Phd i utdanning (med fokus på pedagogisk bærekraft)

Nipissing University

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Phd i utdanning (med fokus på pedagogisk bærekraft)

Nipissing University

PhD i utdanning (Pedagogisk Sustainability)

Jordet i sammenheng med en post-moderne samfunn, og erkjenner betydningen av flere perspektiver, dette Ph.D. program i Educational Bærekraft skal forberede studentene fra en rekke felt, som utdanning, helse, sosialt arbeid, sosial rettferdighet og administrativ ledelse, for bærekraftige pedagogiske praksis i det 21. århundre.

Av bærekraftig praksis mener vi driver forskning, undervisning og læring på tvers av disipliner, kulturer og nasjonaliteter og omfavner en global visjon om utdanning som utvikler selvinnsikt og en forståelse av at forholdet mellom selvet til mennesker, til naturen, og til designet miljø er grunnleggende i å bli en utdannet person. Pedagogiske Bærekraft innebærer at innen programmet studenter og lærere medlemmer skal stille spørsmål som tar hensyn til den sosiale konteksten vi lever i, og vurdere på hvilke måter verden henger sammen. Hensikten er å bygge kapasitet for å møte behovene til nåværende og fremtidige akademikere og fagfolk som arbeider i ulike samfunnsvitenskapelige felt som vil forlate programmet forberedt på å gå utover den status quo av 20. århundre standard praksis å skape reelle og virtuelle pedagogiske miljøer hvor aktiv læring og flere perspektiver er grunnlaget for individuelle og institusjonelle tiltak. Graden er beregnet for lærere i skoleverket, og innenfor yrker mer generelt, som vil bli engasjerte borgere som kan tenke kritisk og er forberedt på å akseptere individuelt ansvar for trivsel i samfunnet.

Throu gh en rekke kurs, en omfattende eksamen og en avhandling (forskning Thesis), Ph.D. program i Educational Bærekraft har følgende læringsutbytte for elevene:

  • Tegn på et bredt spekter av teoretisk og praktisk litteratur for å utvikle en bred forståelse av det pedagogiske landskapet gjennom pensum og gjennom individuelle forskningsprosjekter.
  • Gjennomføre kritiske samtaler om utdanning i studentens feltet under kurs seminarer og innen forskning presentasjoner.
  • Anta en undersøkende holdning i forhold til undervisning og læring slik at elevene kan utvikle et stipend på undervisning og læring gjennom muligheter til å gjennomføre seminarer og drive forskning knyttet til undervisningspraksis i flere felt.
  • Demonstrere en forståelse av en rekke forskningsmetoder som viser en forståelse for kompleksiteten av kunnskap og den potensielle bidraget fra ulike fortolkninger metoder og disipliner i både kurs arbeid og gjennom utvikling av en inngående forskningsprosjekt.
  • Engasjere seg i original forskning som bidrar til pedagogisk kunnskap i studentens feltet.
  • Utvikle kvaliteter og overførbare ferdigheter som er nødvendige for sysselsetting som krever utøvelse av personlig ansvar og i stor grad selvstendig initiativ i komplekse og uforutsigbare situasjoner i profesjonelle eller tilsvarende miljøer.

Minstekrav Opptakskrav

Den normale minimum opptakskravet er en mastergrad eller tilsvarende, som er anerkjent av Nipissing University i en passende disiplin, med et minimum A- stående. Siden gjennomføring av en avhandling er en nødvendig del av forskerutdanningen, vil man prioritere søkere som mastergrad inkludert en uavhengig forskningsdelen som en avhandling eller større forskningsprosjekt papir.

Søkere som masterarbeidet inkluderte ikke en avhandling eller større forskningsprosjekt papir kan ved søknadstidspunktet, sende inn et annet stykke original forskning for vurdering. Dersom det på søknadstidspunktet, kan en søker ikke gi bevis for å ha gjennomført original forskning på et akseptabelt nivå, kan han eller hun bli pålagt å fullføre et kvalifiserende forskning papir (QRP) før aksept.

Alle søkere er pålagt å gi en up-to-date curriculum vitae. Alle søkere er pålagt å skrive en erklæring på ca 1000 ord forklare verdien av å gjennomføre en doktorgrad for deres spesifikke omstendigheter, deres forskningsinteresser, og deres ønskede området av avhandling forskning.

Alle søkere er pålagt å gi tre akademiske og profesjonelle anbefalingsbrev fra professorer eller aktuelle fagfolk som kan snakke til deres nivå av forberedelse og beredskap for høyere studier på doktorgradsnivå. Minst to av de brev av referanse må være fra de som er kvalifisert til å ta opp den akademiske evner og kompetanse av søkeren. Brev av referanse kan ikke være fra alle som er personlig knyttet til søkeren, og ideelt sett vil komme fra mer enn én institusjon.

Siden dette programmet vil bli gjennomført på engelsk, for å bevis på søkerens evne til å fullføre vitenskapelig arbeid uavhengig i engelsk vil være nødvendig. Søkere kan også bli bedt om å sende inn tilleggsinformasjon som passer.

Det er enighet om at opptak til ph.d.-programmet er begrenset, og derfor søkere som oppfyller eller overgår minimums opptakskrav er ikke garantert opptak.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Juli 2019
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Canada - Toronto, Ontario
Studiestart : Juli 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Juli 2019
Canada - Toronto, Ontario
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen