Introduksjon

Filosofie doktorgrad i medieforvaltning vil gi rammeverket, fokuset og disiplinen nødvendig for å gjennomføre en spekulativ forespørsel innen media og kommunikasjon. Dette programmet er ideelt for alle som er begeistret av muligheten for å jobbe i den raskt voksende media og underholdningsindustrien. Media Management grad gir et solid fundament i de nyeste konseptene og rutinene for styring av tradisjonelle og fremvoksende medieplattformer. Nye medieteknologier resulterer kontinuerlig i omfattende produktutvikling og dermed nye tilbud, nye distribusjonskanaler, mer effektive verktøy for markedsadministrasjon, flere muligheter for markeds- og markedskommunikasjon, økt kundeinnflytelse i disse aktivitetene og ny kundekjøp og forbruksatferd.

Gjennom forskning, kritisk analyse, lærer studentene de beste metodene for ansvarlig og innovativ ledelse på alle områder av medieadministrasjon: produksjon, medieøkonomi og finans, markedsføring, distribusjon og ny teknologiutvikling.

PhD Curriculum

PhD i medieforvaltning krever ferdigstillelse av 36 studiepoeng, et sett med kjernekurs (8 studiepoeng), 12 studiepoeng spesialkurs og doktorgradsoppgave (16 studiepoeng). Hovedvekten i programmet er på vellykket gjennomføring av et original og selvstendig forskningsprosjekt skrevet og forsvaret som en avhandling.

Omfattende eksamen

Omfattende eksamen bør tas høyest ved slutten av 4. semester og kreves før en student kan forsvare PhD-forslaget. Studentene vil ha to sjanser til å bestå PhD-eksamen. Dersom studentene mottar en evaluering av "utilfredsstillende" på sitt første omfattende prøveforsøk, kan studenten ta opp kvalifiseringen en gang. En annen feil vil resultere i avslutning fra programmet. Den omfattende eksamen er utformet for å sikre at studenten begynner tidlig med å oppnå forskningserfaring; Det sikrer også at studenten har potensial til å gjennomføre doktorgradsstudier.

PhD-forslag

PhD-forslaget må inneholde spesifikke mål, forskningsdesign og -metoder, og forslag til arbeid og tidslinje. I tillegg må forslaget også inneholde en bibliografi og, som vedlegg, eventuelle publikasjoner / tilleggsmaterialer. Studenten må forsvare sin avhandling til sin komité i en muntlig eksamen.

Avhandling

En student skal velge en avhandlingskonsulent (og en eller to medrådgivere om nødvendig) innen det første året av å være i ph.d.-studiet, godkjent av fakultetet. I det andre året skal en avhandlingskomité foreslått av rådgiveren ved siden av doktorgradsforslaget bli overlevert for godkjenning. Avhandlingskomiteen skal bestå av minst fem fakultetsmedlemmer. To medlemmer av avhandlingskomiteen skal være fra de andre universitetene på lektornivå. Ved utgangen av 5. semester må en student presentere og forsvare et skriftlig PhD-forslag.

Forskningsprosess

En student forventes å møte sin avhandlingskomité minst en gang i året for å gjennomgå forskningen. I begynnelsen av hvert kalenderår skal hver student og studentrådgiveren sende inn en evalueringsvurdering av studentens fremgang, som beskriver siste års prestasjoner og planer for inneværende år. Avhandlingskomiteen gjennomgår disse oppsummeringene og sender studenten et brev som oppsummerer statusen i programmet. Studenter som ikke klarer å tilfredsstille fremgang, forventes å rette opp eventuelle mangler og gå videre til neste milepæl innen ett år. Unnlatelse av å gjøre det vil resultere i oppsigelse fra programmet.

PhD doktorgrad

Innen 4 år etter at doktorgradsstudiet har gått inn, forventes studenten å fullføre avhandlingsforskningen; studenten må ha resultatene av forskningen akseptert eller publisert i peer-reviewed journals. Ved innlevering av skriftlig avhandling og offentlig forsvar og godkjenning fra komiteen, tildeles studenten den doktorgradsstudium. Forsvaret vil bestå av (1) en presentasjon av avhandlingen av kandidatstudenten, (2) spørsmålstegn ved det generelle publikum, og (3) lukket dørforespørsel av avhandlingsutvalget. Studenten vil bli informert om eksamensresultatet ved gjennomføringen av alle tre delene av avhandlingsforsvaret. Alle medlemmer av komiteen må signere sluttrapporten til doktorgradsutvalget og den endelige versjonen av avhandlingen.

Et minimum GPA på 16 over 20 må opprettholdes for oppgradering.

Levelingskurs (ikke aktuelt for graden)

Doktorgraden i medieforvaltning utfører en mastergrad i beslektede felt. Imidlertid vil studenter som har annen mastergradsutdanning, være pålagt å fullføre nivåeringskurs som er utformet for å gi bakgrunn for PhD-kursene. Disse nivåeringskursene avgjøres av fakultetskomiteen og regnes ikke for studiepoeng mot PhD i Medieforvaltning.

Kjernekurs: 4 kurs påkrevd; 8 studiepoeng

Spesialkurs: 6 kurs kreves; 12 studiepoeng

Grunnleggende kurs

Ledelse og organisasjonsteori

Kursinnhold:
Absorberende Kapasitetsteori, Skuespiller-Nettverksteori, Agenturteori, Dagsordningseteori, Vedleggsteori, Attribusjonsteori, Balanseeteori, Kontrollteori, Diffusjon av innovasjonsteori, Dynamiske evnersteori, Effektiv markedsteori, Etisk teori, Felteteori, Spillteori, Målteori Teori, Bildeteori, Institusjonsteori, Kunnskapsbasert teori, Medievidenskapsteori, Mentalmodellteori, Organisatorisk økologi Teori, Organisatorisk rettferdighetsteori, Planlagt adferdsteori, Prospekteteori, Psykologisk kontraktsteori, Ressursbasert teori, Rolleteori, Selvbestemmelses teori, Sense making theory, Social Capital Theory, Sosial Kognitiv Teori, Sosial Sammenligningsteori, Sosial Exchange Teori, Sosial Fasiliteringsteori, Sosial Identitetsteori, Sosialt nettverksteori, Stakeholder Teori, Strukturell Støtteteori, Struktureringsteori, Transaksjonskostnadsteori

Analyse av økonomi teorier

Kursinnhold:

Introduksjon og grunnlag, Søker konkurransedyktig fordel, Vedvarende konkurransefortrinn, Analytisk problemløsende verktøy, Ser utenfor firmaet, Økonomi og ledelse, Økonomisk teori, Natur og omfang av ledelsesøkonomi, Økonomisk modellering og analysemetoder, Norges klassisk teori av firmaet , Firmaets natur og mål, selskapets moderne teorier, økonomisk filosofi og teori, en usynlig hånd, kravelasticitet og markedskraft, etterspørselsprognoser, produksjons- og kostnadsanalyse, analyse av analysen, antagelser og applikasjoner, produksjonsfunksjonsestimater på indisk industri , Ubegrenset maksima, optimalisering under begrensninger, optimalisering under risiko og usikkerhet, optimalisering tilfredsstillelse med flere mål, optimalisering over tid, optimalisering med liten eller ingen informasjon, produktivitet og forbedring, bedriftsøkonomisk effektivitet, teknologisk innovasjon og produktivitetsforbedring, organisasjonseffektivitet og produktivitet Imp forbedring, organisasjonsavbrudd og ytelse, prissetting under perfekt konkurranse og monopol, oligopolistiske markeder, pristeknikk, priskontroll og monopolregulering, offentlig næringsprissetting, kapitalbudsjettering, lokasjonsanalyse, firma og samfunnet, samfunnsansvar, offentlig ansvarlighet av offentlige firmaer

Kvantitative teknikker i ledelse

Kursinnhold:
Beslutningstaking og kvantitativ teknikk, formulering og grafisk løsning, Simplex Metode, Dualitet og følsomhetsanalyse, transport- og omlastingsproblemer, oppgaveproblem, helhetsprogrammering og målprogrammering, sekvensering, lagerstyring, køeteknikk, erstatningsteori, PERT og CPM, beslutning Teori, Markov Kjeder, Teori av Spill, Dynamisk Programmering, Simulering, Investeringsanalyse og Breakeven Analyse, Forecasting

Forskningsmetoder i mediehåndtering

Kursinnhold:
Komme i gang, Kvalitativ analyse, Intervjuer, Fokusgrupper, Historie, Oralhistorie, Etnografi og Deltaker Observasjon, Etnografi og Deltaker Observasjon, Tekstanalyse, Semiotisk Analyse, Retorisk Analyse, Ideologisk Kritikk, Psykoanalytisk Kritikk, Diskursanalyse, Intervjuer, Historisk Analyse, Etno-metodologisk forskning, deltaker observasjon, innholdsanalyse, undersøkelser, eksperimenter, en primer på beskrivende statistikk, nitten felles tenkning feil, skrive forskning rapporter

Spesialkurs

Ledelse og innovasjon i medieorganisasjonene

Kursinnhold:
Innovasjon og kreativitet i mediebransjen Hva? Hvor? Hvordan? Forstå innovasjon i nye og unge mediefirmaer, bruk av immaterielle rettighetersteori til analyse av innovasjonskonkurranse i massemedieinnholdsmarkeder En generell ramme, innovasjon, forskning, mot et metodologisk grunnlag for media innovasjonsforskning, løfter og utfordringer for innovasjon Undersøker den tyske rekordindustrien, strategien og innovasjonens ytelse, transformasjoner i medieindustrien Tilpassing og merkevarebygging som strategiske valg for mediefirmaer, strategier for å utnytte fordelene ved nye målrettingsteknologier Å realisere potensialet for reklameinntekter for mediegrupper, medieorganisasjonskultur og nyskapende ytelse , Innovasjon gjennom eksterne oppkjøpsaktiviteter En oversikt over hovedtendenser og mønstre av teletjenesteleverandøren Industri, innovasjonsledelse, innovasjonsdiffusjon i nyhetsorganisasjoner Handling Forskning av mellomledere i dansk massemedia, beslutningstaking av avisredaktører under stående verdier og endring, sosial pilotering som testmetode for medieinnovasjoner, styring av innovasjon i målmåling, amerikanske saksstudier av boksøk og lokalmannsmåleren

Teorier om kommunikasjon og overtalelse

Kursinnhold:
Grunnlag for kommunikasjonsteori, rammer for å organisere teorier, kommunikatoren, meldingen, mediumet, utover menneskelig kommunikasjon, kommunikasjonsmessige forhold, forholdet, konsernet, organisasjonen, helsekontekster, kultur, samfunn, holdningenes holdninger, holdninger: Definisjon og struktur, Kraften til våre lidenskaper: Teori og forskning om sterke holdninger, holdninger: Funksjoner og konsekvenser, holdningsmåling, endring av holdninger og adferd, behandling av overbevisende kommunikasjoner, "Hvem sier det": Kommunikasjonsfaktorer i overtalelse, grunnleggende av budskapet Emotional Message Appeals: Frykt og skyld, Kognitiv dissonanseteori Del fire overbevisende kommunikasjonskontekster, mellommenneskelig overtalelse, reklame, markedsføring og overtalelse, helse kommunikasjonskampanjer

Analysere mediemeldinger

Kursinnhold:
Definere innholdsanalyse som et samfunnsvitenskapelig verktøy, utforme en innholdsanalyse, måling, prøvetaking, pålitelighet, gyldighet, dataanalyse, konseptualiserende innholdsanalyse, konseptual grunnlag, bruksområder og utfall, innholdsanalyseskomponenter, logikk for innholdsanalysemodeller, Opptakskoding, Datataler, Analytiske Konstruksjoner, Analytiske Veier og Evaluerende Teknikker, Analytiske Representative Teknikker, Computer Aids, Pålitelighet, Gyldighet

Kommunikasjonsteori og nasjonal utvikling

Kursinnhold:
Kommunikasjon og utvikling: Parametrene til teori og politikk, kommunikasjon og nasjonal utvikling, kommunikasjonspolitikk og planlegging, kulturkompass og verdisending, en internasjonal undersøkelse av fremtidens kringkasting, rollen for massekommunikasjon i nasjonal utvikling: fasetter av Innovasjon, kulturell kontinuitet og endring, styring av massekommunikasjon, multimedieutdanning, nasjonal utviklingsstøttekommunikasjon, nasjonale erfaringer i kommunikasjonspolitikk, integrert utviklingsstøttekommunikasjon, kommunikasjonspolitikk i Brasil, kommunikasjonsutvikling i India, rollen for kringkasting i Iran : Rapport om en nasjonal undersøkelse, Mot en nasjonal kommunikasjonspolitikk for Iran, Utviklingen av Devcom for utvikling og sosial rettferdighet, Utviklingsdiskursmodernisering, Medier og kommunikasjon i modernisering, Kritiske perspektiver på kommunikasjon, Kritikk av Devcom i det overordnede paradigmet, Utvikling, Kommunikasjon og Spi rituellitet i utvikling, deltakende og empowerment paradigmer, media og kommunikasjon for empowerment, devcom for empowerment og sosial rettferdighet

The New Communications Technologies

Kursinnhold:
Fundamentals, Electronic Mass Media, Datamaskiner Forbrukerelektronikk, Nettverksteknologi, Informasjonsoverføring, Informasjonslagring, Produksjonsteknologier, Informasjonsunderholdningssystemer, Ekstatic Samlinger av Visualitet, Facebook Identitet og Fractalfaget, Kartlegging av Narbs, Vil den virkelige Digital Girl Stand Up ?, Visjon Tretthet og Mobiltelefonen, Bilder av verdighet Representasjoner av ydmykelse, Sosiale medier Mobil intimitet og grenser for mediepraksis, Synlighetskonflikter eller kravet om opacity som etisk ressurs, Kamera-telefoner på klar, Pictorial Communication i alderen av Tertiær Oralitet

Seminar i ledelse av kommunikasjonsorganisasjoner

Kursinnhold:
Seminaret er basert på innsamlingsrelatert informasjon fra de nylig publiserte artiklene. Følgende bøker kan konsulteres som grunnleggende kunnskap.
Program undervist i:
Engelsk

Se 10 flere kurs fra University of Tehran, Kish International Campus »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato