PhD i politisk markedsføring, skuespillere og institusjoner i moderne samfunn
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 200 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Politisk markedsføringsdoktorgradsprogram, skuespillere og institusjoner i moderne samfunn er satt inn innen forskningsfeltet i statsvitenskap, offentlig forvaltning og sosiologi, og presenterer doktorgraden et forskningsscenario fra konstruksjonen av kritisk tenkning, samt diskusjon, empirisk og teoretisk utdyping i sentrale sosiale og politiske problemer, formulering av relevante forskningsspørsmål og identifisering av kunnskapshull innen politikk og samfunnsvitenskap.
Selv om programmet tillater fullføring av doktorgradsavhandlinger innen et hvilket som helst felt innen samfunns- og statsvitenskap, blir spesiell oppmerksomhet rettet mot aktører, politiske institusjoner, offentlig ledelse og analyse av offentlig politikk, og det legges vekt på prosessene politisk og institusjonell kommunikasjon, som samt transformasjoner av moderne samfunn og deres politiske systemer.
forskningsområder
- Politisk markedsføring, aktører og politiske institusjoner
- Administrasjon, offentlig forvaltning og offentlig politikk
- sosiologi
- kjønn og politikk
- Internasjonalt samarbeid
Galleri
Ideelle studenter
Anbefalt inntektsprofil:
- Avgangsstudenter i statsvitenskap, journalistikk eller informasjonsvitenskap, økonomi, bedriftsadministrasjon og ledelse, reklame og PR, ledelse og offentlig administrasjon eller jus, med en mastergrad i politisk markedsføring, offentlig ledelse, ungdom og samfunn og bedriftsledelse, frivillige organisasjoner og internasjonal Samarbeid, Statsvitenskap eller lignende.
Dersom antallet forhåndsutvalgte ikke overstiger antallet nye opptaksplasser doktorgradsprogrammet tilbyr, går Fagutvalget videre til opptak.
I tilfelle antall forhåndsvalgte studenter overstiger antall nye opptaksplasser som tilbys av doktorgradsprogrammet for heltidsstudenter, vil Fagkomiteen gå videre til opptak i henhold til følgende kriterier, oppgitt i prevalensrekkefølge: :
- Nyutdannede i noen av mastergradene som undervises ved fakultetet for statsvitenskap i USC: Master of Marketing, Consulting and Political Communication of the USC, Master of Public Management of the USC, Master of Youth and Society, og Master of Management of NGOs og internasjonalt samarbeid (i akkrediteringsprosessen).
- Nyutdannede av en mastergrad i statsvitenskap, administrasjon og/eller offentlig ledelse, sosiologi eller kommunikasjon sammenlignet med andre.
- Nyutdannede/utdannede i statsvitenskap og administrasjon, offentlig ledelse, sosiologi og kommunikasjon sammenlignet med andre.
- Nyutdannede/kandidater innen vitenskaper og akademiske disipliner knyttet til statsvitenskap og administrasjon med hensyn til andre.
Under navnet "vitenskap knyttet til statsvitenskap og offentlig administrasjon eller ledelse" er alle de med tilstedeværelse i studieplanene for gradsgrader i statsvitenskap og offentlig ledelse ved de deltakende universitetene integrert uten forskjell.
Opptak
Læreplan
opplæringsaktiviteter
- Presentasjonsøkt, mål og struktur for doktorgraden. Doktorgradsavhandlingen E3081A01
- Doktorgradsverksteder E3081A02
- Forskningsseminarer E3081A03
- Spesialiserte vitenskapelige møter og andre supplerende opplæringsaktiviteter E3081A04
Trening utfyller
- Teori og forskningsmetoder P3311101
- Forskningsteknikker innen politisk markedsføring og politisk rådgivning P3311102
- Kvantitative teknikker for politisk analyse P3441101
- Teknologier for kvalitativ analyse P3441102
Programresultat
Doktorgradsprogrammet Politisk markedsføring, aktører og institusjoner i moderne samfunn er satt inn i forskningsfeltet i statsvitenskap, offentlig administrasjon og sosiologi, og presenterer doktoranden for et forskningsscenario fra konstruksjon av kritisk tenkning så vel som diskusjon, empiri og teoretisk dybde i sentrale sosiale og politiske problemer, utforming av relevante forskningsspørsmål og identifisering av kunnskapshull innen stats- og samfunnsvitenskap.
Selv om programmet tillater fullføring av doktoravhandlinger innen ethvert felt innen samfunns- og statsvitenskap, rettes spesiell oppmerksomhet mot aktører, politiske institusjoner, offentlig ledelse og analyse av offentlig politikk, og det legges vekt på prosessene for politisk og institusjonell kommunikasjon, så vel som transformasjonene av moderne samfunn og deres politiske systemer.