Ed.D.
Santiago de Compostela, Spania
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Spansk, Galisisk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 200 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Doktorgradsstudier i utdanning er rettet mot opplæring av forskere, med sterk vekt på både kvalitativ og kvantitativ forskningsmetodikk og teknikker.
Dette programmet vil gjøre det mulig å fortsette forskningen innen det brede kunnskapsfeltet innen studier innen utdanning, opplæring av nye forskere, styrking av studielinjene, åpning av nye undersøkelseslinjer, innføring og konsolidering av komplementariteten mellom kvalitative og kvantitative forskningsmetoder, og som spesialiserer oss i studenter i nye metoder og favoriserer overføring av kunnskap. Alt dette vil bidra betydelig til å styrke den metodiske, teoretiske og tekniske opplæringen innen forskning i utdanning og følgelig til å gjennomføre kvalitetsforskning.
forskningsområder
- Læring og utvikling av ferdigheter i eksperimentelle vitenskaper, samfunnsvitenskap, matematikk og i litterære, språklige og kunstneriske språk
- Utdanningsteori, utdanningshistorie og sosialpedagogikk
- Pedagogisk forskningsmetodikk og psykopedagogisk og sosiopedagogisk intervensjon
- Opplæringsprosesser i varierte sammenhenger
Galleri
Ideelle studenter
Uten treningstilskudd:
Studenter som fullførte følgende USC mastergrader:
- Mastergrad i forskning innen utdanning, kulturelt mangfold og samfunnsutvikling
- Mastergrad i opplæringsprosesser
- Mastergrad i utdanning, kjønn og likestilling
- Mastergrad i didaktikk i eksperimentelle vitenskaper og matematikk.
Andre profiler:
Ved andre typer profiler som er forskjellige fra de tidligere, vil fagutvalget vurdere hver sak individuelt. Muligheten for å kreve opplæringstilskudd (maksimalt inntil 15 stp) vil bli vurdert.
Fremmed:
Studenter med en utenlandsk grad som ikke er godkjent kan søke om opptak til doktorgradsstudier så lenge et opplæringsnivå tilsvarende det for den offisielle spanske universitetsmastergraden er akkreditert og gir landet som utsteder graden rett til å få tilgang til doktorgradsstudier. Denne innrømmelsen vil i alle fall ikke innebære homologering av den forrige graden eller anerkjennelse for andre formål enn tilgangen til denne læren.
Opptak
Læreplan
opplæringsaktiviteter
- Samarbeidsseminar E3061A01
- Forskningsseminar E3061A02
- Kongresser og vitenskapelige konferanser E3061A03
- Bo i andre institusjoner og forskningsorganisasjoner E3061A04
- Opplæringskurs i informasjonskompetanse E3061A05
Trening utfyller
- Historisk-komparativ forskningsmetodikk i utdanning P3091101
- Kvalitative metoder i sosiopedagogisk forskning P3091102
- Metodikk for utforming og evaluering av sosiopedagogiske programmer P3091103
- Forskningsmetodikk for sosio-pedagogisk endring P3091104
- Beslutningstaking i utdanningspolitikken P3091105
- Utdanning for medborgerskap og interkulturalitet: menneskerettigheter, familie og samarbeidslæring P3091106
- Utdanning, kultur og lokal samfunnsutvikling P3091107
- Vitenskap og dens metodikk for lærere i videregående opplæring P3241201
- Design av pedagogisk forskning i realfag i videregående opplæring P3241202
- Eksperimentelle vitenskaper for lærere i videregående opplæring P3241203
- Didaktikk i fysikk og kjemi i videregående opplæring P3241204
- Biologididaktikk og geologi i videregående opplæring P3241205
- Design, planlegging og evaluering av didaktiske forslag i eksperimentelle vitenskaper i videregående opplæring P3241206
- Matematikk for videregående lærere P3241207
- Didaktisk analyse av aritmetikk, algebra og analyse i videregående opplæring P3241208
- Didaktisk analyse av geometri, måling av størrelser, sannsynlighet og statistikk i videregående opplæring P3241209
- Design, planlegging og evaluering av didaktiske forslag i matematikk i videregående opplæring P3241210
- Samfunnsvitenskap og utdanning I P3241215
- Samfunnsvitenskap og utdanning II P3241216
- Læring og undervisning i historie og samfunnsvitenskap P3241217
- Læring og undervisning i geografi og samfunnsfag P3241218
- Filosofi og utdanning I P3241219
- Filosofi og utdanning II P3241220
- Læring og undervisning i filosofi: Emne P3241221
- Læring og undervisning i filosofi: historie P3241222
- Undervisning i innovasjon og initiering av utdanningsforskning i samfunnsvitenskap og humaniora P3241223
- Yrkesopplæring P3241224
- Lærings- og undervisningsmoduler for profesjonelle familier i tjenestesektoren P3241225
- Undervisning i innovasjon og initiering av utdanningsforskning innen yrkesopplæring P3241228
- Baser for å undervise og lære språk P3241229
- Språk og litteratur som pedagogisk kunnskap P3241230
- Fremmedspråk og dets litteratur som pedagogisk kunnskap P3241231
- Språk- og litteraturdidaktikk for videregående opplæring P3241232
- Didaktikk av galisisk språk og litteratur for videregående opplæring P3241233
- Didaktikk av spansk språk og litteratur for videregående opplæring P3241234
- Didaktikk av fremmedspråk for videregående opplæring P3241235
- Engelskundervisning for videregående opplæring P3241236
- Undervisning i fransk og andre fremmedspråk for videregående opplæring P3241237
- Didaktikk for klassisk kultur for videregående opplæring P3241238
- Didaktikk for klassiske språk for videregående opplæring P3241239
- Undervisning i innovasjon og pedagogisk forskning innen språkområdet P3241240
- Treningskomplement for musikkundervisning P3241241
- Læring og undervisning av musikk P3241242
- Opplæringskomplement for undervisning i plastisk og visuell kunst P3241243
- Læring og undervisning i plastisk og visuell kunst P3241244
- Undervisning i innovasjon og initiering av pedagogisk forskning i musikk og plastisk og visuell kunst P3241245
- Diagnose og evaluering i utdanning P3241246
- Utviklingsforstyrrelser og lærevansker P3241247
- Sosial interaksjon, læring og kunnskapskonstruksjon P3241248
- Utdanningsbehov og tilpasning av læreplanen P3241249
- Modeller for veiledning og psykopedagogisk intervensjon P3241250
- Profesjonell veiledning P3241251
- Forskning, evaluering og utdanningsinnovasjon P3241252
- Forskning i evalueringer av programmer og institusjoner P3261101
- Forskning innen opplæring og menneskelige ressurser P3261102
- Forskning i e-læring P3261103
- Utdanningsforskningsdesign og -teknikker P3261106
- Didaktikk, læreplan og skoleorganisasjon P3271101
- Opplæringsfunksjonen og akademisk veiledning P3271102
- Utdanning og språk i Galicia P3271103
- Psykologisk utvikling og skolelæring P3271104
- Utdanning, samfunn og utdanningspolitikk P3271105
- Yrkesopplæring P3271115
- Undervisning i innovasjon og initiering av utdanningsforskning innen yrkesopplæring P3271116
- Lærings- og undervisningsmoduler for profesjonelle familier i primær- og sekundærsektoren P3271117
- Forskningsmetodikk og prosjektdesign E3061F01
- Forskningsmetodikk i interkulturell utdanning E3061F02
- Forskningsmetodikk i utdanningsveiledning E3061F03
- En forskningsmetodikk innen pedagogisk teknologi E3061F04
- Forskningsmetodikk i utdanning E3061F05
Programresultat
Dette programmet vil tillate fortsatt fremgang i forskning innen det brede kunnskapsfeltet utdanningsstudier, opplæring av nye forskere, styrke studieretninger, åpne nye undersøkelseslinjer, introdusere og konsolidere komplementariteten til kvalitative forskningstilnærminger og kvantitative, spesialisering av våre studenter i nye metoder og fremme overføring av kunnskap.