Ph.D. i filosofi
Boston College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Boston, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
5 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Fullt finansiert av undervisningsremisjon og stipend
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Velkommen til Filosofisk institutt kl Boston College
Boston College's graduate philosophy-programmene tiltrekker seg talentfulle studenter fra hele verden. Vi tilbyr master- og doktorgrader, som dekker alle perioder i filosofihistorien og med et mangfold av filosofiske tilnærminger.
Institutt for filosofi er kjent for sin styrke i filosofihistorien, samtidskontinentalfilosofien og praktisk filosofi, inkludert etikk og sosialpolitisk filosofi. I tillegg tilbyr instituttet to tverrfaglige programmer: filosofi og juss, og filosofi og teologi. Programmet inkluderer også asiatisk filosofi og diasporastudier.
Hver september tar doktorgradsprogrammet vårt inn en liten gruppe nye studenter, som umiddelbart ønskes velkommen som forskningsassistenter. Opplevelsen av å jobbe med en etablert forsker er designet for å hjelpe studenten å lære noen av de grunnleggende ferdighetene til filosofisk forskning og etablere et mentorforhold med ett eller flere fakulteter. Programmets fleksibilitet sikrer individualisert oppmerksomhet ved utforming av en plan for velkomst til avdelingen for filosofi ved Boston College -studiet. Alle Ph.D. studenter har finansiering gjennom sitt femte år i programmet (fjerde år hvis de går inn med en MA) forutsatt vellykket gjennomføring av kravene. Doktorgradsstudenter får erfaring med undervisning i universitetets to-semesters Philosophy of the Person kjernekurs. Det er et undervisningsseminar i de to første årene av programmet for å hjelpe til med å forberede doktorgradsstudentene til å utforme egne pensumplaner og gi tilbakemelding på undervisningen; pågående klassevisitasjoner finner sted deretter.
MA-programmet tar opp en ekstra gruppe studenter, som deler samme fakultet, kurs og andre ressurser for studiet av filosofi, inkludert språkforberedelse.
Filosofi ved Boston College drar nytte av vår beliggenhet i Boston-området, et rikt senter for akademisk liv, inkludert universiteter, biblioteker og kulturinstitusjoner som hjelper alle aspekter av vår forskning og vitenskapelige utveksling. Det er muligheter for studier i utlandet ved utvalgte universiteter.
Vi inviterer deg til å vurdere å bli med i vårt blomstrende intellektuelle fellesskap mens vi fortsetter å undersøke filosofiens evigvarende problemer.
Opptak
Læreplan
Uteksamineres
Filosofiavdelingen tilbyr et MA-program, en Ph.D. program, og to tverrfaglige programmer: en felles MA i filosofi og teologi, og doble grader i filosofi og juss (MA/JD og Ph.D./JD).
Et viktig trekk ved disse programmene er det omfattende og mangfoldige utvalget av kurs som er tilgjengelig for kandidatstudenter hvert semester. De dekker filosofiens historie og problemer, noe som gir mulighet for konsentrasjon på følgende områder: antikkens filosofi, middelalderfilosofi, moderne filosofi, fenomenologi og samtidskontinentalfilosofi, etikk, sosial og politisk filosofi, rettsfilosofi, religionsfilosofi, epistemologi og Vitenskapsfilosofi. Avdelingen er knyttet til forskningssentre som Lonergan Institute og er hjemsted for flere vitenskapelige tidsskrifter. Medlemmer av avdelingen er nasjonalt og internasjonalt kjent og er involvert i banebrytende forskning.
Videre er avdelingen vert for mange foredragsholdere fra USA og utlandet hvert år (gjennom sin egen forelesningsserie, eller konsortier som Boston Area Colloquium in Ancient Philosophy), og inviterer en fremtredende stipendiat til å være Gadamer-besøksprofessor og undervise i fire til seks uker.
I tillegg kan studentene ta passende kurs på høyere nivå i andre avdelinger av Boston College (f.eks. statsvitenskap, teologi), og kan benytte seg av Bostons bredere intellektuelle tilbud takket være Boston College sin deltakelse i Boston Area Consortium, som lar dem kryssregistrere seg for ett kurs per semester ved Boston University, Tufts University eller Brandeis University. Ved søknad kan de også delta i The Graduate Consortium in Women's Studies og Boston Theological Institute.
Boston College er en forstadscampus som ligger på den vestlige kanten av byen Boston. Flere høyskoler og universiteter, inkludert Boston University, MIT og Harvard University, er lett tilgjengelig med offentlig transport. Utvekslingen av ideer mellom fakultet og studenter ved høgskoler og universiteter i Boston-området er rik og mangfoldig.
Doktorgrad
Doktorgradsprogrammet har lenge vært forpliktet til studiet av filosofihistorie med særlig oppmerksomhet til utviklingen i moderne europeisk tenkning. Det er likevel forpliktet til pluralisme, mangfold og inkludering, med en rekke kurs i anglo-amerikansk filosofi, og en rekke forskere som jobber tett innen samtidsetikk, sosial og politisk filosofi, kritisk rasefilosofi, epistemologi, vitenskapsfilosofi, og religionsfilosofi. Vi er overbevist om viktigheten av tverrfaglig arbeid, med aktive, formelle programmer i filosofi og juss, psykoanalytiske studier, Lonergan-studier, middelaldertankegang og filosofi og teologi. Vi dyrker en sterk følelse av både amerikanske og internasjonale kontekster for arbeidet vårt, med en rekke fakultetsmedlemmer knyttet til Europa, Asia, Sør-Amerika og Australia.
Studentlivet i avdelingen
Til enhver tid er det cirka førti studenter aktivt i arbeid i ulike trinn av programmet, hvorav over halvparten er tilstede på campus. Mange av studentene våre kommer fra andre land, inkludert Chile, Kina, Colombia, Kongo, India, Italia, Spania, Storbritannia og Vietnam. De som er fra USA kommer fra et bredt spekter av liberale kunsthøgskoler og universiteter fra kyst til kyst. En del bruker deler av tiden sin i programmet på å forske i utlandet (f.eks. Belgia, Danmark, Frankrike, Tyskland, Storbritannia de siste årene). Studentene opprettholder flere livlige studiegrupper hvert år og organiserer minst én større konferanse hvert semester (f.eks. en Workshop on Contemporary Philosophy om høsten og en Graduate Student Conference om våren; se Graduate Activities). Det er også en halvårlig off-campus samfunnsdag, hvor fakultets- og doktorgradsstudenter gjennomfører en utvidet diskusjon om faglige og sosiale bekymringer valgt av studentene. Noen midler er tilgjengelige for å hjelpe doktorgradsstudenter som leverer artikler på vitenskapelige konferanser. Se også avsnittet "Ressurser" i Graduate Studies Handbook.
Tilleggsinformasjon
Kursarbeid
Det totale kursarbeidet som kreves for Ph.D. er 16 emner (48 studiepoeng). Studenter som går inn på programmet med en MA i filosofi kan få studiepoeng for inntil seks emner (18 studiepoeng) mot dette kravet, men må ta minimum ti emner (30 studiepoeng) i programmet. Studenter som går inn i programmet uten MA får en MA på vei til Ph.D.
Forskningsassistentskap
Doktorgradsstudenter finansiert av BC er forskningsassistenter i det første året og er ansvarlige for totalt opptil 20 timer per uke med tjeneste til fakultetsmedlemmer ved avdeling for filosofi.
Lærerfelleskap
Doktorgradsstudenter finansiert av BC fungerer som Teaching Fellows fra andre til fjerde år (tredje år for studentene som allerede hadde en mastergrad da de begynte på programmet). Læringsstipendiater er ansvarlige for å undervise én enhet i filosofi om person I i høstsemesteret og filosofi om person II i vårsemesteret. Kursbeskrivelsen er foreløpig som følger:
Dette kurset introduserer studentene til filosofisk refleksjon og dens historie gjennom presentasjon og diskusjon av forfattere til store tenkere fra eldgamle, middelalderske, moderne og samtidige perioder. Kurset er laget for å vise hvordan grunnleggende og varige spørsmål om universet og mennesker går igjen i ulike historiske sammenhenger og fra en rekke tilnærminger og metoder. Det legges vekt på etiske temaer, som menneskets natur, grunnlaget for menneskerettigheter og tilsvarende ansvar, og problemer med sosial rettferdighet.
Seminar i undervisning
For å gi Ph.D. studenter med nødvendig pedagogisk undervisning og veiledning, krever avdelingen førsteårs og andreårs Ph.D. studenter som er eller skal bli lærerstipendiater for å delta i fire semestre i en serie med opplæringsseminarer. Dette emnet bør tas i løpet av studieåret før første undervisningsår og første undervisningsår (dvs. vanligvis de to første årene av programmet). Disse seminarene tar for seg slike spørsmål som utarbeidelse av pensum og eksamensplaner, grunnleggende om undervisningskunsten, karaktersetting og rådgivning. Hver student presenterer et eksempelpensum som deretter diskuteres av gruppen. Seminaret i undervisning møtes seks ganger i semesteret, vanligvis mandag ettermiddag. Seminaret teller ikke med i doktorgradskravet på 16 emner (48 studiepoeng).
Logikkferdighet
Ph.D. studenten må demonstrere ferdigheter i logikk ved å ta PHIL5577 Introduksjon til symbolsk logikk med karakteren "B" eller bedre, eller ved å oppnå en poengsum på 80% eller bedre på logikkferdighetseksamenen, eller ved å vise bevis på sammenlignbart tidligere kursarbeid.
Språkferdigheter
Ph.D. studenter må demonstrere ferdigheter i to av følgende fremmedspråk: latin, gresk, fransk eller tysk, ved å ha oppnådd karakteren "B" eller bedre i et språkkurs (to semestre på grunnskolenivå eller ett semester på mellomtrinnet høyskolenivå, eller i 12-ukers språkkurs for hovedfagsstudenter på Boston College ), eller ved å bestå avdelingens egen språkeksamen. De kan ta språkkurs på Boston College til redusert undervisningssats, enten i løpet av studieåret eller om sommeren.
Foreløpig omfattende eksamen
Ph.D. studentene forventes å bestå denne eksamen ved slutten av sitt første år i programmet for å få tillatelse til å undervise det påfølgende året.
Doktorgrads omfattende eksamen
Denne eksamenen, som skal avlegges på det fjerde året (tredje år for studentene som allerede hadde mastergrad da de kom inn på programmet), består av to deler: 1. En kvalifiserende oppgave, 2. Et avhandlingsforslag.
Avhandling
En Ph.D. studenten forventes å fullføre en avhandling som legemliggjør original og uavhengig forskning og som viser avansert vitenskapelig prestasjon. Forskningen skal gjennomføres og avhandlingen skrives under ledelse av et tenure track fakultet fra Filosofiavdelingen. Etter validering av veileder og 2. leser forsvares avhandlingen ved en offentlig muntlig eksamen.
Tidsbegrensning
Alle krav til doktorgraden skal være gjennomført innen åtte sammenhengende år fra starten av doktorgradsstudiet. Utvidelser utover denne grensen kan bare gjøres med avdelingsanbefaling og godkjenning fra dekanen ved Graduate School of Arts and Sciences.
Programresultat
Læringsutbytte
Graduate programmer
Studenter i løpet av MA og Ph.D. programmer i filosofi vil:
- demonstrere et vidtfavnende og sofistikert grep om vestlig filosofis historie (antikk, middelalder, moderne og samtid), dvs. kunne formidle informasjon om individuelle forfattere og tekster, angi sammenhenger mellom hovedforfatterne og tekstene, men også å forklare hvordan individuelle tekster og forfattere passer inn i den overordnede bevegelsen av vestlig filosofi; evne til å artikulere en fortelling om den tradisjonen; når det gjelder MA-studenter og Ph.D. studenter som fullfører sitt første år i programmet, evne til å snakke kunnskapsrik om vestlig filosofis historie så vel som om to av de store systematiske områdene i filosofi (metafysikk, epistemologi, etikk, naturlig teologi/religionsfilosofi, sosial/politisk filosofi) .
- demonstrere en sofistikert lesing og tolkning av filosofiske tekster, dvs. identifisere hovedoppgaven i en tekst, forklare oppgaven, i detalj skissere hovedargumentene til støtte for oppgaven, og identifisere hovedforutsetningene som ligger til grunn for teksten; å kontekstualisere filosofiske tekster og problemstillinger på en ganske sofistikert måte, dvs. å lokalisere dem i deres passende historiske kontekster, vise bevissthet om den historiske bakgrunnen til filosofiske problemstillinger, og vise årvåkenhet for forskjellene mellom filosofiske sjangere.
- demonstrere en sofistikert forståelse og evaluering av filosofiske argumenter, dvs. å skille premisser og konklusjoner, å skille spørsmål med logisk gyldighet fra spørsmål som angår sannheten eller usannheten til premissene, plukke ut og forklare tvetydige termer, identifisere forutsetninger og fremheve mest fremtredende styrker eller svakheter ved et argument.
- demonstrere en sofistikert evne til å skrive om filosofiske tekster og problemstillinger, dvs. å uttale en filosofisk oppgave, forklare oppgaven, konstruere et eller flere argumenter til støtte for oppgaven, svare på mulige misforståelser av eller innvendinger mot oppgaven også når det gjelder alternative tolkninger av tekstene og alternative standpunkter i spørsmålene.
- demonstrere evnen til å kartlegge og velge sekundærlitteratur som er passende for deres arbeid, og til å gjøre rettferdig og effektiv bruk av denne sekundære litteraturen.
- demonstrere en sofistikert evne til å skille filosofiske påstander fra andre typer påstander, dvs. å gjenkjenne og artikulere forskjellene mellom filosofiske påstander og for eksempel historiske og naturvitenskapelige påstander når de presenteres med disse ulike typene påstander; å kunne forklare tekster der påstander av ulike slag ikke bare finnes side om side, men til og med forvirres.
- demonstrere en ganske sofistikert forståelse av slike filosofiske spørsmål som naturen og omfanget av menneskelig kunnskap, betydningen av menneskelig personlighet, det gode liv og moralske forpliktelse, de sosiale og politiske dimensjonene ved menneskelig eksistens, forholdet mellom tro og fornuft, og eksistensen og Guds natur. Denne ganske sofistikerte forståelsen vil innebære å kunne angi hva hovedspørsmålene er på de fleste om ikke alle disse områdene, hva hovedsvarene på disse spørsmålene er, hva de viktigste beviskildene er som disse svarene appellerer til; å sette ut et begrunnet standpunkt til i det minste noen av disse spørsmålene, og å vise en forståelse av hva de gjør og ikke vet om disse ulike spørsmålene.
- når det gjelder Ph.D. studenter, demonstrere evne til å kommunisere klart og effektivt om de filosofiske tekstene og problemstillingene nevnt ovenfor.
Felles MA i filosofi og teologi
- Demonstrere en fungerende forståelse av de grunnleggende tekstene, stemmene, samtalene og debattene som har formet filosofiens og teologiens historie i den vestlige tradisjonen (gammel, middelalder, moderne og samtidig);
- Sett pris på og systematisk engasjere det historiske og pågående samspillet mellom filosofi og teologi i den vestlige tradisjonen, spesielt når det gjelder spørsmål om Gud, fornuft, åpenbaring, tro, språk, doktrine, kultur og menneskelig erfaring;
- Sett pris på og konstruktivt engasjere de ulike sjangrene, metodene, stilene, målene og historiske kontekstene for filosofisk og teologisk undersøkelse;
- Utvikle et studieprogram i samråd med en rådgiver som inkluderer en konsentrasjon innen ett av følgende områder: Tro, vitenskap og filosofi; Grunnlag i filosofi og teologi; Middelalderfilosofi og teologi; og filosofi og religioner.
- Demonstrere en sofistikert evne til å skrive og snakke om filosofiske og teologiske tekster og problemstillinger gjennom doktorgradsseminarer, språkstudier, en omfattende eksamen og en valgfri oppgave.
Stipend og finansiering
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.