Forskningsgrader (MPhil / PhD) i afrikanske studier
SOAS University of London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 4 670 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Heltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 4,396; Utenlandske £ 17.967. Deltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 2 198; Oversjøiske £ 8.984.
Introduksjon
Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid
Veiledning gis for forskning som fører til MPhil og PhD grader innenfor det brede generelle området av afrikanske studier. Forskningsemner som studier av et språk (fra et beskrivende, komparativt, filologisk eller tekstuelt synspunkt), eller av litteratur (enten det er forfatterbasert, tematisk eller komparativt), eller av noen av scenekunstene, som faller innenfor vår egen kjernekompetanse, overvåkes helt på avdelingen. Imidlertid er det et stort potensial for å utvide emnefeltet ved hjelp av felles tilsyn med kolleger fra andre avdelinger og sentre.
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder hver uke i en periode på minst en time.
Studentets hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Den andre og tredje veileder, som opptrer i tilleggsrådgivende kapasitet, kan være fra samme avdeling eller andre avdelinger / sentre i fakultetet for språk og kulturer eller i avdelinger / sentre i de andre fakultetene på skolen.
Avhengig av arten av forskningen, er det noen ganger anbefalt med felles veiledning, under ledelse av to primære veiledere. I slike tilfeller har studenten bare en ytterligere veileder i sin komité.
Studentens fremgang er ytterligere overvåket av en avdelingsforsker.
Det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskeropplæringsseminar-serie (RTS) som ble innkalt på fakultetsnivå av den lektor for forskning og støttet av den generiske opplæringen som tilbys i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
År 1 heltidsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) er pålagt å sende inn et kjernekapittel (på omtrent 10 000 ord), og tilhørende materiale for oppgraderingspresentasjonen deres. Format / innhold i kjernekapittelet er avtalt mellom veileder og student, men det vil vanligvis inneholde følgende elementer:
- Forskningsbegrunnelse og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang (dette kan være en egen del, eller relevant materiale vil bli integrert i kapittelet)
- Bibliografi
Oppgraderingspresentasjonen (ikke lenger enn 20-25 minutter) vil være basert på kjernekapittelet og gi en oversikt og kanskje fremheve en del av kapitlet. Presentasjonsmaterialet skal leveres med kjernekapittelet som et vedlegg: eventuelle utdelingsmater / powerpoints bør også inkluderes her, og detaljer om følgende kan også tas opp:
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Oppsummering av doktorgradsoppbygging
- Schedule for forskning og skriving
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapitlet av studentens forskningsutvalg, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis til instituttets ansatte og forskerstuderende. En mini viva med kun tilsynsutvalget holdes etter presentasjonen. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget blir elevene formelt oppgradert til PhD og fortsett til det andre året. (Hvis bedømmerne vurderer at det er mangler i oppgraderingsforslaget, blir studentene bedt om å revidere det til tilfredsstillelse før oppgraderingen til doktorgradsstatus kan bekreftes.) Studentene er normalt ikke tillatt å fortsette til det andre året før oppgraderingsprosessen har blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Avhandlingen - ikke overskride 100 000 ord i lengde - blir undersøkt av to ledende myndigheter på feltet, hvorav en er intern for Universitetet i London, hvorav en er utenfor universitetet.
PhD-grader er tildelt av SOAS fra registrering i 2013 og er underlagt SOAS forskrifter.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
Forskningsopptak og applikasjoner
Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.
Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.
SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.
Krav til ubetingede engelskspråk
Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.
Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng |
EØS- og EU-søkere
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. | 105 totalt med minimum 22 i delpoeng. ELLER 100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. | 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng. |
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD skjer på slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller på slutten av den andre akademiske økten for deltidsstudenter).
Alle nye MPhil/PhD-studenter får en veiledningskomité på tre medlemmer, bestående av en hoved- eller hovedveileder, og en andre og tredje veileder. Fordelingen i tidsforpliktelse på tvers av tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes det at studentene møter hovedveilederen sin annenhver uke i en periode på minst én time.
Studentens hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Andre og tredje veileder, som fungerer som supplerende rådgivende funksjon, kan være fra samme institutt, eller andre institutter/sentre ved Fakultet for språk og kultur eller ved institutter/sentre ved skolens øvrige fakulteter.
Avhengig av forskningens art anbefales noen ganger felles veiledning, under ledelse av to primærveiledere. Studenten har i slike tilfeller kun én ytterligere veileder i sitt utvalg.
Studentens fremgang blir videre overvåket av en avdelingsforskningsveileder.
År 1
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskeropplæringsseminarserie (RTS) innkalt på fakultetsnivå av assisterende dekan for forskning og støttet av den generiske opplæringen som tilbys i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studenter som arbeider innen litteratur- og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggsopplæringen som tilbys i Senter for kultur-, litteratur- og postkoloniale studier (CCLPS).
Studenter kan også bli oppfordret av veiledere til å delta på flere underviste kurs som er relevante for deres forskning og deres opplæringsbehov. Disse kan omfatte fag-, språk- eller regionalkulturkurs eller forskerutdanning ved andre institutter utenfor fakultetet.
År 1 heltidsstudenter (år 2 for deltidsstudenter) må sende inn et kjernekapittel (på ca. 10 000 ord), og tilhørende materiell for oppgraderingspresentasjonen. Formatet/innholdet i kjernekapitlet avtales mellom veileder og student, men det vil typisk inneholde følgende elementer:
- forskningsrasjonal og kontekst for den foreslåtte forskningen
- hovedforskningsspørsmål
- litteraturgjennomgang (dette kan være en del i seg selv, eller relevant materiale vil bli integrert i kapitlet)
- bibliografi
Oppgraderingspresentasjonen (ikke lenger enn 20-25 minutter) vil ta utgangspunkt i kjernekapittelet og gi en oversikt og kanskje fremheve en del av kapitlet. Presentasjonsmaterialet skal sendes inn med kjernekapittelet som vedlegg: eventuelle utdelinger/powerpoints bør også inkluderes her, og detaljer om følgende kan også tas opp:
- foreslåtte forskningsmetoder
- etiske spørsmål (der det er aktuelt)
- skissere strukturen til doktorgradsavhandlingen
- tidsplan for forskning og skriving
Justeringer av en eller flere av disse delene, inkludert tillegg eller slettinger der det er hensiktsmessig, er mulig etter forhåndsavtale mellom studentene og hovedveiledere.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapittelet av studentens forskningskomité, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis for ansatte ved instituttet og forskerstudenter. En mini viva med kun tilsynsutvalget holdes etter presentasjonen. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget, blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til det andre året. (Dersom bedømmerne mener det er mangler ved oppgraderingsforslaget, vil studentene bli bedt om å revidere det til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes.) Studenter har normalt ikke lov til å gå videre til andre år før oppgraderingsprosessen er ferdig. har blitt fullført.
År 2
Det andre året (eller deltidsekvivalent) brukes normalt til forskning. Dette kan være en kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialsamlingen som avtalt mellom studenten og veilederen(e).
År 3
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar i regi av Instituttets forskningsveileder, bestående av et utvalgt antall ansatte med spesialkompetanse på emnet og andre forskerstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere kapittelutkast til hovedveilederen for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er ferdig, vurderes arbeidet av alle medlemmer av veiledningskomiteen, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og sende inn til eksamen. Oppgaven skal være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende deltid).
Avhandlingen – som ikke skal overstige 100 000 ord – blir undersøkt av to ledende autoriteter på området, hvorav den ene er intern ved University of London og en ekstern fra universitetet.
PhD-grader tildeles av SOAS fra registrering i 2013 og er underlagt SOAS -bestemmelser.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.