
Doctor of Business Leadership
Sydney, Australia
VARIGHET
2 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jun 2024
STUDIEAVGIFT
AUD 99 804 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Et viktig karrieremerke
Doctor of Business Leadership (DBL) er designet for å forberede toppledere til mer effektivt å påta seg det overordnede lederansvaret i en betydelig organisasjon med flere virksomheter som opererer i intenst konkurrerende nasjonale og globale markeder. DBL innebærer en læringsreise som er blitt identifisert av bedriftsledere, deres styrer og tidligere DBL-deltakere som en viktig forberedelse til å takle et organisasjonsmiljø som vil bli radikalt transformert i løpet av de neste årene.
Mange bedriftsledere har fått sine formelle organisatoriske stillinger som en konsekvens av deres prestasjoner og meritterende prestasjoner, supplert med generell lederutdanning i kurs som MBA, men har ofte ikke hatt muligheter til å gjennomføre lederkurs på høyere nivå designet for å forberede ledende bedriftsledere til takle det fremvoksende bedriftsmiljøet. . DBL ruster kandidatene til å fremskynde sin lederutvikling ved å hjelpe dem til å gjøre eksplisitte deres implisitte personlige betingede lederskapstilnærming, og trekke frem deres personlige lederreise.
DBL gir personlige utfordringer og muligheter til forbedring av muligheter for erfarne ledere som har vist evnen til å bidra til suksess for bedriftene over minst en tiårsperiode og som har fullført en mastergrad i en relevant virksomhets- eller ledelsesdisiplin. DBL reflekterer proposisjonen "når teori blir utledet gjennom praksisforskning, er det mer sannsynlig å lykkes med fremtidig praksis." I hovedsak er god teori god praksis.
Kursutbytte
Ved gjennomføring vil kandidatene ha:
- En omfattende forståelse av lederteori og dens implikasjoner for lederskapspraksis;
- Større personlig selvtillit og evne til å innovere og føre til tilpasning til stadig mer komplekse og usikre interessenter i flere interessenter;
- Følsomhet for kulturell, sosial, demografisk og økonomisk forandring og mangfold reflektert i deres beslutningsprosesser og kommunikasjon;
- Evnen til å analysere kritisk fra et helhetlig perspektiv lederskapsspørsmål som sannsynligvis vil komme fram og påvirke fremtidens ytelse av deres organisasjoner;
- En verdsettelse av rollen som selskapsledelse har i å sikre sosialt ansvarlige utfall; og
- Demonstrert og rettferdiggjort et opprinnelig og vesentlig bidrag til lederutøvelsen.
Kursets varighet
(a) Minimumstiden for gjennomføring vil normalt være to års ekvivalent fulltidsstudium. (Cirka 40 timer per uke i løpet av trimestere)
(b) Maksimal tid for fullføring av DBL (ikke inkludert perioder med godkjent suspensjon av påmelding) vil normalt være tre kalenderår for en heltids kandidat.
(c) Kandidater som er påmeldt deltid er underlagt tidsrammer dobbelt så lenge som nevnt i punktene over. (Cirka 20 timer per uke i løpet av trimestere)
(d) En kandidat som lykkes med å fullføre de nødvendige dobbeltfag med studiepoeng eller høyere karakter, men ikke fortsetter til "avhandlingstrinn", kan gå ut med en Graduate Diploma of Business Leadership.
Opptakskriterier
Søkere til doktorgradsprogrammet forventes å tilfredsstille følgende faglige kriterier:
- Besittelse av en mastergrad ved avhandling eller avhandling som er hensiktsmessig i ansøkers fagområde. eller
- Besittelse av en mastergrad ved kurs som passer til fagfeltet av søkeren fullført på en overlegen standard; eller
- Besittelse av en bachelorgrad med Honours (vanligvis 1. klasse eller klasse 2A Honours nivå eller tilsvarende); eller
- Under eksepsjonelle omstendigheter, en tilsvarende faglig bakgrunn som Universitetet anser for å være egnet forberedelse til selvstendig studie- og forskningsarbeid på doktorgradsnivå.
En søker kan bli pålagt å tilfredsstille universitetet som de er i stand til å forstå og kommunisere i både skriftlig og muntlig engelsk på et nivå som er tilstrekkelig for å forfølge doktorgradsstudier. For å gå videre til fase 2 skal kandidaten presentere et kritikkforslag som tilfredsstiller deres gjennomgangspanel.
I tillegg til de akademiske kriteriene som er nevnt ovenfor, forventes det normalt at kandidatene har minst 10 års relevant faglig lederopplæringsopplevelse for å bli tatt opp på kurset.
Det engelskspråklige opptakskravet er Academic IELTS 7.0 (ikke bånd mindre enn 7,0) eller tilsvarende.
Søkere som har statsborgerskap eller permanent langtidsopphold (minimum ti år) og fullført videregående eller videregående utdanning (tertiær) i følgende land, er fritatt fra å måtte fremlegge bevis på engelskferdighet: Amerikansk Samoa, Australia, Botswana, Canada ( unntatt Quebec), Fiji, Ghana, Guyana, Irland, Jamaica, Kenya, Lesotho, Liberia, New Zealand, Nigeria, Papua Ny-Guinea, Samoa, Singapore, Salomonøyene, Sør-Afrika, Tonga, Trinidad og Tobago, Storbritannia (inkludert Nord Irland), De forente stater, Zambia, Zimbabwe, eller hvor instruksjonen for en tidligere tertiær utdanning (undervisning, vurdering og eksamen) utelukkende var på engelsk. Australske kandidater kan være kvalifisert til å søke om et FEE-HELP-lån fra den australske føderale regjeringen for å betale hele eller deler av påmeldingsavgiftene.
For mer informasjon om gebyrhjelp, se: https://www.studyassist.gov.au/help-loans/fee-help
Uttalelser
![]() | Lisa GriffithsMin erfaring med å gjennomføre DBL-programmet har vært pålitelig utfordrende, spennende, utmattende og utrolig givende. Jeg kan ikke begynne å understreke den direkte implikasjonen som DBL har hatt i min lederpraksis. Det har bidratt ikke bare til meg selv som leder, men også til den utrolige veksten og suksessen til den fantastiske organisasjonen jeg er privilegert som leder. OzChild har hatt sine største suksesser i årene jeg har fullført DBL. Jeg er gjeld for læringen og håper jeg kan tilby noe tilbake i fremtiden til AGSL. |
Jessica MurphyDoctor of Business Leadership var sentralt i utviklingen min som leder og virkningen jeg har som leder pågår. Kurset ga muligheten til å stå tilbake og reflektere over forholdet mellom ledelsesteori og praksis, nye forretningsutfordringer og muligheter. I et nøtteskall var jeg i stand til å generere innsikt som støttet meg i å svare på ledelsesspørsmål mer effektivt - og gavnet ikke bare utviklingen min som leder, men den organisatoriske effekten og den løpende bærekraften jeg hadde ansvaret for. Læringene fortsetter å være like relevante for meg i min siste rolle som gründer for mitt eget selskap - å gi råd til andre selskaper og offentlige etater, i sine roller som utøvende lederteam. |
![]() | Professor Frank BillsonJeg utviklet en interesse for å bli mer dypt involvert i studiet av ledelse og bestemte til slutt å påta meg en DBL av personlig interesse. Det fulgte mange eksempler der lederbidragene mine ble beriket av mitt engasjement i DBL-kurset, inkludert å bestemme en styringsstruktur for et globalt initiativ for eliminering av unngåbar blindhet, et felles program fra Verdens helseorganisasjon (WHO) og International Agency for forebygging av blindhet (IAPB) med et internasjonalt medlemskap av frivillige organisasjoner, fagforeninger, øyeomsorgsinstitusjoner og selskaper. Professor Frank Billson AO |
![]() | John HarveyEtter fullført DBL har jeg fått tilliten og evnen til å akseptere og fullføre lederutfordringer som jeg ellers ikke ville ha forsøkt å fullføre. En av de største fordelene ved å fullføre DBL har vært forbedringen i min evne til å mentorere andre ledere. Siden jeg fullførte DBL, har jeg blitt bedt om å gi lederskap i å overvinne betydelige utfordringer som en rekke organisasjoner har hatt med meg. Min evne til å gi dette lederskapet har blitt sterkt forbedret av min deltakelse i DBL. DBL har også gjort det mulig for meg å bedre gjenkjenne, prioritere og kritisk vurdere høyt prioriterte ledende spørsmål og forstå og anvende egnede strategier for å utvikle argumenter i store forhandlinger. " Dr John Harvey AO, tidligere direktør, IBM |
![]() | Dale BlythKarrieren min er etablert på to tiår med teknisk og praktisk erfaring; selv om dette ikke oppfylte min personlige intrige med hva lederskap er. DBL gjorde meg i stand til å reflektere kritisk over mine erfaringer fortid og nåtid, og deretter bruke teori for å dissekere disse konsekvent. DBL har vært en avgjørende læringsopplevelse som har tillatt meg å ta en metodisk tilnærming til forstyrrelse og endring når de dukker opp og leder gjennom disse hendelsene mer effektivt. Min evne til å coache, utvikle og veilede teammedlemmer har blitt betydelig forbedret som et resultat av dette programmet, og etterlater en arv fra mitt bidrag i organisasjonene jeg jobber med. Bruken av arbeidet mitt fra DBL fortsetter å utvikle seg og sikre at lederegenskapene mine er effektive i et stadig skiftende forretningslandskap. |
Opptak
Læreplan
Kursets varighet
- Minimumstiden for gjennomføring vil normalt være to års tilsvarende fulltidsstudium. (Omtrent 40 timer per uke i trimester)
- Maksimal tid for gjennomføring av DBL (ikke inkludert perioder med godkjent suspensjon av påmelding) vil normalt være tre kalenderår for en heltidsansatt kandidat.
- Kandidater på deltid er underlagt tidsrammer dobbelt så lange som nevnt i punktene ovenfor. (Omtrent 20 timer per uke i trimester)
- En kandidat som fullfører de nødvendige dobbeltfagene med en studiepoeng eller høyere karakterer, men ikke går videre til "avhandlingsstadiet", kan avslutte med et Graduate Diploma of Business Leadership.
Uttalelser
![]() | Lisa GriffithsMin erfaring med å gjennomføre DBL-programmet har vært pålitelig utfordrende, spennende, utmattende og utrolig givende. Jeg kan ikke begynne å understreke den direkte implikasjonen som DBL har hatt i min lederskapspraksis. Den har bidratt ikke bare til meg selv som leder, men også til den utrolige veksten og suksessen til den fantastiske organisasjonen jeg er privilegert å lede. OzChild har hatt sine største suksesser i årene jeg har fullført DBL. Jeg er gjeld for læringen og håper jeg kan tilby noe tilbake i fremtiden til AGSL. |
Jessica MurphyDoctor of Business Leadership var sentralt i utviklingen min som leder og virkningen jeg har som leder pågår. Kurset ga muligheten til å stå tilbake og reflektere over forholdet mellom ledelsesteori og praksis, nye forretningsutfordringer og muligheter. I et nøtteskall var jeg i stand til å generere innsikt som støttet meg i å svare på ledelsesspørsmål mer effektivt - og gavnet ikke bare utviklingen min som leder, men den organisatoriske effekten og den løpende bærekraften jeg hadde ansvaret for. Læringene fortsetter å være like relevante for meg i min siste rolle som gründer for mitt eget selskap - å gi råd til andre bedrifter og offentlige etater, i deres roller som utøvende ledergrupper. |
![]() | Professor Frank BillsonJeg utviklet en interesse for å bli mer dypt involvert i studiet av ledelse og bestemte til slutt å påta meg en DBL av personlig interesse. Det fulgte mange eksempler der lederbidragene mine ble beriket av mitt engasjement i DBL-kurset, inkludert å bestemme en styringsstruktur for et globalt initiativ for eliminering av unngåbar blindhet, et felles program fra Verdens helseorganisasjon (WHO) og International Agency for forebygging av blindhet (IAPB) med et internasjonalt medlemskap av frivillige organisasjoner, fagforeninger, øyeomsorgsinstitusjoner og selskaper. Professor Frank Billson AO |
![]() | John HarveyEtter gjennomføringen av DBL har jeg fått tillit og evne til å akseptere og fullføre lederutfordringer som jeg ellers ikke ville ha forsøkt. En av de største fordelene ved å fullføre DBL har vært forbedringen i min evne til å mentorere andre ledere. Siden jeg fullførte DBL, har jeg blitt bedt om å gi lederskap i å overvinne betydelige utfordringer som en rekke organisasjoner har hatt med meg. Min evne til å gi dette lederskapet har blitt sterkt forbedret av min deltakelse i DBL. DBL har også gjort det mulig for meg å bedre gjenkjenne, prioritere og kritisk vurdere høyt prioriterte ledende spørsmål og forstå og anvende egnede strategier for å utvikle argumenter i store forhandlinger. " Dr John Harvey AO, tidligere direktør, IBM |
![]() | Dale BlythMin karriere er basert på to tiår med teknisk og praktisk erfaring; selv om dette ikke oppfylte min personlige intriger med hva ledelse er. DBL gjorde det mulig for meg å kritisk reflektere over mine erfaringer fortid og nåtid, og deretter bruke teori for å dissekere disse konsekvent. DBL har vært en avgjørende læringserfaring som har gjort det mulig for meg å ta en metodisk tilnærming til forstyrrelser og endringer etter hvert som de dukker opp og leder gjennom disse hendelsene mer effektivt. Min evne til å coache, utvikle og veilede teammedlemmer har blitt betydelig forbedret som et resultat av dette programmet, og etterlater en arv fra mitt bidrag i organisasjonene jeg jobber med. Anvendelsen av arbeidet mitt fra DBL fortsetter å utvikle seg og sikrer at mine lederegenskaper er effektive i et forretningslandskap i stadig endring. |
Programresultat
Kursutbytte
Etter ferdigstillelse vil kandidatene ha:
- En omfattende forståelse av lederteori og dens implikasjoner for lederskapspraksis;
- Større personlig selvtillit og evne til å innovere og føre til tilpasning til stadig mer komplekse og usikre interessenter i flere interessenter;
- Følsomhet for kulturell, sosial, demografisk og økonomisk forandring og mangfold reflektert i deres beslutningsprosesser og kommunikasjon;
- Evnen til å analysere kritisk fra et helhetlig perspektiv lederskapsspørsmål som sannsynligvis vil komme fram og påvirke fremtidens ytelse av deres organisasjoner;
- En verdsettelse av rollen som selskapsledelse har i å sikre sosialt ansvarlige utfall; og
- Demonstrert og rettferdiggjort et opprinnelig og vesentlig bidrag til lederutøvelsen.