Keystone logo
University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

Introduksjon

Den internasjonale skolen for avanserte studier

UNICAM har opprettet en internasjonal skole for avanserte studier med det formål å øke internasjonaliseringen av doktorgradsutdanning.

  • The International School of Advanced Studies planlegger, organiserer, koordinerer kursene for å oppnå tittelen Ph.D.
  • Doktorgradskurset er tre år med en avsluttende avhandling som skal skrives på engelsk, som vil forsvares foran et avsluttende eksamenskommisjon, bestående av professorer innen de relevante vitenskapelige områdene. Dette må inkludere akademikere og andre eksperter (f.eks. Fra forskningssentre eller bedrifter), hvorav de fleste ikke fra University of Camerino, og minst en ikke-italiensk.
  • I tillegg til utarbeidelsen av den avsluttende oppgaven, forventes doktorgradskandidater å delta i opplæringsaktiviteter organisert av SAS, alle på engelsk, for å tilegne seg overførbare ferdigheter, (for eksempel kommunikasjonsevner, utvikling av forskningskarriere, forskningsledelse og prosjektfinansiering, metodisk ferdigheter) og doktorgradsopplæring i samarbeid med industrien og andre relevante sysselsettingssektorer.
  • Det forskes sterkt på å forske på offentlige eller private laboratorier utenfor vertsuniversitetet.
  • For å oppnå den endelige kvalifikasjonen bør det være minst seks måneders erfaring ved en forsknings- eller høyere utdanningsinstitusjon som er forskjellig fra University of Camerino og muligens ikke italiensk.
  • De syv prinsippene for innovativ doktorgradsopplæring ligger til grunn for våre forskningsprogrammer.

Syv prinsipper for innovativ doktorgradsopplæring

1. Research Excellence

Å strebe etter utmerket forskning er grunnleggende for all doktorgradsutdanning, og fra dette strømmer alle andre elementer. Faglige standarder satt gjennom fagfellevurderingsprosedyrer og forskningsmiljøer som representerer en kritisk masse er påkrevd. Den nye akademiske generasjonen bør bli opplært til å bli kreative, kritiske og autonome intellektuelle risikotakere, og skyve grensene for grenseforskning.

2. Attraktivt institusjonelt miljø

Doktorgradskandidater bør finne gode arbeidsforhold som gjør dem i stand til å bli uavhengige forskere som på et tidlig tidspunkt tar ansvar for omfanget, retningen og fremdriften i prosjektet. Disse bør omfatte karriereutviklingsmuligheter, i tråd med European Charter for Researchers og Code of Conduct for Recruitment of Researchers.

3. Tverrfaglige forskningsalternativer

Doktorgradsutdanningen må være innebygd i et åpent forskningsmiljø og en kultur for å sikre at passende muligheter for kryssbefruktning mellom disipliner kan fremme nødvendig bredde og tverrfaglig tilnærming.

4. Eksponering for industri og andre relevante sysselsettingssektorer

Begrepet "industri" brukes i vid forstand, inkludert alle områder av fremtidige arbeidsplasser og offentlig engasjement, fra industri til næringsliv, myndigheter, frivillige organisasjoner, veldedige organisasjoner og kulturinstitusjoner (f.eks. Musea). Dette kan inkludere plasseringer under forskningstrening; delt finansiering; involvering av ikke-akademikere fra relevant industri for å informere/levere undervisning og veiledning; fremme økonomisk bidrag fra den relevante næringen til doktorgradsstudier; fremme alumni -nettverk som kan støtte kandidaten (for eksempel mentorordninger) og programmet, og et bredt spekter av mennesker/teknologi/kunnskapsoverføringsaktiviteter.

5. Internasjonalt nettverk

Doktorgradsutdanningen skal gi muligheter for internasjonalt nettverk, dvs. gjennom samarbeidende forskning, co-tutelle, to og felles grader. Mobilitet bør oppmuntres, det være seg gjennom konferanser, korte forskningsbesøk og utsendelser eller lengre utenlandsopphold.

6. Opplæring i overførbare ferdigheter

“Overførbare ferdigheter er ferdigheter som læres i en kontekst (for eksempel forskning) som brukes i en annen (for eksempel fremtidig ansettelse, enten det er innen forskning, næringsliv, etc.). De gjør at fag- og forskningsrelaterte ferdigheter kan brukes og utvikles effektivt. Overførbare ferdigheter kan tilegnes gjennom opplæring eller gjennom arbeidserfaring ”. Det er viktig å sikre at nok forskere har ferdighetene som kreves av den kunnskapsbaserte økonomien. Eksempler inkluderer kommunikasjon, teamarbeid, entreprenørskap, prosjektledelse, IPR, etikk, standardisering, etc.

Næringslivet bør også være mer involvert i læreplanutvikling og doktorgradsutdanning, slik at ferdigheter bedre matcher bransjens behov, og bygger på arbeidet til University Business Forum og resultatene av EUA DOC-CAREERS-prosjektet. Det er gode eksempler på tverrfaglige tilnærminger ved universiteter som kombinerer ferdigheter som spenner fra forskning til finansielle og forretningsmessige ferdigheter og fra kreativitet og design til interkulturelle ferdigheter.

7. Kvalitetssikring

Ansvarlighetsprosedyrene må etableres på forskningsgrunnlaget for doktorgradsutdanning, og av den grunn bør de utvikles separat fra kvalitetssikringen i første og andre syklus.

Målet med kvalitetssikring i doktorgradsutdanningen bør være å forbedre kvaliteten på forskningsmiljøet, samt å fremme transparente og ansvarlige prosedyrer for temaer som opptak, veiledning, tildeling av doktorgrad og karriereutvikling. Det er viktig å understreke at dette ikke handler om kvalitetssikring av doktorgraden. seg heller prosessen eller livssyklusen, fra rekruttering til eksamen.

Akkrediteringer

Steder

  • International School of Advanced Studies Polo di Alta Formazione Via Madonna delle Carceri 9, 62032, Camerino

Spørsmål