
PhD in
PsyD i klinisk psykologi Pacifica Graduate Institute

Stipend
Introduksjon
PsyD i klinisk psykologi
Klasser begynner tidlig i oktober
Psy.D. Programmets oppgave er å forberede kliniske psykologer som bringer dybde psykologiske tilnærminger til å jobbe med ulike samfunn samt samfunns mental helse verdier i dybden psykologi arbeid.
Psy.d. i klinisk psykologi
Hva er Psy.D. i klinisk psykologi?
Psy.D. Grad programmet omfatter en utøver-lærer modell der vektlegges på praktisk anvendelse av teoretisk materiale til bestemte innstillinger der psykologer jobber. De med Psy.D. Grader arbeider oftest i samfunnsbaserte byråinnstillinger, i privat praksis, i integrerende helsevesen, organisasjonsinnstillinger, helsetjeneste og som fakultet i profesjonelle psykologi programmer. En Psy.D. utdanning understreker selvreflekterende praksis sammen med mellommenneskelige ferdigheter og evnen til å engasjere seg med andre i interprofessional rammer. Klinisk kompetanse, prosjektiv og objektiv vurdering og behandling er de viktigste anvendelsesområdene i tillegg til teori og forskning. Både grunnleggende og funksjonell kunnskap er fokusert på. På Pacifica Graduate Institute , i tillegg til å gi den brede og generelle pedagogiske konteksten som kreves innen psykologi, er dybdesykologi æret for sitt lange liv i klinisk effektivitet, dens relasjonsfokus og dets verdi på utvidede forståelser av utviklingsmessig kompleksitet, selvorganisasjon og individuell og kollektiv bevissthet.
Hva er dybdesykologi?
Dybdesykologiske tilnærminger er blant de eldste former for psykoterapi i verden, og det er en gjentakende interesse for og validering for dybdesykologi, spesielt i sammenheng med mellommenneskelig nevrologi, med utøver / forskere som Allan Schore, Ph.D. og andre gjør bidrag. Kliniske psykologer, som Jonathan Shedler, Ph.D., tar nå også forskning som bekrefter dybde psykologiske tilnærminger til lys. Se for eksempel Dr. Shedlers artikkel om Effekten av psykodynamisk psykoterapi (i PDF).
Psy.D. Program Distinct Training
Selv om programmet er relativt nytt, er det forankret i det kliniske psykologiprogrammet som tilbys av Pacifica siden slutten av 1980-tallet. Dermed overgår programmet den rike historien til å undervise i dybdesykologi med den moderne verden av klinisk psykologi. Denne praktiske integrasjonen legger vekt på dybde psykologiske perspektiver innen nåværende områder av psykologiske studier som relasjonelle tilnærminger og vedlegg; bevisbasert praksis; integrativ vurdering; mellommenneskelig neurobiologi og biopsykososiale tilnærminger til integrerende helsevesen; selvreflekterende praksis; samfunnsbasert praksis tilnærminger; og psykisk helsepolitikk.
Læreplanen gjenspeiler en forpliktelse til å bringe medfølende og sosialt ansvarlig stipend og verdier til de viktige spørsmålene som er lagt til grunn av anvendt klinisk psykologi, inkludert vekt på de ubevisste determinanter av atferd. Programmet tilbyr kurs som gir grunnleggende kunnskap i psykologi, samt de som fokuserer på dybde psykologiske behandlinger, samfunn mental helse, mangfold og urfolk perspektiver i psykologi. Mindfulness og Imaginal, somatiske, økologiske og kontemplative hensyn til psykologisk arbeid er også inkludert i programmet.
Fordeler:
- Forbered deg på å praktisere i en rekke samfunns- og helsetjenesteinnstillinger med et solid fundament i ferdighetene i klinisk psykologi, basert på prinsippene for dybdesykologi.
- Integrere bred, generell kunnskap om klinisk psykologi, inkludert kjerne kliniske ferdigheter, med personlig erfaring med de ubevisste og relasjonelle faktorene som motiverer individuell og kollektiv oppførsel.
- Utforsk dybde psykologiske perspektiver som relasjonelle tilnærminger og vedlegg; bevisbasert praksis, inkludert korte psykodynamiske tilnærminger; integrativ vurdering; mellommenneskelig neurobiologi og biopsykososiale tilnærminger til integrerende helsevesen; samfunnsbasert praksis tilnærminger; og offentlig politikk relatert til mental helse.
"Da jeg var student og senere en tenure-track fakultet ved et stort statsuniversitet, trodde jeg at mitt indre liv og mitt yrkesliv måtte deles. Da jeg fant Pacifica og vårt program, var jeg glad for å jobbe på et sted der vi åpenbart kan integrere dybdepsykologiske prinsipper i alle aspekter av våre liv og arbeid. Det er denne integrasjonen som jeg tror inspirerer oss til å være et fellesskap av studenter, fakultet og ansatte som deler en forpliktelse til å telle sjelen i og i verden. "
-Oksana Yakushko, Programstol

Program FAQs
Hva er tydelig om Psy.D. program- og doktorgradsstudier i klinisk psykologi hos Pacifica?
Dette programmet er forankret i det kliniske psykologiprogrammet som tilbys av Pacifica siden slutten av 1980-tallet. Dermed overgår programmet den rike historien til å undervise i dybdesykologi med den moderne verden av klinisk psykologi. Denne praktiske integrasjonen legger vekt på dybde psykologiske perspektiver innen nåværende områder av psykologiske studier som relasjonelle tilnærminger og vedlegg; bevisbasert praksis; integrativ vurdering; mellommenneskelig neurobiologi og biopsykososiale tilnærminger til integrerende helsevesen; samfunnsbasert praksis tilnærminger; og psykisk helsepolitikk.
Etter en praktiserende lærerutdannelsesmodell representerer dette programmet Pacificas forpliktelse til å forankre prinsippene for dybdsykologi i klinisk praksis innenfor fellesskapsinnstillinger. Psy.D. Programmets oppgave er å forberede kliniske (helsevesenet) psykologer til å søke fundamentalt og dybde psykologisk kunnskaper og ferdigheter innenfor ulike inter-profesjonelle praksisinnstillinger. Det er designet for å produsere kliniske psykologer som er dyktige i et bredt spekter av klinisk arbeid, inkludert psykoterapi, vurdering, veiledning og konsultasjon, samt integrerende tilnærminger til helse, informert og beriket av dybde psykologiske perspektiver. Pacifica trener studentene for å oppnå en vellykket integrasjon av bred og generell kunnskap i klinisk psykologi, inkludert kjernefaglige ferdigheter, med personlig erfaring fra de ubevisste og relasjonelle faktorene som motiverer individuell og kollektiv oppførsel.
Mottar en Psy.D. fra Pacifica's kliniske psykologi programmet oppfyller kvalifikasjonen som trengs for å bli lisensiert som en klinisk psykolog i California?
Vår læreplan er utformet for å føre til lisens som klinisk psykolog (basert på pedagogiske krav til psykologer i delstaten California). For å kunne motta California Clinical Psychologist's lisens, må studentene også ha møtt statens posttoktorale kliniske tjenester og eksamenskrav. Som en del av å motta graden fra vårt program, er studentene pålagt å fullføre pre-doktorgradsstudier timer som oppfyller kravene i California Board of Psychology. Kvalifiseringskravene til de formelle internshipprogrammene i California er fastsatt av ulike organisasjoner, inkludert California Psychology Internship Council (CAPIC), som styrer mange kliniske nettsteder som omfatter dybde psykologiske behandlingsformer. Pacifica er et utdannet skolemedlem i CAPIC, og studentene vil bli ledet gjennom den formelle søknadsprosessen til alle slike nettsteder. Etter å ha mottatt sin grad fra Pacifica, må studentene følge statens krav, som inkluderer post-doktorgradsovervåtte kliniske timer og bestått poeng på nasjonale og statlige eksamener (EPPP og CPLEE). Søkere og studenter er ansvarlige for å følge og overholde lisenskravene til andre stater eller land der de ønsker å oppholde seg og øve, noe som kan avvike fra California-kravene.
Hvor lenge er Psy.D. program?
Studentene går på klasser i Psy.D. Program for fire år i løpet av høst, vinter og vårkvarter. Hvert år holdes kurs på campus i løpet av ni, fire (4) -dags sesjoner (tre per kvartal). Det er ingen sommercamping på campus. Studentene fullfører sine avhandlinger innen år tre og fire, sammen med kurs. Det er en frist på åtte år for ferdigstillelse av studiet. Vennligst se grafen under for en oversikt over Psy.D. program.
Hva er klassens generelle format?
Klassene er en kombinasjon av forelesnings- og diskusjonsformater og skjer vanligvis på Pacificas Lambert Road campus. Mens fakultetets nåværende forelesningsmateriale er satt til side for diskusjoner og spørsmål og svarperioder. Noen av klassene inkluderer presentasjoner av eksperter, erfaringsaktiviteter (for eksempel ritualer, somatiske øvelser), samt tid til å behandle informasjonen som en gruppe. Kohortsystemet på Pacifica oppfordrer en prosess med grundig samarbeidslæring som integrerer flere personlige og kulturelle sammenhenger som påvirker læring og veiledning av diskusjoner.
Hvor mye arbeid kreves utenfor klassen?
Klasseoppgaver består av avlesninger, lagt inn refleksjoner / diskusjoner, eksamener, papirer eller prosjekter. For hver time i klassen forventes minst tre timer faglig arbeid utenfor klassen. Denne tiden kan omfatte lesing, refleksjoner, forskning og skriving. Graduate studie, generelt, krever tjue (20) timer studie per uke med ytterligere omtrentlig 15 til 20 timer praksis per uke i andre, tredje og fjerde år. De 1,500 praktikstidene gjennomføres etter fjerde studieår når avhandlingen er fullført og omfattende eksamener er bestått.
Erfarings klinisk trening på kliniske treningssteder utenfor campus er en viktig del av doktorgradsprogrammet. Studentene fullfører minimum 1000 timer med praktikum, 1 500 timers internship og 60 timers personlig behandling. Klinisk direktør samarbeider med studenter slik at de søker på plasseringer i sitt første studieår og begynner å praktisere i begynnelsen av sitt andre studieår. Studentene får veiledning og får tilbakemelding på steder utenfor stedet og i løpet av campusopplæringen.
Når elevene har fullført sine kurs og praksis og bestått en omfattende eksamen, går studentene inn på campus-internships der de også får veiledning og tilbakemelding. Praktikplasser er ferdigstilt i en tverrfaglig innstilling som tilbyr en rekke opplæringsopplevelser. Studentene er kvalifisert til å søke om internship i sitt fjerde år hvis de har møtt alle programkravene og etablerte praktikberedskap. Når de er akseptert på en praktikplass, kan de begynne internship ved gjennomføring av kurs og praksis. Opplæring på kulturelt mangfoldige steder oppfordres. Det er variasjoner mellom statlige styrer i psykologi med hensyn til lisensrettighetskompetanse basert på akkrediteringskompetanser for doktorgradsprogrammer. Doktorgradsprogrammet ved Pacifica Graduate Institute er strukturert for å møte California State Board of Psychology retningslinjer.
Når har studentene mulighet til å møte med fakultetet?
Hver lærerfakultetmedlem har kontorstid i løpet av den tiden studentene er på campus så vel som i bestemte timer i løpet av uken. Disse kontortidsplanene og påmeldingsarkene blir gjort tilgjengelig under hver læringsøkt. I tillegg er det kontinuerlig og konsistent kommunikasjon mellom fakultetets medlemmer og studenter mellom boligopphold. Studentene er også tildelt en kjernefaglig rådgiver som forbinder seg med dem om ulike aspekter av faglig og faglig utvikling. I løpet av vårkvarteret vurderer fakultetets rådgivere de fremdrift som hver student gjør i programmet som en del av studentens årlige evalueringer.
Hva er Psy.D. Avhandling ved Pacifica?
Doktorgradsstudier i et hvilket som helst felt krever et avsluttende doktorgradsprosjekt som gjenspeiler den vitenskapelige naturen til en slik avansert grad. I vår praktiserende lærer, Psy.D. Klinisk psykologi Program, innebærer dette prosjektet en fullføring av Psy.D. Avhandling. Selv om det har likheter med avhandlinger i andre akademiske disipliner eller til avhandlinger i en klinisk Ph.D. program, Pacifica s psy.D. Avhandlingen reflekterer tydelig arten av læreplanen.
- Avhandlingen fokuserer på et klinisk relevant emne
- Studien må bidra til klinisk arbeid
- Avhandling privilegier klinisk psykologi vitenskapelig litteratur i sin litteratur gjennomgang
- Disse studiene er vanligvis mer kortfattede og gir mer entydig fokus på temaet
- Avhandlingen kan, hvis den bruker deltakere, fungere som en pilotstudie (dvs. inkludere færre deltakere)
- Psy.d. Dissertasjon kan gjenspeile elevers kliniske praksisopplevelser eller mål
Et annet aspekt som gjør Psy.D. Dissertasjon En tydelig opplevelse er når det skjer under treningen. Å anerkjenne vår faglærer-fakultet samt oppmuntre til en aktiv integrering av praksis og vitenskap, Psy.D. Dissertation skriving er innebygd i løpet av de fire årene av kurs. Vi tilbyr flere kurs som spesifikt omhandler avhandling utvikling og skriving (inkludert støtte og veiledning studenter mens de jobber med sine avhandlinger). Vi har også en aktiv prosess med rådgivning, som inkluderer regelmessige møter med avhandlingsstoler samt forskningskoordinatorer. Det er strukturert slik at avhandlingen er fullført ved avslutning av de fire årene av kurs.
På Pacifica bekrefter vi studenters egne interesser ved å invitere ilders lidenskap og respons til verdens behov for å informere om utviklingen av ideer. Vi oppfordrer også til en aktiv integrering av dybden psykologisk objektiv og perspektiver i deres avhandlingstekst, som kan inkludere deres oppmerksomhet mot sine drømmer, indre reveries, fantasi eller empatisk relasjonell responsivitet til menneskelig lidelse.
Som det er tilfelle for alle avhandlinger, Psy.D. Avhandlingsprosessen på Pacifica er intens og intensiv. Det er også klinisk relevant og trekker på dybden psykologisk klinisk samt forskningstilnærminger. Til slutt ser vi avhandlingen, som andre deler av opplæringen, som en meningsfull og transformativ reise, en som ikke bare søker å bidra til å forbedre menneskers eller samfunns liv, men også oppmuntre til sjelfull vekst for elevene selv.

Hvor fullfører en student 2,500-timers praktikum / praktikoppgave?
Studenter i doktorgradsprogrammet er pålagt å påløpe totalt 2.500 timers godkjent og veiledet klinisk erfaring. Disse timene er oppnådd i to "tråder" av trening: Praktik (1000 timer kreves) og praktik (1500 timer kreves). Begge opplæringsnivåer oppnås på steder utenfor campus som, men ikke begrenset til klinikker, sykehus, behandlingssentre eller andre byråer der psykologer tilbyr tjenester. Praktikopplæring er et lavere treningsnivå med mer intensiv og direktivtilsyn og oppnås i løpet av andre, tredje og fjerde år av klasser på Pacifica. Klinisk opplæringshåndbok beskriver kravene til klinisk opplæring. Under kursene på campus deltar studentene i torsdag kveld praktiske seminarer designet for å miste sin kliniske opplæringserfaring i små gruppediskusjoner, case-konferanser og intensiv tilsyn av fakultetet. I motsetning til praktisk trening er praktikopplæring et høyere opplæringsnivå med mer uavhengighet og ansvar og gjennomføres etter at studenten har fullført alle kursene og bestått de omfattende eksamenene. Praktikoppholdet, i motsetning til praktikken, er en summativ og capstone-opplæringsopplevelse, der ferdigheter og kunnskap oppnådd gjennom kursene og praktiske erfaringer utøves. Alle treningsaktivitetene som er beskrevet her, koordineres og støttes av Pacifica's Training Office, inkludert opplæringskoordinator og direktør for klinisk opplæring.
Kan en student bruke tidligere personlige behandlings timer for å tilfredsstille 60 timers personlig behandlingskrav?
Personlig terapi kravet er en integrert del av programmet, avgjørende for utviklingen av klinikere som bruker seg som et instrument for helbredelse av andre. I tillegg er personlig selvbevissthet avgjørende for andre prosesser for å være student, herunder gjennomføring av studier med menneskelige deltakere eller engasjement i kliniske og faglige dialoger i feltet som utvider psykologisk kunnskap. Derfor må minimum 60 timer med personlig terapi være fullført mens en student er påmeldt programmet. Disse timene kan fylles ut i individuelle, gruppe, par eller familieinnstillinger.
Pensumoversikt
Klinisk psykologi Psy.D. klasser foregår i fire dagers økter (torsdag kveld til søndag ettermiddag) en gang hver måned i løpet av høst, vinter og vår over en periode på fire år. Mellom læringsøktene fortsetter studiet og instruksjonene gjennom individuell mentorskap fra fakultet, webforbedret læring og kohortstøttegrupper. For-doktorgradsstudium forventes å finne sted i løpet av det femte året av opplæring i programmet, etter gjennomføring av kurs og avhandling.
FEMTE ÅRS INTERNSKAP
Gjennomføring av 1500 timer med en doktorgradsstudium i klinisk psykologi - CY 980, 3 enheter
Utvalgte kurs kan ha elektroniske komponenter. Denne læreplanen er ikke ment å oppfylle alle krav til hver stat for lisens i klinisk psykologi. Denne læreplanen kan variere avhengig av endrede akademiske behov.
Første året
kurs
- Kognitiv og intellektuell vurdering - CY 930, 3 enheter
- Målrettet personlighetsvurdering - CY 931, 3 enheter
- Klinisk intervjuing - CY 940, 1 enhet
- Avansert psykopatologi I - CY 730, 2 enheter
- Juridisk, etisk og profesjonell praksis - CY 832, 2 enheter
- Introduksjon til Dybdsykologi og Human Science Tradisjoner - CY 819, 2 enheter
- Jungisk-baserte psykoterapi I - CY 810, 2 enheter
- Psykoanalytisk-basert psykoterapi I-CY 711, 2 enheter
- Profesjonelt utviklingsseminar I - CY 755, 1 enhet
- Profesjonelt utviklingsseminarium II - CY 756, 1 enhet
- Profesjonelt utviklingsseminarium III - CY 757, 1 enhet
- Statistikk og kvantitative forskningsdesigner og metoder I - CY 950, 3 enheter
- Statistikk og kvantitative forskningsdesigner og metoder II - CY 951, 3 enheter
- 1 års årlig vurdering for programutvikling - CY 758, enheter
Andre år
kurs
- Kognitive grunnlag for menneskelig adferd - CY 837, 3 enheter
- Biologiske grunnlag for menneskelig adferd - CY 735, 3 enheter
- Kjønn og menneskelig seksualitet - CY 901, 1 enhet
- Kjønn og menneskelig seksualitet - CY 700, 2 enheter
- Alkohol, Kjemisk Dependence og Addictive Behaviors - CY 900, 2 enheter
- Bevisbasert psykoterapi - CY 913, 2 enheter
- Psykoterapi med ulike populasjoner - CY 845, 2 enheter
- Integrative og Interprofessional Behandlingsmetoder - CY 920, 1 enhet
- Evaluering Practicum Seminar I - CY 759, 1 enhet
- Assessment Practicum Seminar II - CY 760, 1 enhet
- Assessment Practicum Seminar III - CY 761, 1 enhet
- Kvalitative forskningsdesigner og metoder - CY 952, 2 enheter
- Dissertasjonsutvikling - CY 955, 2 enheter
- Teorier om psykometrisk måling - CY 933, 3 enheter
- 2 års årlig vurdering for programutvikling - CY 762, 0 enheter
Tredje året
kurs
- Prosjektiv personlighetsvurdering - CY 938, 2 enheter
- Avansert psykopatologi II - CY 731, 2 enheter
- Sammenlignende tilnærminger til psykoterapi - CY 770, 2 enheter
- Sosial grunnlag for menneskelig adferd I - CY 800, 3 enheter
- Utviklingspsykologi I: Barndom gjennom ungdomsår - CY 830, 2 enheter
- Samfunns mental helse, offentlig politikk og dybdesykologi - CY 825, 2 enheter
- Psykoanalytisk-basert psykoterapi II - CY 712, 2 enheter
- Psykoanalytisk-basert psykoterapi III - CY 715, 2 enheter
- Psychotherapy Practicum Seminar I - CY 763, 1 enhet
- Psychotherapy Practicum Seminar II - CY 764, 1 enhet
- Psychotherapy Practicum Seminar III - CY 765, 1 enhet
- Avanserte forskningsmetoder i klinisk psykologi I - CY 956, 3 enheter
- Avanserte forskningsmetoder i klinisk psykologi II - CY 957, 2 enheter
- Avhandling Avslutning I - CY 958, 3 enheter
- Tredje års årlig vurdering for programutvikling - CY 766, 0 enheter
- Omfattende portefølje - CY 989, 0 enheter
Fjerde år
kurs
- Utviklingspsykologi II: Voksenopplevelsen gjennom gammel alder - CY 801, 3 enheter
- Sosial grunnlag for menneskelig adferd II: Gruppeprosesser - CY 802, 3 enheter
- Prinsipper for klinisk tilsyn og konsultasjon - CY 752, 2 enheter
- Prinsipper for psykofarmakologi - CY 873, 3 enheter
- Inhemske tilnærminger til psykologi - CY 803, 1 enhet
- Affective Foundations of Human Behavior - CY 838, 2 enheter
- Vold og traumer - CY 834, 3 enheter
- Mindfulness and Imagery in Integrative Treatment - CY 923, 1 enhet
- Psykoanalytisk psykoterapi IV - CY 716, 2 enheter
- Post-Jungian Based Psychotherapy - CY 815, 2 enheter
- Jungisk-baserte psykoterapi II - CY 811, 2 enheter
- Avhandling Avslutning II - CY 959, 3 enheter

Avgangskrav
Gradskrav for eksamen
- Studentene må fullføre totalt 116 kvartalsenheter for å oppfylle enhetens krav til oppgradering. Totalt 107 akademiske enheter og totalt 9 pre-doktorgradsplasser.
- En minimumsklasse på "B" er nødvendig i hvert gjennomført emne.
- Et kumulativt karakterpoeng gjennomsnitt på 3,0 må opprettholdes.
- Studentene må møte oppmøtekrav som artikulert i Studenthåndboken. Studentene kan bare gå glipp av fire klasser gjennom hele studieåret, og ikke mer enn 1/3 av totalt timer.
- Studentene må sende inn og forsvare en avhandling godkjent av fakultetet.
- Studentene er pålagt å fullføre minimum 1000 timer med praksis.
- Studentene må fullføre 1500 timers internship.
- Studentene må fullføre 60 timers personlig behandling.
- Studentene må bestå fullstendig eksamen ved utgangen av det tredje året.
- Studentene må overholde alle retningslinjer og prosedyrer artikulert i Student, Dissertation og Kliniske Håndbøker.
Klinisk opplæring
Det er påkrevd minimum 1.000 timer praktikum og 1.500 timers internship. Studentene vil bli plassert i praksis av direktør for klinisk opplæring. Studentene må skaffe internship gjennom en konkurransedyktig søknadsprosess. Det anbefales at internshjelp utføres i en tverrfaglig innstilling som tilbyr en rekke opplæringsopplevelser. Valget av et kulturelt mangfoldig nettsted oppfordres. For en fullstendig beskrivelse av alle kliniske treningskrav, se gjeldende utgave av Klinisk opplæringshåndbok.
Fakultet Mentor
Hver student er tildelt et fakultet rådgiver for mentorskap gjennom hele programmet. Fakultetets rådgivere møtes regelmessig med sine studentrådgivere for å overvåke deres faglige prestasjoner, diskutere forskningsinteresser, overvåke klinisk utvikling, bistå med avhandlingens fremgang, og gi personlig og faglig støtte. Under opplæringsfasen av opplæringen er studentens avhandlingskomité bestemt til å fungere som fakultetets rådgiver for å hjelpe studentene aktivt å integrere sine faglige, kliniske og avhandlingsaspekter av deres læring.
Klargjøring for klinisk psykologi lisensur
Denne læreplanen kan ikke oppfylle alle krav til hver stat for lisens i klinisk psykologi. Studenter som søker lisensavtale i California vil skaffe seg regional akkreditert doktorgradsstudium som kvalifiserer dem til å forfølge lisens som klinisk psykolog i California; Men fordi kravene endrer seg, er studentene ansvarlige for at de fortsatt er oppmerksomme på gjeldende lisensregler. Andre studenter må kanskje møte ytterligere lisenskrav i hjemlandet og er også ansvarlige for å kjenne til deres gjeldende krav til lisensiering.
Opptakskrav
- Søkere forventes å ha et sterkt fundament i psykologi og en demonstrert interesse og evne til studiet av dybdesykologi, som vil bli vurdert under søknadsprosessen for bachelor nivå søkere.
- Programmet søker personer som er psykologisk sansede og beviser den følelsesmessige motstanden som er nødvendig for å jobbe i relasjonsfelt med ulike personer og samfunn, blant annet i samfunnsbaserte psykiske helseinnstillinger.
- I tillegg til avanserte skriftlige og stipendiske ferdigheter vil vellykkede kandidater ha tilsyn med klinisk erfaring og manifestere interesse for forholdet mellom psykologi, humaniora samt naturvitenskap og humaniora.
- Opplevelsen av personlig dybdepsykoterapi er høyt verdsatt.
- Søknadskrav:
-
- Personlig erklæring (3-5 sider)
- CV / CV
- Minst 10 siders faglig skriftlig prøve og tilleggsskrifteksempel på det ubevisste
- 3 bokstaver med anbefalingsskjemaet
- Offisielle transkripsjoner - må ha bachelor- / mastergrad fra en regionalt godkjent eller statlig godkjent institusjon for høyere utdanning