
PhD in
Phd i sosiale kommunikasjon L’Université Catholique Du Congo

Stipend
Introduksjon
Fakultet for sosial kommunikasjon som mål å utvikle både kommunikasjon fagfolk, vitenskapelig kompetente og utdannede menn, villig til å engasjere og integrere evangeliets budskap inn i den nye kulturen skapt ved hjelp av moderne kommunikasjon (...) med nye språk, nye teknikker og ny atferd (jf John Paul II, Redemptoris Missio, 37), for å identifisere hvilke fordeler og hvilke farer kan presentere denne kulturen til identiteten og afrikanske verdier.
For å oppnå sine mål, Fakultet gir studentene som deltar klasser, klasseromsundervisning, praktiske og menneskelige, gjennom hans rike lære, laboratorier og profesjonelle studioer, mange workshops, seminarer og konferanser; opplæring som tar sikte på å oppnå sine kandidater til følgende oppgaver:
a) for informasjon
samle nyttig dokumentasjon om et emne, og foreta en relevant og objektiv analyse av dagens problemer.
b) i animasjon:
- forberede og effektivt kjøre et møte - delta aktivt i livet til en gruppe er å fremme deltakelse av andre - å oppmuntre til bygging av relasjoner.
c) i massetyper:
- utvikle effektive meldinger for ulike målgrupper - snakke effektivt i offentligheten - fungere som pressesekretær og holder en nyhetsorganisasjon, - organisere og drive en radio eller TV-show.
d) i opinionen:
- til å vurdere kvaliteten av en undersøkelse - overvåke en undersøkelse
e) for kommunikasjon tjeneste og evangelisering:
- riktig eksponere de generelle linjene i den kristne lære - ta et kristent perspektiv på aktuelle hendelser, - uttrykke den etiske og Christian symbolsk betydning i overføring av religiøs kunnskap.
Studenten av dette fakultetet må utvikle vitenskapelig redelighet å gå inn i indre verden av den andre, en analytisk sinn i stand til å få hovedpunkt av en melding, en generell kultur næret av en god kjennskap til miljøet, en interesse presset for språk og språk og en stor tilpasningsdyktighet.
Det vil også utvikle evnen til å popular av media Kirkens lære, evnen til å utvikle og gjennomføre offentlige utdanningsprogrammer, og å organisere holdningskampanjer om utviklings handlinger . Baseline studier er fordelt over fem år, 3 år med utdannet og 2 undergraduate år. Den sosiale Communications studium kan gjennomføres ved en av aggregering av opplæring av høyere nivå (organisert ved Institutt for aggregering av opplæring av høyere grad, som kjører innenfor Avdeling for filosofi UCC) som gir konsesjonæren å undervise i videregående skole.
På høyere nivå, kan elevene tilegne seg karakterer utdannet for Advanced Studies, lege og stipendiat for høyere utdanning i sosial kommunikasjon.
Muligheter.
På slutten av treningen, vil en utdannet i sosial kommunikasjon arbeide i områder som informasjon (analytiker og fortolker av daglig og spesialiserte pressen, presseansvarlig), PR (kommunikasjonspolitikk konsulent, designer i kommunikasjonsprosjekter), markedsføring (markedsføring av produkter og tjenester), kultursektoren (tilrettelegger, trener og spesialist sosialpedagogiske kommunikasjon), den politiske sektor (rådgiver, konsulent politikere), sektoren utdanning og forskning (undervisning i videregående skole, på universitetet og i høyere institutter, arbeid i en kommunikasjons forskningssenter).