
Doktorgrad i kulturstudier: minne, identitet, territorium og språk
Lugo, Spania
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Spansk, Galisisk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 200 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Målet med dette programmet er å adressere på en tverrfaglig måte, på den ene siden grunnleggende forskning på kulturteori, og på den andre, sosiokulturell forskning anvendt på moderne globalitet, blant annet forholdet mellom minner, landskap, migrasjoner, identiteter, rettigheter står menneskelige, kulturelle kreasjoner og bevegelser, disse problemstillingene nærmer seg fra tverrfaglige perspektiver som samler forskere fra feltene: Sosial og kulturell antropologi, statsvitenskap, litteraturvitenskap, filosofi, human geografi, historie, kunsthistorie, lingvistikk og sosiologi .
presentasjon
Programmet er også tenkt som et program som vil bidra til den vitenskapelige utviklingen av forretningsstrukturen i Galicia og Bretagne innen kulturell design, brukt på organisasjonen av selskaper og kulturinstitusjoner, der det kan være i stor etterspørsel. Programmet vil gjøre det mulig å trene leger med grunnleggende og anvendt kunnskap innen forskjellige kunnskapsområder, som samtidig er i stand til å integrere kunnskap og metoder for komplementære områder, for å muliggjøre passende, velorientert spesialisering og fremgang i kunnskap , som krever tverrfaglig opplæring i humaniora og samfunnsvitenskap. Hensikten med programmet er å tilby studentene muligheten til å oppnå en felles doktorgrad fra de to universitetene, ved å levere oppgaven til et av dem.
krav
1) Generelt, for å få tilgang til et offisielt doktorgradsprogram, vil det være nødvendig å være i besittelse av offisielle spanske bachelorgrader, eller tilsvarende, og universitetsmastere, eller tilsvarende, forutsatt at minst 300 studiepoeng er bestått studiepoeng i sett av disse to læresetningene.
2) På samme måte kan alle som er i noen av følgende tilfeller få tilgang til:
- Være i besittelse av en offisiell spansk universitetsgrad eller fra et annet land som er medlem av det europeiske området for høyere utdanning, som gir tilgang til mastergraden i samsvar med bestemmelsene i artikkel 16 i RD 1393/2007, og bestå minimum 300 studiepoeng studiepoeng i alle offisielle universitetsstudier, hvorav minst 60 må være på masternivå.
- Vær i besittelse av en offisiell spansk kandidatgrad, hvis varighet, i samsvar med forskrifter i fellesskapsretten, er minst 300 studiepoeng. Nevnte kandidater må ta de obligatoriske opplæringskomplementene som kreves av programmet, bortsett fra at studieplanen for den tilsvarende bachelorgraden inkluderer forskerutdanningspoeng som tilsvarer pedagogisk verdi til forskningspoeng fra masterstudiet.
- Universitetsutdannede som, etter å ha oppnådd en opplæring i den tilsvarende testen for tilgang til spesialiserte helsetreningssteder, bestå med en positiv evaluering minst to års opplæring i et program for å oppnå den offisielle graden av noen av spesialitetene i naturvitenskap Helse.
- Være i besittelse av en grad oppnådd i samsvar med utenlandske utdanningssystemer, uten behov for godkjenning, etter verifisering av universitetet om at det akkrediterer et opplæringsnivå som tilsvarer det for den offisielle spanske universitetsgraden, og at det gir fullmakt i utstedelsen land for tittelen for tilgang til doktorgradsstudier. Denne innrømmelsen vil ikke i noen tilfelle innebære godkjenning av den forrige tittelen som den interesserte er i besittelse av eller anerkjennelse for andre formål enn tilgangen til doktorgradsstudier.
- Ha en annen spansk doktorgrad oppnådd i samsvar med tidligere universitetsregler.
- Ha en offisiell universitetsgrad som har oppnådd korrespondansen til nivå 3 i det spanske kvalifikasjonsrammeverket for høyere utdanning, i samsvar med prosedyren etablert i kongelig resolusjon 967/2014 av 21. november, som fastsetter kravene og prosedyren for homologering og erklæring om likeverdighet til et grad og offisielt universitetsnivå og for validering av utenlandske studier i høyere utdanning, og prosedyren for å bestemme korrespondansen til nivåene i det spanske rammeverket for kvalifikasjoner for høyere utdanning av de offisielle titlene arkitekt , Ingeniør, utdannet, teknisk arkitekt, teknisk ingeniør og diplom.
3) Doktorgradsstudenter som begynner på doktorgradsprogrammet i samsvar med tidligere universitetsbestemmelser, vil få tilgang til doktorgradsstudier etter opptak i samsvar med bestemmelsene i USC Regulations for doctoral studies. Uansett må de oppfylle de generelle kravene fastsatt i nevnte forskrift for å få tilgang til doktorgradsstudier.
4) Nyutdannede, arkitekter eller ingeniører som har videregående vitnemål oppnådd i samsvar med bestemmelsene i kongelig resolusjon 778/1998 av 30. april, eller oppnår forskningsforsyningsevne regulert i kongelig resolusjon 185/1985, 23. januar.
5) Nyutdannede, arkitekter eller ingeniører som har offisiell mastergrad i henhold til kongelig resolusjon 56/2005 eller kongelig resolusjon 1393/2007, modifisert ved kongelig resolusjon 861/2010, eller som har bestått 60 studiepoeng med offisielle mastergradsstudier.
6) Nyutdannede, tekniske ingeniører eller tekniske arkitekter som beviser at de har 300 studiepoeng bestått i settet med offisielle universitetsstudier, hvorav minst 60 må være på masternivå, kan også få tilgang.
Galleri
Ideelle studenter
opptak Profile
Studenter som tar følgende offisielle mastergrader vil ha direkte tilgang, uten å måtte ta ekstra opplæring, både ved USC og Rennes 2 University:
1) På USC:
- Kulturelle tjenester
- Filosofi: Aktuelle problemer
- Samtidshistorie
- Anvendt lingvistikk
- Litteratur- og kulturstudier
- Engelsk studier
- språklige studier
- Forvaltning av kunstnerisk og arkitektonisk arv
- Kommunikasjon og kreative næringer
- Utdanning, kjønn og likestilling
- Forskning innen utdanning, kulturelt mangfold og samfunnsutvikling
2) I Rennes 2:
- Master LCER ETILA (Études Ibériques et Latino-américaines) og ETILA international i samarbeid med det autonome universitetet i Madrid for CERPI, LIRA og PRIPLAP
- Master Lles Amériques pour lle L'ERIMIT (Interlangues, Memoires, Identités, Territoires) et l'EA ACE (Anglophonie: Communautés et Écritures)
- Master LEA commerce international ALPI (Amérique LAtine et Péninsule Ibérique) for lle CERPI, lle LIRA, lle PRIPLAP
- Master LCER Arabe oppnådd i 2008, pluss to prosjekter i løpet av realisering for 2011 og 2012. Nedenfor er prosjektet til en internasjonal master ved University of Fès (Maroc)
- LCER Master i tyskstudier for ERIMIT
- LCER Master i russiske studier for ERIMIT
3) Studenter som oppnår et diplom for avanserte studier i sosialantropologi, kommunikasjon, geografi, filosofi, historie, kunsthistorie, humaniora, lingvistikk, moderne språk og litteratur vil også ha direkte tilgang til USC.
4) I andre tilfeller vil det være den tilsvarende delegerte underkomiteen til den akademiske kommisjonen som avgjør om det er praktisk å ta tilleggsopplæring.
Opptak
Programresultat
Mål og kompetanse
Dette programmet tar sikte på å adressere på en tverrfaglig måte, på den ene siden, grunnleggende forskning om kulturteori, og på den andre, sosiokulturell forskning anvendt på moderne globalitet, blant hvilke forholdet mellom minner, landskap, migrasjoner, identiteter, rettigheter skiller seg ut. mennesker, kreasjoner og kulturelle bevegelser, disse temaene tas opp fra tverrfaglige perspektiver som samler forskere fra feltene: Sosial og kulturell antropologi, statsvitenskap, litteraturvitenskap, filosofi, humangeografi, historie, kunsthistorie, lingvistikk og sosiologi.
Det er også tenkt som et program som vil bidra til den vitenskapelige utviklingen av forretningsstrukturen i Galicia og Bretagne innen kulturell design, brukt på organisasjonen av selskaper og kulturinstitusjoner, der det kan være etterspurt.
Studiet skal gjøre det mulig å utdanne leger med grunnleggende og anvendt kunnskap innen ulike kunnskapsområder, som samtidig er i stand til å integrere kunnskap og metoder fra komplementære områder, for å muliggjøre hensiktsmessig velorientert spesialisering og fremgang i kunnskap, som krever tverrfaglig opplæring i humaniora og samfunnsvitenskap.
Programmet har som mål å gi studentene muligheten til å oppnå felles doktorgrad fra de to universitetene, ved å presentere avhandlingen ved ett av dem.
generelle ferdigheter
- Systematisk forståelse av et fagfelt og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til det feltet.
- Evne til å tenke, designe eller skape, implementere og vedta en betydelig forsknings- eller skapelsesprosess.
- Evne til å bidra til å utvide kunnskapens grenser gjennom original forskning.
- Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
- Evne til å kommunisere med det akademiske og vitenskapelige miljøet og med samfunnet generelt om deres kunnskapsområder i modusene og språkene som vanligvis brukes i deres internasjonale vitenskapelige miljø.
- Evne til å fremme, i akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell fremgang i et kunnskapsbasert samfunn.
Spesifikke kompetanser
- Systematisk forståelse av et fagfelt og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til det feltet.
- Evne til å tenke, designe eller skape, implementere og vedta en betydelig forsknings- eller skapelsesprosess.
- Evne til å bidra til å utvide kunnskapens grenser gjennom original forskning.
- Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
- Evne til å kommunisere med det akademiske og vitenskapelige miljøet og med samfunnet generelt om deres kunnskapsområder i modusene og språkene som vanligvis brukes i deres internasjonale vitenskapelige miljø.
- Evne til å fremme, i akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell fremgang i et kunnskapsbasert samfunn.
andre ferdigheter
- Lær å jobbe i tverrfaglige team med de sosioøkonomiske anvendelsene og problemene med kulturelle design
- Lær å designe internasjonale samarbeidsprogrammer om menneskerettigheter
- Kjenne til metodene og teknikkene for etnografisk forskning brukt på interkulturelle fenomener
- Lær å mestre hovedmodellene for sosial og kulturell teori brukt på kulturelle prosesser