Phd utdanning
Asia e University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kuala Lumpur, Malaysia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jan 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
PhD utdanning
Den AeU PhD (Education) produserer fremragende fagpersoner som kan håndtere dagens kritiske utfordringer. Hver av spesialiseringene er designet for å matche dagens interesser. Den er rettet for profesjonelle utøvere i utdanning fra offentlige eller private skoler, fellesskap eller offentlige byråer, opplæringsavdelinger, institusjoner for høyere utdanning og andre utdanningsrelaterte innstillinger. Inntak er hele året rundt.
Akkreditert program [2] av Malaysian Qualifications Agency (MQA) [3], Ministry of Higher Education.
HØYDEPUNKTER
• Enhver disiplin er Utdannelse er akseptert
• Det er ikke noe forslag ved inngangen. Hvorfor? Vi ønsker å hjelpe deg fra starten ved å gjøre forskningsforslaget sammen
• AeU vil outsource til lokal eller internasjonal veileder - for å dekke dine behov
• Oppmøte for forskning verksteder og / eller kollokvier er ikke obligatorisk
• Tett oppfølging prosess er vårt hovedfokus
INNTAKSKRAV
• Har en mastergrad i utdanning godkjent av AEU Senat OR
• Har en mastergrad og lærerfaring eller relatert erfaring i en periode på 2 år.
RASKE FAKTA
Studieretninger :
- Fulltid
- Deltid
- Blended learning
Varighet: 3-4 år
Antall Semester : 12 (1 semester er 4 mths)
Frekvens av forskningsworkshops / Colloquia (Valgfritt) : En gang i måneden - lørdag og søndag
Tilsynsfører : Leveres av AEU
Auditemner (valgfritt) :
• Forskningsmetodikk
• Multivariat analyse
• Kvalitativ forskning
MQA Akkreditering : PA 9152
EPF & HRDF Claimable (Kun malaysier) : JA
LÆRINGSUTBYTTE
• Forbedre kunnskap om teori, utvikling og praksis i den valgte spesialiseringen;
• Forbedre evnen til å skape konseptuelle systemer som reflekterer syntese, sammenheng og utvidelse av kunnskap om utdanning;
• Gi muligheter til å delta i akademisk forskning, stipend, systematisk forespørsel, kommunikasjon og evaluering av forskning;
• Forbedre evnen til å forstå, utnytte og tolke grunnleggende prinsipper og metoder for utdanningsforskningsdesign og dataanalyse;
• Forbedre forståelsen av datateknologi og dens applikasjoner i utdanningsinstitusjoner;
• Gi en oppgraderingserfaring som er intellektuelt stimulerende, faglig relevant, som fører til forskning som støtter beslutningstaking og problemløsing rundt de sentrale problemstillinger som de seks områdene av utdanning står overfor.
spesialiseringer
• Læreplan og opplæring: undervisnings- og læringsteori, pensumutvikling, skoleforbedring, studentprestasjon, samfunnsvitenskapelig fag, sykepleieutdanning, lærerutdanning og reflekterende praksis som skal påta senior stillinger som pensumplanleggere, pensumuttalere, pedagoger og så videre.
• Pedagogisk psykologi: Kognitiv utvikling, læring og metakognisjon, personlighet, holdninger og trosretninger; adferdsmodifisering og rådgivning; hvem vil påta seg ledende stillinger i høgskoler og universiteter, skoleinnstillinger, testfirmaer, industri og forskningsorganisasjoner.
• Undervisningsteknologi: Datamediert kommunikasjon, datamaskinbasert instruksjon, nettbasert læring, instruksjonssystemdesign og samarbeidende nettbasert læring; hvem vil påta seg ledende stillinger som ledere i instruksjonsdesignavdelinger, ledere av e-læringsorganisasjoner og utdanningsrelaterte organisasjoner.
• Språk og leseferdighet: diskursanalyse, språk og kjønn, undervisning i lesing og skriving, kritisk litteratur, tospråklig utdanning, litteratur; hvem vil påta seg ledende stillinger i skoleinnstillinger, språkavdelinger og utdannelsesrelaterte organisasjoner.
• Matematikk og vitenskapsutdanning: barns læring av matematikk og vitenskap, misforståelser i naturvitenskap, problemløsing i matematikk, konstruktivisme og matematikk, teknologi i undervisning i matematikk og vitenskap, numeracy problemer; og hvem vil påta seg ledende stillinger i skoleinnstillinger, høyskoler, universiteter og studieavdelingsavdelinger.
• Opplæringsledelse og ledelse: Sammenhengende samfunns- og organisasjonsdimensjoner av utdanningsinstitusjoner; foreta forskning i politikk, byråkrati og devolusjon, faglig utvikling, lederskap; for senior ledelse og lederstillinger i utdanning.