PhD i utdanning
Dallas, USA
VARIGHET
4 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
16 Jan 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Aug 2025
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* vår Ph.D. programmene er fullt finansierte, som inkluderer undervisningsdekning og helseforsikring
Introduksjon
Tenk på dette - samfunnet vårt er avhengig av lærere for å hjelpe oss med å lære og vokse, og i sin tur endre verden til det bedre. Men hvem stoler lærerne våre på ? En logisk tanke ville være veilederne over dem, deres mentorer eller deres medlærere som jobber i felten med dem dag ut og dag inn.
Mens alle riktige svar, til syvende og sist både lærere og veiledere er avhengige av den nyeste vitenskapelige forskningen innen utdanningsfeltet for å informere om deres metoder og praksis. Solid, datautprøvd forskning driver utdanningspolitikken og påvirker hvordan lærere fungerer i deres samhandling med elever, foreldre og medlærere, så det er avgjørende at ny forskning kontinuerlig utføres.
For å møte dette behovet huser SMU en Ph.D. i utdanningsprogram som primært er designet for å oppmuntre og produsere vitenskapelig forskning innen utdanning og dyrke akademikere på dette området. Denne ressursen tar sikte på å demonstrere verdien av den forskningen, utforske gjeldende forskning som forekommer i feltet, og eksemplifisere hvordan SMU tilbyr høykaliber forskningsmuligheter til sine doktorgradskandidater.
Hvorfor tjene en Ph.D. under utdannelse?
Albert Einstein snakket kanskje ikke om dagens utfordringer, men ordene hans stemmer likevel. Alvorlige problemstillinger innen utdanning i dag, som å lage og implementere utdanningsmodeller for barn med lærings- og andre funksjonshemminger, utvikle nøyaktige måter å måle studentenes suksess på og å studere virkningen av å betale for høyere utdanning – alle disse problemene må løses gjennom evidensbaserte metoder for undersøkelser.
For at disse endringene i undervisningsmetodikk, politikk og utdanningspraksis skal skje, må det først utføres skikkelig og grundig forskning for å informere lærere og administratorer om de mest effektive applikasjonene. Denne forskningen må så følges av en oversettelse av forskning til praksis.
Målet med en Ph.D. i utdanningsprogrammet er å dyrke lærde - de som brenner for å drive og publisere forskning. Utdanning er ideelt sett en "evidensbasert" praksis, sentrert om vitenskapelig undersøkelse. Høykaliber, banebrytende og kvalitetsforskning er avgjørende for å forbedre pedagogisk praksis i vår verden i dag.
Galleri
Opptak
Læreplan
Degree Requirements
Doktorgradsstudenter må fullføre minimum 54 studiepoeng i løpet av et treårig heltidsprogram før avhandlingsåret. Studenter må melde seg på minimum 9 studiepoeng med kurs per semester og være heltidsinnbyggere i Dallas-området i de tre første akademiske årene av programmet.
Som Ph.D. Programmet er et forskningssentrert program, i tillegg til kurs, lærer studentene i 20 timer hver uke på forskningsprosjekter i løpet av det akademiske kalenderåret, som de vanligvis mottar stipend, fordeler og frafalt undervisning for.
Ytterligere trinn må gjennomføres for å oppfylle gradskravene for Ph.D. program:
- 60 timer kurs (opptil 6 studiepoeng kan overføres)
- Kvalifiserende eksamener
- Hovedområde papir
- Conference presentation
- Manuskriptinnlevering
- Avhandling med muntlig forsvar
- Læringskompetanse
Karrieremuligheter
Det er vanlig å forveksle en Ph.D. i utdanning og en Ed.D. som synonyme programmer. Selv om denne veiledningen utelukkende vil fokusere på Ph.D., er det viktig å diskutere forskjellene mellom de to graduate gradene, da intensjonen med de to programmene og tilgjengelige karriereveier er svært forskjellige. Hensikten med å delta på en Ph.D. i utdanningsprogrammet er å utvikle ferdigheter som forsker, å fortsette å fremme den kollektive forståelsen av utdanning gjennom vitenskapelig forskning, og å posisjonere deg selv for en karriere i en rolle som vil tillate deg å formidle den forskningen. Kort sagt, en Ph.D. handler om én hovedting – forskning.
På den annen side har en Ed.D. Programmet har et administrativt fokus og utforsker praktiske anvendelser av forskning og studier. En Ed.D. Programmet er forankret i feltarbeid og praktiske studier, i motsetning til teori og filosofiske øvelser. Målet til en Ed.D. Programmet er å forberede praktikere til roller innen administrasjoner, oversette og implementere forskningen som utføres av Ph.D. studenter.
De som tar en Ph.D. i utdanning er seriøse om vitenskap, utføre forskning, og om å gi unike bidrag til den eksisterende kunnskapen. Etter endt utdanning har disse svært dyktige forskerne en tendens til å søke arbeid i ett av tre områder: akademia, offentlige organisasjoner eller store skoledistrikter, eller private for-profit selskaper. Hvilke typer forskning som kan utføres av de som har en Ph.D. i utdanning er ganske forskjellige og varierer avhengig av yrket de velger å gå inn i. I akademia fokuserer eksternt finansiert forskning på intervensjonsutvikling ved bruk av eksperimentelle forskningsdesign. Forskning i store skoledistrikter og for-profit-bedrifter har en tendens til å fokusere på programevaluering og oppsummering av eksisterende data.
Academia
Ph.D. Nyutdannede som forfølger en karriere i akademia finner oftest arbeid gjennom postdoktorutdanning, et lektorat eller som professorer på heltid. Studenter søker ofte faste stillinger på grunn av jobbsikkerhet og økt lønn. Disse rollene innebærer en kombinasjon av undervisning, studentrådgivning og fortsatt forskning. Kompensasjonen for disse ulike rollene varierer avhengig av beliggenhet og om institusjonen er et offentlig eller privat universitet. Gjennomsnittslønnen for en førsteamanuensis ved en offentlig institusjon er $90 101. Heltidsprofessorer kan forvente å tjene et gjennomsnitt på $127,572 per år. De i post-doktorutdanningsstillinger kan forvente å tjene $48,229, i tillegg til at deres fortsatte forskning er fullt finansiert.
Offentlige organisasjoner eller store skoledistrikter
Ph.D. nyutdannede som forfølger en forskningsdrevet karriere i en offentlig organisasjon eller et stort skoledistrikt kan forvente å sikre stillinger som en direktør for læreplan, instruksjon og vurdering eller en stipendiat for utdanningspolitiske studier. Disse rollene inkluderer ansvar som å utvikle læringsplaner og læreplanløsninger basert på deres forskningsresultater. Disse fagpersonene er også ansvarlige for planlegging, innretting og utvikling av læreplanen for å møte programmets mål og implementere testing for å demonstrere programsuksess. Ofte er disse stillingene tilgjengelige gjennom offentlige politiske tenketanker. Gjennomsnittslønnen for disse typer stillinger varierer fra $80 000 til $110 000 avhengig av jobbplassering og år med opplæring.
Private for-profit selskaper
I likhet med de doktorgradskandidatene som søker jobb i offentlig sektor, bør de som ønsker å få jobb i et privat selskap fokusere på å fremheve sin lidenskap for forskning og evaluering, kombinert med de overførbare ferdighetene de har opparbeidet seg gjennom tiden i sin doktorgrad. . program. Karrierealternativer inkluderer stillinger som en forsker for nasjonal utdanningsvurdering eller en senior lærings- og utviklingsspesialist. Disse stillingene er forskningsintensive og inkluderer ofte elementer av ledelse, vurdering, evaluering og rapportering. Gjennomsnittslønnen for disse typer stillinger varierer fra $90 000-$120 000 avhengig av jobbplassering og år med opplæring.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.