Forskningsgrader (MPhil/PhD) i antropologi og sosiologi
SOAS University of London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 4 670 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* heltidsavgifter per akademisk år: UK/EU £4,670; Oversjøiske £20.800. Deltidsavgifter per akademisk år: UK/EU £2,335; Oversjøiske £10.400
Introduksjon
Oppmøtemåte: Heltid eller deltid
Et flertall av våre PhD-kandidater har begynt på en akademisk karriere, tatt opp forelesninger ved universiteter i Storbritannia så vel som i utlandet, eller forfølger sine interesser videre gjennom postdoktorstipend og andre forskningsbaserte stillinger.
Samtidig har SOAS antropologi gått videre til en rekke yrker innen sosial- og markedsforskning, utviklingsorganisasjoner i inn- og utland, internasjonale og nasjonale myndigheter og politikk, kulturarv og museumstjenester, journalistikk og rådgivning tjenester av mange slag.
Sosialantropologi er allment ansett av arbeidsgivere som utmerket opplæring, som utstyrer innehavere av graden med en rekke ettertraktede ferdigheter. MPhil / PhD tilbyr nyutdannede muligheten til å forbedre sine kvalitative forskningsferdigheter og fremme sin ekspertise innen det valgte studieretningen. Slik utstyrt er de verdifulle ikke bare for å generere empiriske data som kreves for å nå visse beslutninger, men også for å gi de nødvendige kritiske verktøyene som gjør det mulig for organisasjoner å innovere og møte utfordringene i en verden i rask endring.
SOAS PhD i sosialantropologi er anerkjent av ESRC som både et +3- og 1+3-kurs.
Galleri
Opptak
Læreplan
Undersøkelser Pathways
Det er flere mulige forsknings Pathways tilgjengelig for forskerstudenter ved avdelingen. Disse er:
- +3 Pathway
- 1+3 Pathway
- 2+3 Pathway
- +4 Pathway
+3 Pathway er vår standard MPhil/PhD Pathway som passer for kandidater med en eksisterende mastergrad i antropologi. Kandidater er i utgangspunktet registrert som MPhil-studenter. For heltidsstudenter inkluderer det første registreringsåret forskningsmetoderopplæring og prosjektutvikling, som kulminerer med en oppgradering til PhD-registrering. Med forbehold om vellykket oppgradering, brukes det andre året vanligvis til å utføre feltarbeid. Det tredje året går med til å skrive opp.
1+3 Pathway innebærer ett år på vårt ESRC-anerkjente MRes sosialantropologiprogram etterfulgt av tre år på MPhil/PhD-programmet. Denne Pathway passer for kandidater med en lavere grad i antropologi, men ingen opplæring på masternivå i faget. Avhandlingen for MRes sosialantropologi utgjør grunnlaget for forskningsrapporten og feltarbeidsforslaget som kreves for oppgradering fra MPhil til PhD-status. Følgelig skjer oppgraderingsprosessen vanligvis tidlig i det første året av +3-delen av Pathway , og studenten kan forvente å dra for feltarbeid etter omtrent ett semester.
2+3 Pathway er beregnet på de med en lavere grad i antropologi, men som trenger ekstra intensiv opplæring i et utpekt afrikansk eller asiatisk språk for å utføre feltarbeid. Det omfatter det toårige MRes sosialantropologi og intensivt språk, etterfulgt av tre år på MPhil/PhD-programmet. Som med 1+3 Pathway , kan kandidater oppgradere og begynne på feltarbeid tidligere i det første året med MPhil/PhD-registrering enn studenter på standard +3 Pathway .
+4 Pathway er beregnet på studenter med en eksisterende mastergrad i antropologi som trenger ekstra intensiv språkopplæring for å utføre feltarbeid. Pathway omfatter en to-årig feltarbeidsopplæringsperiode, inkludert intensiv språkopplæring, og muligheten, der det er aktuelt, for korte før-feltarbeidsbesøk på forventede feltarbeidssteder og/eller in situ språkopplæring. Kandidater forventes å oppgradere til PhD-status ved starten av sitt andre registreringsår.
Ovenstående beskrivelser er basert på fulltidsregistrering. Hver av disse Pathways er også tilgjengelig på deltid (f.eks. kan +3 Pathway tas på deltid over seks år). Studenter på hver av disse Pathways kan også være kvalifisert til å søke om et ekstra år med å skrive opp til et redusert gebyrnivå på "fortsettelse"-status.
Som beskrevet ovenfor, er forventningen at kandidater til forskergraden ovenfor Pathways allerede vil ha opplæring i antropologi på lavere eller høyere nivå (avhengig av Pathway ). Vi erkjenner imidlertid at noen kandidater kan ha antropologisk opplæring uten en formell grad i antropologi. Potensielle studenter bør kontakte direktør for doktorgradsstudier for å diskutere deres spesielle forhold. Der kandidater ikke har tilstrekkelig antropologisk grunnlag, kan de bli bedt om først å ta et av våre underviste MA-programmer (i stedet for MA i antropologiske forskningsmetoder) for å kvalifisere for +3 eller +4 MPhil/PhD Pathways .
Struktur
I det første året blir hver MPhil-student utnevnt til en forskningskomité på tre personer som består av en hovedveileder, en andre veileder og forskningsveilederen. MPhil-studenter deltar på det ukentlige forskningsopplæringsseminaret og forskningsmetodekurset, og de tar relevant språkopplæring. MPhil-studenter kan også bli pålagt å ta flere regionale, tematiske eller teorikurs relatert til deres valgte spesialisering. Etter vellykket gjennomføring av en forskningsrapport på 20 000 ord og feltarbeidsforslag, oppgraderes MPhil-studenter til doktorgradsstatus og starter feltarbeid. Feltarbeidserfaringen danner grunnlaget for en 100 000-ords avhandling som skal demonstrere original tenkning og gi et betydelig bidrag til disiplinen. I løpet av post-feltarbeidsperioden deltar PhD-studenter på det ukentlige post-feltarbeidsseminaret og får mulighet til å presentere sitt pågående arbeid. MPhil og PhD-studenter oppfordres til å delta på en rekke seminarer og workshops som finner sted på tvers av skolen.
Obligatoriske kurs
Studenter som tar en doktorgrad har noen krav det første året. De er pålagt å ta Research Methods in Anthropology (15Cr) 15PANH091-kurset og delta på Research Training Seminar hver uke. De forventes å delta på arrangementene i avdelingsseminarserien (annonseres ukentlig). De er pålagt å skrive en forskningsrapport og feltarbeidsforslag. De er pålagt å sende inn et etikkskjema. De vil møte sine veiledere med jevne mellomrom. Generelt vil dette være hver fjortende dag for heltidsstudenter, men det kan være hensiktsmessig å møtes mer eller sjeldnere på ulike trinn. Noen veiledere kan be doktorgradsstudenter om å ta tilleggsmoduler i det første året av doktorgraden.
- Forskningsmetoder i antropologi (15 studiepoeng)
Alle studenter som er påmeldt sitt første år av en MPhil/PhD må ta og bestå kurset, det vil si å bestå kursvurderingen for dette kurset og følgekurset om kvantitative metoder.
Statistiske metoder for forskning – Samfunnsvitenskap
MPhil-studenter oppfordres sterkt til å fullføre en ikke-for-kreditt-nettbasert modul, Statistiske metoder for forskning - samfunnsvitenskap drevet av Epigeum.
Forskeropplæringsseminar
Målet med dette seminaret er å hjelpe studentene med å forberede seg på oppgraderingen ved å tenke gjennom hva et antropologisk forskningsprosjekt skal handle om. Seminaret har også det overordnede målet å støtte studentene i å utarbeide oppgraderingsdokumenter, feltarbeidsplan og etikkgjennomgang. Den består av studentenes presentasjoner, øvelser i verkstedstil og inviterte foredrag av ansatte så vel som returnerende PhD-studenter. I semester 1 skal studentene introdusere forskningstemaet sitt og skissere målene for doktorgradsforskningen gjennom samarbeid med sine kolleger. I disse presentasjonene forventes studentene å engasjere seg i materialet de leser eller ser på med sikte på å diskutere skrive- og presentasjonsteknikkene som er involvert. Spørsmål å vurdere inkluderer: hva gjør god etnografi? Hva er en effektiv måte å organisere og formidle en argumentasjon på? Hva er grensene for etnografi, og hvordan har de endret seg, og fortsetter å endre seg? Studentpresentasjoner i termin 2 fokuserer på spørsmål om etikk og det praktiske ved og valgene involvert i feltarbeid.
I tillegg til å støtte det skriftlige arbeidet studentene gjør og ideene de utforsker i sine individuelle økter med veiledere, har forskningsopplæringsseminarene også som mål å introdusere og finpusse overførbare ferdigheter. Disse inkluderer evnen til å komponere og formidle både korte og mer vedvarende seminarpresentasjoner, ferdigheten til å vurdere etnografisk skriving og hverandres arbeid på en produktiv måte; og evne til å bidra til diskusjoner og kunnskapsfremstilling som medlem av en gruppe. Seminaret gir et viktig forum for studentene til å gjenkjenne, diskutere og evaluere konkurrerende teoretiske posisjoner og tilnærminger og vurdere ulike former, teknikker og stiler for etnografisk (re-)presentasjon og kommunikasjon. Alle slike aspekter er rettet mot å bidra til den intellektuelle og organisatoriske utviklingen av oppgraderingsrapporten.
Andre obligatoriske kurs
Noen førsteårs forskerstudenter kan bli pålagt å registrere seg for spesifikke kurs, og de må fullføre kursene satt av læreren. Dette vil ha blitt angitt i deres akseptbrev til forskningsprogrammet. Hvis du faller inn i denne kategorien, vil veilederen din minne deg på ditt engasjement og følge fremgangen din på kurset, det samme vil direktør for doktorgradsstudier og leder for doktorgradsskolen.
Treningsbehovsanalyse
Alle studenter fullfører en årlig opplæringsbehovsanalyse innen utgangen av oktober, via PhD Manager. TNA er en samtale mellom en doktorgradsforsker og deres hovedveileder ved starten av hvert studieår, der begge parter identifiserer kompetanseområder som trenger videreutvikling og lager prioriterte handlingsplaner fra det året.
PhD leder
Doktorgradsstudenter bruker PhD Manager til å registrere og be om en rekke ting, veiledere bør kunne gi støtte hvis du har problemer; men hvis de ikke er i stand til å hjelpe, bør doktorgradsskolen også kunne hjelpe.
Forskningsrapport og feltarbeidsforslag
I ditt første år, som en del av graden din, vil du skrive en forskningsrapport og feltarbeidsforslag på 20 000 ord om et tema du har valgt og avtalt med veilederen din. Dette skjer i begynnelsen av termin 3 av ditt første år, og eventuelle sene innleveringer må støttes av veilederen din og godkjennes av forskningsveilederen. Alle studenter forventes å levere denne rapporten og bli eksaminert i en viva voce innen slutten av semester 3. Sen innlevering kan kreve forsinkelser i eksamen og en forsinkelse av oppgraderingen fra MPhil til PhD-status. Ingen student får tillatelse til å gå ut til feltarbeid før de er undersøkt og vedtak om oppgradering.
Avhandling
I ditt andre år forventes du normalt å gjøre tolv måneders feltarbeid basert på feltarbeidsforslaget ditt. Forespørsler om lengre perioder med feltarbeid må godkjennes av leder for doktorgradsskolen og støttes av din veileder. Når du kommer tilbake fra feltet, forventes det at du begynner arbeidet med doktorgradsavhandlingen din på 100 000 ord. Denne avhandlingen må følge University of London Regulations for Anthropology Degrees.
Deltidsstudenter
Hvis du er deltid, må du, som alle førsteårs forskerstudenter, møte veilederen din ved begynnelsen av studieåret for å bli enige om opplæringsbehovene dine og definere passende modus for veilederkontakt. Det anbefales vanligvis at du tar kurset Etnografiske forskningsmetoder det første året, og du forventes å delta på forskeropplæringsseminarene det andre året. I løpet av semesteret vil veiledningen ha form av en blanding av ansikt-til-ansikt møter og e-postkontakt; ansikt til ansikt tilsyn har en tendens til å skje i jule-, påske- eller sommerferien.
Flertallet av avdelingsseminarene, og mange fagbaserte seminarer, holdes gjennom uken og på kveldstid. Tilgang til bibliotek og datafasiliteter er mulig i normal åpningstid. Formell undervisning og en økende mengde fagbasert forskningsmateriale er tilgjengelig via elektroniske ressurser tilgjengelig via bibliotekets internettforbindelse (inkludert et økende antall spesialsøkemotorer etter emne/region).
Seminarer
Variasjonen av seminarer du kanskje ønsker å delta på på SOAS og over hele London, er enorm, og du må være selektiv. Instituttseminaret for antropologi møtes onsdag ettermiddag og er et avgjørende element i det felles intellektuelle livet til ansatte og doktorgradsstudenter. Alle førsteårsstudenter forventes å delta. Inviterte foredragsholdere vil presentere arbeid som pågår, hvorav mye bør være i forkant av antropologisk forskning. Det er også et vanlig PhD Post-Fieldwork Seminar gitt av studenter som kommer tilbake fra feltarbeid. Mens dette seminaret først og fremst er rettet mot studenter etter feltarbeid (og alle studenter etter feltarbeid i residensen forventes å delta regelmessig), oppfordres MPhil-studenter sterkt til å delta og delta i diskusjonen.
SOAS arrangerer en rekke offentlige forelesninger, konferanser og seminarer som er tydelig annonsert på SOAS -arrangementssiden. SOAS -ansatte tilhører vanligvis en akademisk avdeling og et regionalt senter (noen tilhører også spesialsentre). Hvis du har en regional interesse, så gjør et poeng tidlig på året om å finne det aktuelle Regionsenteret hvor du vil finne en informasjonstavle som viser kommende møter. Noen regionale sentre publiserer også et nyhetsbrev.
Utenfor SOAS vil du kanskje utforske fasilitetene til University of London. LSE, University College og Goldsmiths College har betydelige antropologiske avdelinger og kjører også ukentlige seminarer. Noen av dere kan ha spesielle interesser som gjør det verdt å oppsøke London University colleges som er opptatt av høyere studier innen medisin, juss, utdanning etc. Mulighetene er for omfattende og varierte til å spesifisere her; hvis du har spesielle interesser, spør en medarbeider som deler din entusiasme.
Du kan også vurdere å ta ut et Junior Fellowship fra Royal Anthropological Institute (RAI) som vil inkludere et tidsskriftabonnement på Journal of the Royal Anthropological Institute og Anthropology Today. Medlemskap inkluderer også tilgang til RAI-biblioteket som ligger i British Museum, som også arrangerer seminarer og filmvisninger.
Andre og tredje år (og utover)
Det andre året av doktorgraden innebærer feltarbeid, og det tredje året innebærer å skrive opp (100 000 ord). I det tredje året forventes det at du møter veilederen din rundt en gang i måneden. Som post-feltarbeidsstudent forventes det også at du holder to seminarpresentasjoner i post-feltarbeidsseminaret i det tredje studieåret. Dette er en mulighet til å få tilbakemeldinger på arbeidet ditt fra andre medlemmer av instituttet så vel som fra dine meddoktorstudenter. Målet med det tredje året er å hjelpe deg med å fullføre arbeidet eller produsere en stor del av et førsteutkast til avhandlingen. Mange studenter søker da det fjerde studieåret eller fortsettelsen. Alle endringer i status må støttes av din veileder og godkjennes av doktorgradsstudier og doktorgradsskolen. I løpet av skriveperioden kan veilederen din oppfordre deg til å delta på konferanser og presentere artikler utenfor SOAS . Det siste året du skriver avhandlingen bør du også begynne å vurdere postdoktor og søke stipend og stillingsannonser. Vanligvis vil veilederen din veilede deg i utarbeidelsen av søknadene dine, men det er ditt ansvar å identifisere muligheter og overholde søknadsfrister.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten.
Karrieremuligheter
Forskning Pathways
Det er flere mulige forsknings Pathways tilgjengelig for forskning studenter ved Institutt. Disse er:
- The 3 Pathway
- The 1 3 Pathway
- The 2 3 Pathway
- The 4 Pathway
+3 Pathway er vår standard MPhil/PhD Pathway passer for kandidater med en eksisterende mastergrad i antropologi. Kandidater er i utgangspunktet registrert som MPhil-studenter. For heltidsstudenter inkluderer det første registreringsåret forskningsmetoderopplæring og prosjektutvikling, som kulminerer med en oppgradering til PhD-registrering. Med forbehold om vellykket oppgradering, brukes det andre året vanligvis til å utføre feltarbeid. Det tredje året går med til oppskriving.
1+3 Pathway innebærer ett år på vårt ESRC-anerkjente MA Anthropological Research Methods-program etterfulgt av tre år på MPhil/PhD-programmet. Denne Pathway passer for kandidater med en lavere grad i antropologi, men ingen opplæring på masternivå i faget. Avhandlingen for MA Anthropological Research Methods utgjør grunnlaget for forskningsrapporten og feltarbeidsforslaget som kreves for oppgradering fra MPhil til PhD-status. Følgelig skjer oppgraderingsprosessen vanligvis tidlig i det første året av +3-delen av Pathway og studenten kan forvente å dra for feltarbeid etter omtrent ett semester.
2+3 Pathway er beregnet på de med en lavere grad i antropologi, men som trenger ekstra intensiv opplæring i et utpekt afrikansk eller asiatisk språk for å gjennomføre feltarbeid. Det omfatter den toårige MA Antropologiske forskningsmetoder og intensivt språk, etterfulgt av tre år på MPhil/PhD-programmet. Som med 1+3 Pathway , kan kandidater oppgradere og begynne på feltarbeid tidligere i det første året med MPhil/PhD-registrering enn studenter på standard +3 Pathway .
+4 Pathway er beregnet på studenter med en eksisterende mastergrad i antropologi som trenger ekstra intensiv språkopplæring for å gjennomføre feltarbeid. The Pathway består av en to-årig feltarbeidsopplæringsperiode, inkludert intensiv språkopplæring, og muligheten, der det er hensiktsmessig, for korte før-feltarbeidsbesøk på forventede feltarbeidssteder og/eller in situ språkopplæring. Kandidater forventes å oppgradere til PhD-status ved starten av sitt andre registreringsår.
Ovenstående beskrivelser er basert på fulltidsregistrering. Hver av disse Pathways er også tilgjengelig på deltid (f.eks. kan +3 Pathway tas på deltid over seks år). Studenter på hver av disse Pathways kan også være kvalifisert til å søke om et ekstra år med å skrive opp til redusert avgiftsnivå på "fortsettelse"-status.
Som beskrevet over, er forventningen at kandidater for ovennevnte forskningsgrad Pathways allerede vil ha opplæring i antropologi på lavere nivå eller på studenternivå (avhengig av Pathway ). Vi erkjenner imidlertid at noen kandidater kan ha antropologisk opplæring uten en formell grad i antropologi. Potensielle studenter bør kontakte forskningslederen for å diskutere deres spesielle omstendigheter. Der kandidater ikke har tilstrekkelig antropologisk grunnlag, kan de anbefales først å ta et av de underviste MA-programmene våre (snarere enn MA i antropologiske forskningsmetoder) for å kvalifisere seg til 3 eller 4 MPhil / PhD- Pathways .
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.