PhD i arkitektur

Generelt

Programbeskrivelse

Introduksjon:

Ph.d.-studiet i arkitekturteknikk er for den personen som ønsker å undersøke arkitektur og det byggede miljøet i fokuserte prosjekter som utfolder seg over et årrekke. Studenter som går på doktorgradsutdanning, gjennomfører opprinnelig forskning som gir ny innsikt i tidligere, nåværende og fremtidige utviklinger av arkitektur og byggepraksis. Doktorgradsstudier fremmer uavhengige kritiske tenkere og forskningsspesialister på tvers av en rekke felt innenfor de stadig bredere fagområdene arkitektur og det byggede miljøet.

Ph.d.-provinsen er utforskning av nye områder av designforskning, bidrag til kunnskapsbasen av disiplinen, og skritt mot omdefinering av aspekter av design. Programmet utvikler også avanserte tekniske forskningsferdigheter for å forberede studentene på en karriere innen industri, akademia og andre innstillinger der systematiske og kritiske analytiske ferdigheter kreves. Kandidater støttes og engasjeres i praksismiljøer hvor læring er fundamentalt et sosialt fenomen; hvor kunnskap er integrert i livet til disse samfunnene som deler interesser, ideer, diskurser, måter å gjøre ting på og utforske grensene for designtanking.

PhD i arkitektur, utformet for å forberede enkeltpersoner på universitetsnivå og faglig forskning samt for lederstillinger i industri og profesjonell arkitektonisk praksis med følgende ekspertise:

  • Understreker anvendelsen av kvalitative og kvantitative forskningsmetoder på høyeste nivå av vitenskapelig rigor
  • Fokuserer på kritiske problemer og muligheter som står overfor arkitekturens disiplin
  • Genererer et originalt og varig bidrag til kroppene av vitenskapelig og praktisk kunnskap i arkitektur og relaterte underdisipliner

PhD Curriculum

Doktorgrad i arkitekturteknikk krever ferdigstillelse av 44 studiepoeng, et sett kjernekurs (15 studiepoeng), 9 studiepoeng spesialkurs og doktorgradsoppgave (20 studiepoeng). Hovedvekten i programmet er på vellykket gjennomføring av et original og selvstendig forskningsprosjekt skrevet og forsvaret som en avhandling.

Omfattende eksamen

Omfattende eksamen bør tas høyest ved slutten av 4. semester og kreves før en student kan forsvare PhD-forslaget. Studentene vil ha to sjanser til å bestå PhD-eksamen. Dersom studentene mottar en evaluering av "utilfredsstillende" på sitt første omfattende prøveforsøk, kan studenten ta opp kvalifiseringen en gang. En annen feil vil resultere i avslutning fra programmet. Den omfattende eksamen er utformet for å sikre at studenten begynner tidlig med å oppnå forskningserfaring; Det sikrer også at studenten har potensial til å gjennomføre doktorgradsstudier.

PhD-forslag

PhD-forslaget må inneholde spesifikke mål, forskningsdesign og -metoder, og forslag til arbeid og tidslinje. I tillegg må forslaget også inneholde en bibliografi og, som vedlegg, eventuelle publikasjoner / tilleggsmaterialer. Studenten må forsvare sin avhandling til sin komité i en muntlig eksamen.

Avhandling

En student skal velge en avhandlingskonsulent (og en eller to medrådgivere om nødvendig) innen det første året av å være i ph.d.-studiet, godkjent av fakultetet. I det andre året skal en avhandlingskomité foreslått av rådgiveren ved siden av doktorgradsforslaget bli overlevert for godkjenning. Avhandlingskomiteen skal bestå av minst fem fakultetsmedlemmer. To medlemmer av avhandlingskomiteen skal være fra de andre universitetene på lektornivå. Ved utgangen av 5. semester må en student presentere og forsvare et skriftlig PhD-forslag.

Forskningsprosess

En student forventes å møte sin avhandlingskomité minst en gang i året for å gjennomgå forskningen. I begynnelsen av hvert kalenderår skal hver student og studentrådgiveren sende inn en evalueringsvurdering av studentens fremgang, som beskriver siste års prestasjoner og planer for inneværende år. Avhandlingskomiteen gjennomgår disse oppsummeringene og sender studenten et brev som oppsummerer statusen i programmet. Studenter som ikke klarer å tilfredsstille fremgang, forventes å rette opp eventuelle mangler og gå videre til neste milepæl innen ett år. Unnlatelse av å gjøre det vil resultere i oppsigelse fra programmet.

PhD doktorgrad

Innen 4 år etter at doktorgradsstudiet har gått inn, forventes studenten å fullføre avhandlingsforskningen; studenten må ha resultatene av forskningen akseptert eller publisert i peer-reviewed journals. Ved innlevering av skriftlig avhandling og offentlig forsvar og godkjenning fra komiteen, tildeles studenten den doktorgradsstudium. Forsvaret vil bestå av (1) en presentasjon av avhandlingen av kandidatstudenten, (2) spørsmålstegn ved det generelle publikum, og (3) lukket dørforespørsel av avhandlingsutvalget. Studenten vil bli informert om eksamensresultatet ved gjennomføringen av alle tre delene av avhandlingsforsvaret. Alle medlemmer av komiteen må signere sluttrapporten til doktorgradsutvalget og den endelige versjonen av avhandlingen.

Et minimum GPA på 16 over 20 må opprettholdes for oppgradering.

Levelingskurs (ikke aktuelt for graden)

Doktorgrad i arkitekturteknikk utnytter en mastergrad i beslektede felt. Imidlertid vil studenter som har annen mastergradsutdanning, være pålagt å fullføre nivåeringskurs som er utformet for å gi bakgrunn for PhD-kursene. Disse nivåeringskursene avgjøres av fakultetskomiteen og regnes ikke for studiepoeng mot doktorgrad i arkitekturteknikk.

Kernekurs, 5 kurs er påkrevd, 15 studiepoeng

Spesialkurs, 3 kurs i en av påskriftene er obligatoriske, 9 studiepoeng

Kursbeskrivelser

Moderne arkitektur, teorier og doktriner

Innhold:
  • Renessanse og fremvekst av humanistisk kultur og dens innvirkning på dagens arkitektur
  • Analysere samtidens filosofiske og doktriner og deres innvirkning på arkitekturen
  • Studier av de nyeste filosofier og teorier og rundt om i verden og deres arkitektoniske uttrykk
  • Virkningen av slike evolusjoner på arkitekturen

Arkitektur og natur

Innhold:
  • Formell analyse av det naturlige fenomenet i praktiske og stabilitetsaspekter og innføring i begreper som partikkel, tyngdekraft, kraft, statisk og etc. og hvordan arkitektur tolker dem.
  • Studerer de vitenskapelige teoriene om energi og dens ulike systemer i naturen.
  • Studier aktiverte og deaktiverte energier og deres bruk i mikro- og makroskalaer.
  • Studerer de naturlige økosystemene og deres funksjon i livssyklusen.
  • Analysere de konstruktive og ødeleggende effektene av ulike bygningsmiljøer i historien.

Islamsk arkitektur (metoder og læresetninger)

Innhold:
  • Analysere teorier om islamsk arkitektur.
  • Studier av røtter og evolusjon av islamsk arkitektur.
  • Geografisk territorium av islamsk arkitektur.
  • Konseptet med islamsk arkitektur
  • Definisjon av nøkkelbegrep, inkludert religion, sikkerhet og så videre.
  • Studerer litteraturen og ordene til islamsk arkitektur

Utvalgte emner i arkitektur

Innhold:
  • Studerer skriftlige verk av arkitekter og filosofer på persisk eller noe annet språk som studentene er kjent med.
  • Velge og introdusere skriftlige verk av filosoffer og analysere sine definisjoner for å utvikle teoretisk kunnskap om arkitekter.

Det felles språk for arkitektur og kunst

Innhold:
  • Analyserer bildespråk og felles hemmelighet mellom visuell kunst og arkitektur.
  • Studier geometri, tall og deres anvendelse i kunst.
  • Definere og analysere den felles forbinderånd og språk for kunst i en kulturell sammenheng og måten å uttrykke seg på i ulike kunstverk.
  • Studier uttrykkspotensialene i ulike kunst og arkitektur.
  • Introduksjon til allegorispråk.

Den analytiske historien til konstruksjonsteknologi

Innhold:
  • Studer kulturen om å bruke materialer som er i ferd med å skape menneskeskapte produkter fra begynnelsen av menneskelige bosetninger til nå.
  • Diskutere vendepunkter og store teknologiske utviklinger av konstruksjon i historien og dens relevans for kosmologi og epistemologi.
  • Studier ulike synspunkter i teknologi
  • Studerer posisjonen til teknologi som er relevant for dagens og fremtidige uttrykk for arkitektur i vårt samfunn.

Metoder for anvendt vitenskap i romlig design og kritiker

Innhold:
  • Analytisk studie av sammensetningen av anvendt vitenskap og arkitektur og resultatene, som miljøpsykologi.
  • Analysere oppfatning, kognisjon og oppførsel i miljøet.
  • Undersøkelse av verdifulle studier av bygget miljø med hensyn til konstruksjon og bruk av det.
  • Pilotstudier angående oppfatning og oppførsel av iranske mennesker i byggemiljø og innføring av måter å forbedre dem på

Religionsarkitektur

Innhold:
  • Forskjellen mellom religiøs og unreligiøs kosmologi; Opprinnelsen og ultimate arkitektur i religiøs kosmologi.
  • Sammenligning av arkitektur i to store religioner; Karakteristikkene og konseptene i deres arkitektur, mens de studerer eksempler.

Klima og arkitektur

Innhold:
  • Studerer egenskapene til vær og kultur i klimaet
  • Introduksjon og analyse av anerkjente verdensklima og deres eksempler.
  • Analysere iranske klima og deres vernacular arkitektur.
Sist oppdatert Mars 2018

Om skolen

Kish International Campus was established in 2007 in order to facilitate the enrolment of foreign students.

Kish International Campus was established in 2007 in order to facilitate the enrolment of foreign students. Minimér