Doktorgrad i egenkapital og innovasjon i utdanning
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 200 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Hovedmålet med dette doktorgradsprogrammet er forskning og innovasjon på sosiopedagogiske programmer, handlinger, ressurser og politikk som er nødvendige for å oppnå likeverdighet i utdanningen.
forskningsområder
- Sosiopedagogiske inkluderings- og eksklusjonsprosesser
- Innovasjon for utdanningslikhet
Galleri
Ideelle studenter
a) Studenter som tok og besto følgende mastergrader undervist av fakultetene for utdanningsvitenskap og fakultetene for lærerutdanning ved de fem deltakende universitetene. Blant dem vil noen mastergrader måtte fullføres med komplementær opplæring i pedagogisk forskningsmetodikk.
- Master i innovasjon, veiledning og pedagogisk evaluering fra University of A Coruña (opplæringskomplement: Nei)
- Mastergrad i ESO-undervisning, baccalaureate, yrkesopplæring og språkundervisning fra University of A Coruña (Opplæring utfyller: Ja)
- Mastergrad i forskning og innovasjon i utdanningssammenheng fra University of Cantabria (Opplæringstilskudd: Nei)
- Mastergrad i videregående lærerutdanning fra University of Cantabria (opplæringskomplement: Ja)
- Mastergrad i sosiopedagogisk intervensjon og forskning fra University of Oviedo (opplæringstilskudd: Nei)
- Mastergrad for lærere i obligatorisk videregående opplæring, baccalaureate, yrkesopplæring fra University of Oviedo (Opplæring komplementerer: Ja)
- Mastergrad for lærere i obligatorisk videregående opplæring, baccalaureate, yrkesopplæring fra Universitetet i Vigo (Supplerende opplæring: Ja)
- Mastergrad i utdanning, kjønn og likestilling fra Universitetet i Santiago de Compostela (opplæringstilskudd: Nei)
- Mastergrad i opplæringsprosesser fra University of Santiago de Compostela (opplæringskomplement: Nei)
- Mastergrad i forskning innen utdanning, kulturelt mangfold og samfunnsutvikling fra Universitetet i Santiago de Compostela (opplæringstilskudd: Nei)
- Mastergrad i ledelse av pedagogiske aktiviteter i naturen fra University of Santiago de Compostela (opplæringstilskudd: Nei)
- Mastergrad i undervisning i obligatorisk videregående opplæring, baccalaureate, yrkesopplæring og språkopplæring fra Universitetet i Santiago de Compostela (opplæringskomplement: Ja)
- Mastergrad i lærevansker og kognitive prosesser fra Universitetet i Vigo (opplæringskomplement: Nei)
- Mastergrad i psykososio-pedagogisk forskning med ungdom fra Universitetet i Vigo (opplæringskomplement: Nei)
- Mastergrad i spesifikke pedagogiske støttebehov fra Universitetet i Vigo (opplæringskomplement: Ja)
- Mastergrad i multidisiplinær intervensjon i mangfold i utdanningskontekster fra Universitetet i Vigo (opplæringskomplement: Ja)
- Mastergrad for lærere i obligatorisk videregående opplæring, baccalaureate, yrkesopplæring og språkopplæring fra Universitetet i Vigo (Opplæring supplerer: Ja)
b) Søkere som har offisiell mastergrad, med preferanse for andre mastergrader knyttet til utdanningsvitenskap (andre enn nevnt i punkt 1) fremfor master innen andre kunnskapsområder.
c) Søkere som kan bevise at de har bestått 60 studiepoeng fra en offisiell studieplan for spanske universiteter (med preferanse gitt til søkere som kommer fra lavere grader innen utdanningsvitenskap, fremfor de som kommer fra grader fra andre områder av utdanning). kunnskap).
d) Søkere som attesterer forskningskompetansen til et doktorgradsprogram i utdanningsvitenskap regulert av RD 185/85 og de som bekrefter at de er i besittelse av Diploma of Advanced Studies regulert av RD 778/98.
e) Søkere i besittelse av en utenlandsk grad tilsvarende en offisiell mastergrad innen utdanningsvitenskap som gir dem rett i opprinnelseslandet til å få tilgang til doktorgradsstudier i forskningsfasen (godkjent eller ikke godkjent).
f) Søkere til andre mastergrader som utvikles i fremtiden, knyttet til området utdanningsvitenskap.
Sakene b, c, d, e og f vil bli analysert individuelt av doktorgradens akademiske komité.
Opptak
Læreplan
opplæringsaktiviteter
- Deltakelse på konferanser og vitenskapelige konferanser med relevans for fagområdet utdanningsvitenskap E3071A01
- Orienteringsdag for nye doktorgradsstudenter E3071A02
- Møter med forskere fra E3071A03-programmet
- Interuniversitetsvitenskapelig møte for unge forskere innen rettferdighet og innovasjon i utdanning E3071A04
- Monografiske seminarer om rettferdighet i utviklingen av sosio-pedagogiske systemer og handlinger E3071A05
- Forskningsopphold E3071A06
Trening utfyller
- Kvalitative metoder i sosiopedagogisk forskning P3091102
- Forskning i evalueringer av programmer og institusjoner P3261101
Programresultat
Hovedmålet med dette doktorgradsprogrammet er forskning og innovasjon på programmene, handlingene, ressursene og sosioutdanningspolitikken som er nødvendig for å oppnå likestilling i utdanning. Dette målet er spesifisert i følgende mer spesifikke mål:
- Opplæring av fagfolk spesialisert i forskning forpliktet til innovasjon og like muligheter i utdanning. Fagfolk som er i stand til å forske innen design, generering, implementering og evaluering av utdanningsprogrammer og ressurser som passer til nåværende kosmopolitiske, åpne og flerkulturelle samfunn fra et rettferdighetsperspektiv.
- Tilegnelse av kompetanse og ferdigheter som gjør det mulig for forskere under opplæring å overføre kunnskap, og håndtere utfordringene knyttet til forskning, innovasjon og endringsprosesser med egenkapital.
- Bidrag og fremme av mobilitet og internasjonalisering av forskere under opplæring, som garanterer en opplæringsprosess som innebærer en klar forpliktelse til kvalitet, rettferdighet og innovasjon i utdanningsforskning."