Les den offisielle beskrivelsen

Studieplanen

PPT er anvendelsen av prinsippene i psykologi til læring og utviklingsprosesser hos barn og unge. Skolepsykologer gjennomføre psykologiske og pedagogiske evalueringer for å planlegge forebyggende programmer for studenter, gi råd elever med lære og skole tilpasningsproblemer, ta kontakt med skolens personell og foreldre, utvikle og implementere pedagogiske og psykologiske programmer for skoler, og evaluere skoleprogrammer.

Den Ph.D. program i skolen psykologi er forankret i vitenskaps-utøveren modell av trening. TFO-akkreditert * Ph.D. program i skolen psykologi er forankret i vitenskaps-utøveren modell av trening. Programmet slutter seg til ideen om at praksis og forskning bør gjensidig påvirker og forsterker hverandre. Programmet forbereder studentene til å integrere vitenskapelig kunnskap og ferdigheter i alle faglige aktiviteter, for å fremme empirisk etablert praksis på vegne av de som blir servert, og å eksemplifisere de juridiske og etiske standarder for psykologi profesjon.

Programmet er vanligvis en fem-årig, 120 studiepoeng timers program. Fire år er brukt på heltid kurs på UCA, og det femte året er en full-time internship på en skole eller en annen passende anledning. Det legges stor vekt på barns psykiske helsefremming, primærforebygging, og intervensjon med et bredt spekter av samfunnet relaterte problemer som involverer barn, familier og skoler. I denne og andre måter, er programmet lydhør overfor pågående samfunnshensyn overfor barn. Det forbereder sine kandidater til å jobbe i skoler, klinikker, samfunnet etater og sykehus.

Det primære formålet med programmet er å forberede studentene til å gi og fremme empirisk støttede psykologiske tjenester for barn, ungdom, familier og skoler. Programmet bygger på den sentrale troen på at skolepsykologer tilby et unikt og verdifullt bidrag til samfunnet gjennom tilbudet av vitenskapelig lyd forebygging og intervensjon. Behovet for kvalitet skole psykologiske tjenester har vært sterkt følt i delstaten Arkansas, USA, og utover. Den Ph.D. Programmet svarer på dette behovet på en pragmatisk måte ved å legge vekt psykisk helsefremmende, forebyggende og intervensjon på individ-, gruppe-, og systemiske / programma nivåer.

Ligger innenfor Institutt for psykologi og rådgivning i College of Health and Behavioral Sciences, understreker programmet den profesjonelle identiteten til skolepsykologer innenfor bredere felt av psykologi, en bredde og dybde av profesjonell opplæring som forbereder kandidatene til kompetent utføre en rekke skolen psykologi funksjoner, og en utdanning som verdsetter og respekterer kulturelt mangfold blant kandidatene, lærere, og tjenestemottakere.

APA Akkreditering

Doktorgradsutdanningen i skolen psykologi startet i 2000 og er akkreditert av American Psychological Association (APA).

Spørsmål knyttet til programmets akkreditert status bør rettes til Kommisjonen på Akkreditering:

  • Office of Program Konsultasjon og akkreditering
  • American Psychological Association
  • 750 1st Street, NE, Washington, DC 20002
  • Telefon: (202) 336-5979 / E-post: apaaccred@apa.org
  • Web: www.apa.org/ed/accreditation

Program Mål, pensum, lisensstatusen, og andre data

  • Student Opptak, Outcomes, og andre data
  • program mål
  • Eksempel på læreplanen og emnebeskrivelser
  • Doktor practicum og internship informasjon
  • Sertifiseringer og lisensstatusen i Arkansas
  • Praxis informasjon: https://www.ets.org/praxis/prepare/materials/5402
Program undervist i:
Engelsk

Se 2 flere kurs fra University of Central Arkansas »

Dette kurset er Campus based
Startdato
Sept. 2019
Duration
120 timer
Heltid studier
Pris
- se Skole priser tabell under Kostnad og avgifter
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sept. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

Sept. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato