
PhD in
Phd i bedriftsøkonomi (med en konsentrasjon i markedsføring, organisatorisk atferd eller entreprenørskap)
Eastern Mediterranean University Faculty of Business and Economics

Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Turkish Republic of Northern Cyprus, Kypros
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 5 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Introduksjon
Den Business Administration Doctoral Program tar opp studenter som er interessert i å forfølge forskning hovedsakelig i områder relatert til markedsføring, menneskelige ressurser og organisatorisk atferd, og entreprenørskap. De første to årene av studiet innebærer kurs, som kulminerte i en omfattende eksamen etter som en annen to-tre år er brukt på forskning og ferdigstillelse av en doktorgradsavhandling. Alle doktorgradsstudenter forventes å bidra til vitenskapelig litteratur på sitt felt gjennom minst en publikasjon i et tidsskrift dekkes av SSCI (Social Sciences Citation Index). Tradisjonelt er våre doktorgradsstudenter finansiert enten delvis eller fullt for undervisning og til en viss grad, for levekostnader gjennom assistant.
Opptakskrav
Søkere til doktorgradsprogram oppfordres til å sende inn GMAT eller GRE score, samt en 5000 ord uttalelse av formål skisserte sine forskningsinteresser og intensjoner. Det er ingen faste grenser for fagområder som vi rekrutterer fra, men vi insisterer på at alle doktorgrads søkere har sterke ungkarer og mestere bakgrunn som er svært relevant for foreslåtte forskningsområde.
Fakultet Forskningsinteresser
Følgende er en veiledende liste over våre forskningsinteresser på doktorgradsnivå: tilheling ansatt representasjons planer, unionization, nettverksrelasjoner i IR-systemer, positive arbeidstaker-arbeidsgiverforhold, medarbeiderutvikling, strategier for bærekraftig utvikling, interessentrelasjoner, samfunnsansvar, internasjonal markedsføring , forbrukeratferd, entreprenørskap, næringsutvikling tjenester, kognitive stiler, human resource management, rekruttering og utvelgelse, organisatorisk rettferdighet, kundetilfredshet, service markedsføring, service kvalitet, eksport modeller for SMB.