
Master in
Forskning Grader (MPhil / PhD) i Sør-asiatiske studier SOAS University of London

Introduksjon
Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid
SOAS har et internasjonalt rykte for dyktighet innen sørasiatiske studier tjent med den verdensledende forskningen. REF 2014-innsendinger fra medlemmer av instituttet inkluderte viktige og paradigmeskiftende monografier, redigerte samlinger, tidsskriftsartikler og bokkapitler om litteratur, kulturhistorisk kino og postkoloniale studier. Avdelingen har to ERC-tilskudd: Francesca Orsini for den sammenlignende studien av de flerspråklige litterære historiene i Nord-India, Maghreb og Afrikas horn; mens James Mallinson har en som heter "The Hatha Yoga Project: Kartlegge tradisjoner for transnasjonal fysisk yogapraksis gjennom filologi og etnografi". Amina Yaqins nåværende forskningsprosjekter inkluderer et samarbeid med Centre for the Study of Pakistan og University of East London for forskningsprosjektet 'Muslimer, tillit og kulturell dialog' finansiert av RCUK. Dette følger av et tidligere AHRC-finansiert internasjonalt forskningsnettverk, 'Framing Muslimer'. Rachel Dwyer er CI på et AHRC-finansiert internasjonalt nettverk med University of Leeds: Soft Power, Cinema and the BRICS.
Instituttet ønsker søknader om PhD-grader velkommen om ethvert emne relatert til forskningsinteresser og fagområder for instituttets forskningsaktive ansatte. Potensielle kandidater bør konsultere detaljene i de ulike ansattes forskningsområder og tilpasse forslaget deres deretter. Disse inkluderer for tiden, men er ikke begrenset til: indiske film- og skjermstudier; diasporastudier; postkolonial litteratur; litterære studier knyttet til hindi, urdu, nepali og sanskrit; klassisk hinduisme; feminisme; oversettelse; nåværende representasjoner av muslimer; og politikken i Nepal, Bhutan og Pakistan. Bredere temaer kan imøtekommes gjennom felles veiledning med kolleger i andre avdelinger og sentre.
Et komplett opplæringsprogram tilbys på fakultetsnivå, i tillegg til den nøye oppmerksomheten hver doktorgradsforsker får fra sin veileder. MPhil / doktorgradsforskere som er innlagt ved instituttet, får forskerutdanning i det første års forskningsopplæringsseminar på fakultetet og oppfordres også til å delta i fagspesifikk opplæring som tilbys av fakultetssenteret for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS) og forskningsferdigheter opplæring koordinert via doktorgradsskolen.
I henhold til forskriftene fra SOAS , University of London, registrerer alle doktorgradsforskere i utgangspunktet for en MPhil: de kan overføre til doktorgrad etter at de har fullført ett år hvis de ønsker og er underlagt godkjenning fra skolen, som krever bevis for at kandidatens arbeid er å oppnå standarden påkrevd.
Minimumsvarigheten for doktorgradsstudenter er to år for MPhil og tre år for PhD. Deltidsforskere tar normalt dobbelt så lang tid for å fullføre sine studier. Når forskningen er avsluttet, sender kandidatene en avhandling til eksaminatorene og deretter deltar i en viva voce-eksamen.
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder om fjorten dager i en periode på minst en time.
Studentets hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Den andre og tredje veileder, som opptrer i tilleggsrådgivende kapasitet, kan være fra samme avdeling eller andre avdelinger / sentre i fakultetet for språk og kulturer eller i avdelinger / sentre i de andre fakultetene på skolen.
Avhengig av arten av forskningen, er det noen ganger anbefalt med felles veiledning, under ledelse av to primære veiledere. I slike tilfeller har studenten bare en ytterligere veileder i sin komité.
Studentens fremgang er ytterligere overvåket av en avdelingsforsker.
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskningsopplæringsseminarieserie (RTS) som samles på fakultetsnivå av dekan for forskning og støttes av generisk opplæring som tilbys av lærings- og undervisningsutvikling.
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
Studenter av år 1 må sende inn en 5000-ordet litteraturgjennomgang for veiledende komité.
Heltidsår 1 (år 2 for deltidsstudenter) er pålagt å levere et kjernekapittel og forskningsforslag (på omtrent 10 000 ord) til veiledende utvalg, inkludert følgende elementer:
- Forskningsbegrunnelse og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang
- Teoretisk og metodisk rammeverk og overveielser
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Skisserer strukturen i doktorgradsavhandlingen
- Schedule for forskning og skriving
- Bibliografi
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapitlet av studentens forskningsutvalg, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis til instituttets ansatte og forskerstuderende. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget blir elevene formelt oppgradert til PhD og fortsett til det andre året. (Hvis bedømmerne vurderer at det er mangler i oppgraderingsforslaget, blir studentene bedt om å revidere det til tilfredsstillelse før oppgraderingen til doktorgradsstatus kan bekreftes.) Studentene er normalt ikke tillatt å fortsette til det andre året før oppgraderingsprosessen har blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Avhandlingen - ikke overskride 100 000 ord i lengde - blir undersøkt av to ledende myndigheter på feltet.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
Forskningsopptak og applikasjoner
Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.
Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.
SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.
Krav til ubetingede engelskspråk
Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.
Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng |
EØS- og EU-søkere
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. | 105 totalt med minimum 22 i delpoeng. ELLER 100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. | 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng. |
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
Alle studenter registrerer seg i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Oppgraderingen fra MPhil til PhD finner sted ved slutten av den første akademiske økten for heltidsstudenter (eller ved slutten av den andre faglige økten for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / PhD-studenter er utstyrt med en tilsynsutvalg med tre medlemmer, bestående av en hoved- eller primær veileder og en andre og tredje veileder. Den splittede tidsforpliktelsen over tilsynsutvalget er 60:25:15. I det første året forventes studentene å møte sin hovedveileder om fjorten dager i en periode på minst en time.
Studentens hovedveileder er alltid medlem av instituttet der studenten er registrert. Andre og tredje veileder, som fungerer som supplerende rådgivende funksjon, kan være fra samme institutt, eller andre institutter/sentre ved Fakultet for språk og kultur eller ved institutter/sentre ved skolens øvrige fakulteter.
Avhengig av arten av forskningen, er det noen ganger anbefalt med felles veiledning, under ledelse av to primære veiledere. I slike tilfeller har studenten bare en ytterligere veileder i sin komité.
Studentens fremgang blir videre overvåket av en avdelingsforskningsveileder.
I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge en forskningsopplæringsseminarieserie (RTS) som samles på fakultetsnivå av dekan for forskning og støttes av generisk opplæring som tilbys av lærings- og undervisningsutvikling.
Studentene som arbeider innen litteratur og kulturstudier inviteres også til å delta i tilleggstreningen som tilbys i Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier (CCLPS).
Studentene kan også oppfordres av veiledere til å delta på flere lærte kurs som er relevante for deres forskning og deres treningsbehov. Disse kan omfatte spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs eller forskningstrening i andre avdelinger utenfor fakultetet.
Studenter av år 1 må sende inn en 5000-ordet litteraturgjennomgang for veiledende komité.
Heltidsår 1 (år 2 for deltidsstudenter) er pålagt å levere et kjernekapittel og forskningsforslag (på omtrent 10 000 ord) til veiledende utvalg, inkludert følgende elementer:
- Forskningsbegrunnelse og kontekst for den foreslåtte forskningen
- Hovedfaglige spørsmål
- Litteratur gjennomgang
- Teoretisk og metodisk rammeverk og overveielser
- Foreslåtte forskningsmetoder
- Etiske problemer (hvor gjeldende)
- Skisserer strukturen i doktorgradsavhandlingen
- Schedule for forskning og skriving
- Bibliografi
Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.
Oppgraderingsprosessen fra MPhil til PhD-status er basert på en vurdering av kjernekapittelet av studentens forskningskomité, og på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon. Den muntlige presentasjonen gis for ansatte ved instituttet og forskerstudenter. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget, blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til det andre året. (Dersom bedømmerne mener det er mangler ved oppgraderingsforslaget, vil studentene bli bedt om å revidere det til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes.) Studenter har normalt ikke lov til å gå videre til andre år før oppgraderingsprosessen er ferdig. har blitt fullført.
Det andre året (eller deltidsekvivalent) blir normalt brukt på forskning. Dette kan være av en hvilken som helst kombinasjon av feltarbeid og forskning i biblioteker og materialinnsamling som avtalt mellom studenten og veileder (e).
Det tredje året (eller deltidsekvivalent) er viet til å skrive opp forskning til doktorgradsavhandlingen. I løpet av denne tiden vil studentene normalt holde en presentasjon i et forskningsseminar arrangert av Institutt for forskerveileder, som består av et utvalg antall ansatte med spesiell kompetanse innen emnet og andre forskningsstudenter. I løpet av det tredje året (eller deltidsekvivalent) vil studentene presentere utkast til kapitler til hovedveileder for kommentar, før de fullfører et endelig utkast til oppgaven. Når et fullstendig utkast er fullført, blir arbeidet vurdert av alle medlemmer av veiledningsutvalget, og studenten kan enten levere oppgaven eller gå videre til fortsettelsesstatus for å få ytterligere 12 måneder til å fullføre oppgaven og levere til eksamen. Oppgaven må være fullført innen 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Oppgaven – som ikke skal overstige 100 000 ord – er undersøkt av to ledende myndigheter på feltet.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.