Keystone logo
The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development Doktorgrad i pedagogisk ledelse og administrasjon
The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development

Doktorgrad i pedagogisk ledelse og administrasjon

Washington, USA

Varighet på forespørselen

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Sep 2025

USD 1 230 / per credit *

Blandet

* på nett | $1230 per kreditttime for off-campus

Introduksjon

Bli en endringsagent for utdanning

Sterkt lederskap, kombinert med en dyp forståelse av hvordan forskning, politikk og praksis informerer og forstyrrer utdanningssystemer, er nødvendig for å transformere vår nasjons mangefasetterte læringsmiljøer.

Doktorgradsprogrammet i Educational Leadership and Administration (ELA) forbereder og utvikler lærde ledere til å bli katalysatorer for endring i ulike utdanningsmiljøer og kontekster.

ELA doktorgradspensum fanger opp programmets underliggende verdier: ledelse for rettferdighet, sosial rettferdighet og skoleforbedring. Ved å takle de presserende sakene som skoleledere står overfor, bruker doktorgradsstudentene våre teoretisk, konseptuell og empirisk kunnskap på praksisproblemer i den virkelige verden. De kritiserer forskning, bruker kritisk tenkning og reflekterende praksis, samarbeider med jevnaldrende, problemløser og analyserer data fra flere kilder.

Under veiledning av professorer som er solid investert i deres vekst, produserer ELA doktorgradsstudenter verdifull forskning som positivt påvirker PreK-12 utdanning. Nyutdannede fra ELAs doktorgradsprogram flytter inn i lederstillinger på tvers av lokale, statlige og føderale innstillinger, hvor de tar til orde for og legger til rette for nødvendig pedagogisk endring.

  • Arbeid sammen for å løse K-12-utfordringer: Vårt strenge kohortbaserte kursinnhold kombinert med forskningsmetoder vil engasjere deg i kritisk problemløsning, med fire kritiske mål: Ledelse for rettferdighet og sosial rettferdighet, Ledelse for skoleforbedring, Ledelse for endring og Forskningsbasert praksis og praksisinformert forskning.
  • Praktisk tidsplan: Enten kohorten din er helt online eller møtes i våre klasserom utenfor campus, er EdD designet for å imøtekomme timeplanen til arbeidende lærere. Online-kohorter deltar på både ukentlige synkrone møter og engasjerer seg i asynkrone forbindelser. Klasseromskohorter utenfor campus deltar på helgekurs på utvalgte fredagskvelder/lørdager.
  • Utvikle dine ferdigheter: Utvikle dine lederegenskaper gjennom kurs, seminarer, forskningsforeninger med fakultet og selvstyrte aktiviteter.
  • Fakultetet viser vei: Samarbeid med fakultetet som ikke bare utmerker seg i undervisning og forskning, men som også utfordrer studentene til å "gå utover", gi veiledning gjennom hele programmet og gi støtte for å maksimere læringen din.

GW-fordelen

Enten du går utenfor campus eller online, er en GW-utdanning ulik noen annen. GSEHD-studenter drar nytte av vår unike beliggenhet i hjertet av vår nasjons hovedstad og universitetets ekstraordinære tilgang til ulike skolemiljøer, ledende nasjonale arkiver og biblioteker, forskningsmuligheter, internasjonale organisasjoner og fakultet som er publiserte forskere og har omfattende praksiserfaring.

Vår mangfoldige studentmasse kommer sammen fra hele landet og rundt om i verden, og bringer et bredt spekter av yrkeserfaring, ferdigheter og berikende kunnskap.

Vårt oppdrag

Educational Leadership and Administration-programmet i K-12 Education utvikler pedagogiske ledere til å gjennomtenkt lede skoler og utdanningsorganisasjoner på en etisk fundert måte og med fokus på rettferdighet. Programmet vårt utvikler kandidater som forstår hvordan forskning og praksis gjensidig informerer hverandre og som anvender disse forståelsene i utdanningsmiljøer, i sammenheng med et stadig mer globalisert skolesystem. Doktorgradsstudenter vil bli utfordret til å tenke kritisk, samarbeide, bruke reflekterende praksis og kommunisere effektivt som forberedelse til å transformere utdanningsmiljøer. Ved å forberede kandidatene våre til å være lærde ledere og skole- og systemledere, er kandidatene våre klare til å bruke funn fra pedagogisk forskning og til å bruke lokal bevis for å forbedre læring for studenter direkte i K-12-miljøer.

Curriculum

Følgende krav må være oppfylt: Minimum 48 studiepoeng, vellykket gjennomføring av en omfattende eksamen, et godkjent avhandlingsforslag og forsvar av en original avhandling.

  • EDUC 8120 Gruppesammenligningsdesign og -analyser
  • EDUC 8122 Kvalitative forskningsmetoder
  • EDUC 8240 Ledende organisasjoner gjennom endring: systemtenkning og teori
  • EDUC 8268 Å lede etisk: transformativt, adaptivt og kulturelt responsivt lederskap
  • EDUC 8271 Utforming, implementering og endring av retningslinjer for pedagogiske ledere
  • EDUC 8272 Strategisk planlegging og organisatorisk transformasjon i utdanning
  • EDUC 8276 Seminar: Administrasjon og veiledning
  • EDUC 8277 Equity-Centered Advanced Instructional Leadership for School Improvement
  • EDUC 8280 Kritisk gjennomgang av pedagogisk lederskapslitteratur


Avansert forskning

  • 3 studiepoeng av nivå B Research Methods kurs i samråd med rådgiver.


Valgfag (Ett 3-studiepoengs valgfag valgt fra følgende)

  • EDUC 6116 Introduksjon til utdanningsstatistikk
  • EDUC 8998 Pre-Dissertation Seminar (tatt i tillegg til de 3 studiepoengene som kreves under Dissertation, nedenfor)
  • 3 studiepoeng i nivå B forskningsmetodekurs valgt i samråd med rådgiver (tatt i tillegg til de 3 studiepoengene som kreves under Advanced Research, ovenfor)
  • Ett kurs på 8000 nivåer valgt i samråd med rådgiver


Dissertation

  • EDUC 8998 Pre-Dissertation Seminar*
  • EDUC 8999 Avhandlingsforskning (tatt for minimum 12 studiepoeng)

*Det kreves et godkjent avhandlingsforslag.


Omfattende eksamen
Det kreves en vellykket gjennomføring av en omfattende eksamen.
*Ytterligere 3 studiepoeng i EDUC 8998 kan tas som valgfag.

Karriereutsikt

I følge US Bureau of Labor Services tjente toppledere i grunnskolen i grunnskolen en median årlig lønn på 98 980 USD i 2021, med jobber i feltet som forventes å vokse med 6 % innen 2031.

Våre kandidater er ledende i skoler og distrikter over hele landet. De fungerer som:

  • Distriktskoordinatorer for spesialundervisning
  • Assisterende forstandere
  • Superintendenter
  • Universitetslærere
  • Rektorer og assisterende rektorer
  • Senior spesialister i leseferdighet
  • Sjef Human Resources
  • Utviklingsoffisorer

Studieavgift

Graduate undervisning belastes per studiepoeng, med mindre annet er angitt. Dette programmet krever minimum 48 studiepoeng.

Prisene varierer etter program og utpekt opptakssted. Gjeldende undervisningssatser kan bli oppdatert i løpet av året.

Undervisningssatsen* for off-campus EdD i ELA-programmet er $1 230 per studiepoeng.

Undervisningssatsen* for online EdD i ELA-programmet er $1230 per studiepoeng .

Vennligst merk: Ytterligere avgifter kan påløpe for internasjonale studenter, senavgifter osv. Gjeldende undervisningssatser kan bli oppdatert i løpet av året.

Opptakskrav

For å bli vurdert for opptak, må søkere sende inn det elektroniske søknadsskjemaet samt følgende nødvendige støttedokumenter. Det er ingen søknadsavgift.

  • Forutsetning: Mastergrad
  • Gjenoppta
  • Utskrifter fra alle tidligere høyskoler eller universiteter
  • Formålserklæring (500–750 ord essay): Ta opp følgende emner:
    • Din begrunnelse for å søke ytterligere kvalifikasjoner innen utdanningsadministrasjon ved GW.
    • Hvilken kunnskap, ferdigheter, disposisjoner eller erfaringer innen ledelse vil du ta med deg til programmet? Hva har forberedt deg til å påta deg en administrativ rolle?
    • Bevis på egenkapitalfokusert undervisning eller ledererfaringer i din egen profesjonelle setting.
    • Områder for vekst du vil søke å tilegne deg i løpet av programmet for å forberede deg til å bli en effektiv pedagogisk leder.
  • Eksempel på vitenskapelig skriving, som inkluderer (a) referanser og siteringer til fagfellevurdert arbeid eller juridiske dokumenter; (b) analyse av et problem relatert til pedagogisk ledelse, administrasjon, lov eller politikk; og (c) akademisk formatering og stil, som inkluderer, men ikke er begrenset til, APA
  • To anbefalingsbrev (ett som snakker til søkerens skrive- og analysekapasitet og et annet som snakker til kandidatens bidrag til team)
  • Intervju kan være nødvendig

*Ytterligere søknadskrav kan eksistere for internasjonale søkere.

English Language Requirements

Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.

Om skolen

Spørsmål