PhD i design
IADE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lisbon, Portugal
Språk
Portugisisk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
presentasjon
PhD i design er orientert mot avhandlingen fra første dag og er basert på forståelsen av fagets gest.
På IADE har studentene muligheten til å studere og undersøke design med designere og til å bli med i en kjent Design Research Unit - UNIDCOM / IADE .
Dette doktorgradsstudiet har en lærerstab med omfattende yrkeserfaring og fremmer en sterk forbindelse mellom professoren og studenten, avgjørende for utvikling og orientering av doktorgradsavhandlingen.
Gjennom denne doktorgraden er det også mulig å få tilgang til testene for å få Tittel på Aggregate in Design.
Forskningsenhet
Når du går på ph.d. i design, vil du være en integrert del av UNIDCOM / IADE . FoU-enheten for å være designer. På UNIDCOM er det leger, noen med tittelen Aggregate og Members of the Academy for å tilby et sett med forelesninger, i totalt 100 timer som doktorgradsstudenten må delta sammen med andre studenter som er på tre år for å få tak i Doktorgrad.
Tid / Varighet
Etterarbeid / 6 semestre
campus
Santos - Lisboa
Opptak
Læreplan
1. semester
- Introduksjon til det grunnleggende i doktorgradsprogrammet
- Prosjektvitenskap
- Forskningsmetodikk
- Designkultur og praksis
- Inkorporering av design i økonomisk aktivitet
2. semester
- Internasjonalt seminar
- Design Research Group Seminarer
- Designstudier
- Designmorfologier
- Forsknings- og oppgaveforslag
3. semester
- Design Lab I – Oppgaveutvikling
4. semester
- Design Lab II – Oppgaveutvikling
5. semester
- Utdyping av oppgaven
6. semester
- Utdyping av oppgaven
Programresultat
Doktorgrader i design vil ha kulturell og vitenskapelig bakgrunn på høyt nivå. De vil oppnå kompetanse, ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til teori og historie om materialkultur eller designvitenskap eller markedsføring og kommunikasjon.
- Kompetanse i unnfangelse, design, tilpasning og gjennomføring av betydelig forskning som respekterer kravene som stilles av det internasjonale vitenskapelige samfunnets kvalitetsstandarder for akademisk integritet.
- Kompetanse til å delta i et betydelig sett originalt forskningsarbeid som har bidratt til å utvide kunnskapsgrensene, hvorav en del fortjener nasjonal eller internasjonal formidling i publikasjoner med en utvalgskomité.
- Kompetanse i å kritisk analysere, vurdere og syntetisere nye og komplekse ideer innen designfaget.
- Evne til å kommunisere med resten av fagmiljøet og samfunnet generelt om design.
- Evne til å fremme, i en akademisk og/eller profesjonell sammenheng, vitenskapelig fremgang og sosial og kulturell fremgang.