
Master in
Forskningsgrader (MPhil/PhD) i kinesiske og indre asiatiske studier SOAS University of London

Introduksjon
Oppmøtemåte: Heltid eller deltid
Kina og Indre Asia-avdelingen er i stand til å veilede MPhil- og PhD-grader ved forskning og avhandling i et bredt spekter av kulturelle og språklige emner. Tiltenkte forskerstudenter bør ikke føle seg tvunget til å begrense valget av emner til de som er angitt mot navnene på nåværende ansatte (studenter har nylig jobbet med så forskjellige emner som fargesymbolikk i gamle kinesiske tekster, kinesisk kino og kinesiske blindeskriftsystemer, og oversettelsesstudier). Om nødvendig kan det avtales felles veiledning med lærere fra andre avdelinger i SOAS . Forskning utført på MPhil- og PhD-nivå er basert på litterært, dokumentarisk og arkivmateriale på språkene i området og/eller på feltarbeid utført på disse språkene.
Våre alumner er å finne i akademiske og offentlige stillinger, journalistikk og andre medier, museer, kunstgallerier, hjelpeorganisasjoner, biblioteker, veldedige organisasjoner, medisin og store og små bedrifter av mange slag over hele verden, og et stort antall av dem arbeid i området eller i det kulturelle feltet for sine studier.
Hvorfor studere kinesisk og indre asiatiske studier på SOAS
- UK Topp 10 i 2021 QS World University Rankings for Modern Languages
- Vi har en rekke ekspertise hos SOAS , ikke bare innen østasiatiske studier, men også med hensyn til språk og litteratur fra andre regioner – unikt i britiske institusjoner
- Vi tilbyr sterk tverrfaglig støtte og har flotte fasiliteter, som en multimediasuite, en radiostasjon og satellitttilgang til et bredt spekter av verdens-tv. Biblioteket vårt rommer en stor samling av digitale og papirressurser, med bøker og tidsskrifter om Kina-relaterte spørsmål som forskere fra hele verden reiser for å konsultere.
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD skjer på slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller på slutten av den andre akademiske økten for deltidsstudenter).
Alle nye MPhil/PhD-studenter får en veiledningskomité på tre medlemmer, bestående av en hoved- eller hovedveileder, og en andre og tredje veileder. Fordelingen i tidsforpliktelse på tvers av tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes det at studentene møter hovedveilederen sin annenhver uke i en periode på minst én time.
Studentens hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Andre og tredje veileder, som fungerer som supplerende rådgivende funksjon, kan være fra samme institutt, eller andre institutter/sentre ved Fakultet for språk og kultur eller ved institutter/sentre ved skolens øvrige fakulteter.
Avhengig av forskningens art anbefales noen ganger felles veiledning, under ledelse av to primærveiledere. Studenten har i slike tilfeller kun én ytterligere veileder i sitt utvalg.
Studentens fremgang blir videre overvåket av en avdelingsforskningsveileder.
År 1
I det første året forbereder studentene seg til forskning ved å følge en forskeropplæringsseminarserie (RTS) innkalt på fakultetsnivå av assisterende dekan for forskning og støttet av den generiske opplæringen som tilbys i doktorgradsskolen.
Studenter som arbeider innen litteratur- og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggsopplæringen som tilbys i Senter for kultur-, litteratur- og postkoloniale studier (CCLPS).
Studenter kan også bli oppfordret av veiledere til å delta på flere underviste kurs som er relevante for deres forskning og deres opplæringsbehov. Disse kan omfatte fag-, språk- eller regionalkulturkurs eller forskerutdanning ved andre institutter utenfor fakultetet.
I termin 3 er årskull 1 årsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) pålagt å levere et kjernekapittel (på ca. 10.000 ord) og forskningsforslag (på ca. 2.000 ord) innen 15. mai hvert år.
Kjernekapittel
Kjernekapitlet er et eksemplar av analytisk skriving som skal utgjøre en integrert del av ph.d.-avhandlingen. Dette kapittelet bør presentere et argument og demonstrere en faktisk anvendelse av et klart artikulert metodisk rammeverk på de primære kildene som undersøkes.
Forskingsforslag
Forskningsforslaget inneholder vanligvis følgende elementer:
- Forskningsrasjonal og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedforskningsspørsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretisk og metodisk rammeverk og betraktninger
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske spørsmål (der det er aktuelt)
- Skisserer strukturen til doktorgradsavhandlingen
- Tidsplan for forskning og skriving
- Bibliografi (ekskludert fra ordtelling)
Justeringer av en eller flere av disse delene, inkludert tillegg eller slettinger der det er hensiktsmessig, er mulig etter forhåndsavtale mellom studentene og hovedveiledere.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapittelet av studentens forskningskomité, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis for ansatte ved instituttet og forskerstudenter, og alle veilederkomiteens medlemmer er tilstede. Tilsynsutvalget drøfter deretter studentens prestasjoner i etterkant i et mer fokusert møte. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget, blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til det andre året. (Dersom bedømmerne mener det er mangler ved oppgraderingsforslaget, vil studentene bli bedt om å revidere det til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes.) Studenter har normalt ikke lov til å gå videre til andre år før oppgraderingsprosessen er ferdig. har blitt fullført.
År 2
Det andre året (eller deltidsekvivalent) brukes normalt til forskning. Dette kan være en kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialsamlingen som avtalt mellom studenten og veilederen(e).
År 3
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar i regi av Instituttets forskningsveileder, bestående av et utvalgt antall ansatte med spesialkompetanse på emnet og andre forskerstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere kapittelutkast til hovedveilederen for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er ferdig, vurderes arbeidet av alle medlemmer av veiledningskomiteen, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og sende inn til eksamen. Oppgaven skal være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende deltid).
Avhandlingen – som ikke skal overstige 100 000 ord – blir undersøkt av to ledende myndigheter på feltet, mellom dem bør de nominerte sensorene demonstrere sterk erfaring fra forskereksamen i Storbritannia og University of London og kunne gi tydelig uavhengig ekstern tilsyn. Hvis ingen av sensorene har erfaring fra University of London, kan det være nødvendig med en styreleder.
PhD-grader tildeles av SOAS fra registrering i 2015 og er underlagt SOAS -bestemmelser.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.