
PhD in
PhD i kjemiteknikk University of Johannesburg

Introduksjon
Formålet med kvalifikasjonen er å utvikle en ingeniør med avanserte evner i å anvende grunnleggende ingeniørvitenskap og/design og syntese, og relaterte prinsipper uavhengig av spesifikke samfunnsproblemer. Et av hovedmålene i denne prosessen er å utvikle en avansert evne til å utføre grunnleggende ingeniørforskning av original karakter. Det fremmer også en livslang læringstilnærming og en evne til å trene andre studenter i lignende felt.
Grunner for å studere ved UJ
- UJ tilbyr ikke bare et spesielt program kalt First Year Experience for å hjelpe med å orientere studentene gjennom det første året, men vi tilbyr også en Senior Student Experience som retter studentene mot arbeidsplassen!
- Grip muligheten til å delta i en rekke idretter og trene sammen med Olympians og Paralympians på toppmoderne baner, baner og baner, eller bare hold deg i form ved å bli med i et av treningssentrene på hver av våre 4 campuser.
- Bli en del av et ungt, levende og smidig universitet som reflekterer og tilpasser seg lett til vårt lands ambisjoner, samtidig som du opprettholder global relevans gjennom en rekke internasjonale partnerskap.
- 178 Internasjonalt respekterte og aksepterte kvalifikasjoner.
- Bli med på et universitet som bryr seg nok til å ha samlet inn over R300 millioner siden starten av 2016 for å støtte Missing Middle Campaign. UJ sørger også for at mer enn 6 000 trengende studenter får to sunne måltider per dag.
- Studer i den pulserende City of Gold - Sør-Afrikas økonomiske knutepunkt. Bli med en levende, kosmopolitisk, progressiv gruppe studenter og akademikere på vei til å tenke på fremtiden!
- UJ tilbyr en fantastisk opplevelse på campus enten du bor i en av UJs boliger, tilhører et daghus, eller om du bare vil være sosial på studentsentrene på alle campusene.
- Vi sikrer helse, sikkerhet og sikkerhet for alle våre studenter gjennom våre egne helsetjenester på campus og UJ Protection Services.
- Visste du at i løpet av de første fem årene av UJs eksistens doblet den sin målrettede forskningsproduksjon og fortsetter til i dag å slå rekorder!
Opptak
Læreplan
Tildeling av graden
Ph.D.: Chemical Engineering vil bli gitt til studenter som har fullført forskningen
Læreplan
- P6CH110 Oppgave: Kjemisk semester 1
- P6CH210 Oppgave: Kjemisk semester 2
Programresultat
Den kvalifiserte studenten vil kunne:
- Identifisere, vurdere, formulere, tolke, analysere og løse ingeniørforskning/utviklingsproblemer av original karakter kreativt og innovativt ved å anvende relevant avansert grunnleggende kunnskap om f.eks. matematikk, grunnvitenskap og ingeniørvitenskap i det valgte forskningsfeltet.
- Planlegge og administrere avanserte forskningsprosjekter, og demonstrere grunnleggende kunnskap, forståelse og innsikt i prinsippene, metodikkene og konseptene som utgjør sosialt ansvarlig (for lokale og andre samfunn) ingeniørforskning/utvikling innen det valgte forskningsfeltet.
- Arbeid effektivt, individuelt eller sammen med andre, som medlem av et team, gruppe, organisasjon og samfunnet eller i tverrfaglige miljøer i det valgte forskningsfeltet.
- Organisere og administrere seg selv og hans/hennes aktiviteter ansvarlig, effektivt, profesjonelt og etisk, ta ansvar innenfor hans/hennes kompetansegrenser, og utøve original dømmekraft basert på kunnskap og ekspertise, knyttet til forskningsfeltet.
- Planlegge og gjennomføre avanserte undersøkelser, forskning og/eller eksperimenter av original karakter ved å anvende eller utvikle passende teorier og metoder og utføre passende dataanalyse og tolkning.
- Kommuniser effektivt, både muntlig og skriftlig, med ingeniører og spesifikt forskningspublikum og samfunnet for øvrig, i den grad de er påvirket av forskningen, ved å bruke passende struktur, stil og grafisk støtte.
- Bruk og vurdere passende avanserte tverrfaglige forskningsmetoder, ferdigheter og informasjonsteknologi effektivt og kritisk i ingeniørforskning/utviklingspraksis og vis ansvar for virkningen av ingeniørforskning/utviklingsaktiviteter på samfunn og miljø.
- Utføre prosedyremessig og ikke-prosedyredesign og syntese av komponenter, systemer, arbeider, produkter eller prosesser som et sett med relaterte systemer og vurdere deres sosiale, juridiske, helse-, sikkerhets- og miljømessige påvirkninger og fordeler, der det er aktuelt, i det valgte feltet av tverrfaglig forskning.
- Bruk ulike lærings- og forskningsstrategier og ferdigheter for å mestre resultater som kreves for å forberede seg til å engasjere seg i kontinuerlig læring og forskning, for å holde seg à jour med kunnskap og ferdigheter som kreves innen ingeniørledelse forskning/utviklingsfeltet.
- Delta som en ansvarlig innbygger i livet til lokale, nasjonale og globale samfunn ved å opptre profesjonelt og etisk i det valgte forskningsfeltet.
- Demonstrere, der det er aktuelt, kulturell og estetisk følsomhet på tvers av en rekke sosiale kontekster i utførelsen av ingeniørforskning/utviklingsaktiviteter.
- Utforsk, der det er aktuelt, utdannings- og karrieremuligheter innen avansert ingeniørforskning/utvikling.
- Organiser og utvikle, der det er aktuelt, gründermuligheter gjennom ingeniørfag, teknisk forskning, utvikling og/eller lederegenskaper.