PhD i psykologi

Generelt

Programbeskrivelse

Lehigh University Department of Psychology Graduate Students

Doktorgraden i Psykologi ved Lehigh University er et forskningsintensivt program der studenter og fakultet jobber samarbeidende innen områder med kognitiv, utviklingsmessig og sosial psykologi.

Vårt fokus på kognisjon og kognitiv nevrovitenskap inkluderer forskning om kognitiv kontroll, oppmerksomhet, hukommelse, språk, årsakssammenheng og kategorisering. Vårt sosiale og kognitive utviklingsfokus inkluderer forskning på kognitiv, perseptuell, sosioemosjonell, kulturell og moralsk utvikling, samt utvikling av identitet, språk og leseferdighet. Vårt fokus på sosial erkjennelse og personlighet inkluderer forskning på bevisste og ubevisste prosesser, fordommer og stereotyping, motivasjon, helseatferd, stress og sosiale forhold.

Programhøydepunkter

  • Vår avdeling er svært samarbeidsvillig og studenter oppfordres til å jobbe i flere laboratorier.
  • Våre doktorgradsstudenter presenterer jevnlig på nasjonale og internasjonale konferanser og er forfattere av fagfellevurderte publikasjoner.
  • Fakultetet vårt er stigende og etablerte ledere på området, med forskningslaboratorier finansiert av nasjonale etater (NSF, NIH) og private stiftelser.
  • Studentene gis flere muligheter til å få lærerfaring.

Nyutdannede fra Ph.D. Programmet har sikret stillingsløp på fakultetsstillinger, postdoktorgradsstillinger, samt jobber i universitetsadministrasjon og offentlige etater.

Fullfør en grad i psykologi - med spesialiteter i kognitiv, utviklingsmessig og sosialpsykologi. Graduate Program in Psychology ved Lehigh University er et selektivt, forskningsintensivt program som fokuserer på kognitiv, utviklingsmessig og sosialpsykologi — og fakultetet og studentene våre jobber ofte i skjæringspunktet mellom disse områdene.

Avdelingen godtar hovedsakelig doktorgrad. studenter, som får en mastergrad i prosessen med å jobbe for doktorgraden. Men hvert år kan noen få kvalifiserte studenter også bli akseptert for en Master of Science-grad. Ph.D. og MS-studenter definerer et spesialiseringsområde gjennom sine forskningserfaringer og utvalg av kandidatseminarer.

Lehighs avdeling for psykologi er en forskningsintensiv avdeling der hovedfagsstudenter og fakultet jobber samarbeidende innenfor og på tvers av tre områder: kognitiv, utviklingsmessig og sosial psykologi. I tillegg jobber vi ofte tett med forskere fra andre avdelinger, programmer og høyskoler, inkludert helse-, medisin- og samfunnsprogrammet, det kognitive vitenskapsprogrammet, samt colleges of Business and Education. Mange laboratorier samarbeider også med forskere ved andre institusjoner.

Doktorgradsstudentene våre støttes økonomisk (med stipend og undervisning) gjennom hele tiden i studiet.

Høydepunkter i utdanning

Liten er vakker. Programmet er med vilje lite, noe som sikrer et gunstig fakultet-student-forhold, nært fakultet-student-samarbeid og en hyggelig atmosfære. Vi planlegger å utvide fra vår nåværende påmelding av 17 til omtrent 20 studenter på full kapasitet.

Topp moderne fasiliteter. Velutstyrte psykologiske laboratorier gir en utmerket ramme for forskning. Avdelingen har mange fasiliteter for forskning på hvert av våre tre spesialiseringsområder. Lehigh har et sofistikert nettverkssystem og utmerket online bibliotek og informasjonsstøtte. Avdelingen har også egne datamaskinfasiliteter som leverer statistisk, eksperimentell og generell programvare.

Generøs økonomisk støtte. Studenter som er tatt opp med vanlig fulltidsstatus, gis normalt full undervisningsfritak og et årlig stipend på 9 måneder ($ 21.630 for 2019-2020). Støtte kan komme i form av undervisning, forskning, assistentskap eller gradsstipend (sistnevnte er noen ganger utstyrt med et mer sjenerøst stipendium). Ekstra støtte er vanligvis tilgjengelig om sommeren. Når du vurderer støttepakken vår, må du huske at levekostnadene er mye lavere her enn i større byer.

En idyllisk beliggenhet. Lehighs parklignende campus, i det historiske Bethlehem, Pennsylvania, er et sterkt skogkledd tidligere arboret med steinbygninger i eføy-dekket viktoriansk tid. Lehigh Valley ligger i Pennsylvania sitt tredje største hovedstadsområde (pop. 630 000), og kombinerer fordelene med det urbane og landlige livet. Det er en kort kjøretur fra New York City, Philadelphia, Pocono-fjellene og New Jersey-bredden.

Programkrav

Ph.D. Program

Vi er en forskningsintensiv avdeling, der doktorgradsstudenter og fakultet arbeider sammen innen tre psykologiske områder: kognitiv, utviklingsmessig og sosial psykologi. De fleste studenter arbeider med en professor som sin primære forskningsrådgiver, men samarbeid på tvers av forskningslaboratorier oppmuntres. Programmet vårt innebærer noe kursarbeid, men fokuset er på å designe, gjennomføre og publisere nyskapende psykologisk forskning. Studentene har også flere muligheter til å få lærerfaring.

Kursarbeid: Minimumskursene som kreves inkluderer: tre kjernekurs som dekker kognitiv psykologi, utviklingspsykologi og sosial kognisjon; to kurs i statistikk og forskningsmetodikk; et faglig utviklingsseminar; minst tre seminarer; og to valgfag.

Forskning: Alle studenter er aktive i forskning i hele sin bolig i programmet. De formelle kravene inkluderer et førsteårs prosjekt som kan gi grunnlag for masteroppgaven og doktorgradsavhandlingen. Studentene blir sterkt oppfordret til å delta i ytterligere forskningsprosjekter utenfor disse kravene.

Generell eksamen: I løpet av det tredje året, som forberedende for avhandlingen, gjennomfører studentene en eksamen basert på en leseliste sentrert om deres generelle studieområde: kognitiv, utviklingsmessig eller sosial psykologi. Leselisten er utarbeidet av fakultetet på hvert område og er designet for å gi bred kompetanse innen hvert bestemt underfelt av psykologi.

Undervisningserfaring: De fleste studenter jobber som assistentlærer på et tidspunkt i løpet av studiet, og Ph.D. studentene har muligheten til å undervise i minst ett studium etter fullført MS-grad.

Spesialiseringsområder

Avdelingens hovedfelt inkluderer:

Kognisjon og språk: bred trening i kognitiv psykologi og kognitiv nevrovitenskap; spesialkompetanse innen kognitiv kontroll og oppmerksomhet, utøvende prosesser, hukommelse, kunnskapsrepresentasjon, språk, årsakssammenheng og kategorisering.

Sosial og kognitiv utvikling: Forskning dekker mange sentrale utviklingsemner, inkludert kognitiv, metakognitiv og perseptuell utvikling; språk-, narrativ- og leseferdighetsutvikling; symbolsk og spiller utvikling; tilknytning, sosioemosjonell og moralsk utvikling; kjønn og identitetsutvikling; sosio-relasjonell og sosiokulturell utvikling, og utvikling av levetid.

Sosial erkjennelse og personlighet: Undersøkelse av hvordan situasjonspåvirkninger, individuelle forskjeller og informasjonsprosesseringsmekanismer kombineres for å skape sosial erkjennelse og atferd. Aktuelle vektlegg inkluderer bevisste og ubevisste påvirkninger på sosial skjønn, sosial påvirkning, fordommer og stereotyper, mål, motivasjon og selvregulering, og sosialkognitive forandringer assosiert med aldring og helsetilstand, inkludert mestring og depresjon.

Adgang

Opptak åpen: høst

Høstfrist for søknadsgjennomgang: 1. januar

Kontaktinformasjon

Professor Almut Hupbach, gradsdirektør
E-post: alh309@lehigh.edu
Telefonnummer: 610-758-6762

Opptakskrav

  • 2 anbefalte brev.
  • GRE generelle testresultater påkrevd.

Internasjonale søkere

Internasjonale søkere er pålagt å demonstrere engelskkunnskaper som tilsvarer de som kreves av gradsøkende studenter. Alle internasjonale søkere med morsmål som ikke er engelsk, må ta TOEFL-testen og sende inn score.

Sist oppdatert aug. 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time facult ... Les mer

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time faculty and 90 professional staff, we are comparable in size and offer the intimacy of a liberal arts college, yet benefit from the resources of a research university. Our faculty are accomplished scholars, artists, and writers, recognized nationally and internationally as leaders in their fields, who share a commitment to the integration of teaching and scholarship into innovative, dynamic curricula set in an intellectually stimulating environment. Minimér