Introduksjon:

PhD-programmet i TEFL er designet for de studentene som er villige til å fremme sin pedagogiske kunnskap i engelsk språkundervisning, forskningsmetoder, interkulturell kommunikasjon og pedagogiske grunnlag. Ph.d.-studiet tilbyr faglig utvikling til studenter og forbereder dem til å være forsker og leder i undervisning engelsk. Ph.d.-studentene får erfaring og forståelse på områder som; andre språkoppkjøp, andre språk lesing og skriving, språk sosialisering, språk og identitet, andre språk vurdering, diskursanalyse, kritisk anvendt lingvistikk og forskningsmetoder.

Programmet tilbyr et unikt opplært undervisningspraktikk i et intensivt engelsk program. Denne erfaringen utdanner utdannede til å analysere språk, tilfredsstille de engelskspråklige læringsbehovene til elevene, og angi feltet som profesjonell.

PhD i TEFL

Doktorgradsprogrammet krever 36 studiepoeng, et sett med kjernekurs (10 studiepoeng), valgfag (8 studiepoeng) og en doktorgradsavhandling (18 studiepoeng). Hovedvekten i programmet er på vellykket gjennomføring av et original og selvstendig forskningsprosjekt skrevet og forsvaret som en avhandling.

Omfattende eksamen

Omfattende eksamen bør tas høyest ved slutten av 4. semester og kreves før en student kan forsvare PhD-forslaget. Studentene vil ha to sjanser til å bestå PhD-eksamen. Hvis studentene mottar en evaluering av "utilfredsstillende" på deres første omfattende prøveforsøk, kan studenten ta opp kvalifiseringen en gang til. En annen feil vil resultere i avslutning fra programmet. Den omfattende eksamen er utformet for å sikre at studenten har potensial til å gjennomføre doktorgradsstudier.

PhD-forslag

PhD-forslaget må inneholde spesifikke mål, forskningsdesign og -metoder, og forslag til arbeid og tidslinje. I tillegg må forslaget også inneholde en bibliografi og, som vedlegg, eventuelle publikasjoner / tilleggsmaterialer. Studenten må forsvare sin avhandling til sin komité i en muntlig eksamen.

Avhandling

En student skal velge en avhandlingskonsulent (og en eller to medrådgivere om nødvendig) innen det første året av å være i ph.d.-studiet, godkjent av fakultetet. I det andre året skal en avhandlingskomité foreslått av rådgiveren ved siden av doktorgradsforslaget bli overlevert for godkjenning. Avhandlingskomiteen skal bestå av minst fem fakultetsmedlemmer. To medlemmer av avhandlingskomiteen skal være fra de andre universitetene på lektornivå. Ved utgangen av 5. semester må en student presentere og forsvare et skriftlig PhD-forslag.

Forskningsprosess

En student forventes å møte sin avhandlingskomité minst en gang i året for å gjennomgå forskningen. I begynnelsen av hvert kalenderår skal hver student og studentrådgiveren sende inn en evalueringsvurdering av studentens fremgang, som beskriver siste års prestasjoner og planer for inneværende år. Avhandlingskomiteen gjennomgår disse oppsummeringene og sender studenten et brev som oppsummerer statusen i programmet. Studenter som ikke klarer å tilfredsstille fremgang, forventes å rette opp eventuelle mangler og gå videre til neste milepæl innen ett år. Unnlatelse av å gjøre det vil resultere i oppsigelse fra programmet.

PhD doktorgrad

Innen 4 år etter at doktorgradsstudiet har gått inn, forventes studenten å fullføre avhandlingsforskningen; studenten må ha resultatene av forskningen akseptert eller publisert i peer-reviewed journals. Ved innlevering av skriftlig avhandling og offentlig forsvar og godkjenning fra komiteen, tildeles studenten den doktorgradsstudium. Forsvaret vil bestå av (1) en presentasjon av avhandlingen av kandidatstudenten, (2) spørsmålstegn ved det generelle publikum, og (3) lukket dørforespørsel av avhandlingsutvalget. Studenten vil bli informert om eksamensresultatet ved gjennomføringen av alle tre delene av avhandlingsforsvaret. Alle medlemmer av komiteen må signere sluttrapporten til doktorgradsutvalget og den endelige versjonen av avhandlingen.

Et minimum GPA på 16 over 20 må opprettholdes for oppgradering.

Levelingskurs (ikke aktuelt for graden)

Ph.d. i undervisning i engelsk språk antar en mastergrad i relaterte felt. Imidlertid vil studenter som har annen mastergradsutdanning, være pålagt å fullføre nivåeringskurs som er utformet for å gi bakgrunn for PhD-kursene. Disse nivåeringskursene avgjøres av fakultetskomiteen og regnes ikke for studiepoeng mot PhD i Undervisning i engelsk språk.

Kjernekurs: 5 kurs kreves; 10 studiepoeng

Valgfag: 4 kurs påkrevd; 8 studiepoeng

Kursbeskrivelser

Forskning i språkopplæring

Kursinnhold:
Forskningens art, Utviklingsforskning, Verbalprotokoller, Interaksjonsanalyse, Survey Analysis, Language Learning and Teaching Attitudes, Vocabulary Learning Techniques, Spørsmål relatert til Data Gathering, Common Data Collection Measures, Coding, Research Variables Gyldighet og pålitelighet, Design en kvantitativ studie , Kvalitativ forskning, Klasseromforskning, Blandede metoder, Analyse av kvantitative data, Avsluttende og rapporterende forskning. Teknologier på tvers av kontinenter, Websamarbeid på tvers av språk, Mindre Vanlige Undervist Språk, Lærerutdanning og Læringsstrategier

Språkvurdering

Kursinnhold:
Utenlandske og andre språk lærer vurdering, gyldighet i språketesting, prinsipper for språk vurdering, vurderingsutvikling prosess, utvikle test spesifikasjoner for språk vurdering, linking vurdering med opplæringsmål, en oversikt over språkstandarder for grunnleggende, vurdering og effektiv peer vurdering, web Basert språkprøving, Felles europeisk referanseramme, Konsekvenser for undervisning, Testing Strategies, Hvilke lærere trenger å vite om Test Analyse, Etikk i Language Testing og Assessment. Statistikk for testanalyse og forbedring, Statistikk for testbruk.

SLA studier

Kursinnhold:
Undersøkelse Instruert Second Language Acquisition, Undersøkelse av kognitive og behandlingsmekanismer i instruert SLA, Instruert elevfluid og implisitte eksplisitte språkprosesser, Psykolinguistiske aspekter ved kjønnsoppkjøp i instruert GFL-læring, Er det en forbindelse ?, Formell instruksjon og oppkjøp av verbal morfologi, Undersøkelse rollen og effektene av formfokusert instruksjon, Undervisning merkede språklige strukturer mer om oppkjøpet av relative klausuler av arabiske elever i engelsk, Betydningen av form som betyr mappings i eksplisitt formfokusert instruksjon, Strukturkompleksitet og effekten av eksplisitt grammatikkinstruksjon, Fokus på former som et middel til å forbedre nøyaktig oral produksjon, Feilen i standardhypotesen, Undersøkelse av rollen og effektene av samhandling og kommunikasjon Fokusert opplæring, Negativ tilbakemelding og opplæring av elevene i analytisk fremmedspråklig undervisning, Bemerkning og rolle samspillet i å fremme lan Guage learning, Gir de bevis for oppmerksomhet til form ?, Vurdering av rollen som kommunikasjonsoppgaver i utviklingen av andre språklige muntlige produksjonsferdigheter, Språklæring i innholdsbasert instruksjon, Effekter av lærerdiskurs på læringsdiskurs i et andre språkklassesal, Sammenligning av effektene av instruerte og naturalistiske L2-oppkjøpskontekster, En komparativ undersøkelse av virkningene av studier i utlandet og fremmedspråklige instruksjoner på L2-studentens grammatiske utvikling

Kritikk av problemstillinger i språkundervisning

Kursinnhold:
Kritisk forskning av andre, søker om forskningsfinansiering og tilskudd, bruk av forskning i språkklassesalen, foreløpige beslutninger, avgjørelse om forskningsmetodikk, valg av forskningsmetode, kvalitativ forskning, fortolkningsforespørsel, gjennomføring av litteraturrevurdering og skape dine menneskelige emner Gjennomgang, prøvetaking og hva det betyr, bruk av innledende metoder, utforming og bruk av rubrikker, forskningsparadigmaer i andre språkforskning, blandet metodeforskning, velg en forskningstype, handlingsforskning, casestudieforskning, samtaleanalyse, replikasjonsforskning i kvantitativ forskning, analyse Dine data Statistisk, Publisering av din forskning, En oase av språk

Språkutvikling

Kursinnhold:
Miljøanalyse, behovsanalyse, prinsipper, målinnhold og sekvensering, formatering og presentasjon, overvåking og vurdering, evaluering, tilnærming til pensumdesign, forhandlede læreplaner, vedtak og tilpasning av en eksisterende kursbok, innføring av endring, planlegging av en servicekurs, undervisning og Curriculum Design, Curriculum Development, Endring av behov for fremmedspråk, Situasjonsanalyse, Planleggingsmål og Kursplanlegging og litt detalj, Rollen og designen, Tilnærminger til evaluering

Psycholinguistics

Kursinnhold:
Neural Bases of Speech Perception Phonology Streams, læring, lyden av språk, muntlig ordgjenkjenning, beregningsmodeller av talte ordgjenkjenning, hvordan små barn utvikler ferdighet, hendelsesrelaterte potensialer og magnetiske felt knyttet til visuell ordgjenkjenning hos lærde voksne lesere, Beregningsmodeller, Pasient- og Imaging-forskning, Figurativ språk, Beregningsmetode til Figurativ Språk, Utvikling av Figurativt Språk, Kognitiv Neurovitenskap av Figurativt Språk, Diskurs og Samtale, Dekoding Ortografisk Læring og Utvikling av Visst Ord, Hvordan Leser Hjernen Ord? , Semantisk minne, Beregningsmodeller av Semantisk Minne, Utvikling av kategorier og begreper, Morfologisk behandling, En tale om to mekanismer ?, Setningsforståelse, Neurobiologi av setningsforståelse, Beregningsmodeller og korpusmodeller av menneskelig setningsforståelse, Syndproduksjon, Psykologisk Institutt, Computational Mo deling av diskurs og samtale, barns samtale og oppkjøp, elektrofysiologi av diskurs og samtale, språk og tanke, beregnende tilnærminger til språk og tanke, språk og kognisjon i utvikling, språktank og hjerne?

sosiolingvistikk

Kursinnhold:
Sosiolingvistikk, sosiolingvistikk og sosiologi, språkvariasjon og forandring, koder og sosial klasse, Dell-hymner og etnografi for kommunikasjon, gumperz og interaksjonell sosiolingvistikk, sosiolingvistikk og samfunnsfag, samspill, sosiolinguistiske potensialer for ansikt til ansikt , Doctor Patient Communication, Diskurs og Skoler, Courtroom Discourse, Analyse Conversation, Narrative Analysis, Kjønn og Interaksjon, Social Stratification, Sosial konstruksjonisme, Symbolisk Interaksjonisme Erving Goffman og Sociolingvistikk, 9 Etnometodologi og Medlemskap Kategorisering Analyse, Kraften til Diskurs og Diskursen av Kraft, globaliseringsteori og migrasjon, tolkingsintervensjon og intersubjektivitet, språkvariasjon og endring, enkeltpersoner og fellesskap, sosial klasse, sosialt nettverk, fonologi, sosial struktur Språk Kontakt og språkendring, sosiolingvistikk og formell lingvistikk, holdninger ideologi og awarene sos, historisk sosiolingvistikk, feltarbeidsmetoder i språkvariasjon, interaksjon og media, flerspråkighet og kontakt, samfunnsmessig tollspråk, koderveksling, språkpolitikk og planlegging, språkutryddelse, globale engelskspråklige, søknader, rettsmedisinsk språkvitenskap, språkundervisning og språkvurdering, retningslinjer for Ikke-diskriminerende språkbruk, språkmigrasjon og menneskerettigheter.

Diskursanalyse

Kursinnhold:
Opprinnelser og Orientering, To Nøkkelstudier, Metode og Kritikk, Likheter og Forskjeller, Overtalelse og Autoritet, Diskursiv Psykologi, Kritisk Tilnærming til Diskursanalyse, Metodiske Disputer, Samtaleanalyse og Makt, Diskursanalyse på tvers av hendelser, Sentrale verktøy og teknikker, Diskursanalyse av etnografisk data, Diskursanalyse av arkivdata, Diskursanalyse og digital praksis, Diskursanalyse av spill, Diskutere cybernetikk og entextualisering av selvet, Merking på Flickr som samfunnsøvelse, Intertekstualitet og interdiscursivitet i online forbrukeromtaler Talt interaksjonsanalyse og digital diskurs , Sambygging av identitet i virtuelle verdener for barn, Plassering og reposisjonering, En refleksjon om corpus assistert diskursanalyse, Forskning om digital leseferdighet i kontekst, iPhone som teknologisk artefakt, Sprøyter av språk online og offline, Diskurser av kurasjon i digitale tider, The diskursiv konstruksjon n av utdanning i digital alder

Statistisk analyse i språkopplæring

Kursinnhold:
Funksjoner og argumenter, Faktorer, Beskrivende statistikk, Bivariatstatistikk, Dispersjoner, Midler, Koeffisienter for korrelasjon og lineær regresjon, Multiple regresjonsanalyser, ANOVA-analyse av varians, Binær logistisk regresjon, Hierarkisk agglomerativ klyngeanalyse

Engelsk for spesielle formål

Kursinnhold:
ESP og Speaking, ESP og Lytting, ESP og Reading, ESP og Writing, Vocabulary, engelsk for akademiske formål, engelsk for forskningspublikasjoner, engelsk for akademiske formål, behovsanalyse og læreplanutvikling i genre og engelsk for spesifikke formål, ESP og vurdering , Teknologi, ESP og Corpusstudier, ESP og Interkulturell Retorikk, Engelsk for Vitenskap og Teknologi, Engelsk på arbeidsplassen, Handels engelsk, Hvor er vi, Juridisk engelsk, Luftfart Engelsk, Engelsk for medisinske formål, Engelsk for sykepleie, Avhandling og Avhandling Skrift

L1 Oppkjøpsstudier

Kursinnhold:

Oppnå språk, Komme i gang I samtale med barn, Perception, Tidlige ord, Produksjon, Ord og betydninger, Konstruksjoner og betydninger, Første kombinasjoner første konstruksjoner, Modulerende ordbetydninger, Legge til kompleksitet innenfor klausuler, Flere komplekse konstruksjoner, Konstruere ord, Begrepet og produksjonen er forskjellige , Bruk språk, Honing conversational ferdigheter, Gjøre ting med språk, To språk om gangen, Noen oversettelse ekvivalenter eller dubletter på fransk, Prinsipper for dialektinnkjøp, Prosess i oppkjøp, Spesialisering for språk, Oppkjøp og endring, Språk og kognisjon, Språklig determinisme Og "Tenkende for å snakke", Forholdet mellom språk og kognisjon i ulike språkoppkjøpsteorier, utvalgte aspekter av romlig kognisjon hos barn, verbalisering og bevegelseshendelser, generell antagelse, eksperimentell studie om uttrykk for bevegelseshendelser på fransk og tysk, metodikk, Spesifikke hypoteser, resultater: Frivillig Moti på, resultater: forårsaket bevegelse, diskusjon

Interlanguage Pragmatikk

Kursinnhold:
En gjennomgang av litteratur, datainnsamlingsteknikker i interlanguagepragmatikk, metodikk, utvikling av pragmatisk bevissthet, forespørselsstrategier, intern forespørselsmodifisering, ekstern forespørsel modifisering, institusjonell diskurs og interlanguage pragmatisk forskning, institusjonell diskurs og rollen til peer-lærere, individuelle forskjeller i NS- og NNS-lærer-direktiver, å få jobben eller ikke i et ansettelsesintervju, avdekke interlanguage-pragmatikk i universitetets klasserom, engelsk for spesifikke formål og interlanguage-pragmatikk, ved hjelp av bevegelser i åpningssekvensen for å identifisere innringere i institusjonelle innstillinger, praktiske overveier

Språklærerutdanning

Kursinnhold:
Kunnskapsbasen av andre språk Lærerutdanning, andre språkundervisning, Lærerutdanning, Samarbeid på andre språk Lærerutdanning, Lærerutdanning i praksis, Språk i språklærerutdanning Et diskursperspektiv, Språkkunnskaper i språklærerutdanning, Er språk et verb? konseptuell endring i lingvistikk og språk, Den sosiale komponenten av språklærerutdanning, Definere emnet, Refleksivt språk i språklærerutdanning, Opplæring i instruksjonssamtale, Utgaver for språkstudier i språklærer, Språkbevissthet i forberedelsene til engelskspråklige lærere for spesifikk , En tilnærming til å øke språket, Trainee genererte språkbevissthet, Hva kan vi forvente, Bruken av læreutskrifter for å utvikle lærerens klassespråk, Mot et rammeverk for språkforbedring innen kortvarig tjeneste, Virkningen på lærere av språkvariasjon som kurskomponent , Integrerte språklærere Dissiplinskunnskap i et språkkurs, Konstruere teoretiske begrep av L2 Skrive gjennom metaforkonceptualisering, Pre Service Engelsk læreres tro på språkbruk og variasjon, Relevans av kunnskap om andre språkoppkjøp, Kunnskap om språk og god språklærer, Pre Service ESL-lærere Kunnskap om språk og overføring til leksjonsplanlegging, hva er fonetikk å gjøre med språkundervisning? Realiseringer, systemisk funksjonal lingvistikk og språkklassesalen, Undersøkelse av effektiviteten av faglig utvikling i pragmatikk, hvorfor lærerne ikke bruker sin pragmatiske bevissthet, lærerstuderende Eksplisitt kunnskap om grammatikk og grunnskolekrav i England, kunnskap om språk og testing, erfaringskunnskap om språk og klasseromsøvelse i undervisning grammatikk, diskursanalyse og fremmedspråk lærerutdanning
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 10 flere kurs fra University of Tehran, Kish International Campus »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato