Doktor i filosofi (PhD) – Utdanning
Lusaka, Zambia
VARIGHET
3 up to 6 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Doctor of Philosophy (PhD) – Utdanning vil gjøre studentene i stand til å bli effektivt utstyrt med alle nødvendige ferdigheter og kunnskaper for å avansere i internasjonale utdanningsorganisasjoner i offentlig og privat sektor og oppnå positive resultater når de opererer i lederstillinger.
Begrunnelsen for programmet kan oppsummeres som følger:
På et generelt nivå for høyere utdanningspolitikk:
- Det er et generelt behov for flere PhD-utdannede i Zambia og Afrika sør for Sahara og dermed behov for flere PhD-programmer (British Council og DAAD, 2018).
- Dette PhD-programmet svarer på de uttalte behovene til 'Educating Our Future'-politikken (Kunnskapsdepartementet, 2008) for:
- Mer forskning skal foretas innen høyere utdanningssektoren i Zambia.
- Alternative moduser for levering av høyere utdanning, for eksempel nettbasert utdanning, for å forbedre tilgang og rettferdighet i høyere utdanning i Zambia.
- Større tilgang til, og bruk og tilgang av IKT i høyere utdanning i Zambia.
På nivået av programmatisk innhold og struktur:
- Den strukturerte nettbaserte tilnærmingen gjennom både underviste kurs og strukturert veiledning av avhandlingen gir en unik selvstyrt læringsopplevelse for studenten som skiller dette programmet fra andre programmer som tilbys og fremmer en praktisk anvendelse av læringen generert gjennom programmet.
- Det er en sterk vekt i programmet på å gjøre det mulig for kandidater å bruke kraften til forskning for å drive systemendring i organisasjonene sine og realisere sitt lederpotensial.
På nivå med kandidatstudentene som kan få tilgang til programmet:
- Programmets nettbaserte natur gjør det lettere for personer i heltidsarbeid å få tilgang til programmet samtidig som de forblir tilgjengelige for personer som ønsker å være heltidsstudenter.
- Programmet legger vekt på deling av yrkeserfaringer med instruktører og jevnaldrende, og er spesielt relevant for mellomtidskarriere og seniorfagfolk.
På nivå med Unicaf University kompetanse og ekspertise:
- Utdanning er et ekspertiseområde som eksisterer innenfor den bredere konteksten av Unicaf Universitys ekspertise innen utdanning, samfunnsvitenskap og teknologi.
- Det er kompetanse og interesse for å gi kandidatstudenter opplæring og veiledning av høy kvalitet, noe som resulterer i en opplevelse av høy kvalitet og en pris av høy kvalitet til våre studenter.
Mål for programmet
- Utvikle en god forståelse av det relevante konseptuelle og teoretiske grunnlaget for studentens valgte forskningsområde innenfor det bredere spekteret av utdanning.
- Fremme en detaljert forståelse av anvendelige teknikker for forskning.
- Skap og tolk kunnskap gjennom original forskning.
- Forbedre studentens prestasjoner som en reflektert utøver og deres profesjonelle praksis.
Programmets mål
Målet med programmet er å gi et omfattende og variert læringsprogram som er lydhør for utdanningssektoren og de sosiale og økonomiske behovene til den nasjonale utviklingen av menneskelige ressurser. Ved slutten av programmet skal studentene kunne:
- Drive systemendring i politikkutforming, grunnskole, videregående og høyere utdanning som nye lærere.
- Forfølge stillinger i akademiske institusjoner eller akademiske organisasjoner og være interessert i å drive blant annet forskning innenfor områdene utdanning, utdanningspolitikk, inkluderende utdanning og pedagogisk ledelse.
- Fremme inkluderende utdanning, kvalitet og rettferdighet i utdanning, i tråd med nasjonale retningslinjer.
- Støtt likeverd -rettferdighet- og likhet i stedet for bare likestilling i utdanning.
- Overvåke studiet og utviklingen av utdanningspolitisk evaluering og implementering.
- Drive primærforskning innenfor utdanningsområdet.
- Ta tak i ineffektivitet i pedagogisk ledelse.
- Demonstrere evnen til å utvikle en læreplan som passer til målnivået.
- Demonstrere alle nødvendige ferdigheter som er obligatoriske for en karriere innen utdanning og i ledende akademiske institusjoner.
Opptak
Programresultat
På slutten av programmet forventes studenten å:
- Praksisrolle som avanserte forskere og/eller profesjonelle utøvere innen utdanningsområdet.
- Utvikle en omfattende, moderne og avansert kunnskap om innhold, forskningsmetoder og teoretisk kontekst i en områderelatert praksis. Gjennom dette vil studentene gi et viktig bidrag til kunnskap basert på original forskning og stipend.
- Anvend komplekse konsepter, og utvikle kreative løsninger kreativt og adaptivt som vil føre til banebrytende tenkning på feltet.
- Foreta informerte vurderinger om komplekse problemstillinger innen utdanningsfeltet, ofte i mangel av fullstendige data.
- Løs problemer gjennom ferdigheter i evidensbasert beslutningstaking, noe som fører til institusjonell endring.
- Kommuniser ideer og konklusjoner klart og effektivt til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper.
- Utvikle miljøer med inkludering, åpenhet og bredt delte visjoner og mål.
- Evaluer deres ferdigheter som leder og ytelsen til deres team(er) og organisasjon og modifiser strategier deretter.
- Kritikk oppdraget, prosessen og resultatene av spesifikke læringsinitiativer gjennom målrettede spørsmål.
- Drive innovasjon gjennom teknologiaktiverte læringsformater.
- Bruk reflekterende overvåkingsferdigheter om arbeid og profesjonell praksis.
- Interpret samlet inn kvalitative og kvantitative data for å vurdere status for organisasjonsprioriteringer.
- Produser en kulminerende avhandling som demonstrerer i praksis effektiv anvendelse av pedagogiske teorier og konsepter.