PhD i kjemi- og miljøteknikk
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 200 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Doktorgradsprogrammet i kjemisk og miljøteknikk var det første som ble tilbudt av USC innen teknisk læring, det oppnådde kvalitetsmelding fra departementets første innkalling i studieåret 2003/04, og opprettholdt det uavbrutt gjennom hele alle kursene det var i kraft, og oppnådde også den nye merkelappen Mention of Excellence fra studieåret 2011/12, året da dette nye målet på kvaliteten på doktorgradsprogrammer ble implementert.
Det nye programmet, som opprettholder sitt nåværende navn, starter fra følgende premisser:
- Oppretthold den pedagogiske banen som ble utviklet siden den første legen av USC i vårt område i 1958.
- Fremme opplæring i avanserte områder på grensen til kunnskap om kjemisk, miljømessig og bioteknologisk teknikk for nåværende og fremtidige kjemiske ingeniører innenfor den nye strukturen i Bologna.
- Opplæring av nytt forskningspersonell, som tenker på deres fremtidige innlemmelse i FoU-områdene til selskaper, nøkkelen til lanseringen av forskning i vårt land, og som også fremmer utviklingen av en bærekraftig forskningsstruktur.
- Rekruttering av utenlandske kandidater, både europeiske og fra andre regioner i verden. Det er spesielt ment å opprettholde og øke antallet ibero-amerikanske studenter som tradisjonelt gjorde oppgaver i våre tidligere doktorgradsprogrammer.
De spesifikke målene for programmet er som følger:
- Innlemme kandidater i universitetsverdenen, spesielt i forskningslinjene ved instituttet, og fremme deres engasjement ikke bare i selve forskningen, men også i prosjektledelse.
- Opplær leger hvis innlemmelse i industrisektoren favoriserer opprettelse og implementering av FoU-team.
- Fremme kunnskapsutveksling med forskningsgrupper fra andre FoU-sentre gjennom mobiliteten til våre studenter og lærere.
- Øk vitenskapelig og teknologisk kunnskap innen kjemisk, miljømessig og bioprosessteknikk, og promoter formidlingen i vitenskapelige publikasjoner med en høy effektindeks.
forskningsområder
- Kjemisk Engineering
- Miljøteknikk
- Biokjemisk ingeniørfag
Galleri
Ideelle studenter
Påmeldingsprofil uten treningskomplement:
1) Grad i kjemiteknikk pluss en av følgende USC mastergrader:
- Offisiell mastergrad i kjemiteknikk og bioprosesser (i evalueringsfasen)
- Offisiell mastergrad i kjemisk og miljøprosessteknikk.
- Offisiell master i miljøteknikk
2) Studenter med DEA-graden oppnådd gjennom de tidligere USC doktorgradsprogrammene i kjemi- og miljøteknikk.
Andre inngangsprofiler:
- Studenter med andre grader og andre mastergrader: Fagutvalget vil vurdere hver sak individuelt. Muligheten for å kreve tilleggsopplæring (maksimalt 15 stp) vil bli vurdert.
- Studenter som ikke følger masterstudier: De vil trenge tilsvarende opplæring i forskningspoeng, minst lik mastergraden som gir direkte tilgang, som vil være på 60 studiepoeng.
Opptak
Læreplan
opplæringsaktiviteter
- Spesifikke kurs innen vitenskap og ingeniørfag E4021A13
- Tverrgående opplæringskurs E4021A14
- Presentasjon og forsvar av forskningen utviklet E4021A15
- Gjennomføring av forskningsopphold E4021A16
- Presentasjon av kommunikasjon på vitenskapelige konferanser E4021A17
- Publikasjoner av vitenskapelige artikler E4021A18
- Publikasjoner av bøker og bokkapitler E4021A19
- Patenter gitt E4021A20
- Samarbeid i undervisningsvirksomhet E4021A21
Trening utfyller
- Forskningsplanlegging P4141113
Programresultat
De spesifikke målene for programmet er følgende: i) Inkorporere kandidater i universitetsverdenen, spesielt i instituttets forskningslinjer, og fremme deres engasjement ikke bare i selve forskningen, men også i prosjektledelse. ii) Utdanne leger hvis innlemmelse i industrisektoren favoriserer opprettelsen og implementeringen av FoU-team. iii) Fremme utveksling av kunnskap med forskningsgrupper fra andre FoU-sentre gjennom mobiliteten til våre studenter og lærere. iv) Øke vitenskapelig og teknologisk kunnskap innen områdene kjemi-, miljø- og bioprosessteknikk, fremme spredningen i vitenskapelige publikasjoner med høy effektindeks.