Doktorgradsprogrammet i utdanning er laget for å forberede leger innen samfunnsvitenskap, som er i stand til selvstendig å utføre forskning og eksperimentelt utviklingsarbeid og til å løse vitenskapelige problemer. Målet med programmet er å utvikle ansvarlige, etisk aktive, kreative forskere som er i stand til å utvikle konkurransedyktig forskning av høy kvalitet på nasjonalt og internasjonalt nivå med fokus på å skape ny kunnskap og kunnskap, og bidra til utdanning som vitenskap og praksis gjennom å tilføre verdien til en bærekraftig utvikling av samfunnet.
Etter å ha fullført doktorgradsstudiet vil leger kunne:
Å kjenne til og utvikle feltet for sine forskningstemaer og dets utvikling, hovedproblemene og forskningsmetoder og deres sosiale og kulturelle betydning.
Å anvende og utvikle avanserte konseptuelle tilnærminger og metoder for forskning ved å etisk utføre original forskning, tolke ulike perspektiver og relatere dem til situasjoner og problemstillinger kontekstuelt.
Å studere og vurdere komplekse utdanningsfenomener fra monodisiplinære, tverrfaglige, tverrfaglige og tverrfaglige perspektiver.
Å løse teoretiske og praktiske problemstillinger i utdanning basert på konseptuelle og empiriske forskningsbevis.
Kritisk og konstruktivt vurdere forskningsprosjekter og forskningsresultater formidlet i vitenskapelig produksjon.
Design og utfør original pedagogisk forskning basert på avanserte kvantitative, kvalitative eller blandede forskningsmetodikker.
Doktorgradsstudier innen utdanning gir muligheter til å:
Delta i forskerpraksis i utlandet.
Delta aktivt i forskningsprosjekter.
Bli medlem av forskerteam ved å samarbeide med erfarne forskere.
Bli ledende innen forskningsmetodikk ved å bruke tilstrekkelige metoder og verktøy i forskningsarbeid.
Delta i en rekke vitenskapelige arrangementer og forslag og å være en del av det intellektuelle akademiske fellesskapet ved universitetet.