle utdanningsprogrammet Student Learning Outcomes
IME-programmene er utformet for å gjøre det mulig for studenter ved eksamen å:
- Bruk teori som et objektiv for å tenke kritisk på sosiale ulikheter i lokale / globale sammenhenger.
- Arbeid som en transformativ profesjonell i skoler, universiteter og samfunn for å skape sosial endring.
- Vær en fremtredende stemme i den pedagogiske rettferdighetsbevegelsen gjennom stipend og praksis
- Design, implementere og vurdere K-12 og post-sekundære klasserom / fellesskapsprogrammer med fokus på menneskerettigheter, sosial rettferdighet og / eller kritisk flerkulturell utdanning.
Finansielle ressurser
Føderal økonomisk bistand, stat og universitet ressurser er tilgjengelig som finansiering til nyutdannede og nåværende USF School of Education studenter.
For å kompensere for kostnaden for opplæringsundervisning, tilbys mange utdanningsskoler på sen ettermiddag og kveld, og / eller på vekslende helger. De fleste studenter finner at de kan opprettholde en heltidsjobb mens de tjener sin legitimasjon, mastergrad eller doktorgrad. Men hvis programmet krever at du bruker tid i et klasserom (dvs. studentundervisning) eller for å fullføre et feltarbeid eller praktikopplevelse, vil slike forpliktelser forstyrre en vanlig arbeidsdag.
Besøk vår nettside for å lære mer om økonomiske ressurser for dette programmet.
Karriere
Nyutdannede fra IME-doktorgradsprogrammet fungerer som transformative fagfolk i en rekke innstillinger både i USA og internasjonalt, for eksempel:
Karrieremuligheter
- Fakultet medlemmer på samfunnsskoler og universiteter
- Lærerledere i K-12 skoler
- Skole superintendenter
- Utdanningsforskere
- Ledere i samfunns- og frivillige organisasjoner
- Curriculum spesialister
GRADUATES OF THE IME DOCTORAL PROGRAM
- Professor og leder, Urban Education, Loyola Marymount University
- Professor og leder, grunnskole, San Francisco State University
- Professor, tospråklig og flerkulturell utdanning, California State University, Sacramento
- Assistent Professor, Reading, Texas Women's University
- Fakultet, Santa Rosa Junior College og Solano Community College
- Foreleser, amerikanske studier, Eötvös Loránd Universitet, Budapest, Ungarn
- Direktør, tospråklig utdanning, faglig utvikling og spesialprogrammer, San Jose Unified School District
- Lærer trenere for internasjonale organisasjoner
Læreplan
Distinctive Program Funksjoner
- Fokus på engasjert stipend med en meningsfylt innvirkning på lokale og globale samfunn.
- En banebrytende og intellektuelt streng læreplan basert på kritisk pedagogikk.
- En sterk følelse av samfunn bestående av svært varierte fakultet og studenter som tilbyr personlig og vitenskapelig støtte.
- Lærlingsmuligheter for doktorgradsstudenter i å bli sosial rettferdighet lærde, utøvere og talsmenn.
"IME er en familie, en gruppe intelligente kjære mennesker som føler at sosial rettferdighet er kjernen i å være lærer. Det er et sted som kalles vårt andre hjem, et sted vi kommer til når omverdenen er frustrerende og vi trenger et sted for støtte og refleksjon. Det er dette stedet at tankene kastes rundt æret, respektert og graciøst utfordret. Det er stedet som har vært tilstede i sivilisasjoner siden tidens begynnelse ... samfunn. "
—IME EdD Student
Programleveranse
Programmet følger en oversikt over alternative helgklasser som samler ni ganger i semester (fredagskveld og hele dagen lørdager).
Programdetaljer
Ed.D. programmet er forankret i fem hovedkonseptuelle områder: kritisk sosial teori og skolegang; interseksjonalitet mellom rase, klasse, nasjon, språk, kjønn og seksualitet i utdanning; menneskerettigheter og sosiale bevegelser; internasjonal og komparativ utdanning; og alternative forskningsparadigmer.
Forankret i praksisen med kritisk pedagogikk, gir dette programmet et dynamisk læringsfellesskap der studentene drar nytte av streng erfaring både i klasserommet og i samfunnet. Vi tror at IMEs konseptuelle rammeverk og pedagogikk tjener til å utruste studentene til å bli ledere som er i stand til å tenke nytt om muligheter for utdanning i flere sammenhenger.
Doktorgradsprogrammet International and Multicultural Education (IME) består av 60 studiepoeng utover mastergraden og kulminerer i fullføringen av en doktorgradsavhandling. Studentene kan velge mellom en rekke kurs i IME eller konsentrasjon i enten menneskerettighetsutdanning eller andrespråkstilegnelse.
Programresultat
Læringsutbytte
Det internasjonale og flerkulturelle utdanningsprogrammet læringsutbytte
Målet med hvert IME-program er å utvikle profesjonelle utøvere med kompetanse på tre hovedområder:
Konseptuell og teoretisk kunnskap: inkludert kritisk sosial teori, kritisk pedagogikk, kritisk raseteori og interseksjonalitet, feministisk teori, menneskerettigheter og sosiale bevegelser, og alternative forskningsparadigmer.
Søknadsferdigheter: analyse-, syntese- og evalueringsferdigheter for undervisning og forskning, program/politikkutvikling og administrasjon, og lokal/global sosial rettferdighet/menneskerettighetsaktivisme. Metodiske verktøy basert på kvalitativ forskning som deltakende aksjonsforskning, læreraksjonsforskning, vitnesbyrd og kritisk etnografi.
Det internasjonale og flerkulturelle utdanningsprogrammet Student Learning Outcomes
IME-programmene er utformet for å gjøre det mulig for studenter ved eksamen å:
- Bruk teori som et objektiv for å tenke kritisk på sosiale ulikheter i lokale / globale sammenhenger.
- Arbeid som en transformativ profesjonell i skoler, universiteter og samfunn for å skape sosial endring.
- Vær en fremtredende stemme i den pedagogiske rettferdighetsbevegelsen gjennom stipend og praksis
- Design, implementere og vurdere K-12 og post-sekundære klasserom / fellesskapsprogrammer med fokus på menneskerettigheter, sosial rettferdighet og / eller kritisk flerkulturell utdanning.
Stipend og finansiering
Galleri
Karrieremuligheter
Nyutdannede fra IME-doktorgradsprogrammet fungerer som transformative fagfolk i en rekke innstillinger både i USA og internasjonalt, for eksempel:
Karrieremuligheter
- Fakultet medlemmer på samfunnsskoler og universiteter
- Lærerledere i K-12 skoler
- Skole superintendenter
- Utdanningsforskere
- Ledere i samfunns- og frivillige organisasjoner
- Curriculum spesialister
GRADUATES OF THE IME DOCTORAL PROGRAM
- Professor og leder, Urban Education, Loyola Marymount University
- Professor og leder, grunnskole, San Francisco State University
- Professor, tospråklig og flerkulturell utdanning, California State University, Sacramento
- Assistent Professor, Reading, Texas Women's University
- Fakultet, Santa Rosa Junior College og Solano Community College
- Foreleser, amerikanske studier, Eötvös Loránd University, Budapest, Ungarn
- Direktør, tospråklig utdanning, faglig utvikling og spesialprogrammer, San Jose Unified School District
- Lærer trenere for internasjonale organisasjoner
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Doktorgrad i global utdanning – EdD (deltidshybrid)
- Brattleboro, USA
- Lisbon, Portugal