PhD i ingeniørutdanning
Storrs, USA
VARIGHET
4 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
18 Dec 2024
TIDLIGSTE STARTDATO
Jan 2025
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Mens det har foregått ekstraordinær ingeniørutdanning ved UConn siden 1916, er ingeniørutdanningen dets akademiske studie. En Ph.D. i ingeniørutdanning fra UConn vil forberede studentene med de ferdighetene og kompetansene som trengs for å utføre pedagogisk forskning av høy kvalitet i sammenheng med ingeniørprogrammer på både før- og etterskolenivå. Nyutdannede fra ingeniørutdanningsprogrammet vil være godt kvalifisert til å jobbe i akademiske, industrielle eller statlige omgivelser, og utmerke seg med å identifisere, skape og utvide forbindelser mellom ingeniørfag og samfunnsvitenskap.
Ingeniørutdanning er iboende tverrfaglig. Ved UConn, som kan skilte med 14 skoler og høyskoler, oppfordres studentene til å ta relevante kurs på tvers av disiplinære siloer basert på deres forskningsinteresser.
Opptak
Stipend og finansiering
In order for an applicant to be considered for one of the following fellowships, the applicant must select that they wish to be considered in SLATE. Recipients of these fellowships will be the most academically promising members of the entering class of graduate students at the University of Connecticut. The criteria used to select recipients include the following:
- Evidence of scholarly or creative achievement highlighted by the department or program in their nomination and evidence that the department or program provides the environment necessary for success in the areas of interest highlighted by the applicant.
- Evidence of any prior scholarly or creative achievement by the nominee, e.g., publications, presentations, exhibits, performances.
- Evidence that the nominee has been successful at previous academic institutions, e.g., letters of recommendation.
- Quantitative evidence of academic accomplishment, e.g., undergraduate grade point average, GMAT (when available).
The Jorgensen Fellowship (JF) is available to outstanding young scholars applying to doctoral programs. The award consists of a service-free fellowship providing a $20,000 annual stipend for five years.
In addition, to be eligible for either the fellowships below, applicants must demonstrate a commitment to enhancing diversity in higher education and/or a commitment to enhancing diversity in their field of study.
- The Harriott Fellowship (HF) is available to outstanding young scholars applying to doctoral programs. The award consists of a service-free fellowship providing a $20,000 annual stipend for five years.
- The Crandall Fellowship (CF) is available to outstanding young scholars applying to master’s programs. The award consists of a service-free fellowship providing a $20,000 annual stipend for two years (MFA is for three years).
For HF and CF fellowships students must submit a diversity statement through the SLATE application system. Students can demonstrate a commitment to enhancing diversity in higher education through participation in organizations or activities that (a) directly relate to increasing access to higher education and retention in higher education of individuals, regardless of age, race, sexual orientation, gender, nationality, cultural background, religion, or beliefs or (b) that help to ensure that individuals are welcomed and included in higher education environments regardless of age, race, sexual orientation, gender, nationality, cultural background, religion, or beliefs. Such organization and activities might include participation/affiliation with TRIO programs, cultural/affinity organizations/centers, volunteer experiences, and college or university committees focused on these goals. Students provide evidence of this commitment through research and educational experience reflected on their CV/resume (articles, presentations, internship, and research experience), in their personal statement, or in letters of recommendations.
Læreplan
Studentene må fullføre minimum 37 studiepoeng, fordelt som følger:
Ingeniørutdanning Kjerne: 13 studiepoeng
- ENGR 5610 – Grunnlag for ingeniørutdanning – 3 studiepoeng
- ENGR 5620 – Makt og politikk for ingeniørutdanning – 3 studiepoeng
- ENGR 6901 – Ingeniørutdanningsseminar - 1 studiepoeng
- EPSY/EDCI – Theories in Education-kurs fra liste - 3 studiepoeng
- ENGR 5410 – Vitenskapelig kommunikasjon – 1 studiepoeng
- ENGR 5420 – Ingeniørpraksisplasser og karrierer i industrien – 1 studiepoeng
- ENGR 5430 – Undervisningsteknikk: kommunikasjon og pedagogikk – 1 studiepoeng
Praksis: 3 studiepoeng
- CE/ENVE 6920 – Praksis – 3 studiepoeng
- Praktisk erfaring i klasseromsundervisning med veiledning fra et medlem av utdannet fakultet.
Utdanningsforskningsmetoder Kjerne: 12 studiepoeng
- EDCI 6000 - Kvalitative metoder for utdanningsforskning – 3 studiepoeng
- EPSY 5605 – Kvantitative metoder i forskning 1 – 3 studiepoeng
- EPSY 5607 – Kvantitative metoder i forskning 2 – 3 studiepoeng
- Forskningsmetoder valgfag – 3 studiepoeng
Ingeniørutdanning Spesialisering: 9 studiepoeng
Avhengig av deres bakgrunn og karriereplaner, kan studentene velge fra en eksisterende spesialisering, som består av kurs innen relaterte områder, eller, med godkjenning fra hovedrådgiveren, velge kurs med et sammenhengende tema som støtter deres forsknings- eller karrieremål.
Ingeniørfeltspesialisering: 9 studiepoeng i disiplinbaserte kurs (f.eks. CHEG, ME, ECE) på 5000-nivå eller høyere valgt i samråd med hovedrådgiveren.
Advanced Methods Specialization: 9 studiepoeng (utenfor metodekjernen) fokusert på avanserte pedagogiske forskningsmetoder. Studentene kan velge fra EDCI, RMME, EPSY metodekurs eller andre i samråd med sin hovedrådgiver.
Teorier i utdanning/læringsvitenskap Spesialisering: 9 studiepoeng fokusert på tverrfaglighet, kunnskapsteorier eller epistemologi. Studentene kan velge fra Teorier i utdanning-listen spesifisert i katalogen, eller andre kurs i samråd med sin hovedrådgiver.
Ingeniørfag og menneskerettigheter: 9 studiepoeng kurs i dette området som godkjent av hovedrådgiveren og konsultasjon med EHRI-fakultetet.
Individuell spesialisering: 9 studiepoeng kurs i et relatert område eller tema som godkjent av hovedrådgiveren.
Ph.D. i Ingeniørutdanning har ikke et fremmedspråkkrav. Ph.D. studenter må opprettholde en kumulativ GPA på minst 3,0 på tvers av alle kurs. For studenter som kommer inn med en mastergrad, kan opptil 15 studiepoeng av tidligere utdannede kurs telles mot Ph.D.
Alle Ph.D. studentene må også fullføre minst 15 studiepoeng GRAD 6950 (Doktorgradsavhandlingsforskning). Alle fulltids Ph.D. studenter må melde seg på ett studiepoengs seminarkurs, ENGR 6901, hvert semester de er i programmet.
Programresultat
Ved å fullføre en Ph.D. i ingeniørutdanning vil nyutdannede kunne:
- Gjennomfør pedagogisk forskning og/eller vurdering og evaluering av høy kvalitet i en rekke miljøer, inkludert høyere utdanning, grunnskoler, ideelle organisasjoner og privat industri.
- Syntetisere informasjon fra flere felt for å bidra til kunnskapsgenerering i skjæringspunktet mellom ingeniørfag og samfunnsvitenskap.
- Ta med et sosiokulturelt perspektiv på ingeniørarbeid med fokus på rettferdighet, mangfold, rettferdighet og inkludering til uansett felt de velger å jobbe innenfor.
- Integrer evidensbasert praksis fra ingeniørutdanningsforskning til å utdanne neste generasjon.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.