
Master in
Forskningsgrader (MPhil / PhD) i politikk og internasjonale studier SOAS University of London

Introduksjon
Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid
Institutt for politikk og internasjonale studier aksepterer studenter for forskningsarbeid som fører til en doktorgradsstudium. Hovedformålet med PhD-programmet er å trene studenter til å designe, forske og skrive en vellykket doktorgradsoppgave. De som har fullført doktorgraden, vil være kjent med de konseptuelle og metodiske aspektene ved politisk forskning og kvalifisert som eksperter på deres felt.
For å bli vurdert for inngang til ph.d.-studiet, må søkere ha en god videregående grad i politikk tilsvarende nivå og innhold til instituttets MSc, selv om søknader fra enkeltpersoner med beslektede grader i kognate disipliner også vil bli vurdert. Retningslinjer for forskningsforslag finner du her.
Opptak foregår rullende. Søknadssyklusen åpnes i november og lukkes 30. juni for oppføring i oktober. Søkere som også ønsker å bli vurdert for et SOAS stipend eller et ESRC-studentskap, bør referere til stipendinformasjonen for frister.
Hovedgrunnlaget for PhD-programmet er forholdet mellom student og veileder. Studentene er innlagt på grunnlag av at minst ett medlem av den ansatte er villig til å være hovedveileder for studentprosjektet. Fra elevens opptreden i programmet påtar han seg derfor hovedansvaret for å overvåke og støtte studentens fremgang mot ferdigstillelse av graden. Hver forskningsstudent har også en assisterende veileder, et annet medarbeider med en nær interesse i studentens region og / eller underfelt av disiplinen. Instituttets forskningsveileder fører tilsyn med ph.d.-studiet og er tilgjengelig for å diskutere generelle problemer.
Videre er forskerstudenter innebygd i et strukturert opplæringsprogram i løpet av sitt første år, og deltar på kurs som omhandler forskningsdesign, teori og metoder. I tillegg kan de delta på en MSc-kurs som er relevant for deres forskning. Forskerstuderende oppfordres også til å delta på instituttets seminarer, hvor inviterte lærde fra andre institusjoner gir presentasjoner, og de har tilgang til mange andre seminarer og foredrag holdt i hele SOAS . Skolens språkutdanning er også tilgjengelig for studenter å utvikle eller forbedre forskningsrelevante språkkunnskaper. Siden 2012 har forskningsstudenter eksklusiv tilgang til fasilitetene og tjenestene som tilbys av SOAS 'doktorgradskurs.
De fleste doktorgradsstudenter bruker litt tid på feltarbeid i forskningsregionene. Avdelingen og skolen, gjennom sine forskjellige forbindelser med enkeltpersoner og institusjoner i universitetene og regjeringene i Asia, Afrika og Midtøsten, letter dette arbeidet med personlige kontakter og introduksjoner samt (begrenset) finansiering.
Avdelingen har vanligvis rundt 60 forskerstuderende (MPhil og PhD-nivå) til enhver tid.
Struktur
Ph.d.-studiet ved SOAS følger en treårig modell, med mulighet for å strekke seg ut i fjerde år. Programmet består av forskningstrening og kurs i første år, hvoretter studentene må bestå en oppgradering fra MPhil til PhD status. Dette følges av primærforskning / feltarbeid som gjennomføres i det andre året, og skriving (opp) av avhandlingen deres i det påfølgende året. Studentene skal sikte på å være klar for innsending innen utgangen av det tredje året og må sende inn innen utgangen av det fjerde året senest.
Forskningstrening År 1
Studentene forventes å oppgradere fra MPhil til doktorgradsstudenten innen 12 måneder etter registrering. Progresjon krever vellykket gjennomføring av avdelingens opplæringsprogram som består av et introduksjon til forskningskurs (termin én og to), forskningsprosjektseminar (termin to) og forskningsprosjektskonferansen (termin tre). Studentene har også muligheten til å ta et kurs i kvantitative metoder. Det viktigste er at studentene vil produsere et oppgradert papir som ligger til grunn for en viva, som studentene må bestå for å få doktorgradsstatus.
Feltarbeid Prosedyre
Studenter som driver feltarbeid vil generelt gjøre det i sitt andre år. Maksimalt tre års feltarbeid er vanligvis tillatt i et heltids PhD-program. Feltarbeid på lengre enn 12 måneder må godkjennes av assisterende dekan for forskning.
Trening utover år 1
Gjennom hele prosessen med forskningsdesign, feltarbeid og skriving forventes studentene å ha jevnlig kontakt med veiledere. Å skrive avhandlingen er studentens arbeid alene, støttet av jevnlige møter med veileder (e) og delta i et oppskrivingsseminar for avanserte ph.d.-studenter. Avdelingen oppfordrer på det sterkeste studentene til å delta i workshops som tilbys utenfor SOAS og til å delta og presentere på konferanser organisert av de store forskningsforeningene i feltet (begrenset finansiering tilgjengelig).
Undervisning er en viktig del av doktorgradsutdanning for doktorgradsstudenter som vurderer en akademisk karriere. Avdelingen har som mål å tilby avanserte forskerstudenter muligheten til å jobbe som Graduate Teaching Assistant (GTA) på et av kursene som tilbys i instituttet i maksimalt to år. Plikter involverer seminarundervisning, holder kontortid og markering. Forskningsstudenter som tiltrer en GTA-stilling forventes å ha fullført en GTA-opplæringsmodul som tilbys av det akademiske utviklingsdirektoratet (ADD), vanligvis tilbudt i september.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
Forskningsopptak og applikasjoner
Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.
Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.
SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.
Krav til ubetingede engelskspråk
Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.
Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng |
EØS- og EU-søkere
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. | 105 totalt med minimum 22 i delpoeng. ELLER 100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. | 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng. |
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
PhD-programmet ved SOAS følger en treårig modell, med mulighet for forlengelse til det fjerde året. Programmet består av forskeropplæring og kurs i det første året, hvoretter studentene må bestå en oppgradering fra MPhil til PhD-status. Dette etterfølges av primær forskning/feltarbeid utført i det andre året, og skriving (opp) av oppgaven deres i det påfølgende året. Studentene bør sikte på å være klare for innlevering innen slutten av tredje år og må levere innen slutten av fjerde år.
Forskningsopplæring år 1
Studentene forventes å oppgradere fra MPhil til PhD-studenten innen 12 måneder etter registreringen. Progresjon krever vellykket gjennomføring av instituttets opplæringsprogram som består av et introduksjon til forskning-kurs (termin én og to), forskningsprosjektseminar (term to) og forskningsprosjektkonferanse (term tre). Studentene har også mulighet til å ta et kurs i kvantitative metoder. Det viktigste er at studentene vil produsere en oppgradert oppgave som danner grunnlaget for en viva, som studentene må bestå for å få PhD Student-status.
Feltarbeidsprosedyre
Studenter som utfører feltarbeid vil vanligvis gjøre det i sitt andre år. Maksimalt tre semesters feltarbeid er vanligvis tillatt i et ph.d.-program på heltid. Feltarbeid på mer enn 12 måneder må godkjennes av assisterende dekan for forskning.
Trening utover år 1
Gjennom prosessen med forskningsdesign, feltarbeid og skriving forventes studentene å opprettholde jevnlig kontakt med veilederne sine. Å skrive avhandlingen er studentens arbeid alene, støttet av regelmessige møter med veileder(e) og deltakelse på et skriveseminar for viderekomne PhD-studenter. Instituttet oppfordrer på det sterkeste studenter til å delta i workshops som tilbys utenfor SOAS og til å delta på og presentere på konferanser organisert av de store forskningsforeningene på feltet (begrenset finansiering tilgjengelig).
Undervisning er en viktig del av doktorgradsopplæringen for PhD-studenter som vurderer en akademisk karriere. Instituttet har som mål å tilby avanserte forskningsstudenter muligheten til å jobbe som Graduate Teaching Assistant (GTA) på et av kursene som tilbys ved instituttet i maksimalt to år. Arbeidsoppgavene innebærer seminarundervisning, holde kontortid, og markering. Forskerstudenter som tar på seg en GTA-stilling forventes å ha fullført en GTA-treningsmodul som tilbys av Academic Development Directorate (ADD), vanligvis tilbys i september.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.