PhD utdanning
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 18 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Internasjonal avgift
Introduksjon
Du vil bli en del av et dynamisk doktorgradsforskningsmiljø og studere sammen med studenter fra over 25 forskjellige land; vi veileder studenter som forsker på sentrale utdanningsområder, inkludert utdanning i delte samfunn; en effektiv utdanning; barns rettigheter i utdanning; pedagogisk vurdering og inkludering.
Som en del av et livlig fellesskap med over 200 forskerstudenter på heltid og deltid, vil du ha muligheten til å utvikle forskningspotensialet ditt i et levende forskningsmiljø som prioriterer kryssbefruktning av ideer og innovasjon for å fremme kunnskap .
Ansatte ved School of Social Sciences, Education and Social Work publiserer forskning i verdensklasse som har en lokal og global innvirkning. Våre finansiører og samarbeidspartnere inkluderer forskningsrådene, statlige avdelinger, EU, Europarådet og de store stiftelsene. Skoleforskning informerer om tenkning og utvikling av politikk på mange områder, inkludert barns velvære, sosialt samhold og psykisk helse. Sentrale tverrfaglige forskningstemaer på skolen inkluderer:
Helse, trivsel og inkludering
Forskning under dette temaet fokuserer på helse og trivsel til barn, unge og voksne i skoler, i samfunnet og i institusjoner som fengsler. Forskningen vår relaterer seg til så forskjellige problemstillinger som rusmisbruk, sosioøkonomisk ulikhet, funksjonshemming og inkludering, sosiale følelser og dannelse av identitet, samt å gjennomføre evalueringer av intervensjonsprogrammer designet for å forbedre helse- og velværeresultater, og inkludering av mennesker marginalisert av ulikhet og urettferdighet.
Barn, unge og familier: politikk og praksis
Forskning under dette temaet utforsker utviklingen av barn og ungdom til ung voksen alder i deres fulle sosiale og strukturelle kontekster. Et spesielt fokus for vårt arbeid på dette området er å forbedre sosial politikk og sosialarbeidsintervensjoner i livene til familier og unge. Denne tverrfaglige forskningen trekker på en rekke teoretiske og metodiske tradisjoner med et overordnet sosial rettferdighetsetos.
Kriminalitet og strafferett
Forskning under dette temaet utforsker antecedentene til krenkende atferd i hele livsløpet med vekt på virkningen av traumatiske livshendelser og strukturelle ulikheter. Forskningen søker også å bedre forstå atferden til strafferettssystemet og andre systemer for deres rolle i å kontrollere eller forverre denne krenkelsen. Det overordnede sosial rettferdighetsperspektivet som kjennetegner dette verket, plasserer disse spørsmålene i de bredere sosiopolitiske kontekstene de forekommer i.
Fred i samfunn
Forskning under dette temaet søker å forstå kildene, manifestasjonene og virkningen av etnoreligiøse, nasjonale og sosiale skiller i splittede samfunn og samfunn i omstilling, og arten og effektiviteten av innsatsen for å bygge fred. Våre spesielle interesser knytter seg til underbyggende teorier om konflikt, religionens rolle i delte samfunn, virkningen av å vokse opp i et delt samfunn, utdanningens og skolens rolle i å fremme mer positive relasjoner mellom grupper i dypt splittede samfunn, delt utdanning og problemstillinger knyttet til identitet, kultur og inkludering.
Utdanning: Fremme forståelse, forbedre resultater
Forskning under dette temaet fokuserer på utdanning i skoler, videre- og høyere utdanning, og på hvordan man kan forbedre utdanningsmuligheter og -resultater. Forskningen vår omfatter spørsmål knyttet til læreplan, pedagogikk, vurdering, inkludering og
identitet, og inkluderer for eksempel effektiviteten til lese- og regneprogrammer; kollegaveiledning og samarbeidslæring; lærerutdanning; karakteren av identitet og forfatterskap i høyere utdanning; undervisning i engelsk til høyttalere av andre språk og anvendt lingvistikk; studier av digital kompetanse; barns rettigheter; og anvendt atferdsanalyse. Som i andre tråder, er forskningen informert av mangfoldige og innovative forskningsmetodikker og metoder som tilfeldige kontrollforsøk, intervensjoner og programevalueringer, deltakende aksjonsforskning, skrivepraksis og kunnskapsproduksjon, og systematiske oversikter.
Nøkkelord
Forskerstudenter oppfordres til å spille en full og aktiv rolle i forhold til det brede spekteret av forskningsaktiviteter som utføres innen skolen, og det er mange ressurser tilgjengelig, inkludert:
- Tilgang til Queen's University Postgraduate Researcher Development Programme.
- Kontorovernatting med tilgang til datafasiliteter og støtte til å delta på konferanser for heltidsstipendiater.
Galleri
Læreplan
Forskningsinformasjon
Tilknyttet forskning
Vår forskning omfatter en rekke metoder, blant annet randomiserte kontrollforsøk; etnografiske, barnerettighetsbaserte, tverrfaglige, projektive og konstruktivistiske metoder og storskala holdningsundersøkelser. Innovasjoner innen metodikk, samt utvikling av innovativ praksis, er nøkkeldrivere for vår forskningsaktivitet. Forskningens bredere innflytelse er også tydelig i det omfattende engasjementet til ansatte og studenter i sentrale nasjonale og internasjonale forskningsnettverk og vår evne til å tiltrekke store internasjonale konferanser til Queen's.
Forskning Suksess
Skolen for samfunnsvitenskap, utdanning og sosialt arbeid gir en rik og levende kontekst for utdanningsforskning. Kjernedisiplinen Education at Queen's er et av de ledende områdene for utdanningsforskning i Storbritannia og Irland, og vår utdanningsforskning har blitt rangert som nummer 4 i Storbritannia i forhold til forskningsintensitet med 87 prosent av forskningen som utføres innenfor dette emnet vurdert som 'internasjonalt utmerket' eller 'verdensledende' (REF, 2014).
PhD -muligheter
Vår forskning er organisert gjennom en rekke sentre og nettverk innen våre kjernedisiplinære forskningsområder. Eventuelle prosjekt- og finansieringsmuligheter finner du på lenken nedenfor.
Forskningseffekt
Skolens forskningsfinansierere og partnere inkluderer forskningsrådene, offentlige avdelinger, EU og Europarådet. Vår forskning informerer om tenkning og utvikling av politikk lokalt og internasjonalt.
Forskningsprosjekter
Education leverer et bredt spekter av forskningsprosjekter, inkludert å jobbe med CESI -forskningssenteret på Queen's, som støtter spredning av en Shared Education -modell med Department for Education i Nord -Irland og internasjonalt. Forskerne våre jobber også med å forbedre leseferdigheten på internasjonalt nivå for grunnskoleelever med innovative metoder og robust forskning.
Nåværende PGR studentprofiler
Clare Kilgallon
En utforskning av koblingene mellom SEN-studenters aksept av støtte og oppnåelse i inkluderende klasserom og deres bevissthet om intervensjonistisk og patognomonisk praksis.
Hensikten med denne studien er å utforske elevenes kunnskap om intervensjonistiske og patognomoniske overbevisninger og praksis, og hvordan disse påvirker deres vilje til å engasjere seg med ytterligere spesialundervisningsstøtte, og deres suksess og deltakelse i inkluderende skoler.
Jeg vil undersøke SEN-studenters egen oppfatning om hvorvidt deres oppfatning av inkludering og det intervensjonistiske-patognomoniske trossystemet unnfanget av akademikere og lærere samsvarer med deres egne oppfatninger og bevissthet. Denne oppfatningen vil deretter bli sammenlignet med eksisterende akademiske modeller, og elevenes tro vil bli undersøkt for korrelasjon med deres aksept av hjelp og personlig følelse av prestasjoner på skolen. Denne forskningen tar sikte på å forbedre vår forståelse av patognomoniske og intervensjonistiske oppfatninger og tilhørende undervisningspraksis som et middel til å tilby ordinære lærere et effektivt sett med verktøy for å hjelpe læring og inkludering av SEN-elever basert på nevnte elevers egne levde erfaringer og ekspertise.
Jeg ble først uteksaminert med en grad i jus og politikk fra QUB, etterfulgt av en mastergrad i irsk historie og politikk fra Ulster University og til slutt en mastergrad i inkludering og spesialpedagogikk fra QUB. Min interesse for min nåværende forskning kommer fra å ha vært en SEN-student selv, etterfulgt av 8 år å jobbe som læringsstøtteassistent med SEN-elever i ordinære skoler og fullførte masterprogrammet for inkludering og spesialundervisning ved Queens. Jeg har valgt å bruke deltakende aksjonsforskning og Young Person's Advisory Groups for å sikre at forskningen min fullt ut drar nytte av ekspertisen og kunnskapen til elever med spesialundervisning og for å forbedre noe av den mer tradisjonelle maktubalansen mellom forsker og forsket.
Nåværende PGR studentprofiler
Mohammed Owianeh
Epistemiske urettferdigheter og evner: Forstå palestinske jenters velvære i utdanning
Min forskning tar sikte på å vurdere palestinske unge jenters muligheter til inkluderende og rettferdig kvalitetsutdanning i lys av den politiske konflikten og de sosioøkonomiske vanskelighetene de står overfor. Jeg vil trekke mye på Miranda Frickers (2007) beretning om Epistemic Injustice og Nussbaums (2011) versjon av evnetilnærmingen som rammen for min argumentasjon.
Jeg er spesielt interessert i moderne sosiale epistemiske studier, spesielt de som takler epistemiske relasjoner fra et dekolonialt perspektiv. Jeg er interessert i barn, kvinner og mennesker med funksjonshemmings rettigheter i konfliktkontekster, spesielt Palestina. Jeg er også interessert i å bruke sosial epistemologis filosofier på skjønnlitterære verk, spesielt anime og manga.
Nåværende PGR studentprofiler
Jennifer Rose
En konseptuell analyse av eksklusjon av studenters stemme i vitnesbyrd om høyere utdanning gjennom avkoloniseringen av Frickers epistemiske urettferdighet
Jennifers forskningsinteresser er i kunnskapsfilosofien, dekolonialitet, etikk, relatert psykologi og epistemiske relasjoner i og mellom vår sosiale og materielle verden. Hennes fokus er på å utforske kunnskapens rolle i vår epistemiske relasjonelle praksis, dens effekter på sosial spredning av kunnskap og forståelse i vitnesbyrd, og dens effekter i det bredere samfunnet. Bekymringsområder hun utforsker er hvordan kunnskap produseres, hva som utgjør kunnskap, hvordan kan teorier om kunnskap videreutvikles, og kunnskapens opprinnelse, natur og grenser og faktorene (som epistemiske laster, dyder, former for uvitenhet). , bedrag, eller lekmanns- eller strukturelle eller epistemiske praksiser, behov eller begrensninger) som hindrer eller fremmer sosial spredning av kunnskap og forståelse i vitnesbyrd og deres forhold til sosial rettferdighet.
ykologi og en M.Sc. i utdanning, med fokus på livslang læring og sosial rettferdighet
Nåværende PGR studentprofiler
Emilia Symington
En undersøkelse av foreldres og unges erfaringer med hensyn til ytringsfrihet og religiøs tro
Emilia Symington er ph.d.-kandidat innen feltet Barns rettigheter. Avhandlingen hennes vil se på forholdet mellom foreldre og barn i en anglikansk kontekst med hensyn til ytringsfrihet og religiøs tro. Data vil bli samlet inn gjennom dyadiske biografiske intervjuer, og tolket gjennom en teoretisk linse basert på teorier om løsning av konflikter i menneskerettigheter.
Emilia fullførte sin BA i teologi og religionsvitenskap ved University of Nottingham, og sin MSc Children's Rights ved Queens University Belfast. Hennes masteroppgave dokumenterte erfaringene til unge kvinner i Øst-Belfast med hensyn til deres seksualundervisning, gjennom å holde en rekke fokusgrupper. I tillegg til sitt eget prosjekt, leder Emilia et par undervisningsopplæringer på avdelingene for sosiologi og sosialpolitikk.
Karrieremuligheter
Introduksjon
Mange av våre PhD-kandidater har flyttet inn i akademiske og forskerroller i høyere utdanning, mens andre fortsetter å spille ledende roller i pedagogisk praksis, offentlig sektor eller i frivillige organisasjoner. Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativ, som Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettbarhet.
Sysselsetting etter kurset
For ytterligere informasjon om karriereutviklingsmuligheter på PhD-nivå, vennligst kontakt Karriereutviklingsteamet for kunst, humaniora og samfunnsvitenskap på [email protected] / +44 28 9097 5175 AHSS Development Officers vil gjerne gi ytterligere informasjon om forskningen din karrieremuligheter i området.
Læringsutbytte
En forskergrad gir studentene en mulighet til å fremme deres kapasitet for uavhengig forskning og kritisk tenkning. Det lar også studentene utforske et interesseområde og dermed forstå og løse teoretiske og praktiske problemer innen feltet. Å gjennomføre en forskergrad kan forbedre studentens skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, og en doktorgrad er nesten alltid et formelt krav for en akademisk stilling.
Kursstruktur
Det er ikke noe spesifikt kursinnhold som sådan. Det forventes at du tar forskeropplæringsmoduler som støttes av skolen som fokuserer på kvantitative og kvalitative forskningsmetoder. Det forventes også at du utfører forskningen din under veiledning av veilederen din.
I løpet av studiet kan du delta på ferdighetstrening organisert av Graduate School.
Normalt vil du i første omgang registrere deg som "udifferensiert ph.d.-student", noe som betyr at du har fornøyde ansatte om at du er i stand til å ta en forskergrad. Avgjørelsen om du skal ta en MPhil eller en PhD blir forsinket til du har fullført 'differensiering'.
Differensiering skjer ca. 9-12 måneder etter registrering for fulltidsstudenter og ca. 18-30 måneder for deltidsstudenter: Du blir normalt bedt om å levere inn arbeid til et panel på opptil to akademikere og dette følges opp med et formelt møte med 'Differensieringspanel'. Panelet tar deretter en vurdering om din kapasitet til å fortsette med studiet. Noen ganger anbefales studenter å revidere forskningsmålene sine eller vurdere å sende inn arbeidet sitt for en MPhil-kvalifikasjon i stedet for en doktorgradskvalifikasjon.
For å fullføre en doktorgrad må du levere en avhandling på omtrent 80 000 ord, og du må delta på en viva voce [muntlig eksamen] med en ekstern og intern sensor for å forsvare oppgaven din.
Et PhD-program går over 3-4 år på heltid eller 6-8 år på deltid. Studenter kan søke om et oppskrivningsår dersom det skulle være nødvendig.
Doktorgraden er åpen for både full- og deltidskandidater og er ofte en nyttig forberedelse til en karriere innen akademia eller konsulentvirksomhet.
Heltidsstudenter blir ofte tiltrukket av forskningsstudier fordi de tilbyr en mulighet til å forfølge et område av akademisk interesse i en viss dybde.
Deltidsforskningsgraden er et spennende alternativ for fagfolk som allerede jobber i utdanningsfeltet som søker å utvide kunnskapen sin om et spørsmål av faglig interesse. Ofte velger deltidskandidater å forske på et område som er relatert til deres faglige ansvar.
Hvis du oppfyller oppføringskravene, er neste trinn å sjekke om vi kan føre tilsyn med forskning i ditt valgte område. Vi tar bare studenter som vi kan tilby ekspertforsket veiledning fra en av våre vitenskapelige ansatte. Derfor må forskningsspørsmålet ditt engasjere seg i forskningsinteressene til et av våre ansatte.
Søknadsprosess
Se gjennom kvalifikasjonskriteriene på nettsidene. Hvis du mener at du oppfyller disse kriteriene, følg trinnene nedenfor:
Ved å bruke skolefilteralternativet i vårt Finn en PhD-veilederverktøy (https://www.qub.ac.uk/courses/postgraduate-research/find-a-phd-supervisor/), velg EN potensiell veileder fra listen vår over akademiske Bemann og send en e-post som inneholder:
en kort CV (maks 1-2 sider)
en kortfattet erklæring om at du er interessert i å studere for en doktorgrad, som sier når du vil begynne og hvordan du planlegger å finansiere forskningen
en kort redegjørelse for forskningsspørsmålet eller interessen, og hvordan du mener spørsmålet kan undersøkes
Våre vitenskapelige ansatte tar imot tilnærminger fra potensielle studenter; ansatte kan ha kontakt med søkere for å utvikle et forskningsforslag av gjensidig interesse. Den potensielle veilederen bør komme tilbake til deg innen et par uker. De kan invitere deg til å møte dem, eller de kan invitere deg til å søke formelt.
Hvis du har problemer med å identifisere eller kontakte en passende veileder, vennligst kontakt vår direktør for Graduate Studies, Dr Dirk Schubotz, eller SSESW PGR-teamet (e-post: [email protected] eller [email protected]) som vil gjerne hjelpe.
For deltidsstudier - siste dato for dette alternativet er 31. august hvert år.
For heltidsstudier (selvfinansiering) - for de heltidskandidater som ikke ønsker å konkurrere om et studentskap eller som ikke er kvalifisert til å konkurrere om et studentskap, er fristen 31. august hvert år.
For fulltidsstudium og søknad om stipend/pris; Vær oppmerksom på at priser kun er tilgjengelige for heltidsstudenter. Kandidater som ønsker å søke om stipend tilgjengelig innen skolen må søke om fulltidsstudier samtidig. Tilgjengelige stipender og avslutningsdatoer er detaljert på Find A PhD-siden: https://www.qub.ac.uk/Study/PostgraduateStudy/Postgraduate-research/
evaluering
Vurderingsprosesser for forskningsgraden avviker fra utdannede grader. Det forventes at studentene presenterer utkast til arbeidet sitt med jevne mellomrom for veilederen som gir skriftlig og muntlig tilbakemelding. en formell vurderingsprosess finner sted årlig.
Denne årlige fremdriftsgjennomgangen krever at studentene presenterer arbeidet sitt skriftlig og muntlig for et panel av akademikere fra skolen. Vellykket gjennomføring av denne prosessen vil tillate studenter å registrere seg for neste studieår.
Den endelige vurderingen av doktorgraden er både muntlig og skriftlig. Studentene vil levere avhandlingen til et internt og eksternt undersøkelsesteam som vil gjennomgå den skriftlige oppgaven før han inviterer studenten til å muntlig forsvare sitt arbeid på en Viva Voce.
Tilbakemelding
Veiledere vil gi tilbakemelding om utkast til arbeid med jevne mellomrom gjennom registreringsperioden på graden.
fasiliteter
Skolen ligger på tvers av en suite på tre bygninger i Belfasts Queen's Quarter. Vi tilbyr fellesrom for studenter og ansatte, datasuiter og egne studierom.
Fulltidsstipendiatstudenter vil ha tilgang til felles kontorplass og tilgang til skrivebord med personlig datamaskin og internettilgang.
Programresultat
En forskergrad gir studentene en mulighet til å fremme deres kapasitet for uavhengig forskning og kritisk tenkning. Det lar også studentene utforske et interesseområde og dermed forstå og løse teoretiske og praktiske problemer innen feltet. Å gjennomføre en forskergrad kan forbedre studentens skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, og en doktorgrad er nesten alltid et formelt krav for en akademisk stilling.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Mange av våre doktorgradsstudenter har flyttet inn i akademiske og forskerroller i høyere utdanning, mens andre fortsetter å spille ledende roller i pedagogisk praksis, offentlig sektor eller i frivillige organisasjoner. Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativ, som Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettbarhet.
Akkrediteringer
Opptak
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.