
Master in
Forskningsgrader (MPhil / PhD) i japanske og koreanske studier
SOAS University of London

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 4 670 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Heltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 4,396; Utenlandske £ 17.967. Deltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 2 198; Oversjøiske £ 8.984.
Introduksjon
Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid
Instituttet er i stand til å veilede MPhil og PhD grader ved forskning og avhandling i et bredt spekter av kulturelle og språklige fag. Intenserte forskerstudenter skal ikke føle seg tvunget til å begrense sitt valg av tema til de som er angitt mot navnene til nåværende ansatte (forskere har nylig jobbet med en rekke emner som inkluderer japansk kino, kabukitekster, moderne japansk språkvitenskap og litteratur, Meiji historiske tekster, koreansk språkvitenskap og litteratur, koreansk kolonial historie og attende århundre. Forskning utført på MPhil og PhD-nivå er basert på litterært, dokumentarisk og arkivmateriell tilgjengelig på SOAS og også samlet under feltarbeid i Japan og Korea.
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder hver uke i en periode på minst en time.
Studentets hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Den andre og tredje veileder, som opptrer i tilleggsrådgivende kapasitet, kan være fra samme avdeling eller andre avdelinger / sentre i fakultetet for språk og kulturer eller i avdelinger / sentre i de andre fakultetene på skolen. Studentens fremgang er ytterligere overvåket av avdelingsforskerveilederen.
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskningsopplæringsseminarieserie (RTS) som samles på fakultetsnivå av dekan for forskning og støttes av generisk opplæring som tilbys på doktorgradskolen.
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
Mot slutten av første semester er heltidsstudenter pålagt å levere en litteraturgjennomgang på omtrent 5000 ord. Instruksjoner for dette gis på fakultetets forskningsopplæringsseminarer og studenter diskuterer med veiledere hvordan denne litteraturgjennomgangen kan integreres i deres oppgraderingsforskningsforslag og senere avhandlingen.
For oppgraderingsprosessen år 1 er heltidsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) pålagt å sende inn en 10.000-orders oppgraderingsportefølje som består av et forskningsforslag og et kjernekapittel. Det relative ordetallet for disse to elementene bør avgjøres mellom student- og veiledningsutvalget, men det forventes at kjernekapitlet skal være på ikke mindre enn 3000 ord. Fristen for innsending av denne porteføljen er 15. mai hvert år.
Forskningsforslaget inneholder vanligvis følgende elementer:
- Forskningsgrunnlag og sammenheng med foreslått forskning
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang
- Teoretisk og metodisk rammeverk og overveielser
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Oppsummering av doktorgradsoppbygging
- Schedule for forskning og skriving
- Bibliografi
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Kjernekapitlet bør ideelt sett være et analytisk stykke skrift der studenten ved hjelp av en case-studie viser hvordan forskningsforslaget oversetter til selve undersøkelsen. Avhengig av arten av forskningsprosjektet kan tilgang til primærkildemateriale være vanskelig før studenten gjennomfører andreårsforskningen, og i slike tilfeller bør innholdet avtalt mellom student og tilsynsutvalg.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD status er basert på en vurdering av oppgraderingsporteføljen av studentforskningsutvalget, og på en muntlig presentasjon på 20-30 minutter, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen er gitt til avdelingspersonale og forskerstuderende. De tre veiledere møtes separat for å diskutere utfallet av oppgraderingen og informere studenten. Etter vellykket gjennomføring av oppgraderingsporteføljen blir elevene formelt oppgradert til PhD og fortsett til det andre året. (Hvis bedømmerne vurderer at det er mangler i porteføljen, vil studentene bli bedt om å revidere det til tilfredsstillelse før oppgraderingen til doktorgradsstatus kan bekreftes.) Studentene kan normalt ikke fortsette til det andre året før oppgraderingen har blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Avhandlingen - ikke overskride 100.000 ord i lengde - blir undersøkt av to ledende myndigheter på feltet, hvorav en har erfaring med å studere på Universitetet i London, og minst en av dem er ekstern til SOAS .
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
Forskningsopptak og applikasjoner
Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.
Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.
SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.
Krav til ubetingede engelskspråk
Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.
Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng |
EØS- og EU-søkere
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. | 105 totalt med minimum 22 i delpoeng. ELLER 100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. | 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng. |
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder hver uke i en periode på minst en time.
Studentens hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Andre og tredje veileder, som fungerer som supplerende rådgivende funksjon, kan være fra samme institutt, eller andre institutter/sentre ved Fakultet for språk og kultur eller ved institutter/sentre ved skolens øvrige fakulteter. Studentens fremgang blir videre overvåket av Instituttets forskningsveileder.
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskningsopplæringsseminarieserie (RTS) som samles på fakultetsnivå av dekan for forskning og støttes av generisk opplæring som tilbys på doktorgradskolen.
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
Mot slutten av første semester er heltidsstudenter pålagt å levere en litteraturgjennomgang på omtrent 5000 ord. Instruksjoner for dette gis på fakultetets forskningsopplæringsseminarer og studenter diskuterer med veiledere hvordan denne litteraturgjennomgangen kan integreres i deres oppgraderingsforskningsforslag og senere avhandlingen.
For oppgraderingsprosessen år 1 er heltidsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) pålagt å sende inn en 10.000-orders oppgraderingsportefølje som består av et forskningsforslag og et kjernekapittel. Det relative ordetallet for disse to elementene bør avgjøres mellom student- og veiledningsutvalget, men det forventes at kjernekapitlet skal være på ikke mindre enn 3000 ord. Fristen for innsending av denne porteføljen er 15. mai hvert år.
Forskningsforslaget inneholder vanligvis følgende elementer:
- Forskningsgrunnlag og sammenheng med foreslått forskning
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang
- Teoretisk og metodisk rammeverk og overveielser
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Oppsummering av doktorgradsoppbygging
- Schedule for forskning og skriving
- Bibliografi
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Kjernekapitlet bør ideelt sett være et analytisk stykke skrift der studenten ved hjelp av en case-studie viser hvordan forskningsforslaget oversetter til selve undersøkelsen. Avhengig av arten av forskningsprosjektet kan tilgang til primærkildemateriale være vanskelig før studenten gjennomfører andreårsforskningen, og i slike tilfeller bør innholdet avtalt mellom student og tilsynsutvalg.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av oppgraderingsporteføljen av studentens forskningskomité, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis for avdelingsansatte og forskerstudenter. De tre veilederne møtes hver for seg for å diskutere utfallet av oppgraderingen og informere studenten. Etter vellykket gjennomføring av oppgraderingsporteføljen, blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til det andre året. (Dersom bedømmerne anser det for å være mangler i porteføljen, vil studentene bli bedt om å revidere den til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes.) Studenter har normalt ikke lov til å gå videre til andre år før oppgraderingsprosessen er ferdig. blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Oppgaven – som ikke skal overstige 100 000 ord – er undersøkt av to ledende autoriteter på området, hvorav en har erfaring med eksamen ved University of London og minst en er ekstern i forhold til SOAS .
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.