Ph.D. i transformative studier (online program)
California Institute of Integral Studies
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
San Francisco, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
4 - 6 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Våre transformative studier Ph.D. er CIIS mest veletablerte online-programmet som er innovativt og tverrfaglig med fokus på kreativt stipend for personlig og sosial transformasjon.
Fokuset for online doktorgradsprogrammet i transformative studier er å utvikle tankeledere som er engasjerte i å utforske ledende spørsmål på innovative måter som kombinerer stipend, kreativitet og selvforskning.
Programmet oppfordrer studenter til å artikulere forskningstemaer de brenner for og støtter deltakelse i den vitenskapelige diskursen gjennom publisering. Den ser på akademisk undersøkelse som en mulighet for personlig og sosial transformasjon, og forankrer transformative prosesser i akademisk dybde, stringens og fantasi.
Programmet fokuserer på utvikling av følgende kapasiteter:
- Gir et originalt tverrfaglig forskningsbidrag i et valgt undersøkelsesområde
- Engasjere seg i forespørsel som en kreativ og samarbeidende prosess i sammenheng med et fellesskap av elever
- Å anvende sin forskning på virkelige problemer, artikulere og legemliggjøre verdiene og dyktig sette teori i praksis
- Engasjerende forespørsel som en integrert, åndelig og transformativ prosess for personlig og sosial transformasjon
Om programmet
Tverrfaglig
Studiet er tverrfaglig. Det er henvendelsesdrevet snarere enn drevet utelukkende av formålet med en enkelt disiplin. Studentene utvikler en solid forankring i forskning i transformative studier, i kompleksiteten i tverrfaglig forskning og i kunnskapsgrunnlaget for temaet.
Forskningen bygger på en rekke relevante disipliner når studenter velger og fokuserer på et tema de brenner for.
Meta-paradigmatisk
Programmet er også meta-paradigmatisk: Studentene blir utsatt for en rekke perspektiver og disipliner og lærer å utgrave de underliggende forutsetningene og paradigmene som informerer dem.
Studentene lærer undersøkelsesmåter som forbinder og kontekstualiserer for å integrere forskjellige, til og med divergerende, perspektiver på en sammenhengende måte.
Forespørsel drevet
Programmet understreker kjennerens rolle i prosessen med å vite. Kunnskapspsykologien, som tar for seg spørsmål som persepsjon, forutsetninger, projeksjon, kreativitet, sinnsvaner, feil og illusjon og fantasi, anses som sentral i undersøkelsesprosessen, det samme gjelder kunnskapssosiologien, som kontekstualiserer undersøkelser i sin undersøkelse sosialt, kulturelt og politisk miljø.
Enhver akademisk henvendelse blir sett på som en mulighet for å utforske røttene og matrisene til kunnskap i meg selv og samfunn.
All henvendelse blir sett på som en mulighet for selvforespørsel. Selvforespørsel støttes og informerer om økende faglig dybde og raffinement. Studentene oppfordres til å forstå skjevhetene, forutsetningene, ambisjonene og følelsesmessige investeringene de bringer til undersøkelsesprosessen.
En akademisk henvendelse er innrammet som en mulighet for personlig og sosial transformasjon, som en åndelig praksis og som en mulighet til å dyrke kreativitet.
Deltakende
Programmet understreker forholdet mellom teori og praksis. Som tankeledere og handlingsledere utvikler studentene ferdigheter som gjør at de kan delta i vitenskapelig diskurs, skrive for publisering og, hvis de velger det, utføre handlingsorientert forskning og intervensjoner i gjeldende sammenhenger.
Nyutdannede fra programmet har muligheten til å undervise i en disiplin knyttet til deres interesseområde og til å utføre handlingsorientert forskning og intervensjoner i menneskelige systemer på individ-, gruppe- og organisasjonsnivå.
Alternativt papirformat for multipapir
I tillegg til standardformatet for doktorgradsavhandlinger, tillater Transformative Studies bruk av et alternativt format som består av tre fagfellevurderte artikler som hovedgrunnlag for avhandlingen.
Bevissthetsstudier Fokus
Consciousness Studies Focus lar studenten utforske mange aspekter av menneskelig bevissthet, inkludert dens utvikling gjennom tid; dens vekst og transformasjon i hver enkelt; og uttrykkene i kunsten og samfunnet.
Opptak
Læreplan
The Transformative Studies Ph.D. består av minimum 36,4 semesterenheter (to års heltidskurs og deltakelse i fire intensiver) pluss en avhandling. Programmet inkluderer 18 enheter grunnkurs og 12 enheter valgfag, som kan tas fra valgfag som tilbys ved universitetet.
Gjennom de to årene med nettbaserte kurs, møtes alle studenter for virtuelle intensiver to ganger per år, i begynnelsen av høst- og vårsemesteret. Det er obligatorisk å delta på alle intensiver.
Kursene avsluttes med to omfattende eksamener i essayform. Den ene er litteraturgjennomgangen for studentens avhandlingstema, den andre tar for seg valgt forskningsmetodikk for studentens avhandling.