
Forskningsgrader (MPhil / PhD) i Sørøstasiatiske studier
SOAS University of London

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 4 670 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* heltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 4,396; Utenlandske £ 17.967. Deltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 2 198; Oversjøiske £ 8.984
Introduksjon
Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid
Avdelingen tilbyr den bredeste dekningen i Europa av forskning og undervisning relatert til språk og kulturer i de viktigste landene i Sørøst-Asia. Den viktigste forpliktelsen er de fire språkene burmesisk, indonesisk / malaysisk, thai og vietnamesisk, og litteraturene, kinoene og tilhørende kulturer. REF 2014-innsendinger fra medlemmer av instituttet inkluderte betydelige og paradigmeskiftende monografier, redigerte samlinger, tidsskriftartikler og bokkapitler i kino og kjønn, litterær kritikk, kulturhistorie og postkoloniale studier. Det er en blomstrende og vennlig avdeling med nære koblinger til nyere alumner.
Forskningsinteressene til instituttets medlemmer inkluderer klassisk malaysisk litteratur; moderne litteratur i malayisk, indonesisk, thai og vietnamesisk; Islam i Sørøst-Asia; språkpedagogikk; fonetikk; kjønnsstudier; muntlig litteratur og folklore; kino i Sørøst-Asia; og oversettelse. Disse interessene gjenspeiles i økende grad av det arbeidet som utføres av instituttets nåværende doktorgradsforskere.
Et komplett opplæringsprogram tilbys på fakultetsnivå, i tillegg til den nøye oppmerksomheten hver doktorgradsforsker får fra sin veileder. MPhil / doktorgradsstudenter innlagt ved instituttet får forskerutdanning i det første års forskningsopplæringsseminar på fakultetet og oppfordres også til å delta i fagspesifikk opplæring som tilbys av fakultetssenteret for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS) og forskningsferdigheter opplæring koordinert via doktorgradsskolen.
Instituttet gir veiledning for både heltids- og deltidsdoktorgradsforskere som foretar veiledet forskning i et bredt spekter av sørøstasiatiske språk og litteratur. Avhandlinger gjennomført de siste årene har inkludert temaer i tradisjonell Lao-litteratur, moderne thailandske skjønnlitteratur, syntaks for talte man, skyggespillet på Bali, muntlig muntlig litteratur, skolebøker i kolonial Burma, før Angkor Kambodsja og politisk litteratur i Vietnam.
I henhold til forskriftene fra SOAS , University of London, registrerer alle doktorgradsforskere i utgangspunktet for en MPhil: de kan overføre til doktorgrad etter at de har fullført ett år hvis de ønsker og er underlagt godkjenning fra skolen, som krever bevis for at kandidatens arbeid er å oppnå standarden påkrevd.
Minimumsvarigheten for doktorgradsstudenter er to år for MPhil og tre år for PhD. Deltidsforskere tar normalt dobbelt så lang tid for å fullføre sine studier. Når forskningen er avsluttet, sender kandidatene en avhandling til eksaminatorene og deretter deltar i en viva voce-eksamen.
Søkere på forskerutdanningen må ha god ledelse til språket i sitt fagområde, og skal normalt ha en god første grad i det aktuelle emnet, men studenter med annen kompetanse og erfaring kan også være kvalifisert, og søknader fra modne studenter er spesielt Velkommen. Hvis det er nødvendig for utviklingen av det valgte faget, forventes doktorgradsforskere å ha eller få tilstrekkelig lesekunnskap om nederlandsk og / eller fransk. Alle potensielle søkere anbefales sterkt å konsultere avdelingen før de søker.
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder hver uke i en periode på minst en time.
Studentets hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Den andre og tredje veileder, som opptrer i tilleggsrådgivende kapasitet, kan være fra samme avdeling eller andre avdelinger / sentre i fakultetet for språk og kulturer eller i avdelinger / sentre i de andre fakultetene på skolen.
Avhengig av arten av forskningen, er det noen ganger anbefalt med felles veiledning, under ledelse av to primære veiledere. I slike tilfeller har studenten bare en ytterligere veileder i sin komité.
Studentens fremgang er ytterligere overvåket av en avdelingsforsker.
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskningsopplæringsseminarieserie (RTS) som samles på fakultetsnivå av dekan for forskning og støttes av generisk opplæring som tilbys av lærings- og undervisningsutvikling.
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
År 1 heltidsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) er pålagt å sende inn et kjernekapittel og forskningsforslag (på omtrent 10 000 ord), vanligvis inkludert følgende elementer:
- Forskningsbegrunnelse og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang
- Teoretisk og metodisk rammeverk og overveielser
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Skisserer strukturen i doktorgradsavhandlingen
- Schedule for forskning og skriving
- Bibliografi
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapitlet av studentens forskningsutvalg, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis til avdelingspersonale og forskerstuderende samt til de tre medlemmene av studentens tilsynsutvalg som senere møter studenten privat for en mini-viva på 30-40 minutter, og borer ned i detaljene i oppgraderingskapitlet. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget blir elevene formelt oppgradert til PhD og fortsett til det andre året. (Hvis bedømmerne vurderer at det er mangler i oppgraderingsforslaget, blir studentene bedt om å revidere det til tilfredsstillelse før oppgraderingen til doktorgradsstatus kan bekreftes.) Studentene er normalt ikke tillatt å fortsette til det andre året før oppgraderingsprosessen har blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Avhandlingen - ikke overskride 100 000 ord i lengde - blir undersøkt av to ledende myndigheter på feltet, hvorav en er intern for Universitetet i London, hvorav en er utenfor universitetet.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
Forskningsopptak og applikasjoner
Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.
Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.
SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.
Krav til ubetingede engelskspråk
Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.
Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng |
EØS- og EU-søkere
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. | 105 totalt med minimum 22 i delpoeng. ELLER 100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. | 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng. |
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder hver uke i en periode på minst en time.
Studentens hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Andre og tredje veileder, som fungerer som supplerende rådgivende funksjon, kan være fra samme institutt, eller andre institutter/sentre ved Fakultet for språk og kultur eller ved institutter/sentre ved skolens øvrige fakulteter.
Avhengig av arten av forskningen, er det noen ganger anbefalt med felles veiledning, under ledelse av to primære veiledere. I slike tilfeller har studenten bare en ytterligere veileder i sin komité.
Studentens fremgang blir videre overvåket av en avdelingsforskningsveileder.
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskningsopplæringsseminarieserie (RTS) som samles på fakultetsnivå av dekan for forskning og støttes av generisk opplæring som tilbys av lærings- og undervisningsutvikling.
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
År 1 heltidsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) er pålagt å sende inn et kjernekapittel og forskningsforslag (på omtrent 10 000 ord), vanligvis inkludert følgende elementer:
- Forskningsbegrunnelse og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang
- Teoretisk og metodisk rammeverk og overveielser
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Skisserer strukturen i doktorgradsavhandlingen
- Schedule for forskning og skriving
- Bibliografi
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapittelet av studentens forskningskomité, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis til instituttpersonale og forskerstudenter samt til de tre medlemmene av studentens veiledningskomité som deretter møter studenten privat for en mini viva på 30-40 minutter, hvor de borer ned i detaljene i oppgraderingskapittelet. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget, blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til det andre året. (Dersom bedømmerne mener det er mangler ved oppgraderingsforslaget, vil studentene bli bedt om å revidere det til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes.) Studenter har normalt ikke lov til å gå videre til andre år før oppgraderingsprosessen er ferdig. har blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Avhandlingen – som ikke skal overstige 100 000 ord – blir undersøkt av to ledende autoriteter på området, hvorav den ene er intern ved University of London og en ekstern fra universitetet.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.