
Master in
Forskningsgrader (MPhil/PhD) i utviklingsstudier SOAS University of London

Introduksjon
Oppmøtemåte: Heltid eller deltid
Studer MPhil/PhD i utviklingsstudier ved SOAS å realisere potensialet ditt til å takle global urettferdighet og forvandle verden med forskningseffekten din.
Som PhD-forsker vil du bli med i et anerkjent globalt mangfoldig forskningsfellesskap med tilgang til forsknings- og undervisningsmuligheter, samt en betydelig serie seminarer presentert av ledende utviklingsfagfolk og praktikere.
Instituttet har i dag 52 forskerstudenter som jobber med en rekke forskningstemaer i mange deler av Asia, Afrika, Latin-Amerika og Midtøsten. Vi er spesielt interessert i potensielle forskerstudenter som ønsker å jobbe i en av de viktigste avdelingsforskningsklyngene, nærmere bestemt: Arbeid, bevegelser og utvikling; Nyliberalisme, globalisering og stater; Vold, fred og utvikling; Vann for Afrika; Migrasjon, mobilitet og utvikling; Agrar endring og utvikling; Utviklingspolitikk, bistand, institusjoner og fattigdomsbekjempelse.
SOAS Forskerstudenter oppfordres til å delta på ukentlige treningsøkter for å introdusere dem til en rekke praktiske teknikker og yrkeskunnskaper som brukes innen utviklingsprofesjonen, seminarer hver uke om emner som er relevante for utviklingsstudier og, der det er hensiktsmessig, workshops etter erfaring.
Hvorfor studere MPhil/PhD Development Studies på SOAS
- Vi er rangert som nummer 5 i QS World University Rankings i faget utviklingsstudier.
- SOAS er rangert blant de 5 beste universitetene i Storbritannia for å produsere en administrerende direktør eller administrerende direktør, ifølge ny forskning.
- Akademisk ansatte og deres forskningsområder inkluderer professor Laura Hammond MA, PhD (Wisconsin) Afrikas Horn; Etiopia; Somalia; tvungen migrasjon; gjenbosetting; hjemvendte; pengeoverføringer; internasjonal bistand og professor Gilbert Achcar BA (Lyons) BA, MA (Libanesisk Universitet Beirut) PhD (Paris VIII) Midtøsten og Nord-Afrika; sosial og politisk teori; internasjonale relasjoner; globalisering; religionssosiologi.
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
Studentene forventes å oppgradere fra MPhil til PhD-status etter deres første år.
Det forventes at du vil møte den tildelte veilederen din den første uken på SOAS , og at du i samråd med veilederen din vil velge to andre akademikere til å sitte i forskningskomiteen.
År 1
I løpet av modulen i det første året ditt må du delta på avdelingens forskerutdanningsseminar. Disse øktene vil gi deg den essensielle opplæringen i forskningsmetodikk og vil hjelpe deg med å komme i gang: spesifikt vil de hjelpe deg med å skrive de grunnleggende komponentene i "oppgraderingsoppgaven" som du må sende inn og forsvare in viva i semester 3 av ditt første år.
Gitt rikdommen av opplæringsressurser i forskningsmetoder og andre teoretisk og empirisk relevante doktorgradsmoduler på tvers av fakultetet og i andre fakulteter på SOAS , oppfordres studentene sterkt til å revidere moduler.
Ytterligere moduler kan være uvurderlige, spesielt for konseptuelle eller områdespesifikke problemer eller emner, som måter å supplere opplæringen som gis i MPhil-seminarene. Veileder og studenten vil ved årsskiftet diskutere den best egnede porteføljen av opplæring og moduler i forhold til oppgavens tema, dens hovedspørsmål og miljøet forskningen skal utføres i.
Timeplan etter år 1
Når studentene har bestått oppgraderingen, bør de umiddelbart fortsette med å designe detaljene i det empiriske arbeidet og organisere utkastene skrevet i modulen for det første året. Ettersom de fleste utviklingsstudier-studenter skal begynne på feltarbeid i løpet av sitt andre år, er det viktig å ha 3-års fristen i bakhodet og ikke utsette kapittelskrivingen til etter at feltarbeidet er fullført.
Enhver skriving gjort i løpet av denne perioden vil spare avgjørende tid ved retur.
Vanligvis vil en student følge følgende skriveplan:
- Termin 4, 5 og 6: Feltarbeid, og begynnelse av databehandling samt utarbeidelse av kapittelmaler;
- Sommerferie for det andre året termin 7 og 8: Dataanalyse og tilbake til litteraturgjennomgang for å revidere innledende kapitler og produsere et fullstendig endelig utkast;
- Termin 9: Gjennomgang av det første utkastet, fullføring av nødvendig omskriving og innlevering av avhandling. Det er mulighet for videreføring av oppskrivning etter termin 9, men oppgaven må uansett leveres innen utgangen av 4. år. Dette vil være siste frist, selv om oppgaven forventes å være ferdig innen tre år med fulltids aktiv forskning.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.