PhD i psykologisk utvikling, læring og helse
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 200 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette doktorgradsprogrammet er interuniversitetet i naturen og involverer forskere fra universitetene i A Coruña og Santiago de Compostela. Forskere fra universitetene i Barcelona, Oviedo og Valencia, samt Matia Gerontological Institute (INGEMA) er også integrert i teamene sine.
Programmet ønsker mer enn 30 forskere velkommen og er strukturert rundt to forskningslinjer:
- Linje A "Forskning i utviklings- og pedagogisk psykologi"
- Linje B "Helsepsykologi"
Programmets grunnleggende mål er å utvikle etterforskningskompetanse innen felt relatert til to forskningslinjer som er foreslått og teamene som utgjør dem (dvs. administrasjon av databaser og dokumentargjennomgang, planlegging og implementering av eksperimentelle design, psykologisk evaluering og informasjon innsamling, kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, skriving og forsvar av vitenskapelige rapporter og tverrfaglig teamarbeid i nasjonale og internasjonale grupper).
Linje A samler fem forskerteam som fokuserer forskningsaktiviteten på:
- Språkinnsamling og vurdering og intervensjon i deres lidelser
- Forbedring av læringsprosesser, evaluering av deres vanskeligheter og den psykologiske intervensjonen i spesifikke pedagogiske behov som følger av dem
- Faktorene som betinger psykososial utvikling og akademisk ytelse i voksen alder eller ungdom og forebygging av ubalanser i denne perioden
- Evaluering og intervensjon i kognitiv og funksjonshemmet aldring og demens, spesielt Alzheimers.
Linje B består av forskere fra kunnskapsområder innen metodikk for atferdsvitenskap; Personlighet, evaluering og psykologiske behandlinger; Psykobiologi; Grunnleggende psykologi; og sosialpsykologi. Disse forskerne utvikler sin aktivitet, blant annet innen sosiale bevegelser, de nevropsykologiske effektene av giftstoffer, analysen av sosiale bevegelser og risikeatferd, miljøpsykologi og familieterapi.
forskningsområder
- Psykososial utvikling og akademiske prestasjoner i voksende alder
- Språkutvikling: Tilegnelse og lidelser
- Psykologisk forskning innen aldring og demens
- Forskning på akademisk læring og dens vansker i utdanningssammenheng
- Lærevansker og spesifikke utdanningsbehov
- Helsepsykologi
Galleri
Ideelle studenter
Kandidater som skal tas opp til programmet vil ha fortrinnsrett når de har bestått minst 60 studiepoeng i en av følgende mastergrader:
- Mastergrad i gerontologi (Interuniversitet: UdC, USC)
- Mastergrad i innovasjon, veiledning og pedagogisk evaluering (UdC)
- Mastergrad i intervensjon ved funksjonshemming og avhengighet (UdC)
- Offisiell mastergrad i avanserte studier om språk, kommunikasjon og deres patologier (Interuniversitet: UdC, USC, USAL).
- Mastergrad i obligatorisk videregående opplæring og Baccalaureate Teaching, yrkesopplæring og språkopplæring (UdC/USC).
- Mastergrad i anvendt psykologi (UdC)
- Mastergrad i psykogerontologi (Interuniversitet: USC, UV, USAL, UB).
- Mastergrad i intervensjon i psykologisk utvikling og læring (USC).
Studenter med DEA-grad oppnådd gjennom utdødde eller forsvinnende programmer knyttet til avdelingene for utviklings- og pedagogisk psykologi (USC og UdC), og Psychology of the UdC vil også ha preferanse for tilgang til programmet.
Når det gjelder nivået av språkkunnskaper som kreves, fastslår både UdC og USC at studentene må ha et kunnskapsnivå i engelsk B1 akkreditert av dokumentasjon i forhold til det felles europeiske referanserammeverket for språk. For studenter som gjennomfører opphold i forskningssentre i utlandet innenfor PD, etableres følgende kunnskapsnivåer:
- Fransk eller engelsk: Minimumsnivå B2.
- Tysk Minimumsnivå B1.
- Italiensk: Minimumsnivå A2.
- Portugisisk: ingen språklige krav er påkrevd.
Nødvendig språkkunnskapsnivå kan akkrediteres etter forskningsoppholdet innen 1 år.
Utvekslingsstudenter:
Nyutdannede vil kunne få tilgang til det i henhold til utenlandske utdanningssystemer, uten behov for godkjenning, etter bekreftelse av universitetet at det akkrediterer et opplæringsnivå som tilsvarer den offisielle spanske universitetsmastergraden og at det gir landet som utsteder graden rett til tilgang til doktorgradsstudier. Dette opptak vil i alle fall ikke innebære homologering av den tidligere graden som den interesserte parten er i besittelse av eller dens anerkjennelse for andre formål enn tilgang til doktorgradsutdanning.
Opptak
Læreplan
opplæringsaktiviteter
- Forvaltning av databaser og elektroniske dokumentarressurser (USC) E3111A01
- Brukeropplæringskurs (UDC) E3111A02
- Offentlig presentasjon av revisjonsarbeidet om toppmoderne i forskningstemaet E3111A03
- Utarbeidelse og presentasjon av muntlig vitenskapelig formidling og/eller poster på nasjonalt eller internasjonalt vitenskapelig møte med tema knyttet til forskningstemaet E3111A04
- Utarbeidelse og presentasjon av muntlig vitenskapelig formidling på internasjonalt vitenskapelig møte med temaer knyttet til forskningstemaet E3111A05
- Offentlig presentasjon av fremdriften i forskningsarbeidet E3111A06
- Opphold i nasjonale eller utenlandske forskningssentre med prestisjetunge forskere innen det valgte forskningsfeltet E3111A07
- Utarbeidelse og aksept av vitenskapelige artikler i publikasjoner med innvirkning JCR E3111A08
Trening utfyller
- Forskningsdesign brukt på helsepsykologi P2151201
- Multivariate dataanalysemodeller brukt på helsepsykologi P2151202
- Aldring og personlig og emosjonell utvikling P2171101
- Aldring og sosial utvikling P2171102
- Kognitive endringer i normal og patologisk aldring P2171103
- Psykobiologiske baser for normal og patologisk aldring P2171104
- Funksjonell og kognitiv evaluering og intervensjon P2171105
- Evaluering og klinisk intervensjon i psykiske lidelser ved aldring P2171106
- Nevropsykologisk evaluering og intervensjon ved demens og andre lidelser P2171107
- Psykososial og pedagogisk evaluering og intervensjon P2171108
- Bioetikk og deontologi P2171202
- Kvantitative og kvalitative metoder i psykogerontologisk forskning P2171204
- Metoder og design i språkforskning P3321101
- Analyse av praktiske tilfeller gjennom en statistisk pakke P3321102
CAPD vil vurdere egnetheten av opplæringen av kandidater som kan bevise at de har oppnådd minst 60 studiepoeng i annen offisiell mastergrad dersom det er ledige plasser etter fortrinnsopptak av studenter. CAPD vil analysere opplæringsprofilen til doktorgradsstudentene under hensyntagen til deres undergraduate og postgraduate opplæring og, i kraft av forskningslinjen de melder seg inn på, etablere de spesifikke opplæringskomplementene (CF) som doktoranden må ta. det tilgjengelige tilbudet.
Opplæringskomplementene vil bli etablert for hver doktorgradsstudent under hensyntagen til tre grunnleggende opplæringsområder: Forskningsdesign og -metoder, Dataanalyse og Databasehåndtering og utarbeidelse av vitenskapelige rapporter.
Programresultat
Det grunnleggende målet med programmet er å utvikle forskningsferdigheter innen områdene knyttet til de to forskningslinjene som er foreslått og teamene som utgjør dem (dvs. databasestyring og dokumentargjennomgang, planlegging og implementering av eksperimentelle design, psykologisk evaluering og informasjonsinnsamling, kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, skriving og forsvar av vitenskapelige rapporter og tverrfaglig teamarbeid i nasjonale og internasjonale grupper).
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Ed.D Rural Education, Teaching and Learning
- Livingston, USA