Forskningsgrader (MPhil/PhD) i kreativ kunst
SOAS University of London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 4 670 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* heltidsavgifter per akademisk år: UK/EU £4,670; Oversjøiske £20.800. Deltidsavgifter per akademisk år: UK/EU £2,335; Oversjøiske £10.400
Introduksjon
Oppmøtemåte: Heltid eller deltid
Dette MPhil/PhD Creative Arts-programmet gir avansert opplæring og forskningserfaring på doktorgradsnivå i Creative Arts, bredt forstått for å omfatte en rekke uttrykks- og scenekunst (inkludert dans og teater), legemliggjorte kunnskapstradisjoner (inkludert oratoriske og håndverksteknikker) ), og estetikk. Programmet anerkjenner at visse etablerte kulturelle former faller mellom de konvensjonelle disiplinære grensene til det vestlige akademiet (inkludert dansedramaer, dukketeater, mote, parfymeri og digitale kunstverk) og trekker på den kollektive ekspertisen til medlemmer av School of Arts for å skape en plattform for kritisk engasjement med disse skjemaene.
Medlemmer av School of Arts dekker et bredt geografisk område, over Asia og Midtøsten, Afrika og diasporiske kulturer. Vi har også PhD-studenter som jobber med prosjekter som faller utenfor dette geografiske området, inkludert forskning på Europa og Amerika. Personalet har ofte forskningsinteresser i problemstillinger som krysser regionale grenser; vår avdelingsmedarbeiderside har et sammendrag av deres interesser, forskningsspesialister og aktiviteter.
Studenter ved School of Arts bruker en rekke forskningsmetoder, inkludert feltarbeid, intervju, arkivforskning, opptak og filming, performance, transkripsjon og analyse, komposisjon og kuratoriske prosjekter. Et sentralt trekk ved graden i Creatve Arts er omfanget for praksisforskning, der det er relevant. Dette kan inkludere designporteføljer, installasjoner og ytelse.
De fleste SOAS forskerstudenter bruker litt tid på feltarbeid i forskningsregionene. Gjennom SOAS ' forskjellige forbindelser med enkeltpersoner og institusjoner ved universitetene og myndighetene i Asia og Afrika, kan studenter kanskje dra nytte av personlige kontakter og introduksjoner.
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
I år ett må studentene følge et kurs med forskeropplæring: kjerneforskeropplæring deles på tvers av PhD-programmer i School of Arts, med tillegg av skreddersydd Pathway -spesifikk opplæring i den relevante delen. Kreative kunststudenter vil bli rådet av veilederne til å delta på opplæringen i den spesielle delen som er mest relevant for deres opplæringsbehov.
I tillegg kan studentene bli pålagt å ta ett eller flere hovedfagskurs (f.eks. teori og metode i etnomusikologi eller teori og metode i kunsthistorie), avhengig av deres tidligere kvalifikasjoner og kravene til forskningsprosjektet.
Studentene forventes også å delta på avdelingsforskningsseminarer.
En årlig opplæringsplan skal avtales med hovedveilederen for å sikre at studentene har de nødvendige ferdighetene til å gjennomføre sin planlagte forskning og produsere en avhandling med den nødvendige akademiske standarden.
Forskningsforslag/oppgraderingsoppgave
I semester 3 i år 1 (heltid) eller semester 3 eller år 2 (deltid), sender studentene et forskningsforslag/oppgraderingsoppgave på omtrent 12 000 ord, vanligvis inkludert følgende elementer:
- Forskningsrasjonal og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedforskningsspørsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretisk og metodisk rammeverk og betraktninger
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske spørsmål (der det er aktuelt)
- Arbeidsplan og budsjett
- Bibliografi
Justeringer i en eller flere av disse delene, inkludert tillegg eller slettinger der det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studenten og veilederutvalget.
Dette forskningsforslaget/oppgraderingsoppgaven vurderes av studentens veiledningsutvalg ved en muntlig eksamen (viva voce), som varer inntil en time. I forkant av viva coce skal studenten ha presentert en tidligere versjon av forskningsforslaget/oppgraderingsoppgaven i et avdelingsforskningsseminar, med en 20-minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon, også åpen for andre ansatte og studenter.
År 2, 3 og 4
Etter vellykket gjennomføring av viva voce blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til andre år (heltid) eller tredje år (deltid).
Dersom bedømmerne mener det er mangler ved forskningsforslaget/oppgraderingsoppgaven, vil en student bli bedt om å revidere det til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes. Studenter har ikke lov til å fortsette til neste år eller til feltarbeid før oppgraderingsprosessen er fullført.
Avhandling
Avhandlingen må være på engelsk, ikke være mer enn 100 000 ord, unntatt bibliografi og vedlegg, være reflektert av undersøkelsen som er utført mens en doktorgradsstudent og gi et tydelig bidrag til kunnskapen om emnet som beskrevet i SOAS Postgraduate Forskningsgradsforskriften.
Innlevering av oppgaven forventes normalt innen utgangen av det tredje året, men når det er berettiget, kan det avtales inntil ytterligere tre påmeldingsperioder for å muliggjøre fullføringen av skrivingen av oppgaven.
Studenter kan ikke levere oppgaven etter at det er gått fire år med fulltidsregistrering (sju år for deltid).
Eksamen gjennomføres av minst to uavhengige sensorer, hvorav minst én er ekstern i forhold til SOAS . Eksamen består av en vurdering av oppgaven og en viva voce som dekker oppgaven og forskningen som er basert på.
Studenter som fullfører programmet tildeles en doktorgrad i kreativ kunst.
Studenter som ikke oppfyller den nødvendige standarden for å oppnå en doktorgrad, kan, hvis de oppfyller kravene angitt i SOAS Postgraduate Research Degree Regulations, bli tildelt en MPhil i kreativ kunst.
Viktig varsel:
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten
Karrieremuligheter
Arbeid
Studenter ved School of Arts utvikler en kritisk og teoretisk informert tilnærming til global kunst og kultur. I tillegg til interkulturell bevissthet og praktisk ekspertise, får nyutdannede en bred portefølje av overførbare ferdigheter som er spesielt ettertraktet i den kreative og kulturelle industrien.
Nylig uteksaminerte fra School of Arts har blitt ansatt av:
- Christie's
- Christine Park Gallery
- Krise
- Designmuseet
- Hong Kong kunstmuseum
- India Foundation for the Arts
- Japansk galleri
- Museum for østasiatisk kunst
- Musikk i internering
- Nasjonalgalleriet
- Pan Arts
- Mennesker prosjekter Kultur og endring
- Roundhouse Trust
- Somerset House Trust
- Songlines Magazine
- Sotheby's
- South Asian Art UK
- Stratford Circus Arts Center
- Taiwan ambassade
- Alliansen for global utdanning
- Den britiske ambassaden
- Nasjonalmuseet i Korea
- Den kongelige samling
- Victoria and Albert Museum
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.