Keystone logo

The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development

Vår historie

Siden 1904 har GW tilbudt kurs på utdanningsområdet. Med færre enn et dusin fakultet i begynnelsen, ble utdanningsdivisjonen Teachers 'College i 1909, og deretter til slutt School of Education i 1928, med avdelinger for utdanning, pedagogisk psykologi og hjemmeøkonomi. I 1933 startet School of Education med å tilby doktorgradsprogrammer.

Etter andre verdenskrig deltok mange tilbakevendende GI-er og pensjonerte militæroffiserer, noen av dem allerede var opplært i matematikk og naturfag, GW for å tjene grader i utdanning, noe som ga dem adgang til andre karrierer. Mange av disse nyutdannede reiste seg raskt for å bli rektorer og superintendenter for generasjonen baby-boomers, og ga dermed et ferdig nettverk for å plassere påfølgende generasjoner av GW-lærerstagere.

På slutten av 60-tallet søkte og mottok skolen finansiering fra myndighetene for det nye spesialpedagogiske programmet, og nådde senere ut til samfunnet av opplæringsveiledere og lærere. I 1977 ble navnet igjen endret til School of Education and Human Development.

I 1994 ble skolen Graduate School of Education and Human Development (GSEHD) da den gikk over til et mer fokusert oppdrag på hovedfagsutdanning. I dag er GSEHDs programmer organisert innen fem avdelinger: Rådgivning og menneskelig utvikling, Læreplan og pedagogikk, pedagogisk ledelse, human- og organisasjonslæring og spesialundervisning og funksjonshemming. Disse avdelingene har master-, utdanningsspesialist-, doktorgrads- og doktorgradsprogrammer.

The United States Capitol Rotunda
Joshua Sukoff / unsplash

Vår ledelse

Michael Feuer er dekan for Graduate School of Education and Human Development og professor i utdanningspolitikk ved George Washington University, og øyeblikkelig tidligere president for National Academy of Education. Høsten 2014 utnevnte president Obama Dean Feuer som medlem av styret for National Board for Education Sciences.

Før han begynte i GW, hadde Dean Feuer verv i National Research Council of the National Academies, senest som administrerende direktør for Divisjon for atferds- og samfunnsvitenskap og utdanning. Han fungerte også som senioranalytiker og prosjektdirektør ved US Congress Office of Technology Assessment.

Feuer fikk sin BA (cum laude) i engelsk litteratur fra Queens College New York, en MA i offentlig ledelse fra Wharton School, og en doktorgrad. i offentlig politisk analyse fra University of Pennsylvania. Han har studert ved det hebraiske universitetet i Jerusalem, og Sorbonne var på fakultetet for handelshøyskolen ved Drexel University fra 1981-1986 og har undervist i kurs i utdanningspolitikk og forskning i Penn og Georgetown.

Feuer konsulterer regelmessig utdanningsinstitusjoner og myndigheter i USA, Israel, Europa og Midtøsten. Han har publisert i tidsskrifter for utdanning, økonomi og politikk og har hatt anmeldelser, essays og dikt i aviser og tidsskrifter i Washington, Philadelphia, Los Angeles og New York. Han er også vert for utdanningspodcasten EdFix. Feuer er stipendiat i American Association for the Advancement of Science og American Association Research Association.

"Utdanning er det viktigste investeringssamfunnet gjør. Takket være fakultetets, studentene og personalets bemerkelsesverdige kapasitet og kaliber, er vi klare til å møte nye utfordringer ved å bruke prinsipper for innovasjon og samarbeid som kraftige forandringsmotorer."

138055_pexels-photo-2422294.jpeg
Jopwell / pexels

GW-verdier

Hva gjør GW til et unikt sted å jobbe? Våre verdier og kulturen de skaper. Disse verdiene deles av våre studenter, fakultet og ansatte. De tjener som en styrende kraft, og former vår hverdag på campus og er med på å sikre at vi tar de beste beslutningene for vårt universitetssamfunn.

Integritet

Vi er ærlige og rettferdige i våre ord og handlinger.

Samarbeid

Vi oppnår mer ved å engasjere andre i delte prosesser og beslutninger.

Respekt

Vi verdsetter mennesker som enkeltpersoner og behandler dem med rettferdighet, medfølelse og omsorg.

Fortreffelighet

Vi oppnår utmerkelse gjennom kunnskap og innovasjon.

åpenhet

Vi er tilgjengelige, mottakelige og deler informasjon fritt.

Mangfold

Vi verdsetter og inkluderer mennesker fra forskjellige kulturer, bakgrunner og perspektiver i jakten på våre felles mål.

Mot

Vi oppfordrer til risikotaking, læring av fiasko og utholdenhet i vår streben etter dyktighet.

Generell informasjon

  • Campusene våre spenner over DC, Virginia og Maryland, så vel som steder i Asia.
  • Vi tilbyr 15 programmer helt på nettet.
  • Partnerskap med 11 lokale skolekretser gir studentene verdifull klasseromsopplevelse.
  • Våre lærerforberedende programmer er NCATE anerkjent og godkjent av staten.
  • Vår beliggenhet i nasjonens hovedstad gjør det mulig for studenter å få erfaring fra den virkelige verden innen myndighetene, stiftelser, museer, offentlige skoler, institutter for høyere utdanning, profesjonelle foreninger og internasjonale frivillige organisasjoner.

English Language Requirements

Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.

  • Washington

    G Street Northwest,2136, 20052, Washington

    Spørsmål

    The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development