
Doktorgradsprogram i humaniora: Språk og kultur
VARIGHET
3 up to 5 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 390 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* akademisk på heltid | akademisk deltid - €234
Introduksjon
Ph.D. Program i humaniora: språk og kultur ved Rey Juan Carlos University tar hensyn til de nye grunnlagene for den reviderte Lisboa-agendaen, så vel som byggingen av det europeiske forskningsområdet (ERA) og målene som er skissert for det i grønnboken 2007. Vi har forstått at doktorgraden må spille en grunnleggende rolle som et skjæringspunkt mellom EHEA og ERA, grunnleggende pilarer i kunnskapssamfunnet. Forskningen som fremmes av dette programmet bryter med teoretiske, uavhengige og lokalistiske posisjoner, utenfor samfunnsutviklingen, for å fremme kunnskap anvendelig til den kulturelle og til og med økonomisk utvikling av et kunnskapsbasert samfunn.
Derfor forplikter vi oss til å sikre at forskning innen humaniora integreres naturlig og relevant med resten av områdene innen høyere utdanning, noe som gir verdi til mobilitet, både på doktorgrads- og postdoktortrinnet, siden det forstås som en vesentlig del av opplæringen. av unge forskere. En av våre utfordringer innen EEI er å forberede leger som er integrert som hovedaktører i samfunnet i generering, overføring og tilpasning av FoU og dens anvendelse i jakten på sosiale, økonomiske og akademiske forbedringer i deres miljø, og at de spiller en vesentlig rolle i alle institusjoner som er involvert i innovasjon og forskning, slik at de leder overføringen fra kunnskap til samfunnets velvære på alle dets områder. I denne linjen,
Behovet for doktorgradsutdanning av kandidater i grader knyttet til humaniora må forsvares både på det akademiske og faglige området, hvor behovet for å fortsette å forske og videreutvikle kunnskap, teknikker og metoder bekreftes, og denne doktorgradsopplæringen antar hovedveien. av opplæring av forskere.
Rey Juan Carlos-universitetet foreslår at doktorgradsprogrammet i humaniora skal gi og tilby doktorgradsopplæring som på den ene siden bidrar til å fremme opplæring av personer med kompetanse innen forskning og innovasjon innen humaniora, og på den annen side å fremme gjennom av forskning, som svar på samfunnets behov innenfor rammen av et integrerende program, hvis struktur og organisering tillater både spesialisering, oppdatering og diversifisering av opplæring, forskning og overføring innen humaniora.
Innenfor doktorgradsprogrammet i humaniora vil de ulike forskningslinjene utvikles i samsvar med kravene fastsatt i gjeldende lovgivning og i URJC-regelverket, i kontrast til erfaring og forskningstilstrekkelighet, og eksistensen av konkurransedyktige prosjekter. Linjen doktoranden skal tildeles vil bli bestemt av tilgangskravene og emnet for oppgaveprosjektet. Hver forskningslinje vil på sin side definere hovedtemaene for utviklingen av doktorgradsavhandlinger, basert på de eksisterende gruppene og forskningserfaringen til veiledere og tildelte direktører.
Rey Juan Carlos University foreslår dette doktorgradsprogrammet:
- Trene nye forskere og forberede team som bidrar til sosial, vitenskapelig og økonomisk fremgang.
- Fremme lærerutdanning i relaterte fagområder.
- Spesialiser doktorgradsstudenter som er interessert i deres faglige, vitenskapelige og tekniske utvikling og i opplæring gjennom hele yrkeslivet.
- Fremme opprettelsen av nasjonale og internasjonale forskningsgrupper og nettverk, samt søken etter og konsolidering av tverrfaglige forskningsgrupper.
mål
De generelle målene for doktorgradsprogrammet ved Rey Juan Carlos University vil i det minste være følgende:
- Oppmuntre og utdype kunnskap og faglig, vitenskapelig og teknisk utvikling av doktorgradsstudenter innen det aktuelle feltet.
- Trene nye forskere som er i stand til å integrere seg i forskningsteam.
- Fremme lærerkarrieren, utdype forskerutdanningen til fremtidige lærere.
- Fordypningen til studenten innenfor tilsvarende felt, spesielt i forskningsaspektet.
- Gi metodiske instrumenter for å ta opp analyse av teori og praksis fra et tverrfaglig perspektiv, og gi grunnleggende kriterier for å ta opp praktiske problemstillinger på de ulike områdene de oppstår.
- Å ha et tilstrekkelig rammeverk for oppnåelse og overføring av vitenskapelige fremskritt.
- Trene doktorgradsstudenter slik at de kan spille en vesentlig rolle i offentlige eller private institusjoner som er involvert i innovasjon og forskning, slik at de kan lede overføringen fra kunnskap til samfunnets velvære.
Kort sagt, dette doktorgradsprogrammet ved Rey Juan Carlos University har som mål å trene nye leger utstyrt med en kritisk vitenskapelig ånd og kapasitet til forskning og teamarbeid, gjennom undervisning organisert i to områder: ett generelt - tekniske og forskningsmetoder, verktøy og ressurser for det samme-; og en annen spesialisering, typisk for de forskjellige spesialiseringslinjene og konsoliderte forskningsemner som utvikles i den.
Programresultat
Grunnleggende ferdigheter
- Systematisk forståelse av et fagfelt og mestring av forskningsferdigheter og metoder knyttet til det feltet.
- Evne til å tenke, designe eller skape, sette ut i livet og vedta en betydelig prosess med forskning eller skapelse.
- Evne til å bidra til å utvide kunnskapens grenser gjennom original forskning.
- Evne til å gjennomføre en kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
- Evne til å kommunisere med det akademiske og vitenskapelige miljøet og med samfunnet generelt om deres kunnskapsfelt i modusene og språkene som vanligvis brukes i deres internasjonale vitenskapelige miljø.
- Evne til å fremme, i akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell fremgang innenfor et kunnskapsbasert samfunn.
Personlige evner og ferdigheter
- Å fungere i sammenhenger der det er lite spesifikk informasjon.
- Finn nøkkelspørsmålene som må besvares for å løse et komplekst problem.
- Designe, skape, utvikle og gjennomføre nye og innovative prosjekter innen sitt kunnskapsfelt.
- Arbeid både i team og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
- Integrer kunnskap, takle kompleksitet og foreta vurderinger med begrenset informasjon.
- Kritikken og det intellektuelle forsvaret av løsninger.
Andre konkurranser
- Integrer vitenskapelige fremskritt innen humaniora innenfor en kultur med fred og demokratiske verdier.
- Mestre forskningsteknikkene for lingvistikk, komparativ litteratur, historie, arkeologi, pedagogikk, filosofi, etikk og humanistisk kunnskap integrert i programmet.
- Å vite hvordan man kan nærme seg problemer fra et tverrfaglig og komplekst perspektiv, kan kombinere ulike synspunkter og teoretiske holdninger innen humaniora.
- Samarbeide med tverrfaglige forskningsteam innen humaniora.
- Undersøke i tverrfaglige team med hensyn til grunnleggende rettigheter, like muligheter mellom menn og kvinner, og universell tilgjengelighet for mennesker med nedsatt funksjonsevne.