Doktor i filosofi i utdanning
Lethbridge, Canada
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
CAD 5 372 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* innenlandske studenter | 5 116,81 CAD internasjonale studenter. Ekstra avgifter kan påløpe
Introduksjon
Ph.D. med hovedfag i utdanning er en teori- og praksisrik forskningsgrad hvor studentene skal ta opp betydelige problemstillinger og yrkesutøvelse innenfor en bestemt konsentrasjon. Programmet vil forberede forskningskyndige individer for karrierer i en rekke utdannings- og yrkessammenhenger som i økende grad baserer sine henvendelser på forskningsbaserte studier. Disse kontekstene inkluderer skoler, skoledistrikter, profesjonell praksis innen rådgivningspsykologi, profesjonelle foreninger, samfunns- og offentlige etater, høyskoler og universiteter.
Programmet er designet for å være ferdig om fire år. Kursene gjennomføres som et kull på campus.
Læreplan
Programkomponenter
- Arbeids
- Praksis og praksis (noen konsentrasjoner)
- Omfattende undersøkelse
- Avhandling
konsentrasjoner
Læring, undervisning og læreplan
Inntak starter sommerhalvåret. Søknader blir foreløpig ikke akseptert.
Kandidater oppfordres til å tilbringe minst ett helt år på campus.
Potensielle forskningsområder for lærings-, undervisnings- og læreplankonsentrasjon inkluderer:
- Problemstillinger i, og teorier om, læring og utvikling
- Læringsbetingelser
- Problemstillinger i undervisning og læreplan generelt og innenfor alle fagområder og andre spesialiseringer
- Problemstillinger i vurderingsspørsmål i instruksjonskommunikasjonsteknologi
- Den menneskelige og sosiale konteksten for utdanning, inkludert virkningen av filosofi, historie, psykologi og sosiologi av utdanning og andre beslektede disipliner
- Sammenlignende utdanning
- Spesifikke problemstillinger som multikulturalisme, kjønn og global utdanning
- En typiskhet og dysfunksjon og spesialundervisning/inkluderende opplæring.
År ett
Sommer (juli)
- EDUC 7210 Contemporary Issues in Learning, Teaching and Curriculum eller EDUC 7211 Contemporary Issues in Formal and Distributive Leadership
Høst (sept – desember)
- EDUC 7300 Teorier i læring, undervisning og læreplan eller EDUC 7301 Teorier i formell og distributiv ledelse
- EDUC 7400 Avanserte kvalitative forskningsmetoder
Vår (januar – april)
- Fortsettelse av EDUC 7210/7211 Contemporary Issues
- EDUC 7401 Avanserte kvantitative forskningsmetoder
- Ekstra valgfag (termin fullført er fleksibel)
- EDUC 7410 Doktorgradsseminar
År to
- Omfattende eksamen fullført
- Forslag til doktorgradsavhandling godkjent
År tre og fire
- Doktorgradsavhandling og forsvar
Formell og distribuerende ledelse
Inntak starter sommerhalvåret. Søknader blir foreløpig ikke akseptert.
Kandidater oppfordres til å tilbringe minst ett helt år på campus.
Potensielle forskningsområder for den formelle og distributive lederskapskonsentrasjonen inkluderer:
- Organisatorisk ledelse innenfor skolekretser, skoler og andre pedagogiske kontekster
- Lederroller og funksjoner i læreplandesign, utvikling, implementering og endring
- Elevvurdering
- Kvalitetssikringsvurderinger
- Programplan og evaluering
- Instruksjonsveiledning
- Pedagogisk rådgivning
- Lærerveiledning
- Lærerledelse
- Lærerlæring og lærerutdanning
- Bygge et læringsfellesskap.
Counseling Psychology
Inntak starter høstsemesteret. Søknader blir foreløpig ikke akseptert.
Programmet vårt er designet rundt streng overholdelse av akkrediteringsstandarder og gjeldende etisk profesjonell praksis. Studentene er forberedt på å jobbe med ulike populasjoner og miljøer som registrerte psykologer/faglige rådgivere og som forsker på feltet.
I tillegg til obligatoriske kurs, en omfattende eksamen, en doktorgradsavhandling og en doktorgradsoppgave muntlig forsvar, fullfører studentene en praksis og praksis.
I dette programmet vil du:
- Demonstrere en kritisk forståelse av rådgivningsteori, forskning og praksis gjennom akademisk streng muntlig og skriftlig kommunikasjon
- Etablere kompetanse i planlegging, gjennomføring, evaluering og formidling av rådgivningspsykologisk forskning
- Tilegne seg og demonstrere kompetanse i sakskonseptualisering, vurdering og intervensjoner som kreves for praksis som registrert psykolog eller profesjonell rådgiver, forstå og demonstrere etiske og juridiske standarder, etiske resonnementer, standarder for praksis og profesjonell atferd innen rådgivningspsykologi
- Vis forståelse for rollen til mangfold i alle områder av rådgivningspsykologisk forskning og praksis
- Forstå og bidra til forskningsbasert stipend som informerer rådgivningspraksis
I tilfelle avvik mellom denne siden og forskerstudiekalenderen og kurskatalogen, skal forskerstudiekalenderen og kurskatalogen gjelde.
Opptak
Galleri
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
uLethbridge deler ut en rekke interne og eksterne stipender, priser og stipendier. Vi oppfordrer deg også til å bruke ekstra ressurser for prissøkere, inkludert andre finansieringsdatabaser.
Vi har en opptakspris kalt Univ. av Lethbridge Graduate Research Award (ULGRA) som hver student som er tatt opp til et heltidsutdanningsprogram vurderes. Vær oppmerksom på at opptak til et program ikke er en garanti for at du vil motta prisfinansiering. Denne opptaksprisen har ingen søknad og du vil bli vurdert på det tidspunktet du søker om opptak. Du kan se gjennom retningslinjene for ULGRA her.
I tillegg vil du bli vurdert for Graduate Assistantships-arbeid på opptakstidspunktet, og veilederen din kan kanskje tilby deg et forskningsassistentskap eller stipend (spør veilederen din om den muligheten).
Nettstedet Graduate Awards viser mange kommende finansieringsmuligheter. Hver oppføring gir nøkkelinformasjon om finansieringsmuligheten, inkludert søknadsfrist og informasjon om hvordan du søker.