PhD i klinisk psykologi

Klasser begynner i slutten av september

Ph.D. Programmet feirer sin 30-årige tradisjon for å tilby klinisk psykologi doktorgradsstudie dybdegående psykologiske tradisjoner, som understreker radikalt teoretiserende, grundig relasjonell klinisk utdanning og engasjement i spørsmål om sosial rettferdighet og omsorg. Programmet forbereder psykologer gjennom integrering av ulike dybden psykologiske tradisjoner, human science stipend, og fellesskap praksis.

Lær om klinisk psykologi Ph.D. Program

Om Klinisk Ph.D. Program

Studentene er forberedt på profesjonell praksis som lærerutøvere, hvis kliniske opplæring styrkes av stipend og beriket av analytiske og fortolkende ferdigheter utviklet gjennom forskning. Vår læreplan er designet for å føre til lisens som klinisk psykolog (basert på pedagogiske krav til psykologer i delstaten California).

Human Science Model

Vårt engasjement for en humanistisk vitenskapsmodell av psykologi - et levedyktig alternativ til konvensjonell psykologi er naturvitenskapelig tilnærming - legger vekt på betydningen som den grunnleggende komponenten i det psykologiske livet. Dette fokuset på menneskelig mening utføres i både kvalitativ forskning og klinisk praksis, gir en grundig forståelse av hvordan det er viktig for mennesker i deres livssituasjoner.

Å anerkjenne den kulturelle og historiske karakteren av mening, er menneskets vitenskapssykologi bevisst knyttet til humaniora og dyrker flere måter å kjenne, for eksempel fantasi og meditativ bevissthet, utover den instrumentalske grunnen ansatt av naturvitenskapene. Følgelig er vår læreplan infundert med studiet av mytologi, historie, religion, filosofi og kunst.

"Jeg vil at psykologien skal ha sin base i menneskers fantasi i stedet for i statistikken og deres diagnostikk."
James Hillman

Dybdes psykologisk perspektiv

Inne i en human science-modell, Ph.D. Programmet fokuserer på tradisjonene til dybdesykologi. Funnet i flere kulturelle sammenhenger og perspektiver, inkludert de banebrytende utforskelsene til Freud og Jung, utmerker dybdesykologiene seg ved at de anerkjenner en latent eller ubevisst dimensjon av det psykologiske liv. Dette ubevisste elementet, dybdimensjonen som er forbundet med menneskelig erfaring, forstås som essensielt for den transformative karakteren av det terapeutiske forhold.

Vårt program er inspirert av psykoanalytiske, jungiske og eksistensielle fenomenologiske perspektiver i deres historiske og moderne formuleringer, inkludert arketypiske, relasjonelle og hermeneutiske psykologier. Det legges stor vekt på dialog med relaterte disipliner som multikulturalisme, postmodernisme, feministisk teori, kjønnsstudier, urfolkspsykologier, kompleksitetsteori, postkolonialisme, økologiske studier og østlig tanke.

"Vi trenger bilder og myter der vi kan se hvem vi er og hva vi kan bli."
Christine Downing

Klinisk opplæring

Ved å understreke betydningen av stipend i utdanning av psykologer, fortsetter programmet dybdsykologiens langvarige tilnærming til klinisk praksis. Den kliniske orienteringen som infunderer læreplanen, letter tiltaket av teori og forskning når det gjelder å takle individuelle, samfunns- og globale bekymringer.

Studentene får omfattende klinisk trening som er informert av jungiske, psykoanalytiske og fenomenologiske psykologier, samt moderne dybde tilnærming til psykoterapi.

Klinisk undervisning legger vekt på betydningen av det terapeutiske forholdet, særlig overføring og mottransferdynamikk, betydningen av drømmer, vedlegg og traumer i tidlig utvikling, samt utviklingsstadier over hele levetiden, individuering som en prosess med psykisk transformasjon og den kulturelle konteksten av helbredelse. En kritisk dialog opprettholdes med moderne utviklinger på feltet, som nevrovitenskap.

"Psykologisk liv i sin struktur, struktur og funksjon er en metaforisk realitet."
Robert D. Romanyshyn

Forskning

Vår sterke forskerutdanning styres av dybdesykologiens forståelse av psykologiske fenomener. Kursene fokuserer derfor på kvalitative forskningsmetoder som bekrefter den tolkende dimensjonen av beskrivelsen, samt den ubevisste dynamikken mellom forskeren og det som undersøkes. Studentforskning omfatter jakten på kunnskap, personlig forandring og praksis av sosialt engasjement.

Mål

Vårt mål er å forberede studentene til å bli konstruktivt engasjert i ulike kliniske, akademiske og samfunnsmessige innstillinger som forskere og klinikere som er jordet i dypt humane, teoretisk sofistikerte og sosialt bevisste tilnærminger til klinisk psykologi.

Den engasjerende skjønnheten på campus, et intenst residensformat

Program FAQs

Hva er tydelig om doktorgradsstudier i klinisk psykologi hos Pacifica?

Pacifica Graduate Institute har en 40 år lang historie med å gi opplæring i dybdesykologi innen en human science-modell, og er fortsatt en av de få institusjonene i verden som tilbyr grader som samler utdanning i klinisk psykologi sammen med rike tradisjoner av dybdesykologi, som trekker seg fra slike felt som humaniora, mytologi, filosofi, kulturstudier og humaniora. I tillegg vektlegger Pacificas utdanning de dynamiske samtidige visjonene om å forstå menneskelig erfaring, som inkluderer somatiske, åndelig-baserte, urfolk, multikulturelle, nevropsykologiske og samfunnsbaserte tilnærminger.

Får en Ph.D. fra Pacifica's kliniske psykologi programmet oppfyller kvalifikasjonen som trengs for å bli lisensiert som en klinisk psykolog i California?

Vår læreplan er utformet for å føre til lisens som klinisk psykolog (basert på pedagogiske krav til psykologer i delstaten California). For å kunne motta California Clinical Psychologist's lisens, må studentene også ha møtt statens posttoktorale kliniske tjenester og eksamenskrav. Som en del av å motta graden fra vårt program, er studentene pålagt å fullføre pre-doktorgradsstudier timer som oppfyller kravene i California Board of Psychology. Kvalifiseringskravene til de formelle internshipprogrammene i California er fastsatt av ulike organisasjoner, inkludert California Psychology Internship Council (CAPIC), som styrer mange kliniske nettsteder som omfatter dybde psykologiske behandlingsformer. Pacifica er et utdannet skolemedlem i CAPIC, og studentene vil bli ledet gjennom den formelle søknadsprosessen til alle slike nettsteder. Etter å ha mottatt sin grad fra Pacifica, må studentene følge statens krav, som inkluderer post-doktorgradsovervåtte kliniske timer og bestått poeng på nasjonale og statlige eksamener (EPPP og CPLEE). Søkere og studenter er ansvarlige for å følge og overholde lisenskravene til andre stater eller land der de ønsker å oppholde seg og øve, noe som kan avvike fra California-kravene.

Hvor lenge er Ph.D. program?

Studentene deltar i klasser i Ph.D. Program for tre år på året rundt (inkludert somre). Hvert år holdes klassene i løpet av ni, fire (4) dagers økter. En sommerferie på syv dager skjer i sommerkvartalet. Studentene fullfører sine avhandlinger etter de tre årene av kurs. Det er en frist på åtte år for ferdigstillelse av studiet. Vennligst se grafen under for en visuell oversikt over Ph.D. program.

Hva er klassens generelle format?

Klassene er en kombinasjon av forelesnings- og diskusjonsformater og skjer på Pacifica campus. Mens fakultetets nåværende forelesningsmateriale er satt til side for diskusjoner og spørsmål og svarperioder. Noen av klassene inkluderer presentasjoner av eksperter, erfaringsaktiviteter (for eksempel ritualer, somatiske øvelser), samt tid til å behandle informasjonen som en gruppe. Kohortsystemet på Pacifica oppfordrer en prosess med grundig samarbeidslæring som integrerer flere personlige og kulturelle sammenhenger som påvirker læring og veiledning av diskusjoner.

Hvor mye arbeid kreves utenfor klassen?

Klasseoppgaver består av avlesninger, lagt inn refleksjoner / diskusjoner, eksamener, papirer eller prosjekter. For hver time i klassen forventes minst tre timer faglig arbeid utenfor klassen. Denne tiden kan omfatte lesing, refleksjoner, forskning og skriving. Graduate studie, generelt, krever tjue (20) timer studie per uke med ytterligere omtrentlig 15 til 20 timer praksis per uke i andre og tredje år. Dissertasjon og praktik er gjennomført etter at kurs er fullført og omfattende eksamener er bestått.

Erfarings klinisk trening på kliniske treningssteder utenfor campus er en viktig del av doktorgradsprogrammet. Studentene fullfører minimum 1000 timer med praktikum, 1 500 timers internship og 60 timers personlig behandling. Direktøren for klinisk opplæring samarbeider med studenter for å sette dem i praksis i begynnelsen av sitt andre studieår. Studentene får veiledning og får tilbakemelding på steder utenfor stedet og i løpet av campusopplæringen.

Når elevene har fullført sine kurs og praksis og bestått en omfattende eksamen, går studentene inn på campus-internships der de også får veiledning og tilbakemelding. Praktikplasser er ferdigstilt i en tverrfaglig innstilling som tilbyr en rekke opplæringsopplevelser. For å oppnå pre-doktorgradsstudier konkurrerer studentene ofte i en statlig eller landsdekkende konkurranseprosess. Staten California tillater imidlertid klinisk trening under en lisensiert psykolog som en psykologisk assistent for å fullføre pre-doktorgradsstudietidene som kreves av staten California mot psykologilicens. Opplæring på kulturelt mangfoldige steder oppfordres.

Når har studentene mulighet til å møte med fakultetet?

Hver lærerfakultetmedlem har kontorstid i løpet av den tiden studentene er på campus så vel som i bestemte timer i løpet av uken. Disse kontortidsplanene og påmeldingsarkene blir gjort tilgjengelig under hver læringsøkt. Studentene er også tildelt en kjernefaglig rådgiver som forbinder seg med dem om ulike aspekter av faglig og faglig utvikling. I begynnelsen av vårkvarteret vurderer fakultetets rådgivere de fremdrift som hver student gjør i programmet som en del av studentens årlige evalueringer.

Hvor fullfører en student 2,500-timers praktikum / praktikoppgave?

Studenter i doktorgradsprogrammet er pålagt å påløpe totalt 2.500 timers godkjent og veiledet klinisk erfaring. Disse timene er oppnådd i to "tråder" av trening: Praktik (1000 timer kreves) og praktik (1500 timer kreves). Begge opplæringsnivåene er oppnådd på steder utenfor campus som gruppepraksis, klinikker, sykehus, behandlingssentre eller andre byråer der psykologer tilbyr tjenester. Praktikopplæring er et lavere treningsnivå med mer intensiv og direktivtilsyn og oppnås i andre og tredje år av klasser på Pacifica. Klinisk opplæringshåndbok beskriver kravene til klinisk opplæring. Under kursene på campus deltar studentene i torsdag kveld praktiske seminarer designet for å miste sin kliniske opplæringserfaring i små gruppediskusjoner, case-konferanser og intensiv tilsyn av fakultetet. I motsetning til praktisk trening er praktikopplæring et høyere opplæringsnivå med mer uavhengighet og ansvar og gjennomføres etter at studenten har fullført alle kursene og bestått de omfattende eksamenene. Praktikoppholdet, i motsetning til praktikken, er en summativ og capstone-opplæringsopplevelse, der ferdigheter og kunnskap oppnådd gjennom kursene og praktiske erfaringer utøves. Alle treningsaktivitetene som er beskrevet her, koordineres og støttes av Pacifica's Training Office, inkludert opplæringskoordinator og direktør for klinisk opplæring.

Kan en student bruke tidligere personlige behandlings timer for å tilfredsstille 60 timers personlig behandlingskrav?

Personlig terapi kravet er en integrert del av programmet, avgjørende for utviklingen av klinikere som bruker seg som et instrument for helbredelse av andre. I tillegg er personlig selvbevissthet avgjørende for andre prosesser for å være student, herunder gjennomføring av studier med menneskelige deltakere eller engasjement i kliniske og faglige dialoger i feltet som utvider psykologisk kunnskap. Derfor må minimum 60 timer med personlig terapi være fullført mens en student er påmeldt programmet. Disse timene kan fylles ut i individuelle, gruppe, par eller familieinnstillinger.

Pensumoversikt

Klinisk psykologi Ph.D. klasser finner sted i fire-dagers økter (torsdag kveld til søndag ettermiddag) en gang hver måned i høst, vinter og vår. Det er også en syv-dagers sommer sesjon hvert år. Mellom læringssessene, rådgivning, veiledning, studium og opplæring fortsetter gjennom individuell og gruppemessing fra fakultet, webforbedret læring og kohortstøttegrupper.

Første året

kurs

  • Psykologihistorie og systemer - CP 700, 2 enheter
  • Psykologisk vurdering I - CP 930, 2 enheter
  • Psykologisk vurdering II - CP 931, 2 enheter
  • Juridisk, etisk og profesjonell praksis - CP 832, 2 enheter
  • Avansert psykopatologi I - CP 730, 2 enheter
  • Biologiske grunnlag for menneskelig adferd - CP 735, 2 enheter
  • Fenomenologisk Psykologi: Teori og praksis - CL 917, 2 enheter
  • Psykoanalytisk-basert psykoterapi I - CP 711, 2 enheter
  • Introduksjon til Dybdsykologi og Human Science Tradisjoner - CL 819, 2 enheter
  • Jungisk-baserte psykoterapi I - CP 810, 2 enheter
  • Spesielle emner - CP 799, 2 enheter
  • Profesjonelt utviklingsseminar I - CL 755, 1 enhet
  • Profesjonelt Utviklingsseminar II - CL 756, 1 enhet
  • Profesjonelt utviklingsseminarium III - CL 757, 1 enhet
  • Forskningsdesign og metodikk I: Oversikt - CP 932, 2 enheter
  • Forskningsdesign og metodikk II: Kvalitative metoder - CP 933, 2 enheter
  • Kvantitativ design og univariate statistisk analyse - CP 926, 3 enheter
  • 1 års årlig vurdering for programutvikling - CL 758, 0 enheter

Andre år

kurs

  • Prinsipper for psykofarmakologi - CP 873, 2 enheter
  • Utviklingspsykologi gjennom levetiden - CP 830, 3 enheter
  • Alkohol, kjemisk avhengighet og vanedannende adferd - CL 900, 2 enheter
  • Inhemske tilnærminger til psykologi - CP 803, 1 enhet
  • Kognitive grunnlag for menneskelig adferd - CL 837, 2 enheter
  • Affective Foundations of Human Behavior - CL 838, 2 enheter
  • Psykoanalytisk-basert Psykoterapi II - CP 712, 2 enheter
  • Arketypisk psykologi: Teori og praksis - CP 840, 2 enheter
  • Sosial grunnlag for menneskelig adferd - CL 800, 2 enheter
  • Spesielle emner - CP 799, 2 enheter
  • Jungisk-baserte psykoterapi II - CP 811, 2 enheter
  • Tilsynsmøter Seminar I - CL 759, 1 enhet
  • Tilsynsmøter Seminar II - CL 760, 1 enhet
  • Tilsynsmøter Seminar III - CL 761, 1 enhet
  • Dybdesykologiske metoder I - CL 928, 2 enheter
  • Dissertasjonsutvikling I - CP 961, 1 enhet
  • Forskningsdesign III: Test og måling - CP 934, 2 enheter
  • 2 års årlig vurdering for programutvikling - CL 762, 0 enheter

Tredje året

kurs

  • Avansert psykopatologi II - CP 731, 2 enheter
  • Psykoterapi med ulike populasjoner - CP 845, 2 enheter
  • Prinsipper for klinisk tilsyn og konsultasjon - CL 752, 2 enheter
  • Prosjektiv personlighetsvurdering - CL 938, 1 enhet
  • Bevisbasert Best Practices - CL 912, 2 enheter
  • Vold og traumer - CP 834, 1 enhet
  • Kjønn og menneskelig seksualitet - CP 901, 1 enhet
  • Post-jungisk psykoterapi: Teori og praksis - CP 745, 2 enheter
  • Imaginal psykoterapi - CP 814, 2 enheter
  • Spesielle emner - CP 799, 2 enheter
  • Psykoterapeutisk praksis Seminar I - CL 763, 1 enhet
  • Psykoterapi Practicum Seminar II - CL 764, 1 enhet
  • Psychotherapy Practicum Seminar III - CL 765, 1 enhet
  • Dissertasjonsutvikling II - CP 962, 2 enheter
  • Dybdesykologiske metoder II - CL 929, 2 enheter
  • Dissertasjonsutvikling III - CP 963, 2 enheter
  • Forskningsdesign og metodikk IV: Avanserte kvalitative metoder - CL 940, 2 enheter
  • 3. års årlig vurdering for programutvikling - CL 766, 0 enheter

fortsetter

Capstone Prosjekter og Program Krav

  • Omfattende eksamensportefølje - CP 989, 0 enheter
  • Dissertation Writing - CP 990, 15 enheter
  • Personlig psykoterapi - CP 950, 0 enheter

Krav til eksamen

Degree Krav til Graduation

  1. Studentene må fullføre totalt 105 kvartalsenheter for å oppfylle enhetskravet for oppgradering.
  2. En minimumsklasse på "B" er nødvendig i hvert gjennomført emne. Et kumulativt karakterpoeng gjennomsnitt på 3,0 må opprettholdes.
  3. Studentene må møte oppmøtekrav som artikulert i Studenthåndboken.
  4. Studentene må sende inn og forsvare en original avhandling godkjent av fakultetet.
  5. Studentene er pålagt å fullføre minimum 1000 arbeidstimer, 1 500 timers internship og 60 timers personlig behandling.
  6. Studentene må vellykket passere den omfattende porteføljen ved utgangen av det tredje året.

Klinisk opplæring

Det er påkrevd minimum 1.000 timer praktikum og 1.500 timers internship. Studentene må skaffe internship gjennom en konkurransedyktig søknadsprosess. Det anbefales på det sterkeste at disse praksisplasser gjennomføres i en tverrfaglig innstilling som tilbyr en rekke opplæringsopplevelser. Pre-doktorgradsstudium i klinisk psykologi er en veiledet summativ opplæringserfaring, som integrerer akademisk læring og tidligere anvendt klinisk trening på praktisk nivå. Etter ferdigstillelse av det akademiske programmet, omfattende eksamen, avhandling og 1000 timers praktisk opplæring, er studenter i god stand forpliktet til å fullføre 1500 timer pre-doktorgradsstudium i klinisk psykologi. Studenter fra California kan delta i California Matching System for internships gjennom California Psychology Internship Council (CAPIC). Kandidater til internship skal vise seg beredskap til å søke om internship til direktør for klinisk opplæring.

For en fullstendig beskrivelse av alle krav, se den nåværende utgaven av Pacifica Student Handbook, Håndboken for klinisk opplæring og Dissertasjonshåndboken.

Fakultet Mentor

Hver student er tildelt et fakultet rådgiver for mentorskap gjennom hele programmet. Fakultetsrådgivere møtes jevnlig med sine studentrådgivere for å overvåke deres faglige prestasjoner, diskutere forskningsinteresser, overvåke klinisk utvikling, bistå med avhandlingsbeslutninger, og gi personlig og faglig støtte.

Forberedelse for klinisk psykologi lisensur

Denne læreplanen er ikke ment å oppfylle alle krav til hver stat for lisens i klinisk psykologi. Studenter som søker lisensiering i California, skaffer seg regional akkreditert doktorgradsstudium som gjør dem kvalifisert til å forfølge lisensavtale som klinisk psykolog i delstaten California (fordi kravene kan endres, er studentene ansvarlige for å opprettholde bevisstheten om lisensavtale fra staten). Studentene må kanskje møte ekstra lisenskrav i hjemlandet. Hver student er ansvarlig for å bestemme og gjenværende nåværende på deres krav til statlig lisens.

For viktig informasjon om utdanningsgjeld, inntjening og sluttfrekvens for studenter som deltar i dette programmet, vennligst besøk siden Gainful Employment. Pacifica Graduate Institute 's Psy.D. og ph.d. Programmer er akkreditert av Western Association of School and Colleges (WASC) og Department of Education å tilby økonomisk hjelp. Pacifica's doktorgradsprogrammer i klinisk psykologi er ikke akkreditert av American Psychological Association.

Opptakskrav

  • Søkere forventes å gi et sterkt fundament i psykologisk stipend, spesielt vitenskapelig forskning og skriving, samt en demonstrert interesse og evne til studiet av dybdesykologi, som vil bli vurdert under søknadsprosessen for kandidatstudenter.
  • Programmet søker personer som er psykologisk sansede, og som viser bevis på emosjonell motstandskraft, kulturell bevissthet og engasjement for faglig spørsmålstiltak som er nødvendig for å jobbe med ulike personer og samfunn
  • I tillegg til avanserte skriftlige og stipendiske ferdigheter vil vellykkede kandidater ha tilsyn med klinisk erfaring og manifestere interesse for forholdet mellom psykologi, humaniora og humaniora.
  • Opplevelsen av personlig dybdepsykoterapi er høyt verdsatt.
  • Søknadskrav:
    • Personlig erklæring (3-5 sider)
    • CV / CV
    • Minst 10 siders faglig skriftlig prøve og tilleggsskrifteksempel på det ubevisste
    • 3 bokstaver med anbefalingsskjemaet
    • Offisielle transkripsjoner - må ha bachelor- / mastergrad fra en regionalt godkjent eller statlig godkjent institusjon for høyere utdanning
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 1 flere kurs fra Pacifica Graduate Institute »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
Duration
3 år
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Location
Søknadsfrist
Sluttdato
Location
Søknadsfrist
Sluttdato