MasterLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Charles University Faculty of Arts
Charles University Faculty of Arts

Charles University Faculty of Arts

"Siden begynnelsen av studiene mine har jeg gjort det til mitt prinsipp at når jeg finner en mer korrekt mening, vil jeg umiddelbart forlate min egen, mindre korrekte mening og gledelig omfavne den mening som er mer berettiget, vel vitende om at alt vi vet bare er en et uendelig lite fragment av det vi ikke vet."

Jan Hus, filosof og kirkereformator, alumnus ved Det kunstfaglige fakultet

Fakultet for kunst ved Charles University er i dag en av de største og viktigste forsknings- og utdanningsinstitusjonene innen kunst og humaniora i Sentral-Europa. Fakultetet ble grunnlagt i 1348 av den tsjekkiske kongen og senere den hellige romerske keiseren Karl IV som etablerte det som et av de fire fakultetene ved Praha-universitetet, senere oppkalt etter ham Charles University - det eldste universitetet i Sentral-Europa øst for Frankrike og nord for Alpene. Helt siden det har vært det intellektuelle sentrum av de tsjekkiske landene: alumni ved fakultetet, deres gjerninger og ideer har formet det tsjekkiske samfunnet og kulturen, og i de avgjørende øyeblikkene i tsjekkisk historie, har fakultetet for kunst alltid vært på selve hjertet av hendelsene.

Visste du at…

… Institutt for egyptiske studier har jobbet i Egypt de siste femti årene og har gjort betydelige funn? Deres oppdagelse av graven til en ukjent egyptisk dronning i Abusir høsten 2014 ble kåret til et av de 10 største arkeologiske funnene i 2014.

… i 2014 ble professor Tomáš Halík tildelt den prestisjetunge Templeton-prisen, gitt til mennesker som "gjorde et eksepsjonelt bidrag til å bekrefte livets åndelige dimensjon"?

… oversatte professor Martin Hilský hele verkene til William Shakespeare til tsjekkisk?

Historie

Fakultet for kunst ble grunnlagt som et av de fire opprinnelige fakultetene ved Charles University – den eldste institusjonen for høyere læring i Sentral-Europa – ved utstedelsen av Foundation Charter 7. april 1348. Charles IV, i jakten på sin stats- og dynastiske politikk, forsøkte å etablere kongeriket Böhmen som sentrum av Det hellige romerske rike. Planen hans var å konsentrere lærde fra inn- og utland i Praha, som ble hans boligby og dermed styrke basen for hans makt. I pre-hussittiske tider var to tredjedeler av alle studenter ved universitetet studenter ved Det kunstneriske fakultet hvor de tilegnet seg kunnskapen som trengs for å kunne studere ved de tre andre fakultetene (teologi, medisin, juss). Et av privilegiene som fakultetet hadde, var retten til å gi master- og doktorgrader som ga deres bærere rett til å undervise ved ethvert europeisk universitet.

I løpet av de to århundrene etter hussittkrigene var Fakultet for liberale kunster hjertet til hele universitetet. Siden det syttende århundre ble det kalt det filosofiske fakultet. Fra begynnelsen til midten av det nittende århundre fungerte det som et fakultet hvis program var designet for å gi forberedende høyere utdanning for fremtidige studenter ved de andre fakultetene. Fra det attende århundre og utover begynte antallet akademiske disipliner å øke: foruten filosofi var det mulig å studere estetikk, matematikk, astronomi, naturvitenskap, ingeniørfag, økonomi, utdanning og historie. På det nittende århundre, bortsett fra orientalske studier, arkeologi og religionsstudier, skjedde det betydelige utviklinger innen filologi, og grader i tsjekkisk, italiensk, fransk, engelsk og hebraisk ble introdusert. Etter reformene 1849–1850 ble fakultetet frigjort fra sin propedeutiske funksjon og fikk en likestilling med de andre fakultetene. I 1897 fikk kvinner studere ved Det filosofiske fakultet.

Fakultetet beholdt sin betydning i de tsjekkiske landene selv etter delingen av Praha-universitetet i en tsjekkisk del og en tysk del i 1882. Under den såkalte første tsjekkoslovakiske republikk (1918–1938) ble universitetets liv formet spesielt av løsrivelsen av Det naturvitenskapelige fakultet i 1920 og av anskaffelsen av en ny bygning på Vltava-vollen – den der du finner fortsatt de fleste avdelinger og forelesningssaler. Nedleggelsen av fakultetet av den nazistiske okkupasjonen i 1939 ble fulgt av brutal forfølgelse av både lærere og studenter. De produktive, entusiastiske årene etter slutten av andre verdenskrig fikk en voldelig slutt i 1948 med det kommunistiske statskuppet og de påfølgende førti årene av kommunistregimet. Den tvungne avgangen til dusinvis av fremragende lærere og innføringen av marxist-leninistiske fag resulterte i den raske nedgangen i forskning og undervisning. Håp om en utbredt sosial endring på SENTEN av 1960-tallet, den såkalte «Praha-våren», hvor fakultetet begynte å invitere tilbake betydelige personligheter fra den tiden, som filosofen Jan Patočka, ble knust av den sovjetiske invasjonen i august 1968. I januar 1969 begikk Jan Palach, en student ved fakultetet, selvmord ved selvbrenning i politisk protest. Torget hvor hovedbygningen ligger og Det kunstfaglige fakultets sentralbibliotek bærer navnet hans. Etter det kommunistiske regimets fall og avgangen til dets kompromitterte tilhengere i 1989, etablerte fakultetet seg igjen som en av de mest prestisjefylte institusjonene innen humaniora både i Tsjekkia og i Sentral-Europa.

  • Valuta og valutakurser
  • Transportere
  • Overnatting
  • Medisinsk omsorg og helseforsikring
  • Spise ute
  • Praha og Tsjekkia

    Studerer ved Det kunstfaglige fakultet

    I samsvar med Bologna-systemet tilbyr Fakultet for kunst for tiden bachelorgrader (3 år, BA), mastergrader (2 år, MA) og doktorgrader (3-8 år, Ph.D.). Disse gradene er internasjonalt anerkjent og respektert, ettersom Charles University er blant topp 2% av verdens universiteter.

    De enkelte studietypene er utpekt for:

    • søkere til et bachelorstudium som har fullført sin videregående utdanning og oppnådd avsluttende ungdomsskolebevis – maturita ;
    • søkere til et påfølgende toårig masterprogram som har oppnådd sine bachelorgrader, og
    • søkere til ph.d.-studier som har oppnådd mastergrad.

    Hvis det nødvendige utdanningsnivået er oppnådd andre steder enn i Tsjekkia eller Slovakiske republikker, må søkerne, hvis de blir akseptert, sende inn et dokument som beviser ekvivalensen til sertifikatene deres (nostrifisering); uten slikt bevis kan søkeren ikke registreres.

    Certian-programmer er tilgjengelige både som enkeltfag og kan kombineres med et andreemne, mens andre kun kan studeres i kombinasjon.

    For de fleste bachelor- og masterprogrammene undervises emner og eksamen tas på tsjekkisk. Likevel tilbyr et økende antall avdelinger kurs i engelsk og andre store språk (for noen har det vært regelen i mange år), og for doktorgradsprogrammene, avhengig av emnet, er det kanskje ikke en forutsetning for kunnskap i tsjekkisk.

    Institutt for språk og forberedende studier og Institutt for tsjekkiske studier tilbyr et stort utvalg av tsjekkiske kurs .

    påføring

    Det holdes åpen dag i fakultets hovedbygning hver januar, vanligvis den andre lørdagen i måneden, og gir søkere mulighet til å høre mer detaljert informasjon fra representanter for de enkelte fagområdene både om krav til opptaksprøver og om selve kursene. og utdannede karrieremuligheter. Timeplanen for Åpen dag kunngjøres senest i desember året før.

    Søknadsfristen er vanligvis 28. februar for bachelor, 31. mars for å følge toårige masterstudier og PhD-studier. Søknadene sendes inn elektronisk ved hjelp av universitetets elektroniske søknadssystem . Et ikke-refunderbart administrativt gebyr belastes for søknaden; kvitteringsslippen vedlegges alltid søknaden. Med unntak av forespørsler om frafall av en del av opptaksprøven eller av hele eksamen, eller forespørsler om endring av opptaksprøven på grunn av søkerens spesielle behov (i begge tilfeller må det fremlegges en god sak og støttes av relevante dokumenter), inneholder ikke søknadene til bachelor- og masterutdanningene noe annet vedlagt dokument. Søknader til doktorgradsprogram må inneholde vedlagt CV, avhandlingsprosjekt inkludert litteraturliste og faglig CV (publisering og forskningsaktivitet etc.).

    Adgang

    Opptaksprøver finner sted gjennom månedene mai og juni; hver søker vil motta en invitasjon senest 28 dager før eksamensdatoen. Opptaksprøven kan være en sang-runde eksamen (skriftlig eller muntlig) eller to runder (skriftlig og muntlig); opptaksprøven til doktorgradsprogram er kun én runde – muntlig. Vedtaket om aksept eller ikke-aksept leveres til søkere personlig per post, vanligvis innen utgangen av juli. Informasjon om opptaksforløp (eksamendatoer og resultater) er også tilgjengelig på nettet.

    Sammen med opptaksvedtaket vil aksepterte søkere motta informasjon om påmelding.

    Søknad om overprøving av avslagsvedtaket kan fremmes i tilfelle søkeren ikke er tatt opp. Overprøvingsbehandlingen vil undersøke om dekanens vedtak er truffet i samsvar med gjeldende regler; Dekanen eller rektor kan endre vedtaket bare dersom det er truffet i strid med reglene og vilkårene, dog ikke ved utilstrekkelig antall godkjente søkere på kurs.

    Inngangskravene er definert for hvert studieår og som er tilgjengelig for publikum; kravene spesifiserer innleveringsmåte, administrasjonsgebyrer, vilkår som må oppfylles for å bli godkjent, hvilke studieretninger som er åpne i det aktuelle året og innhold og form for opptaksprøver. Kravene kan spesifiseres nærmere ved bestemmelser kunngjort av dekanen (organisering og gjennomføring av opptaksprøven, ordninger som lar søkere se sine karakteriserte prøver osv.).

    Trenger du mer informasjon om opptaksprosedyrer til bachelor, etter master- og ph.d.-program og -fag, ta gjerne kontakt med den aktuelle opptaksansvarlig eller den konstituerende delen av fakultetet som gir emnene i det aktuelle emnet .

    Registrering

    Søkere akseptert til kurs har rett til å melde seg på innen de fastsatte datoene; påmelding skjer i løpet av september måned. Studentene vil motta et studiejournalpass ("indeks") som fungerer som bevis på attester bestått i løpet av studiet; et annet viktig dokument er studentbeviset. Etter påmelding registrerer studenten seg elektronisk ved begynnelsen av hvert semester for enkeltfag (se CU Informasjonssystem). Ved slutten av hver fase av kurset (studieår) kontrolleres oppfyllelsen av studieforpliktelser (studiepoeng) av kontoret for grunn-, doktorgrads- og doktorgradsstudier; påmelding til andre og videre år av kurset kan også gjøres elektronisk.

    Studier innenfor de enkelte bachelor- og masterfagområder gjennomføres også gjennom studieplaner , som definerer obligatoriske og obligatoriske valgbare emner for den aktuelle studieplanen; normalt utgjør valgbare emner 10 % av studieplanen. Studieplanen tildeler undervisningstiden for de enkelte emnene i studieplanen (omfanget som er dedikert til emnet i løpet av studiet), attestasjon(er) og antall studiepoeng gitt for vellykket oppmøte i emnet; den kan også fastsette gjensidige krav, medkrav og inkompatibilitet for enkeltemner som inngår i studieplanen. Når en student studerer to fagområder (to hovedfag), følger studenten de to studieplanene (en for hvert felt); antall studiepoeng deles likt mellom de to feltene.

    Den anbefalte studieplanen for den spesifikke studieretningen fastsetter best mulig gjennomgang gjennom emnet, slik at studenten kan fullføre sitt emne innen normert studietid

    Hvert semester vedtas en undervisningsplan i henhold til anbefalt studieplan og legges ut senest to uker før semesterstart på de aktuelle nettsidene til de enkelte konstituerende deler av fakultetet som underviser i det respektive faget; den er også tilgjengelig nå i informasjonssystemet.

    Studenter som studerer under et kombinert regime har samme rettigheter og plikter som heltidsstudenter. Samme studieplan gjelder for dem med unntak av kroppsøving (på bachelorstudiet). De fleste institutter og institutter som tilbyr et kombinert studieregime holder informasjonsmøter i starten av studieåret hvor studentene informeres om krav, organisering og faktisk gjennomføringsmåte for den kombinerte studieformen.

    Studier under doktorgradsprogram styres av individuelle studieplaner under veiledning av veileder. I tillegg til å inneholde en liste over spesifikke studieoppgaver til den enkelte student, fastsetter den individuelle studieplanen også de nøyaktige datoene for når disse skal oppfylles; det er normalt ingen fast timeplan for timene, med unntak av doktorgradsseminarer. Studieløpet følges og vurderes fortløpende av fagområdestyret; periodisk evaluering finner sted en gang i året, i september.

    Det akademiske året

    Studieåret er delt inn i to semestre, vinter og sommer, etterfulgt av en fem ukers eksamensperiode; Juli og august er feriemåneder, og eksamensperioden fortsetter i september. Foruten kontinuerlige attester, er eksamensperioden tidspunktet for de avsluttende "State"-eksamenene.

    Informasjonssystemet (IS)

    Informasjonssystemet (IS) er en integrert del av studiet ved fakultetet. Elektronisk registrering av emner i Studieinformasjonssystemet (SIS) er obligatorisk for alle studenter som er tatt opp fra 2003/2004 og utover på bachelor, etter master- og doktorgradsprogram inkludert utenlandske studenter som studerer under utvekslingsprogrammer; studenter bruker informasjonssystemet for å verve seg for attester; studenter som er registrert i studieåret 2006/2007 og senere bruker SIS til å registrere seg for alle de påfølgende studieårene, med unntak av det første året.

    Graduation

    Ved uteksaminering får studenter som har fullført studier innen sitt fag på vanlig måte , vitnemål og vedlegg til vitnemålet som inneholder informasjon om fullført studium og studieretning, inkludert utdrag av alle emnene studenten har studert.

    stipend

    Internstudenter hvis studietid ikke har overskredet normert tid for studiet med mer enn ett år, kan i løpet av studiet motta følgende typer stipend :

    • Stipend for utmerkede studieresultater;
    • Enkeltformålsstipend: (i) for fremragende vitenskapelig, forskning, utvikling, sport, kunstnerisk eller annen kreativ prestasjon, (ii) i tilfelle av ekstraordinære personlige forhold, (iii) til støtte for studier i utlandet eller for å tillate arbeidspraksis på territoriet til CR, eller (iv) i tilfelle av en eksepsjonelt verdig sak;
    • PhD-stipend tildeles automatisk til alle doktorgradsstudenter på heltid for en periode på ikke mer enn 3 år; det utbetales månedlig;
    • Bostøtte;
    • Studentstøtte.

    Engangsstipendet skal godkjennes av dekanen på grunnlag av avtale inngått av fakultetsstipendiet. Bostøtten og studiestøtten tildeles av rektor på grunnlag av en vurdering av de sosiale forhold til den som søker student.

    Immatrikuleringer og eksamensseremonier

    Tradisjonen med immatrikuleringer og konfirmasjonsseremonier er en av de flere hundre år gamle overgangsritualene som ble observert av Charles University. Immatrikulering er en høytidelig begivenhet der studenten blir ført inn i fakultetsregisteret («immatrikulert») ved å avlegge ed om overholdelse av studieforpliktelser og etisk forpliktelse til skolen, dens regler og beslutningene til dens akademiske personer. Immatrikulering finner vanligvis sted i oktober og er kun beregnet for studenter.

    Graduering er en høytidelig avskjedsseremoni dedikert til nyutdannede som har lykkes med å fullføre studiene; kandidatene avlegger en akademisk ed på latin og mottar et vitnemål som gir dem rett til å bruke det aktuelle akademiske materiale; vitnemålet fremlegges av dekan eller en av prodekanene. I motsetning til imatrikulering, blir konfirmasjonsseremonier deltatt av familie og venner og finner sted tre ganger i året (etter datoene for avsluttende eksamener); PhD-seremonier finner sted to ganger i året, i mars og oktober.

    Begge seremoniene holdes vanligvis i den store aulaen i Carolinum (med unntak av bachelor-avslutninger som finner sted i aulaen til fakultetet for matematikk og fysikk på torget i Lesser Town [Malostranské náměstí]); universitets- og fakultetsinsignier – mace og kontorkjeder – og seremonielle kjoler bæres av de fremmøtte akademiske dignitærene.

    Tilbud om stipend og stipend

    Denne siden gir viktig informasjon om prosedyren for stipendsøknader og detaljer om hvordan du registrerer Charles University i relevante databaser.

    Søknader om internasjonale stipend – Charles University-registreringsdetaljer

    Sørg for at du alltid oppgir de riktige offisielle opplysningene om Charles University i relevante databaser. Adressen skal alltid være universitetets adresse: Ovocný trh 3/5, 116 36 Praha 1; det er IKKE adressen til fakultetet eller instituttet ditt. De samme opplysningene skal gis i alle internasjonale søknader, uavhengig av om byrået er lokalisert innenfor eller utenfor EU og uavhengig av om tilskuddet er finansiert via et EU-program eller ikke.

    Vennligst ikke registrer deg i noen database som ansatt ved Charles University uten å informere forskningsavdelingen ved rektoratet; ved å gjøre det vil du sannsynligvis gjøre det umulig for andre søkere ved universitetet å registrere sine egne stipendsøknader.Hvis du (f.eks. på grunn av tidspress) blir tvunget til å registrere Charles University hos et byrå, vennligst informer forskningsavdelingen ved rektoratet om dette uten opphold.Du kan be om registrering ved å sende en e-post til Mgr. Adéla Jiroudková (tlf. 224 491 731), kopiert til avdelingsleder RNDr. Helena Kvačková.

    Søknader om tilskudd fra USA

    Hvis du støter på noen av akronymene nedenfor når du fyller ut en søknad om stipend fra et byrå basert i USA, vennligst oppgi følgende detaljer for Charles University:Merk: Hvis det ikke er angitt på annen måte, regnes de faste utgiftene som en flat rate på 20 %.

    DUNS-nummer

    495174757

    "Dun og Bradstreet Universal Numbering System (DUNS) nummer"

    NCAGE-kode

    63S9G

    NATOs kodifiseringssystem - NATOs kode for kommersielle og statlige enheter

    SAM

    System for Award Management

    registrering venter

     

    IPF (IPC) kode

    1341401

    Charles University er registrert hos NIH eRA Commons

    Grants.gov

    Charles University er registrert

     

    MPIN

    UNI1348UK

    Markedsføringspartnerens identifikasjonsnummer

    NAICS-kode

    611310 (høgskoler, universiteter og profesjonelle skoler)

    Nordamerikansk industriklassifiseringssystem (NAICS)

    Det internasjonale Visegrad-fondet

    Det internasjonale Visegrad-fondet (IVF) ble opprettet 9. juni 2000. Dets medlemsland (samlet kjent som 'V4') er Tsjekkia, Ungarn, Polen og Slovakia. Fondets øverste organer er konferansen for utenriksminister og ambassadørrådet. Ansvaret for den daglige driften ligger hos administrerende direktør, som er basert på fondets hovedkontor i Bratislava. Fondets offisielle språk er engelsk. Formålet med Det internasjonale Visegradfondet er å bidra til tett samarbeid mellom medlemslandene og å styrke koblinger innen kultur, forskning, utdanning, ungdomsutveksling, reiseliv og grenseoverskridende samarbeid. Fondets budsjett består av fire like årlige bidrag, ett fra hvert medlemsland.

    Internasjonale Visegrad Fund-programmerSmå tilskudd:

    • Små tilskudd støtter samarbeidsprosjekter som involverer enheter fra V4-landene (kultur, forskning, utdanning, ungdomsutveksling, grenseoverskridende samarbeid og turisme);
    • Fristene for å sende inn søknader er 1. mars, 1. juni, 1. september og 1. desember hvert år;
    • Den maksimale summen som tildeles et prosjekt er 4000 EUR (IVFs bidrag kan ikke overstige 50 % av de totale prosjektgjennomføringskostnadene) og tilskuddet gis i maksimalt 6 måneder (selv om implementeringsfasen kan vare lenger).
    • Standardtilskudd støtter samarbeidsprosjekter som involverer enheter fra V4-landene innen de samme feltene som små tilskudd, men hvert prosjekt er tildelt over 4000 EUR og prosjektgjennomføringsperioden er 12 måneder (IVFs bidrag kan ikke overstige 50 % av de totale prosjektgjennomføringskostnadene);
    • Fristene for å sende inn søknader er 1. mars og 1. september hvert år.
    • Dette stipendet er utformet for å støtte opprettelsen av nye kurs eller gradsprogrammer relatert til spørsmål som berører V4-landene.
    • Strategiske tilskudd støtter store langsiktige strategiske prosjekter som involverer institusjoner fra alle de fire Visegrad-landene;
    • Prosjektene skal ha fokus på de prioriteringene som er satt for det gitte året;
    • Fristene for å sende inn søknader er 15. februar og 15. mai hvert år;
    • Tilskuddene gis for maksimalt 3 år (hvert prosjekt er typisk bevilget rundt 50 000 EUR); som for de andre typene, kan IVFs bidrag ikke overstige 50 % av de totale prosjektgjennomføringskostnadene.

    Visegrad-stipendene støtter studenter ved mastergradsprogrammer og de som er involvert i post-masterstudier eller forskning i en periode på 1 – 4 semestre ved alle akkrediterte offentlige eller private universiteter eller akkrediterte enheter av Academies of Sciences i V4-landene (eller andre land – se nedenfor). Frist for å sende inn stipendsøknader er en gang i året (31. januar).Typer stipend:

    • Innkommende stipend for søkere fra Albania, Armenia, Aserbajdsjan, Hviterussland, Bosnia-Hercegovina, Kroatia, Georgia, Makedonia/FYROM, Montenegro, Russland, Serbia og Ukraina, som gjør det mulig for søkere å studere ved et V4-universitet. De samme reglene gjelder for søkere fra Kosovo;
    • Intra-Visegrad-stipend, gitt til søkere fra V4-land som ønsker å studere eller forske i et annet V4-land;
    • Utgående stipend, gitt til søkere fra V4-land som ønsker å studere eller forske i noen av disse landene: Albania, Armenia, Aserbajdsjan, Hviterussland, Bosnia-Hercegovina, Kroatia, Georgia, Makedonia/FYROM, Montenegro, Russland, Serbia og Ukraina, som gjør det mulig for søkere å studere ved et V4-universitet. De samme reglene gjelder for søkere fra Kosovo.

    Visegrad Artist Residency-program:

    Kunstnere som er statsborgere i V4-landene kan søke om tilskudd til å gjennomføre kunstneriske prosjekter i et V4-land (unntatt deres faste bostedsland). Oppholdsstipend gis for 3 måneder. Hver søker må finne en mottakerorganisasjon i det V4-landet han/hun ønsker å gjennomføre prosjektet; et invitasjonsbrev må leveres.

    Detaljert informasjon om disse tilskuddene og stipendene, inkludert søknadsskjemaer for stipend, finnes på nettsiden til Det internasjonale Visegrad-fondet sammen med mer informasjon om Visegrad-gruppen.

    EU-kommisjonens tilskuddsprogrammer

    ESPON – European Observation Network, Territorial Development and Cohesion

    CIP – Competitiveness and Innovation Framework Program (DG Enterprise)

    European Institute of Innovation and Technology (EIT)

    Executive Agency for utdanning, audiovisuelle medier og kultur (EACEA) – programmet for livslang læring, Erasmus Mundus-programmet, Tempus-programmet, etc.

    Life+ (DG Environment)

    Marco Polo (DG Transport og energi)

    Folkehelse (DG Helse og forbrukerbeskyttelse)

    Felles forskningssenter - JRC

    EuropeAid – Utviklingsbistandsprosjekter

    European Science Foundation

    COST – European Cooperation in Science and Technology – Det tsjekkiske utdanningsdepartementets nettsted på COST-programmet

    EUREKA – Samarbeid innen anvendt og industriell forskning

    EIROforum – Samarbeid mellom mellomstatlige forskningsorganisasjoner

    European Defense Agency - EDA obranná agentura

    European Space Agency - ESA

    Human Frontier Science Program – Finansiering av grunnleggende forskning innen biovitenskap (G7, Australia, Korea)

    Science for Peace & Security-programmet (NATO)

    Norge / EØS finansielle mekanismer

    Teknologiplattformer

    Forskningsfond for kull og stål (DG Forskning)

    Digitalt innhold (DG Informasjon og kommunikasjon)

    All informasjon om overnatting finner du på skolens hjemmeside

    • Prague

      Faculty of Arts Charles University in Prague Jan Palach Square 2 116 38 Prague 1

    Charles University Faculty of Arts