
PhD i moderne kommunikasjon og informasjon
Santiago de Compostela, Spania
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Spansk, Galisisk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 200 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Doktorgraden i moderne kommunikasjon og informasjon tilbyr universitetsopplæring med høyt spesialiseringsnivå for å møte de faglige og vitenskapelige behovene som stammer fra de forskjellige forskningslinjene knyttet til journalistikk og audiovisuell kommunikasjon.
Hovedformålet med denne doktorgraden er å garantere læring som tilfredsstiller kravene til studenter som har fullført graden i journalistikk eller audiovisuell kommunikasjon, og også i andre grader, hovedsakelig samfunnsvitenskap, og som ønsker å fortsette sin forskeropplæring. Det er et program som tilbyr flere spesialiseringsalternativer gjennom allerede konsoliderte arbeidslinjer, utforsker språkene og de informative og kommunikative mulighetene til de forskjellige formatene og støttene. Det er forpliktet til høyt kvalifisert opplæring og kunnskap knyttet til permanent vitenskapelig utveksling gjennom avtaler som eksisterer med ledende europeiske og amerikanske universiteter, som allerede samarbeider med forskergruppene som deltar i doktorgradsprogrammet.
forskningsområder
- Audiovisuelle studioer. Diskurser, objekter og emner for audiovisuell kommunikasjon
- ny Media. Transformasjons- og endringsprosesser innen kommunikasjon og journalistikk
- Medborgerskap og kommunikasjon. Kommunikasjon og utvikling
Galleri
Ideelle studenter
De vil ha tilgang uten å måtte ta ytterligere opplæring:
- Studenter fra offisielle mastergrader med forskningsresultater som tilbyr eksklusivt innhold innen journalistikk, audiovisuell kommunikasjon og reklame og PR.
- Studenter med DEA-graden oppnådd gjennom de spesifikke programmene for audiovisuell kommunikasjon, journalistikk eller reklame og PR.
- Studenter med beslektede grader: Alle mastergrader med forskningsresultater innen det brede området samfunnsvitenskap vil bli betraktet som en relatert grad, bortsett fra de som er spesifikke for journalistikk, audiovisuell kommunikasjon eller reklame og PR.
Utvekslingsstudenter:
Nyutdannede vil kunne få tilgang til det i henhold til utenlandske utdanningssystemer, uten behov for godkjenning, etter bekreftelse fra universitetet at det akkrediterer et opplæringsnivå som tilsvarer den offisielle spanske universitetsmastergraden og at det gir landet som utsteder graden rett. til tilgang til doktorgradsstudier. Dette opptak vil i alle fall ikke innebære homologering av den tidligere graden inneholdt av den interesserte part eller dens anerkjennelse for andre formål enn tilgang til doktorgradsutdanning.
Opptak
Læreplan
opplæringsaktiviteter
- Kvalitativt forskningsmetodeseminar E3021A01
- Kvantitativt forskningsmetodeseminar E3021A02
- Seminar om forskningsmetoder anvendt på kommunikasjon E3021A03
- Formidling av vitenskapelige resultater E3021A04
Trening utfyller
- Dokumentasjon. Datahåndtering og visualisering. P3382101
- Journalistisk innovasjon: nye formater, produkter og støtter P3382103
- Kvalitative og kvantitative forskningsmetoder P3382201
- Kommunikasjon i demokratilaboratoriet P3382204
- Journalistikk og kommunikasjon i nettverkssamfunnet P3382206
- Idéer, kreativitet og historiefortelling P3382207
- Produksjon, verdivurdering og utvidelse P3382209
- Produkter fokusert på publikum P3382210
- Kulturprodukter i det kommunikative økosystemet til nettverkssamfunnet P3382212
- Høringer og informasjonsstrategier P3382214
Når det gjelder andre typer profiler som er forskjellige fra de tidligere, vil den akademiske komiteen fastsette kravet om å bestå spesifikke kommunikasjonsopplæringskomplementer som kan velges fra innholdet i Master i journalistikk og kommunikasjon: Nye trender innen produksjon, ledelse og formidling av kunnskap som tilbys av USC.
Den akademiske komité vil vurdere hver sak individuelt for å bestemme forpliktelsen til å ta en komplementær opplæringsreise gjennom å bestå spesifikke kommunikasjonsfag (maksimalt inntil 15 studiepoeng) som kan velges fra tilbudet som vurderes i Master i journalistikk og kommunikasjon: Nye trender i produksjon, ledelse og formidling av kunnskap som tilbys ved USC. Denne bestemmelsen vil bli etablert fra minnet om den opprinnelige opplæringen (Master eller DEA), så vel som fagene til disse programmene tatt av hver student, med spesiell oppmerksomhet til ferdighetene som søkerne har ervervet i spesifikke emner innen kommunikasjonsfeltet.
Programresultat
Hovedformålet med denne doktorgraden er å garantere læring som tilfredsstiller kravene til studenter som har fullført en grad i journalistikk eller audiovisuell kommunikasjon, og også i andre grader, hovedsakelig i samfunnsvitenskap, og som ønsker å fortsette sin forskerutdanning.