PhD på engelsk

Generelt

Programbeskrivelse

136617_Keystone-English.jpg

Avdelingen tilbyr MA og Ph.D. grader, med vekt på litteratur og sosial rettferdighet. Studentene underviser i det første året skriveprogrammet og får opplæring i forskning og pedagogikk. Nyere doktorgrad nyutdannede har fulgt en rekke humanistiske karrierer, inkludert stillingsløp stillinger ved institusjoner som University of Dayton og Moravian College; karrierer ved ideelle organisasjoner som Harriet Beecher Stowe Center; og stillinger som bygger bro mellom faglige og studentforhold ved institusjoner som University of Nevada, Las Vegas.

Programhøydepunkter

  • Våre heltidsstudenter er fullfinansiert, med sjenerøse stipend og stipend.
  • Doktorgraden er liten og fleksibel, og studentene våre har fordel av individuell veiledning og personlig oppmerksomhet på hvert trinn i deres karriere.
  • Studentene våre er til stede på nasjonale og internasjonale konferanser, publisert på både akademiske og populære arenaer, og har mottatt konkurransedyktig forskningsmidler.

Lehigh University gradstudium på engelsk er designet for å forberede lærde lærere til stillinger i institusjoner der både undervisning og forskning er viktige elementer i en vellykket akademisk karriere. Den engelske avdelingen vår har utviklet et program for studier og undervisning som skal gi våre nyutdannede

  • Bred kunnskap om britisk og amerikansk litteratur i dens historiske kontekst, inkludert nylige utvidelser av kanon;
  • En konsentrasjon av arbeid i et hovedfelt, som også er det viktigste forskningsområdet;
  • En forståelse av en eller flere nyere teoretiske tilnærminger og evnen til å bruke disse teoriene for å undersøke litterære, kulturelle eller pedagogiske spørsmål;
  • En evne til å drive vedvarende forskning og å produsere innsiktsfull stipend;
  • Tilstrekkelig bakgrunn i komposisjon og retorikk til å ha et teoretisk grunnlag for å undervise i skriftlig kurs;
  • Erfaring med å undervise i komposisjon og litteratur til studenter.

Kurskrav

Lehigh University krever at Ph.D. studentene fullfører 42 studiepoeng (hvis de har Lehigh MA) eller 48 studiepoeng (hvis MAene deres ble tildelt av andre institusjoner). Ph.D. studenter generelt bør forvente å ta minst 8-9 kurs eller 24-27 semester timer med faktisk kursarbeid utover MA Studenter med Lehigh MAs må ta minst 8 kurs eller 24 timers faktisk kurs. Studenter som går inn i Lehigh Ph.D. program med MA-grader fra andre institusjoner må ta minst 9 kurs eller 27 studiepoeng timers kurs, men de kan være pålagt å ta ytterligere distribusjonskurs for å sikre dekningsbredden.

  1. Engelsk 485, spørsmål i undervisning i skrift (2 studiepoeng) og 486, undervisningssammensetning: en praksis (1 studiepoeng) eller 400, veiledet undervisning (1 studiepoeng) vil telle som ett (1) 3-studiepoeng for doktorgraden, til og med hvis tatt mens studenten var i MA-programmet.
  2. Ph.D. studenter kan ta en uavhengig studie, engelsk 495, i løpet av kurset sitt arbeid mot graden. Se policy for uavhengig studie.

Språkkrav

Fakultetet til Lehighs Institutt for engelsk mener at fremmedspråklig studie i stor grad kommer studenten til litteratur til gode. En slik studie belyser ikke bare tekster skrevet på engelsk, men gir også innsikt i det engelskspråklige og kulturen til engelskspråklige mennesker, for så vidt den kaster lys over selve språket. Fremmedspråklig studie er derfor ønskelig for MA-graden i engelsk, selv om det ikke kreves noe.

For doktorgraden graden i engelsk, er kravet lesekunnskap om ett fremmedspråk, vanligvis fransk, tysk, italiensk, latin eller spansk, selv om andre språk kan tillates etter skjønn av kandidatstudiekoordinatoren, som studentene bør rådføre seg med språkets identitet. Studentene må oppfylle kravet før de tar den generelle eksamen for ph.d. grad.

For å oppfylle språkkravet, kan studentene

  1. bestå en nivå II-oversettelseseksamen, administrert av instituttet; eller fullføre ekvivalentet til ett oversettelses- eller litteraturkurs utover det fjerde semesteret med en "B-" eller bedre; eller
  2. presentere bevis for vellykket gjennomføring av avansert språkstudie på lavere nivå (minimum to oversettelses- eller litteraturemner utover fjerde semester) med karakterer A eller B.

Studentene kan studere språk ved Lehigh University , ved en annen høyskole eller universitet, ved et språkinstitutt eller på egenhånd.

Lehigh-språkkurs tatt for kreditt teller ikke med krav til instituttkurs, men teller med til det totale antallet studiepoeng (42 eller 48) som trengs for å oppgradere.

eksamen

Eksamen består av to skriftlige deler, et primært forskningsområde (fem timer) og et sekundært område (tre timer), etterfulgt av en to-timers muntlig eksamen.

Eksamen gis av tre engelske fakultetsmedlemmer, to for det primære forskningsområdet og ett for det sekundære området. Eksamenskomiteen ledes av en av hovedområdesensorene. Et fakultetsmedlem kan ikke undersøke en student på mer enn ett område. En student kan velge å invitere en ekstra sensor fra en annen avdeling for begge (men ikke begge) av eksamensområdene.

I løpet av det siste semesteret med emnearbeid, vil studentene sende inn Graduate Committee en to- til tre-siders begrunnelse som beskriver de to områdene de ønsker å undersøke og liste opp fakultetet som har avtalt å undersøke dem på disse områdene. Studenter som fullfører kursarbeidet sitt på høsten, må levere sin eksamensbegrunnelse, inkludert en delvis liste over tekster, innen den første uken i november, og studenter som fullfører kursarbeidet om våren må sende inn eksamensgrunnen sin før den første uken i april. Etter å ha fått godkjenning fra Graduate Committee, vil studenten fullføre eksamensleselister i samråd med sine sensorer, og trekke på forskjellige ressurser som avdelingslister (der det er tilgjengelige), store bibliografier, kursplaner og nettressurser (for eksempel mange eksamenslister fra andre institusjoner er tilgjengelige online). Avdelingen vil opprettholde en fil med godkjente lister og begrunnelser for studenter å konsultere. Alle studenter må deponere materialet i denne filen før eksamen.

Primært forskningsområde

Denne listen vil bestå av 75-100 tekster, primær og sekundær, kanonisk og mindre-kanonisk, i et gjenkjennelig felt, i de fleste tilfeller et felt som finnes i MLA Jobinformasjonsliste. En del av listen skal identifisere et teoretisk / metodologisk område, historistisk perspektiv eller tverrfaglig felt.

Sekundært område

Denne listen vil bestå av rundt 30 tekster som fokuserer på et område som er forskjellig fra forskningsfeltet. Listen vil ha en generell orientering mot tekstene og de vitenskapelige nett- / medieressursene som er viktige for å utvikle en rekke grunnfagskurs i et gjenkjennelig / salgbart område i en historisk periode eller i en tverrfaglig eller utradisjonell sjanger eller metode. Eksempler på sistnevnte inkluderer kvinnestudier, amerikanske studier, komposisjon, religion og litteratur, film og / eller populærkultur, kriminalitet og vitenskap og litteratur.

planlegging

Studentene ta den omfattende eksamenen på en av de to første planlagte eksamendatoer etter semesteret de avslutter med kursarbeidet. Det vil si at studentene må ta eksamen i enten august eller januar hvis de fullfører kursarbeidet om våren, eller i enten mai eller august hvis de fullfører kursarbeidet om høsten.

Utsettelser utover den andre mulige eksamensdatoen vil ikke være tillatt på akademisk grunn (det er fordi studenten ikke føler seg forberedt på å gå opp til eksamenene), men kan bli tillatt på en begjæring til kandidatutvalget av alvorlige personlige grunner.

Reeksamen: En student som ikke klarer en eksamen på ett eller begge områdene, kan ta eksamen på det eller de mislykkede områdene etter en periode på minst tre måneder. En student som mottar økonomisk hjelp, må ta eksamen igjen i det eller de mislykkede områdene på neste regelmessige planlagte tid (mai, august eller januar). Hvis resultatene av ny eksamen i det mislykkede området eller områdene også er utilfredsstillende, kan studenten ikke fortsette doktorgradsstudier ved Lehigh University .

Opptak

Opptak åpen: høst

Høstfrist for søknadsgjennomgang: 1. januar

Kontaktinformasjon

Stephanie Kotz, Graduate Coordinator
E-post: sjk315@lehigh.edu
Telefonnummer: 610-758-3311

Opptakskrav

  • 3 anbefalte brev.
  • GRE generelle testresultater påkrevd.
  • Skriveeksempel påkrevd.

Internasjonale søkere

Internasjonale søkere er pålagt å demonstrere engelskkunnskaper som tilsvarer de som kreves av gradsøkende studenter. Alle internasjonale søkere med morsmål som ikke er engelsk, må ta TOEFL- eller IELTS-testen og sende inn score.

Sist oppdatert aug. 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time facult ... Les mer

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time faculty and 90 professional staff, we are comparable in size and offer the intimacy of a liberal arts college, yet benefit from the resources of a research university. Our faculty are accomplished scholars, artists, and writers, recognized nationally and internationally as leaders in their fields, who share a commitment to the integration of teaching and scholarship into innovative, dynamic curricula set in an intellectually stimulating environment. Minimér